Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 54 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Machine Comprehension Using Commonsense Knowledge
Daniš, Tomáš ; Landini, Federico Nicolás (oponent) ; Fajčík, Martin (vedoucí práce)
In this thesis, the commonsense reasoning ability of modern neural systems is explored. The goal is to provide insight into the current state of research in this area and identify promising research directions. A state-of-the-art question-answering model has been implemented and experimented with in various scenarios. Unlike in older approaches, the model achieved comparable results with best available models for the target task without using any task-specific architecture. Furthermore, unintended statistical biases are discovered in a popular commonsense reasoning dataset which allow models to compute the correct answer even when it does not have sufficient information to do so. Based on these findings, recommendations and possible future research areas are suggested.
Automatizovaná detekce ofenzivního jazyka a nenávistných projevů v přirozeném jazyce
Štajerová, Alžbeta ; Žmolíková, Kateřina (oponent) ; Fajčík, Martin (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá fenoménom nenávistných prejavov a ofenzívneho jazyka, ich definíciami a detekciou. Popisuje metódy doterajšieho riešenia detekcie. Zhodnocuje dostupné dátové sady využiteľné pri trénovaní modelov zameraných na detekciu tohto fenoménu. Dáva si za cieľ uviesť ďalšie metódy riešenia detekcie tohto problému a porovnanie ich výsledkov a vyhodnotenie úspešnosti. Zvolený problém bol riešený piatimi modelmi. Dva z nich boli zamerané na extrakciu príznakov a ich následnú klasifikáciu. Ďalšie tri boli riešené pomocou neurónových sietí. Úspešnosť implementovaných modelov som experimentálne vyhodnotila. Výsledky tejto práce umožňujú porovnanie typických prístupov s metódami využívajúcimi najnovšie poznatky z oblasti strojového učenia použitých pre klasifikáciu nenávistného a ofenzívneho jazyka.
Exploring Contextual Information in Neural Machine Translation
Jon, Josef ; Fajčík, Martin (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
This works explores means of utilizing extra-sentential context in neural machine translation (NMT). Traditionally, NMT systems translate one source sentence into one target sentence, without any notion of the surrounding text. This is clearly insufficient and different from how humans translate text. For many high-resource language pairs, translations produced by NMT may be under certain, strict conditions, nearly indistinguishable from human produced translations. One of these conditions is that evaluators score the sentences separately. When evaluating whole documents, even the best NMT systems still fall short of human translators. This motivates the research of employing document level context in NMT, since there might not be much more space left to improve translations on the sentence level, at least for high resource languages and domains. This work summarizes recent state-of-the art approaches to context utilization, implements several of them, evaluates them both in terms of general translation quality and on specific context related phenomena, and analyzes their advantages and shortcomings. A hand-made context phenomena test set for English to Czech translation was created for this task.
Řízení boje ve hře Starcraft II pomocí umělé inteligence
Krajíček, Karel ; Fajčík, Martin (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá využitím umelej inteligencie a návrh funkčného modulu pre strategickú hru StarCraft II. Riešenie využíva neurónové siete a Q-learning pre boj. Pre implementáciu systému a jej prepojenie s hrou StarCraft používam StarCraft 2 Learning Environment. Vyhodnotenie systému je založené na jej schopnosti vykonať pokrok.
Počítač jako inteligentní spoluhráč ve slovně-asociační hře Krycí jména
Jareš, Petr ; Fajčík, Martin (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce řeší určování sémantické podobnosti slov. K tomu je využita kombinace prediktivního modelu fastText a metody založené na počtu Pointwise Mutual Information. Je zde popsán systém, který s využitím sémantických modelů je schopen zastoupit hráče ve slovně-asociační hře Krycí jména. Systém má implementovanou herní strategii využívající informace z průběhu hry k prospěchu týmu, za který hraje. Systém je schopen plnit funkci hráče hádajícího asociovaná slova k nápovědě, tak i hráče vytvářejícího vlastní nápovědy.
