Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 452 záznamů.  začátekpředchozí295 - 304dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rekodifikace soukromého práva hmotného a daně z příjmů
Maryško, Lukáš ; Boháč, Radim (vedoucí práce) ; Kohajda, Michael (oponent)
Cílem této práce je analýza změn v českém soukromém právu hmotném vyvolaných zejména novým občanským zákoníkem č. 89/2012 Sb., a zákonem č. 90/2012 Sb., o obchodních korporacích s dopadem na daňové právo jako pododvětví práva finančního, konkrétně pak na úpravu daní z příjmů. Práce sestává ze tří částí. V první jsou představeny terminologické a věcné změny vyvolané rekodifikací vyžadující odpovídající změnu v daňových zákonech - nové pojmosloví obsažené v předpisech soukromého práva, zavedení nových institutů či změny v institutech stávajících (např. institut veřejné prospěšnosti, široké pojetí věci, či svěřenský fond jako sdružení majetku bez právní subjektivity). Druhá část práce analyzuje vládní návrh zákona o změně daňových zákonů v souvislosti s rekodifikací soukromého práva a o změně některých zákonů a způsob, jakým má být rekodifikace reflektována v zákoně č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů. Probrán je zde např. institut veřejně prospěšného poplatníka či problematika zdanění příjmů vzniklých v souvislosti s děděním. Zmíněny jsou také některé daňové změny s rekodifikací přímo nesouvisející - integrace daně dědické a daně darovací či osvobození podílů na zisku z účasti na obchodních korporacích od daně. Obsahem třetí části práce je pak detailní rozbor postavení svěřenského...
Rozpočtová odpovědnost
Jarošová, Tereza ; Boháč, Radim (vedoucí práce) ; Marková, Hana (oponent)
Resumé Cílem této práce je analýza institutu rozpočtové odpovědnosti. V situaci aktuálně probíhající finanční krize toto téma nabírá na důležitosti, neboť dlouhodobé deficitní financování má negativní důsledky zejména ve vztahu k ekonomické situaci státu. Práce si tak klade za cíl rozbor situace z právního i ekonomického pohledu. Předmětem je dále komparace právní úpravy rozpočtového práva a právního stavu týkajícího se pravidel rozpočtové odpovědnosti v České republice a ve Španělsku. Největší důraz je kladen na analýzu následných zjištění a zhodnocení, zda je zavedení pravidel rozpočtové odpovědnosti potřebné, jakou formou (ústavní či zákonnou) a s jakým obsahem by byla nejpřínosnější. První kapitola je věnována vymezení pojmu rozpočtové odpovědnosti a souvisejících pojmů deficitu státního rozpočtu a veřejného dluhu, včetně pojednání o nejčastějších příčinách a důsledcích těchto jevů. Z důvodu propojenosti právní a ekonomické disciplíny je zařazen také výklad ekonomických teoretických přístupů k deficitním financování. Druhá a třetí kapitola se zameřuje na deskripci právní úpravy obecné části rozpočtového práva v České republice a deskripci dosavadních návrhů ústavních zákonů souvisejících s přijetím rozpočtové odpovědnosti se zahrnutím kritiky těchto návrhů. Čtvrtá kapitola charakterizuje obecnou část...
Zneužití práva v daňovém právu
Plevová, Magdaléna ; Boháč, Radim (vedoucí práce) ; Karfíková, Marie (oponent)
V této práci se zabývám charakteristikou a analýzou institutu zneužití práva v právu daňovém. Mimo to je cílem zhodnotit, zda je právní úprava tohoto institutu v českém právním řádu dostačující. Práce je tematicky rozdělena do šesti kapitol. První kapitola se věnuje pojmům daň a daňové právo, přičemž je přiblížen i výklad daňového práva. Druhá kapitola se zabývá otázkou, jaké právo je zneužíváno. Následující třetí kapitola je důležitá, protože rozlišuje mezi pojmy optimalizace daní, zastřené právní úkony, obcházení zákona a zneužití práva. S ohledem na téma této diplomové práce je klíčová a nejrozsáhlejší čtvrtá kapitola nazvaná Zneužití práva, která se zabývá podrobněji zákazem zneužití práva. Tato kapitola je rozčleněna do pěti částí, z nich druhá část se zabývá zákazem zneužití práva jako obecným právním principem evropského práva a další zakotvením zneužití práva v českém právním řádu a komparací s francouzským právním řádem. Postup správce daně při aplikaci tohoto institutu je popsán v poslední části. Analýze judikátů Soudního dvora Evropské unie a Nejvyššího správního soudu v České republice, které se zabývají zneužitím práva v oblasti daní, je věnována celá pátá kapitola této diplomové práce. Obsah poslední šesté kapitoly je určen dvěma případům z praxe, které se týkají aplikace zneužití...
