Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vybrané otázky zneužití práva v civilním procesu
Pšenička, Jan ; Dvořák, Bohumil (vedoucí práce) ; Holčapek, Tomáš (oponent)
v českém jazyce Diplomová práce se zabývá v praxi velmi často patrným fenoménem zneužití procesních práv v civilním nalézacím řízení. O téma zneužití práva je v českém prostředí stále silnější zájem, a to zejména ve zkoumání zneužití práva ve hmotném soukromém právu, ale i dalších odvětvích. Fenoménu si pochopitelně všímá čím dál častěji i judikatura. Práce si klade za cíl posoudit, do jaké míry jsou teoretické závěry o zneužití práva aplikovatelné v civilním řízení a stejně tak i jaký má vliv zneužití práva v jiných právních odvětvích, zejména v soukromém hmotném právu a veřejném právu. S ohledem na absenci uceleného díla se zaměřením na zneužití procesního práva v české odborné literatuře zpracovává teoretická část práce i německojazyčná díla na toto téma. Kromě obecného vhledu do této problematiky a vymezení, co je možné považovat za zneužití práva, resp. kde leží hranice mezi uplatňováním a zneužíváním práv, je pozornost věnována zejména vybraným institutům a právům v civilním procesu, které mohou podléhat zneužití. Jejich kompletní výčet však není možné určit, práce se proto věnuje posouzení zneužití vybraných institutů, u nichž je v českém procesním řízení zneužitelnosti nejmarkantnější a které za potencionálně i fakticky podléhající zneužití označila dosavadní česká odborná literatura. U...
Mimoevropské kultury v zrcadle vybraných operních libret 18. století. Pokus o typologii
Pšenička, Jan ; Ondo Grečenková, Martina (vedoucí práce) ; Halbich, Marek (oponent)
Český abstrakt Diplomová práce se zabývá různými podobami reprezentace mimoevropských kultur včetně jejich obyvatel v hudebně-dramatických dílech 18. století. Nejprve podává přehled charakteristických rysů těchto děl v kontextu jejich historického vývoje (zejména na příkladech z francouzské a italské opery a příbuzných žánrů), poté zkoumá problematiku takzvaného exotismu v opeře obecně a na závěr se pokouší o formulování typologie zobrazování mimoevropských kultur na třech vybraných dílech dané epochy: opery-baletu Les Indes Galantes Jeana Phillipa Rameaua, opery Montezuma Carla Heinricha Grauna a opery Motezuma Antonia Vivaldiho. V krátkém shrnutí jsou též představena exotická témata v operním díle Georga Friedricha Händela. U operních děl jsou z výše uvedeného pohledu analyzovány zejména textové předlohy (libreta), částečně pak také zhudebnění těchto předloh a podoba jevištní prezentace. Klíčová slova: 18. století, dějiny hudby, dějiny opery, italská opera, francouzská opera, exotismus, interkulturní vztahy, komparativní studie
Ivan Cankar: románové překlady v češtině a jejich recepce
Pšenička, Jan ; Jensterle Doležal, Alenka (vedoucí práce) ; Mikušiak, Igor (oponent)
Práce se bude věnovat popisu a zhodnocení překladů románů Ivana Cankara do češtiny, přičemž důraz bude kladen i na jejich recepci v českém tisku v konfrontaci s přijetím tohoto plodného slovinského autora v jeho domácím prostředí. Celkově bude úkolem i vystihnout charakter určité etapy česko-slovinských literárních styků a představit jejich aktéra na české straně - tedy překladatele na počátku 20. století.
Mimoevropské kultury v zrcadle vybraných operních libret 18. století. Pokus o typologii
Pšenička, Jan ; Ondo Grečenková, Martina (vedoucí práce) ; Halbich, Marek (oponent)
Český abstrakt Diplomová práce se zabývá různými podobami reprezentace mimoevropských kultur včetně jejich obyvatel v hudebně-dramatických dílech 18. století. Nejprve podává přehled charakteristických rysů těchto děl v kontextu jejich historického vývoje (zejména na příkladech z francouzské a italské opery a příbuzných žánrů), poté zkoumá problematiku takzvaného exotismu v opeře obecně a na závěr se pokouší o formulování typologie zobrazování mimoevropských kultur na třech vybraných dílech dané epochy: opery-baletu Les Indes Galantes Jeana Phillipa Rameaua, opery Montezuma Carla Heinricha Grauna a opery Motezuma Antonia Vivaldiho. V krátkém shrnutí jsou též představena exotická témata v operním díle Georga Friedricha Händela. U operních děl jsou z výše uvedeného pohledu analyzovány zejména textové předlohy (libreta), částečně pak také zhudebnění těchto předloh a podoba jevištní prezentace. Klíčová slova: 18. století, dějiny hudby, dějiny opery, italská opera, francouzská opera, exotismus, interkulturní vztahy, komparativní studie
Rozpočty územních samospráv v ČR
Pšenička, Jan ; Čermák, Jiří (vedoucí práce) ; Markéta, Markéta (oponent)
Diplomová práce s názvem Rozpočty územních samospráv v České republice se zabývá analýzou rozpočtů samosprávných celků se zaměřením na územně samosprávné celky - obce. V teoretické části zabývá vymezením základních pojmů, veřejnými rozpočty a veřejnými financemi a jejich pojetím. V další části diplomové je prostor věnován systému rozpočtové soustavy v České republice se zaměřením na územní rozpočty. Analýze v této části jsou podrobeny jednotlivé druhy příjmů a výdajů. Výdaje samosprávy jsou komparovány na základě položkového členění dle rozpočtové skladby. Významnou kapitolu představuje rozbor aktuální situace v oblasti financování obcí - rozpočtovému určení daní, jeho historickému vývoji na základě novelizací zákona. Poslední část diplomové práce je kapitola zabývající se konkrétně hospodařením města Dubí. Provedená finanční analýza zhodnocuje hospodaření města na základě zvolených informativních a monitorujících ukazatelů, komparací rozpočtů, a to ve sledovaném období deseti let. Zvláštní prostor je vymezen analýze způsobu hospodaření s volnými finančními prostředky města, včetně návrhů a doporučení na jejich lepší využití, a to na základě provedených modelových simulací.

Viz též: podobná jména autorů
1 Pšenička, Jakub
1 Pšenička, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.