Komunikační agent pro informace o Brně
Křištof, Jiří ; Fajčík, Martin (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce je implementace komunikačního agenta poskytující informace o Brně. Komunikační agent využívá třívrstvé architektury. Pro vlastní odpovídání na otázky jsou použity techniky strojového učení a neuronových sítí. Na základě provedeného testu bylo se systémem spokojeno 58 % respondentů, s přesností odpovědí poté 84 % uživatelů. Přínosem této práce je usnadnění získávání informací o Brně jeho obyvatelům i návštěvníkům.
Machine Learning for Question Answering in Czech
Pastorek, Peter ; Fajčík, Martin (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
This Master's thesis deals with teaching neural network question answering in Czech. Neural networks are created in Python programming language using the PyTorch library. They are created based on the LSTM structure. They are trained on the Czech SQAD dataset. Because Czech data set is smaller than the English data sets, I opted to extend neural networks with algorithmic procedures. For easier application of algorithmic procedures and better accuracy, I divide question answering into smaller parts.
Zpracování velkých dat v oblasti Průmyslu 4.0
Stredánsky, Dávid ; Fajčík, Martin (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Hlavným cieľom tejto bakalárskej práce je vytvorenie aplikácie pre spracovanie priemysel- ných veľkých dát. Výsledná aplikácia pracuje s vibračnými dátami nameranými na ložiskách. Aplikácia je navrhnutá podľa lambda architektúry pre spracovanie veľkých dát. Umožňuje sledovanie prijímania dát zo senzorov v reálnom čase a periodické spracovanie zhlukov dát. Pri spracovaní v zhlukoch analyzuje známymi metódami v oblasti sledovania kondície ložísk, ako napríklad sledovanie efektívnej hodnoty, odchýlky alebo šikmosti. Otestované je apliko- vanie metódy pre predikciu dát Prophet. Výsledná webová aplikácia je napísaná v jazyku Python s využitím frameworku Dash a výsledky zapisuje do MySQL databázy.
Neuronový strojový překlad pro jazykové páry s malým množstvím trénovacích dat
Filo, Denis ; Fajčík, Martin (oponent) ; Jon, Josef (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá neurónovým strojovým prekladom pre tzv. low-resource jazyky. Cieľom bolo pomocou experimentov vyhodnotiť súčasné techniky a navrhnúť ich vylepšenia. Prekladové systémy v tejto práci využívali architektúru neurónových sietí transformer a boli natrénované pomocou frameworku Marian. Vybranými jazykovými pármi pre experimenty boli slovenčina s chorvátčinou a slovenčina so srbčinou. V experimentoch boli predmetom skúmania techniky transfer learning a semi-supervised learning.
Statická analýza zdrojového kódu jazyka CodAL
Fajčík, Martin ; Přikryl, Zdeněk (oponent) ; Hynek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je návrh a implementace rozšíření editorů jazyka CodAL v oblasti statické analýzy zdrojového kódu tohoto jazyka a návrhu jeho automatických oprav. Tato forma analýzy je vhodná například pro ověření sémantické korektnosti zdrojového kódu. Práce se dělí na teoretickou a praktickou část. Teoretická část této práce obsahuje obeznámení se s tvorbou rozšíření pro vývojové prostředí z řad platformy Eclipse, zejména s editorem jazyka CodAL, jazykem CodAL a vytyčením chyb tohoto jazyka vhodných pro zpracování statickou analýzou. Praktická část se zabývá konkrétní implementací prvků statické analýzy zdrojového kódu jazyka CodAL a návrhu jeho automatických oprav. Rozšiřované editory jazyka CodAL jsou dostupné ve vývojovém prostředí Codasip Studio založeném především na platformě Eclipse a projektu CDT. Produkt Codasip Studio je vyvíjený společností Codasip ve spolupráci s výzkumnou skupinou Lissom.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 54 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.