Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Luční byliny v kresbě
Lupińská, Lucie ; Novotný, Petr (vedoucí práce) ; Hrouda, Lubomír (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou výtvarného zpracování vědecké kresby, charakterizuje jednotlivé druhy vědecké ilustrace a popisuje výtvarné techniky v tomto oboru užívané. Vymezuje vztah mezi vědeckou a literární ilustrací. Práce se zaměřuje na ilustraci botanickou, na vývoj botanické kresby v 19. a 20. století i na její budoucnost. Dále se zabývá specifiky botanické ilustrace a postupy při výtvarném zpracování rostlinné předlohy. V druhé části bakalářské práce jsou charakterizovány konkrétní rostlinné druhy, které jsou autorsky ztvárněny jako vlastní ukázka botanické kresby.
Způsoby pojetí výuky geologie na vybraných ZŠ v Ústeckém kraji
Lupińská, Lucie ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Němečková, Linda (oponent)
Předkládaná magisterská diplomová práce analyzuje přístup žáků 9. tříd základních škol a jejich učitelů k oboru geologie, který je vyučován na ZŠ nejčastěji v rámci předmětu přírodopis. Práce zkoumá souvislosti mezi učitelovým zájmem o předmět a organizačními formami výuky, obtížností předmětu a zájmem žáka o tento předmět. Teoretická část práce se zabývá terminologickým vymezením pedagogických pojmů, způsoby učitelova pojetí výuky, osobností učitele a geologií jako vědní disciplínou. Výzkumná část je věnována popisu výzkumu, tvorbě dotazníku a jeho vyhodnocení, dále jsou zde shrnuty výsledky dotazníkového šetření mezi 202 žáky a 21 učiteli z 10 základních škol Ústeckého kraje. Z dotazníkového šetření vyplývá, že geologie je učiteli i žáky považována za důležitý předmět z hlediska všeobecného vzdělání a možného využití v praktickém životě. Dále bylo zjištěno, že žáci učivo geologie nevnímají jako zajímavé, nicméně díky přístupu a použitým metodám vyučujícího je pro ně výuka geologie schůdná. Osobnost učitele, jeho postoj k učivu geologie a způsoby pojetí výuky jsou důležitým faktorem při výuce geologie na zapojených základních školách. Jako největší problém ve výuce geologie pak učitelé označují nedostatečné materiální vybavení a zázemí pro výuku.
Luční byliny v kresbě
Lupińská, Lucie ; Novotný, Petr (vedoucí práce) ; Hrouda, Lubomír (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou výtvarného zpracování vědecké kresby, charakterizuje jednotlivé druhy vědecké ilustrace a popisuje výtvarné techniky v tomto oboru užívané. Vymezuje vztah mezi vědeckou a literární ilustrací. Práce se zaměřuje na ilustraci botanickou, na vývoj botanické kresby v 19. a 20. století i na její budoucnost. Dále se zabývá specifiky botanické ilustrace a postupy při výtvarném zpracování rostlinné předlohy. V druhé části bakalářské práce jsou charakterizovány konkrétní rostlinné druhy, které jsou autorsky ztvárněny jako vlastní ukázka botanické kresby.

Viz též: podobná jména autorů
3 Lupińská, Lucie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.