National Repository of Grey Literature 10 records found  Search took 0.01 seconds. 
Analysis of the Selected Firm
Košťál, Karel ; Janáč, František (referee) ; Hanušová, Helena (advisor)
This Master’s Thesis is analyzing the FINO-trade company, relations with it’s branch surroundings and it’s working processes. It is based on easy analytical tools, which is SLEPTE analysis, SWOT analysis, Porter’s five forces model and Kralicek’s QUICKTEST. The ambition is to propose an arrangement to grow and fix it’s market position.
Analysis of the Selected Firm
Pospíšilová, Pavla ; Knyblová, Jana (referee) ; Hanušová, Helena (advisor)
The diploma thesis contains analysis of building and housing association NOVÝ DOMOV. Basic analytical methods are presented, later on they are applied. Based on the results new procedures are proposed to improve current situation.
Analytical processes of marketing in building industry
Krupík, Pavel ; Buchalová, Jana (referee) ; Dohnal, Radek (advisor)
This bachelor thesis deals with the analytical processes of marketing in the civil engineering. It is divided in two parts.The first one is a theoretical part, which is focused on the description of the market environment, targeted marketing, marketing mix, analysis of the marketing environment and marketing strategies applicable in the civil engineering. In the second part I analyze the company by application of GE matrix, Porter's analysis, SLEPT analysis and SWOT analysis. At the end of the thesis I present a summary of recommendations and proposal of marketing strategy based on the results and findings from these analyses, which should lead to better position of the company in the market.
Methods of the Firm Analysis, Financial Analysis
Pospíšilová, Pavla ; Čoupek,, Lukáš (referee) ; Hanušová, Helena (advisor)
Diplomová práce se zabývá zhodnocením současné situace společnosti NOVÝ DOMOV. Jsou zde představeny různé metody analýzy firmy a finanční analýzy, které jsou následně použity. Návrhy opatření ke zlepšení jsou odvozeny z výsledků analýz.
Market Entry and Marketing Strategy of Scootland s.r.o. with Relation to Slovakian Market
Přidal, Hynek ; Vokálová, Jarmila (referee) ; Zich, Robert (advisor)
Diplomová práce analyzuje současný stav firmy Scootland s.r.o. na domácím trhu v České republice s ohledem na stagnující tržby firmy. Jsou představeny základní analytické metody, jež jsou následně aplikovány. Na základě provedených analýz jsou navrhnuta opatření pro zlepšení současné situace se zaměřením na expanzi firmy na slovenský trh a vypracovaný detailní plán vstupu na tento trh.
Market Entry and Marketing Strategy of Scootland s.r.o. with Relation to Slovakian Market
Přidal, Hynek ; Vokálová, Jarmila (referee) ; Zich, Robert (advisor)
Diplomová práce analyzuje současný stav firmy Scootland s.r.o. na domácím trhu v České republice s ohledem na stagnující tržby firmy. Jsou představeny základní analytické metody, jež jsou následně aplikovány. Na základě provedených analýz jsou navrhnuta opatření pro zlepšení současné situace se zaměřením na expanzi firmy na slovenský trh a vypracovaný detailní plán vstupu na tento trh.
Analysis of the Selected Firm
Pospíšilová, Pavla ; Knyblová, Jana (referee) ; Hanušová, Helena (advisor)
The diploma thesis contains analysis of building and housing association NOVÝ DOMOV. Basic analytical methods are presented, later on they are applied. Based on the results new procedures are proposed to improve current situation.
Analysis of the Selected Firm
Košťál, Karel ; Janáč, František (referee) ; Hanušová, Helena (advisor)
This Master’s Thesis is analyzing the FINO-trade company, relations with it’s branch surroundings and it’s working processes. It is based on easy analytical tools, which is SLEPTE analysis, SWOT analysis, Porter’s five forces model and Kralicek’s QUICKTEST. The ambition is to propose an arrangement to grow and fix it’s market position.
Methods of the Firm Analysis, Financial Analysis
Pospíšilová, Pavla ; Čoupek,, Lukáš (referee) ; Hanušová, Helena (advisor)
Diplomová práce se zabývá zhodnocením současné situace společnosti NOVÝ DOMOV. Jsou zde představeny různé metody analýzy firmy a finanční analýzy, které jsou následně použity. Návrhy opatření ke zlepšení jsou odvozeny z výsledků analýz.
Analytical processes of marketing in building industry
Krupík, Pavel ; Buchalová, Jana (referee) ; Dohnal, Radek (advisor)
This bachelor thesis deals with the analytical processes of marketing in the civil engineering. It is divided in two parts.The first one is a theoretical part, which is focused on the description of the market environment, targeted marketing, marketing mix, analysis of the marketing environment and marketing strategies applicable in the civil engineering. In the second part I analyze the company by application of GE matrix, Porter's analysis, SLEPT analysis and SWOT analysis. At the end of the thesis I present a summary of recommendations and proposal of marketing strategy based on the results and findings from these analyses, which should lead to better position of the company in the market.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.