National Repository of Grey Literature 10 records found  Search took 0.01 seconds. 
Compact Sensors for Evaluation the Thermal Comfort
Kazkaz, Mohammad ; Fiľakovský, Karol (referee) ; Šafařík,, Pavel (referee) ; Pavelek, Milan (advisor)
Teplota vzduchu je nejčastěji používaná k posouzení tepelného stavu vnitřního prostředí. Avšak teplota vzduchu sama o sobě, je v mnoha případech pro toto posouzení nedostatečná. Hlavním cílem disertační práce je vyhodnotit tepelný stav vnitřního prostředí a specifikovat parametry, které na něj mají vliv. Teplota vzduchu, střední radiantní teplota, rychlost vzduchu a vlhkost vzduchu jsou čtyři základní parametry, které určují tepelný stav vnitřního prostředí. Vzhledem k tomu, že tepelný stav prostředí závisí na mnoha aspektech, byly odvozeny veličiny, které zahrnují kombinovaný účinek několika nebo všech těchto parametrů k určení tepelného stavu prostředí. Jedná se např. o efektivní teplotu, teplotu kulového teploměru, operativní teplotu, ekvivalentní teplotu, PMV a PPD indexy... aj. V dnešní době existuje spousta vysoce přesných senzorů, které mohou zhodnotit tepelný stav vnitřního prostředí. Z důvodu jejich vysoké ceny jsou používané převážně pro účely výzkumu. Předkládaná práce se převážně soustředí na vývoj kompaktního deskového senzoru pro vyhodnocení tepelného stavu vnitřního prostředí. Zaměřuje se hlavně na nízkou cenu senzoru společně s dostatečnou přesností. K dosažení cíle této práce jsou provedeny následující postupy: • Analýza environmentálních faktorů ovlivňujících tepelný stav prostředí. • Studium dopadu teploty vzduchu, střední radiantní teploty a rychlosti proudění vzduchu na tepelné indexy: teplotu kulového teploměru a operativní teplotu. • Teoretické porovnání teploty kulového teploměru a operativní teploty. • Navržení, rozvoj a konstrukce nového deskového senzoru pro posouzení tepelného stavu vnitřního prostředí. • Navržení a konstrukce testovací komory pro porovnávání senzorů tepelného stavu prostředí. • Kalibrace zkonstruovaného senzoru měřením fyzikálních veličin charakterizujících tepelný stav prostředí. • Testy směrové závislosti vyvinutého deskového senzoru a porovnání s kulovým teploměrem v testovací komoře. • Srovnání teoretických řešení s provedenými měřeními v testovací komoře. Výsledkem této práce je vlastní teoretické srovnání teploty kulového teploměru a operativní teploty ve vybraném rozsahu teploty vzduchu, střední radiantní teploty a rychlosti vzduchu pro možnost hodnocení tepelného stavu vnitřního prostředí pomocí kulového teploměru. Hlavním výstupem je však navržení a zhotovení jednoduchého deskového senzoru, který by byl dostatečně přesný pro měření tepelného stavu prostředí. V rámci disertace byla postavena také testovací komora a bylo provedeno testování vyvinutého senzoru pomocí měřicího systému INNOVA.
Aerodynamic optimization of passenger car body
Kubíček, Martin ; Fiľakovský, Karol (referee) ; Popela, Robert (advisor)
The diploma thesis is focused on create an optimization methodology for CFD issues or any other computationally demanding software. Optimization method is applied on simplified model of car, where improves its aerodynamic properties
Light Airplane Flight Parameters Estimation
Dittrich, Petr ; Pačes, Pavel (referee) ; Fiľakovský, Karol (referee) ; Chudý, Peter (advisor)
Tato práce je zaměřena na odhad letových parametrů malého letounu, konkrétně letounu Evektor SportStar RTC. Pro odhad letových parametrů jsou použity metody "Equation Error Method", "Output Error Method" a metody rekurzivních nejmenších čtverců. Práce je zaměřena na zkoumání charakteristik aerodynamických parametrů podélného pohybu a ověření, zda takto odhadnuté letové parametry odpovídají naměřeným datům a tudíž vytvářejí předpoklad pro realizaci dostatečně přesného modelu letadla. Odhadnuté letové parametry jsou dále porovnávány s a-priorními hodnotami získanými s využitím programů Tornado, AVL a softwarovéverze sbírky Datcom. Rozdíly mezi a-priorními hodnotami a odhadnutými letovými paramatery jsou porovnány s korekcemi publikovanými pro subsonické letové podmínky modelu letounu F-18 Hornet.
