National Repository of Grey Literature 7 records found  Search took 0.01 seconds. 
Fault relevance diagnostics of the PMSM under the inter-turn short circuit fault
Zezula, Lukáš ; Václavek, Pavel (referee) ; Blaha, Petr (advisor)
Tato práce popisuje matematické modelování mezizávitových zkratů fázového vinutí synchronního motoru s permanentními magnety, diskretizaci odvozeného modelu a diagnostiku závažnosti zkratu založenou na referenčním modelu. Popis zkratovaného stroje je vytvořen v proměnných statoru s uvažováním sérioparalelního zapojení vinutí a následně transformován do referenčního rámce rotoru pomocí rozšířené Clarkové a Parkovy transformační matice. Diskrétní ekvivalent navrženého modelu je vytvořen pomocí definované diskretizace lineárních časově variantních systémů, přičemž je uvažováno, že elektrická úhlová rychlost je časově variantní parametr s definovaným integrálem. Diskrétní model je transformován do referenčního rámce statoru, aby se maximalizovala perzistence vstupních signálů. Diagnostika závažnosti zkratu je poté realizována pomocí rekurzivního parametrického odhadu diskrétního modelu. Jedna z kapitol je věnována i popisu řídicího systému, neboť zkraty mohou ovlivnit stavové proměnné různým způsobem v závislosti na architektuře a volbě parametrů řídicího systému. Za každou kapitolou následuje experimentální ověření prezentovaných myšlenek.
Inter turn short-circuit detection in vector controlled PMS motor using AI
Zezula, Lukáš ; Kozovský, Matúš (referee) ; Blaha, Petr (advisor)
This thesis deals with the diagnostics of inter turn faults in a vector controlled synchronous motor with permanent magnets. Inter turn faults are detected by the pretrained convolution neural network GoogLeNet from adequately preprocessed signals of phase currents, inverter voltages and electrical angular velocity. Signal preprocesing includes, but is not limited to digital filtration, resampling and Wavelet transform. For the purpose of network training a drive system model is created, capable of simulating inter turn faults. The network is then trained on the simulated data and later validated with data measured on a real drive system, capable of emulating faults. The results of the diagnostics, together with the main problems are presented in the conclusion.
Implementace agilní metodiky projektového řízení pro softwarové projekty
Zezula, Lukáš
The diploma thesis deals with the implementation of agile methodology Scrum. The aim of the thesis is to implement the agile Scrum methodology for an internal development project. In order to accomplish the goal, the background from the theoretical part of the thesis will be used, which focuses on current agile methodologies including Scrum. The practical part deals with the implementation of the Scrum methodology, where the implementation itself is focused on the creation of all the necessary artifacts of the methodology, including the integration and setup of the methodology in the internal Jira software. The thesis also aims to identify the risks associated with the use of the methodology for larger scale projects and propose measures for the identified risks.
Fault relevance diagnostics of the PMSM under the inter-turn short circuit fault
Zezula, Lukáš ; Václavek, Pavel (referee) ; Blaha, Petr (advisor)
Tato práce popisuje matematické modelování mezizávitových zkratů fázového vinutí synchronního motoru s permanentními magnety, diskretizaci odvozeného modelu a diagnostiku závažnosti zkratu založenou na referenčním modelu. Popis zkratovaného stroje je vytvořen v proměnných statoru s uvažováním sérioparalelního zapojení vinutí a následně transformován do referenčního rámce rotoru pomocí rozšířené Clarkové a Parkovy transformační matice. Diskrétní ekvivalent navrženého modelu je vytvořen pomocí definované diskretizace lineárních časově variantních systémů, přičemž je uvažováno, že elektrická úhlová rychlost je časově variantní parametr s definovaným integrálem. Diskrétní model je transformován do referenčního rámce statoru, aby se maximalizovala perzistence vstupních signálů. Diagnostika závažnosti zkratu je poté realizována pomocí rekurzivního parametrického odhadu diskrétního modelu. Jedna z kapitol je věnována i popisu řídicího systému, neboť zkraty mohou ovlivnit stavové proměnné různým způsobem v závislosti na architektuře a volbě parametrů řídicího systému. Za každou kapitolou následuje experimentální ověření prezentovaných myšlenek.
IPMSM Drive System Parameters Tuning - An Analytic Solution
Zezula, Lukas
This paper describes an analytical way for tuning the parameters of vector controlled permanentmagnet synchronous machines. Current controllers are tuned to guarantee a 60° phase marginfor the identified parameters of the system. Gains of the controllers are modified to ensure amplitudemargin 2 of the current loop even for variable parameters of the machine. The velocity controller gainis tuned to maximize phase margin which is limited by a speed controller time constant placement.
Inter Turn Short-Circuit Detection In Vector Controlled Pms Motor Using Ai
Zezula, Lukáš
This paper deals with the diagnostics of inter turn faults in a vector controlled synchronous motor with permanent magnets. Inter turn faults are detected by a convolution neural network from adequately preprocessed current signals of the stator phases. The goal is to create a model within which different severity of inter turn faults will be simulated. Data from the simulations are preprocessed and transformed using Wavelet transform and the resulting scalograms are fed to a pre-trained convolution neural network GoogLeNet. This neural network’s diagnostic capabilities are tested on a physical drive, capable of emulating faults.
Inter turn short-circuit detection in vector controlled PMS motor using AI
Zezula, Lukáš ; Kozovský, Matúš (referee) ; Blaha, Petr (advisor)
This thesis deals with the diagnostics of inter turn faults in a vector controlled synchronous motor with permanent magnets. Inter turn faults are detected by the pretrained convolution neural network GoogLeNet from adequately preprocessed signals of phase currents, inverter voltages and electrical angular velocity. Signal preprocesing includes, but is not limited to digital filtration, resampling and Wavelet transform. For the purpose of network training a drive system model is created, capable of simulating inter turn faults. The network is then trained on the simulated data and later validated with data measured on a real drive system, capable of emulating faults. The results of the diagnostics, together with the main problems are presented in the conclusion.

See also: similar author names
1 ZEZULA, Libor
7 Zezula, Lukas
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.