Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 91 záznamů.  začátekpředchozí33 - 42dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza metod klavírní pedagogiky v Albánii a návrh inovace systému
Rapaj, Paola ; Tichá, Libuše (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje potřebám výuky hry na klavír v Albánii pro děti ve věku 6-9 let. Práce obsahuje metodiku, která je založena na oboručném hraní v protipohybu od tónu c1 a seznamuje tak žáka s houslovým i basovým klíčem hned od začátku. Metodika je inspirována světovými moderními metodami a potřebami pro správný vývoj dítěte. Obsahuje známé, populární klasické písně a skladbičky v lehčí úpravě pro snadnější klavírní začátky. Práce je rozdělena do pěti kapitol, které seznamují nejen s hudebním životem v Albánii, ale i nedostačujícími podmínky pro výuku klavírní hry. Dále pak obsahuje výběr nejznámějších klavírních učebnic a alb, která se využívají při samotné výuce. A v neposlední řadě návrh vlastní klavírní metodiky.
Hudebně pohybové činnosti v rozvoji hudebnosti u dětí mladšího školního věku
Bukačová, Monika ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Tichá, Libuše (oponent)
Diplomová práce se zabývá rozvojem hudebnosti a hudebně pohybových činností v mladším školním věku. Práce se skládá z teoretické a praktické části. První část seznamuje čtenáře charakteristikou mladšího školního věku a se somaticko-fyziologickými, psychickými a sociálními charakteristikami tohoto období. Dále popisuje prostředky, které mají vliv na hudebnost dítěte. V této práci jsou vyjmenovány základní hudebně-pohybové činnosti a jejich důležité aspekty, závěr této části je orientován na odborné publikace se zaměřením na klavírní hru, kde autoři ve svých dílech využívají pohybové prvky nebo hudebně-pohybové aktivity k přímému zlepšení vlivu hry na klavír. Praktická část vychází z teoretických poznatků. Zvolili jsme pedagogický experiment s technikou jedné skupiny a k tomuto záměru jsme využili klavírní skladby. Problematika kvalitativního výzkumu je zaměřena na propojení klavírní hry s hudebně-pohybovou činností. Ve výzkumu jsou popsány cíle, výzkumné metody, předmět a jeho organizace. Pro děti byl vypracován vlastní tematický program s názvem Cestování s Malým princem, který popisuje metodické kroky podporující vyjádření obsahu hudby a pochopení určité problematiky. Výsledky byly zapisovány do tabulek. KLÍČOVÁ SLOVA Mladší školní věk, hudebnost, hudební dovednosti, hudebně-pohybové činnosti,...
Využití hudebně didaktických pomůcek pro výuku klavíru v základních uměleckých školách
Mužíková, Petra ; Dvořáková, Jiřina (vedoucí práce) ; Tichá, Libuše (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou využívání hudebně didaktických pomůcek ve studiu oboru Hra na klavír na základních uměleckých školách do 5. ročníku studia. Nejprve představuje jednotlivé oblasti dětského psychického a psychomotorického vývoje, na nichž autorka demonstruje vazbu mezi vývojem dětí a pozitivními dopady použití hudebně didaktických pomůcek ve výuce. Těžištěm práce je následné přiblížení a návrh využití konkrétních hudebně didaktických pomůcek pro studium oboru Hra na klavír, tedy předmětů Hra na klavír a Hudební nauka, v rámci vzdělávání na základních uměleckých školách. Pozornost je věnována jednotlivým aspektům ovlivňujícím funkčnost těchto pomůcek. Dále jsou uvedeny výsledky dotazníku vytvořeného a rozeslaného klavírním pedagogům, na jehož základě je mimo jiné založen výběr popisovaných hudebně didaktických pomůcek. Práce vznikla se záměrem obeznámit začínající pedagogy se širokou škálou hudebně didaktických pomůcek. Může napomoci v lepší orientaci v dostupných materiálech pro pedagogickou praxi a k efektivnějšímu pojetí výuky. Klíčová slova Hudebně didaktické pomůcky, výuka klavíru, hudební nauka, pedagogika
Interpretační a pedagogické uchopení cyklu Bagately a Impromtus Bedřicha Smetany
Walterová, Kateřina ; Tichá, Libuše (vedoucí práce) ; Gregor, Vít (oponent)
Cílem této diplomové práce je hlubší pochopení kompozičního záměru a návrh interpretačního pojetí a pedagogického řešení klavírního cyklu Bagately a Impromtus Bedřicha Smetany. První část textu bude zaměřena na osobnost skladatele a okolnosti spojené se vznikem díla. Ve své druhé části je práce věnována komplexní analýze jednotlivých částí cyklu a jejich interpretačnímu a pedagogickému uchopení. Součástí práce je rozhovor s klavíristou Miroslavem Sekerou a jeho pohled na interpretaci díla.
