Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Language learning through adaptive graded readers
Marková, Daniela ; Cilibrasi, Luca (vedoucí práce) ; Fúsik, Ondřej (oponent)
ČJ Tato práce se zabývá zjednodušenou četbou a jejím přínosem pro osvojování cizích jazyků, konkrétněji jejím potenciálem ve spojení s interaktivní fikcí a adaptivním vzděláváním. Pro účely této studie byla vytvořena adaptivní zjednodušená četba ve třech stupních obtížnosti (dle slovní zásoby), naprogramována jako interaktivní skript ve formě vizuálního románu a její efektivita byla testována na skupině českých studentů angličtiny v porovnání s kontrolní skupinou. Experimentální skupina mohla postoupit do náročnějších úrovní materiálu za podmínky, že na konci každé kapitoly získala dostatek bodů v hodnocení. Kontrolní skupina dostala neinteraktivní verzi četby bez ověřování připravenosti nutnému k postupu do další úrovně. Výsledky experimentu neodhalily statisticky významný rozdíl mezi dvěma skupinami. Účastníci výzkumu uvedli větší spokojenost s adaptivní verzí četby a ve srovnání s kontrolní skupinou považovali materiál za efektivnější. Implikace studie naznačují, že ačkoli obě verze byly při výuce slovní zásoby efektivní, adaptivní zjednodušená četba byla subjekty lépe přijímána, a proto by mohla v budoucnu vést k lepší motivaci a soustavnějšímu učení. Je třeba provést rozsáhlejší šetření, které by porovnalo adaptivní verzi zjednodušené četby s běžněji používanými digitálními médii. Klíčová...
The acquisition of prepositions through gaming
Marková, Daniela ; Cilibrasi, Luca (vedoucí práce) ; Gráf, Tomáš (oponent)
Tato studie se zabývá osvojením si šesti nejběžnějších anglických předložek pomocí videohry speciálně navržené pro tento účel. Práce obsahuje teoretický přehled literatury relevantní pro osvojování jazyka, akvizici funkčních slov (konkrétně předložek), a různé aspekty akvizice a výuky založených na hraní her. Praktická část popisuje design hry, který se pokusil skloubit relevantní (S)LA teorie s výzkumem výuky zprostředkované hraním her. Hra se skládá z pěti samostatných úkolů, jejichž mechanika je skombinovaná v posledním úkolu, s cílem vyvolat u subjektů správné odpovědi. Jazyk použitý ve hře je upraven podle úrovně jazykových schopností subjektů, hra je plně dabovaná a nabízí určitý stupeň customizace. Experimentu se účastnilo 24 žáků základní školy ve věku 12-13 let, kteří byli testováni před a po hraní hry. Z výsledků vyplynulo, že hra zlepšila performance subjektů v předložkových strukturách obsahujících šest nejčastějších anglických předložek na úrovni znalostí A1-A2. Zvláštní pozornost byla věnována výkonu předložky to ve porovnání s jejím protějškem - částicí to. Výsledky ukázaly, že použití částice to bylo pro subjekty náročnější než užití formou identické předložka. Klíčová slova: akvizice jazyka, výuka na základě hry, didaktické hry, předložky
Moje zdraví vyhrává-neziskový projekt na podporu zdraví u dětí
Marková, Daniela ; Soukeník, Štěpán (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
(abstrakt) Cílem diplomové práce je seznámit čtenáře s projektem na podporu lepšího životního stylu u dětí, konkrétně pak zlepšení stravy a aktivního pohybu. Práce se v úvodu věnuje problematice dětské obezity a obezity obecně a jejímu dopadu na společnost v budoucnosti. V první kapitole se práce opírá o teoretické informace potřebné k rozpracování komplexního návrhu projektu, jakými jsou marketing, financování neziskového projektu a projektový management. V další kapitole jsou rozpracována data o českých dětech, jejich rodičích a dalších klíčových subjektech, které mohou tento negativní trend ovlivnit. Na základě těchto dat je poté v praktické části bakalářské práce rozpracován komplexní návrh projektu od jeho financování, přes jeho technické ukotvení a následuje kapitola o komunikační strategii, jak projekt dostat k cílové skupině a jak získat potřebné finance a sponzory pro jeho spuštění. V závěru jsou všechny uvedené informace zhodnocené, zda na základě všech zjištěných dat má projekt potenciál být skutečně uvedený na trh.

Viz též: podobná jména autorů
9 MARKOVÁ, Dana
8 MARKOVÁ, Dominika
4 Marková, Dagmar
9 Marková, Dana
4 Marková, Denisa
3 Marková, Diana
8 Marková, Dominika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.