Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2,503 záznamů.  začátekpředchozí1974 - 1983dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Financování projektů ze Strukturálních fondů Evropské unie pro programové období 2007 - 2013
MALECHOVÁ, Zuzana
Diplomová práce se zabývá zmapováním oblasti financování projektů ze Strukturálních fondů Evropské unie, konkrétněji co fondy představují a k čemu přispívají. V teoretické části se zaměřuje na možnosti čerpání finančních prostředků ze strukturálních fondů Evropské unie, které přispívají k posilování hospodářské a sociální soudržnosti, snižování rozdílů mezi úrovní rozvoje různých regionů. Dále se zaměřuje na jednotlivé operační programy především na Operační program Podnikání a inovace. Praktická část diplomové práce obsahuje charakteristiku společnosti G-PROJECT, s.r.o., která se zaměřuje na oblast asistence žadatelů při předkládání projektů do evropských a dalších fondů. Dále obsahuje typovou žádost, která má napomoci potencionálním žadatelům zvýšit úspěšnost při předkládání vlastních projektových žádostí. Postup typové žádosti byl zmapován na konkrétním projektu {\clqq}Zvýšení konkurenceschopnosti společnosti nákupem a restrukturalizací výrobních technologií`` pro Operační program Podnikání a inovace.
Problémy nominální a reálné konvergence České republiky před přijetím eura
KAČENOVÁ, Petra
Česká republika je jednou z bývalých zemí takzvaného východního bloku, která se po pádu komunismu rozhodla vrátit {\clqq}zpět do Evropy``. První krok učinila již 1. května 2004 vstupem do Evropské unie. Druhý krok ji čeká po splnění maastrichtských konvergenčních kritérií, a to v podobě přijetí jednotné evropské měny eura. V souladu s požadavky Evropské unie musí Česká republika splnit konvergenční kritérium cenové stability, kritérium dlouhodobých úrokových sazeb, kritérium vládního deficitu, kritérium vládního dluhu a kritérium stability měnového kurzu. Kritérium cenové stability se od vstupu do Evropské unie nepodařilo splnit pouze v roce 2007 a 2008. Kritérium úrokových sazeb Česká republika s přehledem plní. Stejně tak kritérium vládního dluhu. Kritérium vládního deficitu zatím také plníme, až na malou výjimku v roce 2005. Kritérium stability měnového kurzu nemůže posuzovat, jelikož Česká republika ještě nevstoupila do systému ERM II. Hrubý domácí produkt v České republice každoročně roste, bohužel na tempo růstu HDP ve vyspělých státech EU to stále nestačí. Naopak procentuální vyjádření nezaměstnanosti v ČR je srovnatelné s EU. Přesné datum přijetí eura stanoví vláda České republiky po úspěšném splnění výše uvedených kritérií. Po zavedení jednotné evropské měny v České republice mohou nastat určité změny. Například pokud jde o inflaci, pouhé zavedení eura v České republice cenovou úroveň nezvýší, růstu cen se bohužel nevyhneme. Při pohledu na podnikatelský sektor lze konstatovat, že v tomto sektoru bude zřejmě záležet na velikosti podniku či firmy a hlavně na jejich specializaci. Kupní síla obyvatelstva by se měla po přijetí eura změnit minimálně. Bude hlavně záležet na stabilitě a výši měnového kurzu české koruny vůči euru. Ekonomický růst závisí na produktivitě výrobních faktorů a míře nezaměstnanosti. Vzhledem k otevřenosti české ekonomiky vůči státům eurozóny se domnívám, že produktivita výrobních faktorů poroste a tím i ekonomický růst v ČR. Na daňovou oblast by zavedení eura mělo mít nepatrný vliv. Dle zjištěných hodnot ukazatelů vztahujících se k výše uvedeným kritériím se domnívám, že Česká republika bude až na malé výjimky připravena euro přijmout. Zavedení jednotné evropské měny v České republice bude zřejmě přínosem. Nejvíce však bude záležet na správném načasování přijetí eura a na ekonomickém vývoji sousedních států, respektive států eurozóny.
Federalistické principy Lisabonské smlouvy a jejich vliv na suverenitu členských států EU.
VESELÝ, Lukáš
Diplomová práce má za cíl analyzovat nově podepsanou Lisabonskou smlouvu, která bude v případě úspěšné ratifikace zastřešovat Evropskou unii. Tato analýza bude Lisabonskou smlouvu zkoumat z hlediska federalistických principů v ní obsažených. Na základě provedené analýzy bude možné odvodit míru suverenity každého členského státu EU v případě fungování pod Lisabonskou smlouvou.
Evaluační postupy k sektorovým operačním programům a programu rozvoje venkova
JUŘÍKOVÁ, Helena
Cílem práce bude popsat evaluační postupy k sektorovým operačním programům a programu rozvoje venkova, které jsou předepsány Radou EU a národními směrnicemi. Postupy utřídit a posoudit jak jsou realizovány ve výše uvedených programech. Analýza bude provedena pro programy SAPARD, HRDP, OP RVMZ a Program rozvoje venkova na období 2007 - 2013. Popsat u nich ex-ante, mid-term a ex-post hodnocení, co jsou jejich cíle a priority, období jejich realizace. V praktické části analyzovat, zda byly financovány úspěšně a z kolika procent se podílela EU a z kolika Česká republika. Poslední program (Program rozvoje venkova 07-13 bude srovnán se stejným programem ve Švédsku. Na závěr budou všechny programy vyhodnoceny a uvedeno doporučení.