Klavírní soutěže a jejich význam pro rozvoj žáků na základních uměleckých školách
Voruda, Petr ; Tichá, Libuše (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá fenoménem klavírních soutěží. Teoretická část si klade za cíl zmapovat vývoj klavírních soutěží a podrobněji charakterizovat nejvýznamnější světové klavírní soutěže. Následující kapitola o kariéře pianisty obsahuje velké množství poznatků slavných klavíristů a pedagogů o klavírních soutěžích. Některé z jejich názorů jsou následně východiskem pro hypotézy dotazníkového šetření v praktické části práce, která vnímá klavírní soutěže jako pedagogický nástroj pro rozvoj žáků na úrovni základních uměleckých škol. Závěrečná část práce tento dotazník zpracovává, dále se věnuje českým klavírním soutěžím pro mladé a navrhuje žákům i pedagogům, jak se na ně připravit.
Klavírní interpretace barokní hudby na základních uměleckých školách
Honzová, Miroslava ; Tichá, Libuše (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá klavírní interpretací barokní hudby na základních uměleckých školách. V první kapitole jsou popsána specifika barokní interpretace. Je uvedeno devět základních oblastí, ke kterým by měl pedagog či interpret směřovat svoji pozornost, a to: výraz, tempo, obvyklé změny v rytmu, ornamentika, generální a číslovaný bas, držení těla a prstoklad, artikulace a frázování, dynamika a poslední podkapitola je věnována otázkám historicky poučené interpretace. V druhé kapitole jsou popsány počátky výuky polyfonie u začátečníků. Dále jsou uvedeny materiály vhodné pro počáteční výuku polyfonie, ze kterých jsou vybrány některé skladby, které lze ve výuce použít. Ve třetí kapitole jsou uvedeny materiály vhodné pro výuku barokní hudby na ZUŠ. A nakonec ve čtvrté kapitole je obsaženo pedagogické a interpretační uchopení konkrétních skladeb z uvedených materiálů, jehož obsahem jsou i některé didaktické zásady, které jsou obecně platné pro proces výuky na základní umělecké škole. Cílem práce je lépe se jako začínající učitel, ale i jako interpret zorientovat v problematice interpretace barokních děl na ZUŠ a vytvořit shrnující text, který by mohli využít například i další studenti a začínající učitelé klavírní hry na základních uměleckých školách, kteří se chtějí v této problematice dál...
Metodické přístupy k výuce improviazace na základních uměleckých školách
Matulíková, Věra ; Dvořáková, Jiřina (vedoucí práce) ; Tichá, Libuše (oponent)
Tato práce se zabývá výukou improvizace na základních uměleckých školách. Popisuje přínos a význam improvizace v životě žáka, v jeho hudebním rozvoji. Cílem práce je zaměření na praktické aspekty klavírní výuky, a to z pohledu žáka (jeho hudebních potřeb, obtíží), tak i z pohledu učitele. Práce vyvrací názor, že improvizace je podmíněna speciálním, individuálním nadáním, ale zdůrazňuje, že vhodným přístupem a metodikou lze improvizaci rozvíjet u každého žáka. Práce se zabývá také některými z možných obtíží při učení hře na klavír, a těmi jsou stres a tréma u klavíru a notová dyslexie. Oba tyto jevy propojuje s dovedností improvizovat a ukazuje, jak může improvizace pozitivně působit na tyto učební obtíže. Dalším cílem této práce je zmapovat současný stav výuky improvizace na našich základních uměleckých školách. Za tímto účelem vznikl dotazník oslovující učitele napříč celou Českou republikou. Cílem dotazníku bylo zjistit stav výuky improvizace na základních uměleckých školách, obsah výuky improvizace, individuální časovou dotaci této výuky a materiály používané k výuce improvizace. Práce seznamuje čtenáře s výsledky průzkumu. Z průzkumu vyplývá celkově nízká priorita věnovat se ve výuce improvizaci. Z hlediska výuky improvizace se učitelé zaměřují většinou na tvorbu doprovodů písní. Naším cílem je...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 91 záznamů.   začátekpředchozí33 - 42dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 TICHÁ, Lea
5 TICHÁ, Lenka
15 TICHÁ, Lucie
1 Tichá, Laura
5 Tichá, Lenka
2 Tichá, Lucia
15 Tichá, Lucie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.