Lhůty pro vyměření daně
Koníčková, Ester ; Boháč, Radim (vedoucí práce) ; Karfíková, Marie (oponent)
V této diplomové práci se zabývám vývojem právní úpravy lhůty pro vyměření a doměření daně, kterou upravoval nejdříve zákon č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků, ve znění pozdějších předpisů, a posléze zákon č. 280/2009 Sb., daňovým řádem, ve znění pozdějších předpisů. Tato lhůta je určující pro časový rámec, v němž je možné daňovému subjektu vyměřit nebo doměřit daň. Po uplynutí této lhůty již daň nelze vyměřit ani doměřit, daňové řízení nemůže pokračovat a daňovou povinnost resp. poslední známou daňovou povinnost již nelze měnit. Cílem diplomové práce bylo porovnat vývoj právní úpravy lhůty pro vyměření a doměření daně, jak tento vývoj ovlivnila judikatura správních soudů i Ústavního soudu, a v neposlední řadě i vliv právní úpravy na praxi - tedy její dopad na daňové subjekty. Práce je členěna na 8 kapitol, z nichž kapitoly 1 až 4 se zabývají daňovým řízením, lhůtami obecně, lhůtami při správě daní a počítáním času. Kapitola 5 se pak zaměřuje na právní úpravu lhůty pro vyměření a doměření daně podle zákona o správě daní a poplatků, která platila do 31. 12. 2009 a následně byla ovlivněna překvapivým nálezem Ústavního soudu (sp. zn. I. ÚS 1611/07). Novelizovaná právní úprava platná v období od 1. 1. 2010 do 31. 12. 2010 je popsána v kapitole 6. Následující kapitola se zabývá touto lhůtou z...
Daňové a nedaňové výdaje
Sůra, Jiří ; Boháč, Radim (vedoucí práce) ; Kohajda, Michael (oponent)
TAX AND NON-TAX EXPENSES Abstrakt Diplomová práce "Daňové a nedaňové výdaje" se zabývá vymezením daňových a nedaňových výdajů z pohledu jejich výskytu a zařazení v daňové soustavě, upřesněním, co vlastně výdaje jsou, dále jsou v práci podrobněji rozebrány některé daňové výdaje. Druhá kapitola se zabývá daňovou soustavou, základním rozdělením daní. Dále je zde uveden základní výpočet daně v obecné rovině. V poslední části této kapitoly je uvedeno, u jakých daní se můžeme setkat s pojmem "výdaje". V třetí kapitole je blíže rozvedena daň z příjmů. Je zde nastíněn způsob výpočtu základu daně, a to jak u fyzických, tak u právnických osob. Jsou zde uvedeny subjekty daně z příjmů. Jejich dělení na subjekty, které jsou povinné daň odvádět a subjekty, které daň z příjmů vybírají. Dále je v této kapitole uvedeno ještě další dělení subjektů. Blíže je rozveden předmět daně z příjmů. Opět je zde rozebrán pro potřeby fyzických osob i právnických osob. Kapitola čtvrtá je nejobsáhlejší částí práce. Zde jsou již výdaje vymezeny s ohledem na daň z příjmů. V kapitole jsou uvedeny vzájemné vztahy výdajů a nákladů a jejich rozlišení. V další části této kapitoly jsou analyzovány i paušální výdaje, které dnes hrají též důležitou roli. Uvádí se zde jednak paušální výdaje uplatňované jako celek, jednak uplatňování paušálního výdaje...