Airplane Cooling System Optimization
Lajza, Ondřej ; Fiľakovský, Karol (referee) ; Horák, Aleš (referee) ; Píštěk, Antonín (advisor)
Dissertation thesis is focused on the aircraft cooling system optimization. The knowledge of the pressure loss is necessity for design of an optimal system. In the beginning of the thesis, the different designs of piston engine cooling systems are described for both aircrafts and automobiles. Other sections outline the determination of the coolers characteristics and describe the different test sections applicable for the characteristics measurement. The test section built at the Institute of the aerospace engineering is described as well. Practical part of the thesis describes the calibration of the test section. The measurements of the specific coolers were compared with the CFD simulation of two models - the simplified cooler model and cooler element model. Additionally, the measurements were compared with results obtained at specialized coolers testing facility.
Aerodynamics Parametric Shape Aircraft Optimization
Dofek, Ivan ; Salga, Jaroslav (referee) ; Brož,, Václav (referee) ; Fiľakovský, Karol (advisor)
The work deals with the use of geometric parameterization for shape description of some parts of the airplane. Geometric parametrization is used for creating a parametric model airfoil. This parametric model allows local deformations pobrchu profile and can easily be applied to generate the geometry of the wing or other parts letoumu. Some properties of the parametric model were tested applications in aerodynamic optimization. Furthermore, the work deals with the parametric description of the blades, the aerodynamic optimization and noise analysis. For propeller blade were created distribution function of the control parameters that can be used in aerodynamic optimization of the blades. Geometric parameterization is used for identifying the location and other characteristics of noise sources.
Light Airplane Flight Parameters Estimation
Dittrich, Petr ; Pačes, Pavel (referee) ; Fiľakovský, Karol (referee) ; Chudý, Peter (advisor)
Tato práce je zaměřena na odhad letových parametrů malého letounu, konkrétně letounu Evektor SportStar RTC. Pro odhad letových parametrů jsou použity metody "Equation Error Method", "Output Error Method" a metody rekurzivních nejmenších čtverců. Práce je zaměřena na zkoumání charakteristik aerodynamických parametrů podélného pohybu a ověření, zda takto odhadnuté letové parametry odpovídají naměřeným datům a tudíž vytvářejí předpoklad pro realizaci dostatečně přesného modelu letadla. Odhadnuté letové parametry jsou dále porovnávány s a-priorními hodnotami získanými s využitím programů Tornado, AVL a softwarovéverze sbírky Datcom. Rozdíly mezi a-priorními hodnotami a odhadnutými letovými paramatery jsou porovnány s korekcemi publikovanými pro subsonické letové podmínky modelu letounu F-18 Hornet.
Airplane Cooling System Optimization
Lajza, Ondřej ; Fiľakovský, Karol (referee) ; Horák, Aleš (referee) ; Píštěk, Antonín (advisor)
Dissertation thesis is focused on the aircraft cooling system optimization. The knowledge of the pressure loss is necessity for design of an optimal system. In the beginning of the thesis, the different designs of piston engine cooling systems are described for both aircrafts and automobiles. Other sections outline the determination of the coolers characteristics and describe the different test sections applicable for the characteristics measurement. The test section built at the Institute of the aerospace engineering is described as well. Practical part of the thesis describes the calibration of the test section. The measurements of the specific coolers were compared with the CFD simulation of two models - the simplified cooler model and cooler element model. Additionally, the measurements were compared with results obtained at specialized coolers testing facility.
