Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  začátekpředchozí44 - 53  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sinclair versus Sternenhoch - proces vzniku představení
Tejnorová, Petra ; Šavlíková, Kateřina (vedoucí práce) ; Makonj, Karel (oponent)
Tuto bakalářskou práci s názvem Sinclair versus Sternenhoch vnímám jako příležitost pro to zachytit, zreflektovat a zamyslet se nad procesem vzniku dvou inscenací - John Sinclair a Utrpení knížete Sternenhocha, které jsem realizovala v rámci tříletého bakalářského studia na DAMU v oboru režie-dramaturgie alternativního a loutkového divadla. Každá z obou inscenací si žádala jiný přístup a oba dva procesy vzniku prošly jinými dramaturgicko-režijními postupy, počínaje prací na scénáři, přes samotné zkoušení až k výslednému tvaru. Tato práce mi poskytuje možnost dotknout se hlavních bodů procesu zkoušení obecně, ale zároveň také příležitost srovnat dvě konkrétní zkušenosti.
Divadlo jako hudba
Adámek, Jiří ; Makonj, Karel (vedoucí práce) ; Rataj, Michal (oponent) ; Kovalčuk, Josef (oponent)
Ve své disertaci se zabývám specifickým proudem současného divadla, ve kterém dochází k prolínání hudebních a divadelních prostředků, tzv. théâtre musical. Vzhledem ke své primární profesi režiséra kladu zvláštní důraz na otázky herectví.
Fotbal versus divadlo
Jiráček, Václav ; Makonj, Karel (vedoucí práce) ; Krobot, Miroslav (oponent)
Hranice mezi divadem a fotbalem jako společenskými událostmi se stírají. V obou případech může jít o pokleslou zábavu na jedné straně, na druhé nás obě tyto hry mohou povznést mimo realitu našich životů, kde nás dokáží duševně očistit.
Specifické prvky polského divadla nového tisíciletí
Jiřička, Lukáš ; Klíma, Miloslav (vedoucí práce) ; Jiřík, Jan (vedoucí práce) ; Makonj, Karel (oponent)
Diplomová práce je souhrnem analýz a popisů vybraných inscenací polských režisérů posledního desetiletí. Je rozdělena do čtyř kapitol sledujících různé podoby a proměny identity a jejího divadelního zobrazování, které autor považuje za signifikantní pro současný pohyb v polské činoherní divadelní kultuře. Těmito analyzovanými okruhy jsou: identita sexuální a společenská, identita prostoru, identita psychiky člověka a identita textů ve spojení s narušením dramatického kánonu. Jednotlivé podoby identity jsou nahlíženy jak z pozice teatrologické či analytické, stejně jako z perspektivy sociální podmíněnosti, historické zkušenosti nebo proměny společenského a uměleckého diskursu. Mezi sledované režiséry patří tvůrci prakticky všech generací a stylistik: Jerzy Jarocki, Krystian Lupa, Krzysztof Warlikowski, Grzegorz Jarzyna, Paweł Miśkiewicz, Wojciech Klemm, Jan Klata, Przemysław Wojcieszek, Michał Zadara a Michał Borczuch.
Inspirační zdroje mé divadelní optiky
Pomoriški, Tamara ; Makonj, Karel (vedoucí práce) ; Rajmont, Ivan (oponent)
V diplomové práci Inspirační zdroje mé divadelní optiky odpovídám na otázku, proč dělám divadlo. Probírám osobní nedivadelní zkušenosti, píši o inspiraci z jiných druhů umění (literatury, filmu, psychologie, náboženství) jako o možnostech umělecké tvorby. Dávám odpovědi na otázky: Proč Praha a ne Bělehrad ?, Proč alternativní a ne činoherní divadlo. Váhám mezi loutkovým a obecným alternativním divadlem. Mluvím o své vlastní tvorbě a o ujasňování si vlastní poetiky. Píši o dramaturgické a režijní inspiraci.
Techniky loutkářských inscenací na přelomu tisíciletí
Iurcu, Ion ; Makonj, Karel (vedoucí práce) ; Šavlíková, Kateřina (oponent)
Práce se zabývá původem, vývojem a proměnami loutky v dějinách, od nejstarších dob do současnosti. Snaží se dešifrovat neustále se měnící závislosti a vztahy mezi loutkou a člověkem, mezi stvořitelem a stvořeným. Zkoumá okolnosti vzniku jednotlivých základních typů loutek a následně sleduje cestu těchto typů dějinami animace. Zkoumá proměny animace a důvody, které k nim vedly. Na základě současných vývojových trendů přemýšlí o budoucí podobě a pozici loutky ve společnosti. Hledá příčiny úspěchu či neúspěchu jednotlivých typů loutek a pozoruje míru jejich adaptability, vystavenou volné soutěži o diváka. Na vývoji loutek sleduje i vývoj člověka - animátora.
Herecká práce ve filmu a v divadle
Nováková, Kristýna ; Makonj, Karel (vedoucí práce) ; Krobot, Miroslav (oponent)
V magisterské práci nazvané Herecká práce ve filmu a na divadle se zabývám především srovnání práce herce v divadle a ve filmu. V první části práce se věnuji vývoji filmu, nejdříve němého, poté zvukového a s ním i nástup hereckých hvězd, jak v cizině, tak u nás. Také se v této části věnuji obecné definici herectví a jaké tři momenty ovlivňují herce. V druhé části práce se herecké profesi věnuji hlouběji a to hlavně tím, že se snažím srovnat rozdílnou práci herce na divadle a před kamerou prostřednictvím vlastních dosavadních zkušeností. Na závěr uzavírám toto téma shrnutím hlavních rozdílů těchto dvou hereckých disciplín.
Geneze představení Člověče, zkus to
Bohadlo, Martin ; Havelka, Jiří (vedoucí práce) ; Makonj, Karel (oponent)
Anotace V této práci se snažím nahlédnout na vznik a vývoj autorského představení Člověče, zkus to od samotného počátku až k jeho realizaci. Zajímá mě postup a prostředky, které jsou k tomu použity. Z pozice herce zkoumám odlišný pracovní postup a snažím se objevit novou hereckou dimenzi. Chci zároveň ukázat divadelní představení jako stále se měnící a žijící celek.
Tleskač
Vašíček, Jakub ; Šavlíková, Kateřina (vedoucí práce) ; Makonj, Karel (oponent)
Abstrakt Tato práce se vztahuje k inscenaci Tleskač. Autor, který je režisérem této inscenace, popisuje deníkovou formou proces vzniku představení od výběru předlohy, přes hledání tématu, vznik výtvarné složky inscenace až ke zkoušení s herci v prostoru a následné premiéře.
Metoda Jacques Lecoq a Divadelní škola Vendelína Budila
Bayerová, Marie ; Makonj, Karel (vedoucí práce) ; Jobertová, Daniela (oponent)
Tématem mé bakalářské práce je Metoda Jacques Lecoq a Budilova divadelní škola. Metoda Jacques Lecoq je v zahraničí dobře známou a používanou metodou výuky nejen herců, ale dramatických tvůrců vůbec. Díky svému specifickému pohledu na divadlo a divadelní tvorbu umožnili studenti této metody rozvoj mnoha divadelních žánrů ? klaunerie, nového cirkusu, pohybového divadla aj. Budilova divadelní škola je první školou v České republice, jež se hodlá věnovat výchově svých studentů podle Metody Jacques Lecoq, a tím nabízí zajímavou alternativu ke stávajícímu tradičnímu způsobu výchovy dramatických tvůrců.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   začátekpředchozí44 - 53  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.