|
Hudba a ruchy v animovaném filmu
Vybíralová, Martina ; Kubíček, Jiří (vedoucí práce) ; Wanek, Miroslav (oponent)
Vtéto bakalářské práci se zabývám problematikou hudby a zvuku vanimovaném filmu zhlediska režiséra a autora. Tato práce má pět částí. První částí je úvod, vněmž nastoluji otázku vlivu hudby a ruchů na výsledný animovaný film. Vdruhé části se zabývám hudbou vanimovaném filmu, její důležitou rolí při tvorbě atmosféry a emocí a jejími specifiky. Dále pak uvádím několik konkrétních příkladů. Ve třetí části řeším problematiku ruchů, míru jejich stylizace a jejich vliv na srozumitelnost děje ve filmu. Následuje rozbor vybraných filmů zhlediska použitých ruchů. Čtvrtá část se věnuje konfliktu mezi hudebníkem, zvukařem a režisérem. Jejich možném rozdílném pohledu na celkový zvuk a vyznění filmu. Poslední pátá část je shrnutím všech mých pozorování a pravidel, knímž jsem dospěla vtéto práci.
|
|
Studio Pixar
Provazníková, Pavla ; Kubíček, Jiří (vedoucí práce) ; Klimt, Aurel (oponent)
Tato bakalářská práce si klade za cíl obecně zmapovat tvorbu studia Pixar a pohledem do historie a vývoje studia podat základní faktický přehled o jeho filmografii. Dále se zde pokouším objasnit strukturu studia a jeho přístup k vlastní organizaci a řízení vlastního kreativního potenciálu. Obecným rozborem dramaturgických a formálních aspektů filmů studia jako jednoho celku se snažím charakterizovat specifičnost tvorby studia.
|
| |
|
Caroline Leaf a její neobyčejné filmy
Dufková, Kristina ; Pojar, Břetislav (vedoucí práce) ; Kubíček, Jiří (oponent)
Caroline Leaf patří mezi jednu z nejpozoruhodnějších žen animovaného filmu. Její filmy mají silný emocionální nádech, bravurní, často totální, animaci a jedinečnou výtvarnou podobu. Pracovala nejrůznějšími technikami animace, od animace píslu svíceného zespodu, přes animaci barvy na skle, po vyškrabávání přímo do filmové suroviny. Za své filmy získala mnoho cen. V roce 1996 dostala cenu za celoživotní dílo na festivalu v Záhřebu, v roce 2004 ve Valencii a v roce 2006 v Bratislavě.
|
|
Chihiro a cesta Hrdiny
Marfil Atienza, Juan De Dios ; Kubíček, Jiří (vedoucí práce) ; Klimt, Aurel (oponent)
Text analyzuje film ?Cesta do fantazie? režiséra Hayao Miyazakiho a vychází přitom z teorie o archetypech Carol Pearsonové. Definuje různé vztahy, které vznikají mezi lidmi v průběhu filmu, jež nás vedou k pochopení jednání dívky Chihiro v tomto prostředí. Předmětem této analýzy je také interpretace zkušenosti dívky Chihiro na její cestě Hrdiny.
|
|
Estonská animace 1. díl
Hetmerová, Alexandra ; Kubíček, Jiří (vedoucí práce) ; Dutka, Edgar (oponent)
Tématem bakalářské práce je historie estonského animovaného filmu. Zabývá se počátkem estonské animace, založením prvních oddělení animace Nukufilmu a Joonisfilmu v Tallinnfilm studiu, produkcí režisérů, kteří tato studia vedli za Sovětského svazu. Elbertem Tuganovem, Arvo Parsem, Reinem Raamatem a Avo Paistikem. Dále potom režiséry další generace, která ve studiích pracovala od 80. let, přes osamostatnění Estonska v roce 1991 až po jejich současnou produkci. V Nukufilmu to jsou Rao Heidmets, Kalju Kivi, Hardi Volmer a Riho Unt. V Joonisfilmu Mati Kütt, Janno Põldma a Heiki Ernits. Závěrečná kapitola práce pojednává o díle a životě Priita Pärna, nejvýraznější osobnosti estonského animovaného filmu.
|
|
Pointa v animovaném filmu
Minářová, Marie ; Kubíček, Jiří (vedoucí práce) ; Pavlátová, Michaela (oponent)
V této práci se zabývám pointou v animovaném filmu. Pokouším se ji definovat, pochopit její podstatu, význam a pravidla. Pointa je pro animovaný film velmi příznačná. Mimo jiné funguje jako prostředek k rozesmání diváka, proto se nejprve věnuji humoru a vtipu. Dále se zamýšlím nad uplatněním pointy a její nezbytností. Své teze dokládám jednotlivými příklady animovaných filmů.
|
| |
|
Databáze tvůrců českého animovaného filmu V.
Kukal, Adrian ; Kubíček, Jiří (vedoucí práce) ; Dutka, Edgar (oponent)
Tato bakalářská práce přispívá k rozšíření Databáze tvůrců českých animovaných filmů, která vzniká od roku 2002 na FAMU, katedře animované tvorby. Navazuje na magisterské práce Jana Bubeníčka z roku 2002 a Davida Súkupa z roku 2004 a Jan Bohuslav v 2007. Důvodem vzniku tohoto ?diplomantského seriálu? je fakt, že neexistuje jiná databáze, podrobně se věnující tvůrcům našeho animovaného filmu. Práce obsahuje dle předem určených nároku profily padesáti tvůrců seřazených podle abecedního pořádku. Profil každého z nich zahrnuje stručný životopis, výběr z filmografie, fotografii daného jedince a několik fotografií filmového díla. Databáze zahrnuje nejen portréty filmových profesionálů, ale také několika začínajících filmařů z řad současných studentů. Výběr je zaměřen na nejdůležitější, především autorské profese. Jsou zde zastoupeny jak autoři námětů, scénářů, animace, hudby, výtvarného pojetí, tak i režiséři, kameramani, zvukaři, střihači, produkční, a herci, kteří nezapomenutelně přispěli svými vypravěčskými schopnostmi.
|
|
Žánr hraného filmu interpretovaný animovaným
Cechl, Jan ; Dutka, Edgar (vedoucí práce) ; Kubíček, Jiří (oponent)
Obsahem této práce je analýza způsobu, jakým je možné převést žánr používaný hraným filmem do podoby krátkometrážního animovaného filmu. K tomu slouží dva příklady: Přepadení a Árie prérie. Způsob analýzy je v obou případech založen na srovnání místa, děje a postav a motivů používaných v přeinterpretovaném žánru. V rámci Přepadení a Árie prérie se jedná o western. Kapitoly jsou seřazeny podle důležitosti jednotlivých segmentů. Ta vychází z několika studií pojednávajících o tomto žánru. Pro tuto analýzu jsou však důležité i okolnosti a inaspirace, které daly podnět ke vzniku Árie prérie a Přepadení. Proto se stručně dotkneme i jejich hystorie.
|