Compact Sensors for Evaluation the Thermal Comfort
Kazkaz, Mohammad ; Fiľakovský, Karol (referee) ; Šafařík,, Pavel (referee) ; Pavelek, Milan (advisor)
Teplota vzduchu je nejčastěji používaná k posouzení tepelného stavu vnitřního prostředí. Avšak teplota vzduchu sama o sobě, je v mnoha případech pro toto posouzení nedostatečná. Hlavním cílem disertační práce je vyhodnotit tepelný stav vnitřního prostředí a specifikovat parametry, které na něj mají vliv. Teplota vzduchu, střední radiantní teplota, rychlost vzduchu a vlhkost vzduchu jsou čtyři základní parametry, které určují tepelný stav vnitřního prostředí. Vzhledem k tomu, že tepelný stav prostředí závisí na mnoha aspektech, byly odvozeny veličiny, které zahrnují kombinovaný účinek několika nebo všech těchto parametrů k určení tepelného stavu prostředí. Jedná se např. o efektivní teplotu, teplotu kulového teploměru, operativní teplotu, ekvivalentní teplotu, PMV a PPD indexy... aj. V dnešní době existuje spousta vysoce přesných senzorů, které mohou zhodnotit tepelný stav vnitřního prostředí. Z důvodu jejich vysoké ceny jsou používané převážně pro účely výzkumu. Předkládaná práce se převážně soustředí na vývoj kompaktního deskového senzoru pro vyhodnocení tepelného stavu vnitřního prostředí. Zaměřuje se hlavně na nízkou cenu senzoru společně s dostatečnou přesností. K dosažení cíle této práce jsou provedeny následující postupy: • Analýza environmentálních faktorů ovlivňujících tepelný stav prostředí. • Studium dopadu teploty vzduchu, střední radiantní teploty a rychlosti proudění vzduchu na tepelné indexy: teplotu kulového teploměru a operativní teplotu. • Teoretické porovnání teploty kulového teploměru a operativní teploty. • Navržení, rozvoj a konstrukce nového deskového senzoru pro posouzení tepelného stavu vnitřního prostředí. • Navržení a konstrukce testovací komory pro porovnávání senzorů tepelného stavu prostředí. • Kalibrace zkonstruovaného senzoru měřením fyzikálních veličin charakterizujících tepelný stav prostředí. • Testy směrové závislosti vyvinutého deskového senzoru a porovnání s kulovým teploměrem v testovací komoře. • Srovnání teoretických řešení s provedenými měřeními v testovací komoře. Výsledkem této práce je vlastní teoretické srovnání teploty kulového teploměru a operativní teploty ve vybraném rozsahu teploty vzduchu, střední radiantní teploty a rychlosti vzduchu pro možnost hodnocení tepelného stavu vnitřního prostředí pomocí kulového teploměru. Hlavním výstupem je však navržení a zhotovení jednoduchého deskového senzoru, který by byl dostatečně přesný pro měření tepelného stavu prostředí. V rámci disertace byla postavena také testovací komora a bylo provedeno testování vyvinutého senzoru pomocí měřicího systému INNOVA.
Aerodynamics Parametric Shape Aircraft Optimization
Dofek, Ivan ; Salga, Jaroslav (referee) ; Brož,, Václav (referee) ; Fiľakovský, Karol (advisor)
The work deals with the use of geometric parameterization for shape description of some parts of the airplane. Geometric parametrization is used for creating a parametric model airfoil. This parametric model allows local deformations pobrchu profile and can easily be applied to generate the geometry of the wing or other parts letoumu. Some properties of the parametric model were tested applications in aerodynamic optimization. Furthermore, the work deals with the parametric description of the blades, the aerodynamic optimization and noise analysis. For propeller blade were created distribution function of the control parameters that can be used in aerodynamic optimization of the blades. Geometric parameterization is used for identifying the location and other characteristics of noise sources.
Aerodynamic optimization of passenger car body
Kubíček, Martin ; Fiľakovský, Karol (referee) ; Popela, Robert (advisor)
The diploma thesis is focused on create an optimization methodology for CFD issues or any other computationally demanding software. Optimization method is applied on simplified model of car, where improves its aerodynamic properties

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.