Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mim na operní scéně
Kukuczková, Anna ; CAPKO, Štefan (vedoucí práce) ; SOPROVÁ, Jana (oponent)
Abstrakt Tato diplomová práce se věnuje využití mima na operní scéně. Shrnuje historická fakta, která hovoří o propojení opery a pantomimy. Obsahuje výčet některých operních děl, jejichž součástí pantomima je. A to jak v historii opery, tak na dnešních českých operních scénách. Zahrnuje také osobní zkušenosti autorky, které se tohoto tématu dotýkají.
Využití stepu ve filmu a na jevišti
Waidingerová, Andrea ; ZÁMOSTNÝ, Petr (vedoucí práce) ; CAPKO, Štefan (oponent)
Step je celkem novou a oblíbenou taneční formou. Baví jak tanečníky, tak diváky. Setkáme se s ním v různých filmech, záznamech světových stepařů a bubenických, stepařských a ryze tanečních show, které ovládly srdce a peněženky současných diváků. Tato práce pojednává o těchto snímcích i o zapomenutém filmovém muzikálu, novodobém němém filmu, historii stepu a divadelních představeních, které rytmické poselství předávají divákovi přímo z jeviště. Dočtete se zde, že step je možné použit jako hudební nástroj, prostředek k vyjádření pocitu radosti, frustrace, napětí, cynizmu či arogance, jako hlavní prostředek dramaturgie divadelního představení či jako úžasnou podívanou.
Nepočujúcí v slovenskej pantomíme
Radzová, Valéria ; CAPKO, Štefan (vedoucí práce) ; MIKOTOVÁ, Zoja (oponent)
Bakalárska práca s názvom Nepočujúci v slovenskej pantomíme, s podtitulom Divadlo Tiché Iskry pojednáva o využití pantomímy v dramatickej výchove nepočujúcich ale aj ich tvorbe, ktorú reprezentujú umelci Divadla Tiché Iskry. Podstatnou časťou bakalárskej práce je pohľad na pedagogickú činnosť a využitie pantomímy ako vzdelávacej metódy dramatoterapeutov, a vychovávateľov. Na základe zhliadnutí predstavení a rozhovorov s nepočujúcimi hercami, som získala možnosť porovnať ponímanie a využitie pantomímy v súčastnosti. Nachádzanie spoločných a odlišných znakov vo vyjadrovaní sa tichým umením je obohacujúcim poznatkom pre počujúcich i nepočujúcich hercov. V pátraní po týchto znakoch mi ochotne pomáhal umelecký riaditeľ divadla Tiché Iskry, Peter Vrťo. V práci sa nachádza mnoho citácii zo zmienených rozhovorov, ktoré mi poskytli členovia divadla Tiché Iskry. Prehľad a opis tvorby jediného profesionálneho divadla nepočujúcich na Slovensku, očami profesionálneho míma a nezainteresovaného diváka, tvorí druhú časť bakalárskej práce. Rozhovory a stretnutia s nepočujúcimi hercami boli pre mňa, ako autorku bakalárskej práce obrovských obohatením nielen po profesionálnej ale i osobnostnej stránke.
Blázni ve hrách Williama Shakespeara
Lísková, Lucie ; Petišková, Ladislava (vedoucí práce) ; Capko, Štefan (oponent)
Studie slouží jako přehled bláznů v kompletním díle Williama Shakespeara. Blázni se objevují jak v komediích, historických hrách, romancích, tak i ve všech tragédiích. Práce se podrobněji zabývá typy bláznů- rustikálními clowny, šašky ? filozofy a božími blázny. Pomocí analyzovaných postav z her a s pomocí sociálně- a kulturněhistorického kontextu se určuje jejich chování, postavení a funkce ve hře. Podrobnějšímu zkoumání jsou podrobeni i největší komici divadla Globe- Will Kemp a Robert Armin. Nejlepší clowniády prostupující Shakespearovo dílo demonstrují ukázky z her.
The Dramaturgy of Nonverbal Theatre
Klimová, Jana ; Capko, Štefan (vedoucí práce) ; Hybner, Boris (oponent)
V tejto práci sa zameriame na dramaturgiu súčasného nonverbálneho divadla. bude nás zaujímať: a) história dramaturgie b) čo to vlastne dramaturgia je c) rozdiel medzi dramaturgiou vo verbálnom a nonverbálnom divadle d) čo všetko spĺňa dramaturg e) spôsob, akým pracujú s dramaturgiou divadelné súbory Teatr Novogo Fronta a Décalages a spôsob, akým sme dramaturgiu využívali v našom absolventskom predstavení.
Klaun v díle Federica Felliniho
Milková, Svatava ; Capko, Štefan (vedoucí práce) ; Petišková, Ladislava (oponent)
Tato práce pojednává o prvku klaunství v díle Federica Felliniho. Snaží se zodpovědět otázku, kde jej užívá, jakým způsobem a proč.
Akrobatické jednání
Brtnická, Eliška ; Pachl, Petr (vedoucí práce) ; Capko, Štefan (oponent)
Navazuji na svou bakalářskou práci,kde se pokouším zodpovědět některé otázky týkající se akrobacie v divadle. Rozšířeny budou kapitoly o akrobatickém vyjádření, tvorbě akrobatického jednání a o dramaturgii nového cirkusu.
Leonid Jengibarov - Klaun minulosti i dneška
Hadušovská, Michala ; Petišková, Ladislava (vedoucí práce) ; Capko, Štefan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá životem a hlavně tvorbou klauna L.G.Jengibarova. Snaží se o náhled do života umělce, který se ve svém oboru stal ikonou a inspirací pro mnohé generace umělců zabývajících se jak kluniádou, tak pantomimou. Uvádí jeho vlastní myšlenky, čím odhaluje způsob myšlení tohoto génia. Čerpá také z knihy ruské spisovatelky Marie Romanuško, která poskytla velice subjektivní a intimní zpověď o Leonidovi Jengibarovovi.
Pouliční divadlo v dnešní době
Štěpánek, Petr ; Sochor, Martin (vedoucí práce) ; Capko, Štefan (oponent)
Stručná charakteristika: Tato bakalářská práce se snaží vymezit pojem pouličního divadla a představit alespoň některé soubory, která se jím u nás zabývají. Zahrnuje také revoluční Living Theatre a Bread and Puppet, kteří vývoj u nás do značné míry ovlivnili. Součástí této práce jsou také moje zkušenosti s pouličním divadlem a postřehy z oblasti nezávislé scény. Obsahuje také rozhovor ne jen s pouličním umělcem Dominikem Tesařem a bohatou obrazovou přílohu.
"Clown a šašek"
Zhigunova, Ekaterina ; Hybner, Boris (vedoucí práce) ; Capko, Štefan (oponent)
Tato práce pojednává o podstatě a historickém vývoji klauna a šaška a snaží se najít rozdílné i společné rysy těchto komických postav.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.