Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Lesní pedagogika ve vybraných okresech České republiky - analýza současného stavu
Marková, Dana ; Riedl, Marcel (vedoucí práce) ; Stolariková, Radka (oponent)
Tato diplomová práce se týká analýzy současného stavu lesní pedagogiky ve vybraných okresech, a to konkrétně v okresech Beroun, Kladno, Mělník, Praha - východ, Praha - západ a Rakovník, a zjištění, zda jsou pracovníci základních škol informováni o lesní pedagogice jako druhu environmentálního vzdělávání. Dále pak bylo cílem zjistit, pro jakou skupinu by bylo využití lesní pedagogiky nejžádanější a zda je dostatek proškolených lesních pedagogů. Na základě zjištění pak případně navrhnout možnosti zlepšení komunikace mezi subjekty zabývajícími se lesní pedagogikou a veřejností.
Návrh projektové dokumentace polní cesty konkrétně zohledňující retenci a akumulaci vody v rámci pozemkové úpravy
MARKOVÁ, Dana
Cílem diplomové práce je vypracovat návrh projektové dokumentace nové polní cesty zohledňující retenci a akumulaci vody v rámci komplexní pozemkové úpravy. Území, vhodné pro zřízení nové polní cesty, se nalézá v podhůří Novohradských hor, cca 12 km jihovýchodně od obce Trhové Sviny. Zvolená lokalita s místními názvy ?U hrušky? a ?Na 22 hektarech? je situovaná ve východní části katastrálního území Dlouhá Stropnice. Na základě teoretického souhrnu uvedeného v literárním přehledu diplomové práce je zpracován návrh praktického řešení projektové dokumentace vedlejší polní cesty návrhové kategorie P4,0/30 doplněný vhodnou variantou odvodnění. Mezi další objekty zařazené do koncepce návrhu spadají propustky a vegetační úpravy okolních ploch. Nedílnou součástí a podkladem pro zhotovení návrhu byl terénní průzkum a následný rozbor současného stavu dotčeného území.
PROHLOUBENÍ VZTAHU K RITUÁLU A TRADICI SKRZE VÝTVARNOU HRU (MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK) VE ŠKOLNÍ DRUŽINĚ PŘI ZÁKLADNÍ ŠKOLE WALDORFSKÉ A MATEŘSKÉ ŠKOLE ČESKÉ BUDĚJOVICE O.P.S.
MARKOVÁ, Dana
Práce je zaměřená na rozvoj vztahu k rituálům a tradicím skrze výtvarnou hru pro děti mladšího školního věku ve školní družině. První kapitola pojednává o dítěti a jeho vstupu do školy, dále se zabývá otázkou výchovy včera a dnes, jaký vliv má na dítě vstup do školy, a mladším školním věkem a jeho některými specifiky. Další součástí první kapitoly je téma volného času a obsahu výuky mimo vyučování. V závěru první kapitoly je celkové shrnutí o tom, jak je důležité se dětem náležitě věnovat a nezanedbávat jejich výchovu. Druhá kapitola popisuje waldorfské školy všeobecně, jak vlastně waldorfské školy vznikly, kdo je jejich zakladatelem a jaká mají svá specifika. Je také zaměřena na popis Základní školy waldorfské a mateřské školy České Budějovice o.p.s. Třetí kapitola pojednává o školní družině při ZŠW a MŠ ČB, o jejím harmonogramu a denním programu a zda naplňuje podmínky pro správné trávení volného času dětí. Čtvrtá kapitola popisuje motivaci jako takovou, dále vnější a vnitřní motivaci a vzájemně je spolu porovnává a dále se zabývá podmínkami pro udržení vnitřní motivace. Tématem páté kapitoly je výtvarná hra a nastínění vývoje dětské kresby především u dětí mladšího školního věku. Šestá kapitola je o pojmech tradice a rituály. Jaké tradice a rituály provázely lidstvo dříve a jaké dnes. Kdy je ten nejvhodnější věk dítěte pro první seznámení s tradicemi a rituály. Pojednává též o tradicích a rituálech, která jsou součástí ZŠW a MŠ ČB. Tyto tradice a rituály jsou shrnuty v tabulce, která obsahuje období, kdy se jednotlivé tradice konají, jejich název, stručný popis a také to, jaké jsou možnosti tvořivých činností a her k jednotlivým slavnostem. V sedmé kapitole je popsán adventní čas a s ním spojené zvyky a pranostiky. Jak lze s dětmi vytvořit zajímavou adventní výzdobu místo kupovaných dekorací. Jak vznikl adventní kalendář, proč je vhodné jej dětem pořídit a ještě lépe ho vyrobit. A jaké se k adventnímu období váží pranostiky. Dále následuje praktická část. Osmá kapitola je o popisu způsobu práce se svěřenými dětmi a o motivaci dětí k požadované činnosti, jaký způsob motivace je pro ně nejvhodnější. V deváté kapitole je tématem popisem adventních jarmarků na waldorfských školách a proč se vlastně tyto jarmarky konají. Desátá kapitola se věnuje praktickým příkladům výrobků na adventní jarmark, které prohlubují skrze výtvarnou hru vztah k této tradici. Tyto výrobky vyráběly dětmi společně s vychovatelkami ve školní družině při ZŠW a MŠ ČB. V poslední jedenácté kapitole je zhodnocení průběhu osmého adventního jarmarku ZŠW a MŠ ČB.
Jak si zachovat vlastní podobu ve světě masek
Marková, Dana ; Málková, Eva (vedoucí práce) ; Pavlata, Michal (oponent)
Neměli bychom přestat hledat svá ?JÁ?! Proč upadáme do černobílého vidění světa? Jsou myšlenky věčné? Tedy v nich by mohlo mé "Já" přetrvat?
Příklady cestní sítě zohledňující retenci a akumulaci vody v intravilánu a extravilánu.
MARKOVÁ, Dana
Cílem této bakalářské práce je vybrat vhodné příklady cestní sítě zohledňující retenci a akumulaci vody v extravilánu a intravilánu. Teoretický přehled, poskytující informace potřebné k nastínění problematiky cestních sítí ve vztahu k vodě, je uveden v rešerši. Ta je zpracována na základě dostupných podkladů, které byly čerpány převážně z platných technických norem a doporučené literatury. Další část bakalářské práce, demonstrovaná na zvolených příkladech již realizovaných cestních sítí, se zabývá dokumentací cestních sítí, které byly realizovány v souladu s poznatky uvedenými v rešerši (Zpevněná polní cesta v k.ú. Skřípov, okres Prostějov; Polní cesty včetně příkopů, katastrální území Chotěbudice; Svodné a zasakovací průlehy včetně cestního příkopu podél polní cesty C 5 v k.ú. Vojnice).

Viz též: podobná jména autorů
8 MARKOVÁ, Dominika
4 Marková, Dagmar
9 Marková, Dana
3 Marková, Daniela
4 Marková, Denisa
3 Marková, Diana
8 Marková, Dominika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.