Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 89 záznamů.  začátekpředchozí69 - 78dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Fenomén Butó, jeho vznik, šíření a vlivy na evropskou taneční scénu
Burešová, Lucie ; Kazárová, Helena (vedoucí práce) ; Gremlicová, Dorota (oponent)
Tato magisterská diplomová práce zkoumá fenomén japonského moderního tanečního umění zvaného butó. Přibližuje jeho inspirační vlivy, socio-kulturní pozadí a podmínky jeho vzniku. Sleduje jeho vývoj ve třech generacích japonských tanečníků. Diskutuje problematiku šíření butó za hranice Japonska a reakce přijímání tohoto nového uměleckého směru v Evropě. Podává také přehled působení tohoto fenoménu v Čechách a jeho vliv na evropskou i českou taneční scénu.
Tanec jako projev života - jeho význam a funkce v balijské společnosti
Gordon, Bronislava ; Stavělová, Daniela (vedoucí práce) ; Gremlicová, Dorota (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o tanci jako o důležitém fenoménu balijské kultury. Na taneční projev je nahlíženo z nejrůznějších úhlů - z pohledu historického vývoje, ve kterém jsou popsány důležité vývojové etapy v balijských dějinách - předhinduistické období, hindu-javánské období a královské dvory, drobná knížectví, příchod Holanďanů a 20. století. Další kapitola se zabývá podobou balijského hinduismu a některými jeho filozofickými myšlenkami promítajícími se v tanci. Dále se práce věnuje popisu chrámového systému, prostoru pro tanec, duchovní přípravou tanečníků, obřadem v chrámu, společenskou organizací banjar a tanečním školstvím, balijským pojetím času a v neposlední řadě i funkcí a významem tance v dnešní společnosti.
Vývoj českého neprofesionálního scénického tance 1945-1968
Smugalová, Zuzana ; Gremlicová, Dorota (vedoucí práce) ; Lössl, Jiří (oponent)
Tato magisterská práce mapuje historický vývoj amatérského tanečního umění v ČSSR v politicky složitém období po 2. světové válce. Sleduje vývojové tendence scénického tance a taneční výchovy ovlivněné zpočátku socialistickým realismem a následně příchodem jazzu a moderních tanečních technik. Shrnuje fakta o organizačním zabezpečení amatérské činnosti v oblasti umění včetně systému přehlídek, festivalů a soutěží. Přináší přehled o stavu tanečního školství v oblasti zájmové činnosti. Poskytuje tak možnost nahlédnout do doby, jenž je poznamenána množstvím dnešních předsudků způsobených stejně černobílým viděním, jakým se sama vyznačovala.
Choreografický styl Maurice Béjarta
Nečasová, Sylva ; Gremlicová, Dorota (vedoucí práce) ; Gremlicová, Dorota (vedoucí práce) ; Wiesner, Daniel (oponent)
Bakalářská práce s názvem Choreografický styl Maurice Béjarta přibližuje život a práci tohoto francouzského choreografa včetně jeho nejbližších spolupracovníků ze souborů i škol, které sám Béjart založil. V jednotlivých kapitolách se věnuji postupně životopisným údajům Maurice Béjarta, souborům a tanečníkům, školám a jejich význačným pedagogům. Dále práce obsahuje přehled prací M. Béjarta pro divadlo, film i knižní tvorby zachycující jeho život. Nechybí ani nezbytná soupiska souborů Maurice Béjarta, jeho choreografické a literární tvorby (vše v chronologickém řazení) a získaná ocenění. Práce je zakončena charakteristikou choreografického stylu Maurice Béjarta.
Dramatický způsob práce Jiřího Kyliána
Malá, Kateřina ; Wiesner, Daniel (vedoucí práce) ; Němečková, Elvíra (vedoucí práce) ; Kubicová, Ivanka (oponent) ; Gremlicová, Dorota (oponent)
Předložená bakalářská práce pojednává o pěti choreografiích Jiřího Kyliána (Dítě a kouzla, Příběh vojáka, Kaguyahime, Tantz-Schul, One of a Kind). První kapitola je věnována stručnému přiblížení života choreografa. V dalších pěti kapitolách je vždy každá choreografie rozebrána samostatně. V úvodu každé kapitoly je uvedeno datum a místo konání premiéry, autor hudby, libreta, scénografie, návrhu kostýmů a světelné výpravy. Pozornost je zaměřena zejména na dramaturgické složky, jako je přítomnost klíčových momentů, obsazení, způsob ztvárnění scény, použití rekvizit, a choreografické ztvárnění představení. Zároveň vzájemným srovnáním titulů je sledován vývoj práce choreografa s tématem, hudbou, scénou a dalšími jevištními prvky. Výsledky tohoto porovnání jsou uvedeny v závěru práce a stručně shrnuty v tabulkách v příloze.
Taneční hudba Nicoly Matteise mladšího
Ferjentsik-Wernerová, Blanka ; Kazárová, Helena (vedoucí práce) ; Gremlicová, Dorota (oponent)
Diplomová práce "Taneční hudba Nicoly Matteise mladšího" zpracovává nepříliš známou problematiku scénické taneční hudby v barokních operách vídeňských dvorních skladatelů 1. pol. 18. století. Klade si za cíl představit taneční tvorbu ve své době velice uznávaného skladatele Nicoly Matteise mladšího a zasadit ji do dobového kontextu. Zmiňuje se o kulturním dění u císařského dvora ve Vídni. Informuje také o životě a díle skladatelů a libretistů, autorů oper s taneční hudbou Nicoly Matteise. Snaží se dokázat, že tanec zaujímal velice důležité postavení v rámci barokní opery a byl zcela rovnocenným partnerem hudbě a zpěvu.
Taneční publicistika v Čechách 1925-1939
Durczaková, Kristina ; Gremlicová, Dorota (vedoucí práce) ; Dercsényiová, Lucie (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá českou taneční publicistikou mezi lety 1925-1939. V tomto období se rozvíjela odborná teoretická reflexe tance, a to především díky dvěma osobnostem - Emanuelu Siblíkovi a Janu Reimoserovi. Jednotlivé kapitoly jsou věnovány dobovým periodikám, konkrétně časopisům Divadlo, Rozpravy Aventina, Útok a Klíč. Zde jsou blíže popsány a porovnávány výskyt a četnost textů, týkajících se tance, jejich obsah, zaměření a styl jednotlivých autorů, píšících o tanci. Samostatná kapitola je věnována specializovaným tanečním časopisům (Živý tanec, Taneční listy a Taneční revue). Práce tak podává obraz teoretické reflexe tance v Čechách v rámci různých periodik.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 89 záznamů.   začátekpředchozí69 - 78dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Gremlicová, Dorota
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.