Zdaňování příjmů fyzických osob z podnikání a jiné samostatné výdělečné činnosti
Pauler, Zdeněk ; Boháč, Radim (vedoucí práce) ; Kohajda, Michael (oponent)
5. Abstrakt Tato diplomová práce je rozdělena do dvou hlavních částí, které obsahují podkapitoly. V této práci se rozebírá především příjem podnikatelů, fyzických osob, a příjem fyzických osob z jiné samostatné výdělečné činnosti. Do popředí vystupuje v první části především důraz na popis konstrukce daně jako celku, se zaměřením na jednotlivé prvky daně, kterými jsou subjekt daně, předmět daně, základ daně, sazba daně a splatnost daně, přičemž z povahy konstrukce daně je nejvíce prostoru věnováno předmětu daně, tedy příjmům z podnikání, kterými jsou podle zákona č. 586/1992 Sb., zákona o daních z příjmů, příjmy ze zemědělské výroby, lesního a vodního hospodářství, příjmy ze živnosti, příjmy z jiného podnikání podle zvláštních předpisů, kterými jsou příjmy například advokátů, účetních, daňových poradců, auditorů, stomatologů či notářů, a jako poslední příjem z podnikání je uváděn příjem z podílů společníků veřejné obchodní společnosti a komplementářů komanditní společnosti na zisku, a příjmy z jiné samostatné výdělečné činnosti, kterými jsou příjmy z užití nebo poskytnutí práv z průmyslového nebo jiného duševního vlastnictví, autorských práv včetně práv příbuzných právu autorskému, a to včetně příjmů z vydávání, rozmnožování a rozšiřování literárních a jiných děl vlastním nákladem, autorské práva a práva s...
Lhůty pro vyměření daně
Červinková, Andrea ; Boháč, Radim (vedoucí práce) ; Kohajda, Michael (oponent)
76 Abstrakt Účelém této diplomové práce je analyzovat současnou úpravu správy daní s ohledem na zakotvení lhůt pro stanovení daně. Toto téma jsem si vybrala i z důdovu, že v poslední době vstoupil v účinnost nový předpis danového práva procesního, zákon č. 280/2009 Sb., daňový řád, ve znění pozdějších předpisů, který v problematice lhůt pro stanovení daně přináší zajímavé změny. Jelikož předcházející právní úprava daňového procesu obsažená v zákoně č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků, ve znění pozdějších předpisů, byla přijímána v hektické době počátku devadesátých let dvacátého století, nevyvarovala se určitých nedostatků. Zákon ne zcela správně definoval některé pojmy a obsahoval i nejasná ustanovení. Taková situace nebyla z hlediska zachování právní jistoty příjemců normy žádoucí, proto byl zákon po dobu své účinnosti často měněn dílčími novelizacemi a dotvářen pomocí judikatury, jak Ústavního soudu, tak Nejvyššího správního soudu. Právní úprava problematiky správy daní vyžadovala rozsáhlé změny, které nebylo možné vyřešit novelizací stávající úpravy. V létě roku 2009 po dlouhotrvajících jednáních, byl nakonec schválen nový předpis jako zákon č. 280/2009 Sb., daňový řád. Cílem mé práce je zhodnotit, jak nový daňový řád dostál svým předsevzetím, tedy zda zaručuje vyšší míru právní jistoty při správě...
Daňové příjmy v rozpočtech obcí
Vrbata, Tomáš ; Marková, Hana (vedoucí práce) ; Boháč, Radim (oponent)
Daňové příjmy v rozpočtech obcí Důvodem, proč jsem si vybral daňové příjmy v rozpočtech obcí, jakožto téma mé diplomové práce je to, že se tato problematika dotýká každého z nás. Cílem mé diplomové práce je analýza jednotlivých aspektů problematiky daňových příjmů. Z věcného hlediska je tato práce rozčleněna do pěti kapitol. První kapitola zprostředkovává malý historicky exkurs do právního postavení obcí od 19. století po současnost. Druhá kapitola se zaměřuje na definici rozpočtu, rozpočtové soustavy a rozpočtového procesu. Dále pojednává o základních principech rozpočtového práva a ve svém závěru se věnuje obsahu rozpočtu, který je tvořen příjmy a výdaji rozpočtu. Třetí kapitola je strukturována do tří podkapitol a soustředí se na vymezení sdílených a svěřených daní. Těžištěm této kapitoly je analýza zákona o rozpočtovém určení daní. V kapitole čtvrté jsou vylíčeny jednotlivé daně, jejichž výnos mohou obce alespoň částečně ovlivnit. Jmenovitě se jedná o daň z nemovitostí, daň z příjmů fyzických a právnických osob. Poslední pátá kapitola se vypořádává s poplatkovou problematikou. V úvodu jsou zmapovány místní poplatky, dále se kapitola zaobírá poplatky správními a nakonec se věnuje poplatkům na úseku péče o životní prostředí. Na závěr jsou uvedeny úvahy de lege ferenda.
