National Repository of Grey Literature 3 records found  Search took 0.00 seconds. 
The communication tools of football team with example of FC Baník Ostrava
Divínová, Magdaléna ; Malecha, Petr (advisor) ; Oponent B, (referee)
Dissertation title: The Communication Tools ofFootball Team with Example of FC Baník Ostrava Dissertation aims: Evaluation of communication mix of FC Baník Ostrava, finding strong and week characteristics and proposition new solutions and procedures. Method: Description analysis and SWOT analysis. Results: Caution about opportunities and threats of FC Baník's communication and proposing solutions by using communication tools. The target of the disertation is evaluate the sense of communication tools for the existence of football team. There is defined conception of marketing and communication tools in the theoretical part and it is pointed out specifics of iťs using in the sport. By using both description and SWOT analyses is reviewed environment ofthe club and iťs communication philosophy. Information and knowledge gained from previous parts are adapted as a criticism ofstrong and week characteristics and as presentation suggestions. These suggestions are new communication philosophy and communication tools and channels. Keywords marketing, target groups, communication tools, PR, sales promotions, merchandising
The development of the idea of military ability in the sports movement Sokol and its impact in World War I.
Divínová, Magdaléna ; Doubek, Vratislav (advisor) ; Waic, Marek (referee)
Tématem této práce je národní a branný význam tělovýchovné organizace Sokol v období od jejího vzniku na počátku 60. let 19. století do konce I. světové války, tedy v období vzniku a rozšiřování nacionalismu do masového hnutí. Právě při jeho přeměně v masové hnutí sehrála Sokolská organizace hlavní roli.1 I když je Sokol znám především v souvislosti s gymnastikou a zušlechťováním lidského těla, již od svého vzniku měl významný vliv na národní život v českých zemích. Snad k tomu došlo proto, že se zrodil v době, kdy stále více narůstala nesnášenlivost mezi Čechy a Němci - vždyť první sokolská jednota vznikla dokonce přímo jako česká odpověď na založení německého tumerského spolku. Zřejmě jej významně ovlivnilo i to, že u jeho zrodu stály významné, politicky činné osobnosti, které i jeho prostřednictvím chtěly naplňovat národnostní ideály. Některé z nich, například Eduard Grégr, jej dokonce již od počátku vnímaly jako zárodek budoucí revoluční armády. A tak, přestože Sokol byl již od počátků oficiálně nepolitickou organizací , byla s ním vždy spjata myšlenka národní svobody, jeho činnost byla sledována a v důsledku perzekuce a politických problémů dokonce jeho působení šedesátých letech málem skončilo dříve, než mohlo pořádně začít. Sokol byl založen s cílem rozvíjet nejen fyzickou, ale i morální stránku...
The communication tools of football team with example of FC Baník Ostrava
Divínová, Magdaléna ; Malecha, Petr (advisor) ; Oponent B, (referee)
Dissertation title: The Communication Tools ofFootball Team with Example of FC Baník Ostrava Dissertation aims: Evaluation of communication mix of FC Baník Ostrava, finding strong and week characteristics and proposition new solutions and procedures. Method: Description analysis and SWOT analysis. Results: Caution about opportunities and threats of FC Baník's communication and proposing solutions by using communication tools. The target of the disertation is evaluate the sense of communication tools for the existence of football team. There is defined conception of marketing and communication tools in the theoretical part and it is pointed out specifics of iťs using in the sport. By using both description and SWOT analyses is reviewed environment ofthe club and iťs communication philosophy. Information and knowledge gained from previous parts are adapted as a criticism ofstrong and week characteristics and as presentation suggestions. These suggestions are new communication philosophy and communication tools and channels. Keywords marketing, target groups, communication tools, PR, sales promotions, merchandising

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.