Current stage of the process of enlargement of the European Union
HANZLOVÁ, Tereza
Cílem mé bakalářské práce je detailně přiblížit proces rozšiřování Evropské unie o nové členské státy z hlediska použití právních, ale i finančních nástrojů. Dále ve své práci představuji všechny kandidátské země, stejně tak i potenciální kandidátské země. Má práce je rozdělena do šesti hlavních kapitol, které jsou nadále členěny do menších podkapitol. První kapitola pojednává vzniku a o rozšiřování Evropských společenství v minulosti. Druhá část je věnována procesu rozšiřování obecně, tedy jak se kandidátský stát stává členskou zemí a jaké podmínky v tomto procesu musí splnit. Ve třetí kapitole se zaměřuji na předvstupní právní a politické nástroje užívané Evropskou unií (EU) k podpoře kandidátského státu. Dále se věnuji finanční předvstupní pomoci, kterou EU umožňuje kandidátským a potenciálním kandidátským zemím uskutečnit kroky k přiblížení se k EU. V páté kapitole se věnuji kandidátským zemým a v závěrečné šesté kapitole popisuji potenciální kandidátské země.
Analyzovat blíže kritéria pro vstup ČR do evropského měnového systému a následné změny měnové politiky
KRAJÍCOVÁ, Monika
Analyzovat kritéria pro vstup CR do EMU. Kritérii jsou tzv. Maastrichtská kritéria. Práce se zabývá definicí kritérií a jejich plnění Českou republikou.V závěru se práce věnuje změnami v měnové politice po vstupu do EMU.
Nekalosoutěžní jednání obchodních společností.
VLAŽNÝ, Jiří
Diplomová práce se snaží zmapovat nekalosoutěžní chování účastníků hospodářské soutěže z trestně právního pohledu. Úvod diplomové práce seznamuje se samotným cílem této práce, na který navazuje část první, která se věnuje historii nekalé soutěže, právní ochraně proti nekalé soutěži a komparaci trestního práva s právem civilním. Druhá část práce je věnována samotným případům nekalosoutěžního jednání, které byly řešeny Policií České republiky, odborem hospodářské kriminality Správy Jihočeského kraje. Věnuje se také komparaci právních úprav, připravovaným kodifikacím, úvahám de lege ferenda v oblasti trestně právních norem a statistickým porovnáním tohoto trestného činu šetřeného jednak v rámci působnosti Policie České republiky Správy Jihočeského kraje a dále ve srovnání s celou Českou republikou. Právě druhé části je věnována podstatná část diplomové práce.
Účinnost politiky životního prostředí Evropské unie
ŠVARCOVÁ, Jana
Tato práce definuje současný postoj Evropské unie k životnímu prostředí a způsob, jakým se tento postoj odráží v její ekonomické politice. Práce by měla přispět do diskuse a skutečné účinnosti této poměrně mladé politiky. V návaznosti na základní principy Evropské unie ve vztahu k životnímu prostředí a prostředky implementace těchto zásad přináší práce příkladové studie. Je rozpracován přehled ekonomických nástrojů politiky životního prostředí, přičemž je kladen důraz na dodržování principu trvale udržitelného rozvoje jako jednoho ze zásadních cílů Evropské unie v současné době. Práce naznačuje výslednou podobu politiky, která je trvale ovlivňována ze strany ziskových a neziskových subjektů. Výsledkem práce by měla být odpověď na otázky: Jaká je účinnost politiky životního prostředí Evropské unie v realitě? Směřuje Evropská unie k trvale udržitelnému rozvoji, nebo je její snahou ekonomický růst?
Mnohojazyčnost v Evropské unii
WEIGERTOVÁ, Iva
Cílem bakalářské práce je přiblížit politiky Evropské unie v oblasti jazykové rozmanitosti. Práce se zabývá podporou mnohojazyčnosti v EU, zejména pak studiem evropských jazyků a ochranou menšinových jazyků. Práce představuje základní dokumenty EU týkající se zkoumané problematiky a analyzuje jazykové politiky vybraných členských států.
Tlumočení a překlad v Evropské unii
ZDRAŽILOVÁ, Romana
Tato bakalářská práce se zabývá tlumočnickými a překladatelskými službami ve strukturách Evropské unie. Jejím cílem je představit tyto služby v rámci jednotlivých evropských institucí, popsat jejich organizaci, fungování a poukázat na význam jejich úlohy. Práce nejprve popisuje jazykovou situaci v Evropské unii a jejích členských státech a zdůrazňuje význam politiky mnohojazyčnosti a jazykové a kulturní rozmanitosti pro fungování EU. Hlavní část práce se věnuje jednotlivým překladatelským a tlumočnickým servisům a charakteristice jejich činností, včetně popisu pracovních technik či pomocných překladatelských nástrojů. Závěrečná část se zaměřuje na postavení České republiky v rámci těchto služeb a stručně popisuje aktivity v oblasti překladu a stanovení oficiální české terminologie v souvislosti s jejím vstupem do EU.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 2,503 záznamů.   začátekpředchozí1974 - 1983dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.