Státní fondy
Šimon, Jan ; Boháč, Radim (vedoucí práce) ; Marková, Hana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou financování veřejných potřeb prostřednictvím státních fondů. Jedná se o veřejnosti nepříliš známé, přesto velmi zajímavé instituce, se kterými se může v praktickém životě setkat každý. Hlavním cílem této práce je popsat a zhodnotit možný vývoj de lege ferenda v oblasti státních fondů v České republice. K vedlejším patří vymezení právního rámce fungování státních fondů de lege lata (jejich financování a organizační struktura) a srovnání české právní úpravy se zahraniční, konkrétně příklady státních fondů v Polsku a na Slovensku. Diplomová práce je rozdělena do pěti kapitol. Úvodní má za úkol položit teoretický základ k dalšímu výkladu, seznámí čtenáře s oblastí veřejných financí, konkrétně s rozpočtovým hospodařením. Druhá kapitola definuje pojem fond a popisuje soustavu mimorozpočtových fondů. Třetí část je věnována jednotlivým státním fondů v České republice (v současnosti jich existuje šest), jejich společným znakům a přináší pozitiva a negativa jejich existence - stav de lege lata. Následující kapitola přináší příklady ze zahraniční úpravy, která nám může sloužit jako zdroj inspirace. Poslední, pátá kapitola analyzuje státní fondy de lege ferenda. Jejím úkolem je přinést možné eventuality budoucího vývoje v právní úpravě, počínaje ponecháním státní...
Veřejné zakázky z pohledu veřejného zadavatele a jejich finančně-právní aspekty
Jurošková, Martina ; Marková, Hana (vedoucí práce) ; Boháč, Radim (oponent)
Právo veřejných zakázek je zajímavou a velmi dynamickou částí českého práva. Podléhá zejména úpravě zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, v platném znění, ale je modifikováno také úpravou evropskou. Významnou roli zde hrají rozhodnutí Evropského soudního dvora. Tato rigorózní práce s názvem "Veřejné zakázky z pohledu veřejného zadavatele a jejich finančně-právní aspekty" pojednává o veřejných zakázkách zejména z pohledu veřejného zadavatele. V úvodu jsou vysvětleny základní pojmy a nastíněny některé aktuální problémy. První kapitola by měla přinést základní pohled na věc. Druhá kapitola pojednává především o vztahu veřejných zakázek k veřejným rozpočtům. Pozornost je zaměřena zejména na územní samosprávné celky - na obce. Třetí kapitola nabízí bližší pohled na veřejné zakázky jako takové. Nabízí rozdělení a definice jednotlivých kategorií zadavatelů, rozdělení veřejných zakázek podle druhu i podle výše předpokládané hodnoty. Čtvrtá kapitola se věnuje procesní části práva veřejných zakázek. Jde o ustanovení pro zadávání veřejných zakázek, jejich hodnocení, až po výběr nejvhodnější nabídky a další aspekty s tím související. Předposlední část práce patří dohledu nad dodržováním zákona o veřejných zakázkách. Jejím obsahem je tzv. námitkové řízení, řízení před Úřadem pro ochranu hospodářské...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 452 záznamů.   začátekpředchozí295 - 304dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 BOHÁČ, Radek
2 Boháč, Radek
1 Boháč, Radim,
1 Boháč, Radomír
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.