Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 62 záznamů.  začátekpředchozí22 - 31dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Měnič 12V DC/230V AC
Stejskal, Jiří ; Huták, Petr (oponent) ; Klíma, Bohumil (vedoucí práce)
Diplomová práce popisuje jednotlivé části výkonového střídače, jako jsou budiče, digitální signálový kontrolér, LC filtr, nevýkonový napájecí zdroj, stejnosměrný měnič a čtyřkvadrantový můstek a způsoby řízení digitálním signálovým mikrokontrolérem. Střídač je navržen pro místa, kde není dostupné síťové napájení (například v automobilu).
Řízení trojfázového sinusového zdroje
Žůrek, Tomáš ; Patočka, Miroslav (oponent) ; Klíma, Bohumil (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá řízením střídače jako zdroje trojfázového sinusového napětí pro potřeby UPS. Práce je složena ze dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část práce se zabývá rozborem topologie trojfázového střídače podle požadavku na střední vodič a možnostmi generování sinusové PWM v závislosti na topologii. Dále jsou rozebrány vlastnosti regulované soustavy a navrženy 3 metody regulace včetně jejich simulací. Druhá část práce se zabývá realizací sinusového zdroje se střídačem zapůjčeným firmou Elcom. K řízení střídače je využit digitální signálový kontrolér TMS320F28335, na kterém jsou realizovány navržené regulační metody. Dále jsou uvedeny výsledky měření na funkčním prototypu zdroje. V závěru jsou porovnány výsledky simulací a měření a shrnuty dosažené vlastnosti zdroje.
Řízení trojfázového asynchronního motoru
Nekvapil, Jan ; Huták, Petr (oponent) ; Klíma, Bohumil (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o návrhu a implementaci algoritmu řízení asynchronního motoru pomocí procesoru DSP56F807 od výrobce Freescale. Je zde řešen komplexní návrh, jak aplikovatelného algoritmu řízení, tak i vhodného propojení s procesorem a vnějšími komponenty. Nedílnou součástí je i nalezení vhodných výkonových prvků polovodičového měniče a vhodné snímače.
Měniče pro svítidla s LED diodami
Zuber, Zalán ; Feiler, Zdeněk (oponent) ; Klíma, Bohumil (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá s meničmi pre výkonové LED diódy. Dáva osvetu do oblasti LED svietení, analyzuje jednotlivé typy meničov, ukáže princípy ich funkčností. Ďalej navrhuje možné zapojenia pre tri rôzne napäťové úrovne a výpočty jednotlivých prvkov. Obsahuje výsledky meraní navrhnutých meničov a vyhodnocuje merania.
Návrh pohonu laminovacího zařízení
Koncer, Adam ; Červinka, Dalibor (oponent) ; Klíma, Bohumil (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem pohonů pro laminovací zařízení. Pohony pro tento stroj dodává firma Siemens, s její spoluprácí je tato diplomová práce vypracována. Čtenář je seznámen s laminovacím strojem a s pohony SINAMICS, kterými je stroj osazen. Dále je popsán výběr jednotlivých částí pohonu, jejich řízení a regulace. V poslední kapitole této práce je provedeno měření a vyhodnocení dosažených výsledků laminovacího stroje.
Model elektrického vozidla v programu SIMULINK/SIMSCAPE
Kachlík, Jan ; Klíma, Bohumil (oponent) ; Huzlík, Rostislav (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je matematický model automobilu s elektrickým pohonem. Pohon se skládá z baterie článků Li-Ion, trojfázového střídače a synchronního motoru s permanentními magnety. Hlavním úkolem této práce je vytvoření funkčního modelu a provedení simulací v programu SIMULINK/SIMSCAPE. Práce je rozdělena do třech hlavních částí. První část je věnována teoretickému popisu hlavních částí pohonu. Druhá část popisuje jednotlivé podsystémy modelu. V poslední části práce je sestaven kompletní model elektromobilu a provedeny simulace různých režimu jízdy.
Návrh pohonu elektrické lokomotivy
Dočekal, Martin ; Klíma, Bohumil (oponent) ; Patočka, Miroslav (vedoucí práce)
Těžištěm práce je výpočet a návrh bateriově napájeného pohonu lokomotivy, pracující v pomocném vlečkovém režimu, tzn. při jízdě na úseku trati bez trolejového vedení. Navržené bateriové skupiny pro zajištění pojezdu vlaku budou instalovány přímo do strojovny lokomotivy. V teoretické části práce je provedena analýza elektrických lokomotiv a elektrických jednotek, provozovaných v současné době na území České republiky a využívajících k pohonu měniče s napěťovým meziobvodem. Následně se v kapitole nachází popis funkce usměrňovacích a střídacích měničů moderních lokomotiv. Praktická část práce obsahuje výpočty potřebných sil a z nich následné výpočty potřebných energií, pro pojezd vlaku po určené dráze vlečky. Na základě získaných hodnot je proveden návrh bateriových skupin, které budou jako nezávislá trakce zabezpečovat pojezd vlaku po dříve určené vlečce. V práci je dále proveden návrh silové části nabíjecího měniče baterií, který se skládá z měničů STEP-UP a STEP-DOWN. K němu je v prostředí Matlab Simulink vytvořen silový model a model řízení. Data a grafy, exportované z prostředí Matlab Simulink pro ověření funkčnosti měniče jsou uvedeny v samostatné kapitole. Kromě návrhu bateriového pohonu je v práci dále proveden výpočet ztrát trakčního měniče při běžném provozu lokomotivy, tj. mimo vlečkový režim. Pro tento výpočet je v závěru práce uvedena teorie výpočtu ztrát, vznikajících v tranzistoru a v nulové diodě střídače. Podle ní je i vlastní výpočet proveden. Následně je proveden i výpočet kapalinového chladiče tohoto střídače.
Asynchronní dynamometr - výkonový měnič
Vetiška, Vojtěch ; Červinka, Dalibor (oponent) ; Klíma, Bohumil (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá výkonovým měničem pro asynchronní dynamometr. Seznámíme se v ní s nároky kladenými na spínací tranzistory a budiče. Poté probereme princip a zapojení trojfázových frekvenčních měničů a aktivních usměrňovačů. Specifikujeme konkrétní podmínky parametrů pro výkonový měnič. Pro tyto podmínky budeme dimenzovat jednotlivé prvky výkonového měniče. Navrhneme schéma zapojení a vytvoříme desky plošných spojů a rozpisku součástek. Na závěr navrhneme mechanické uspořádání měniče a vytvoříme výkresovou dokumentaci.
Diagnostika výkonového měniče za chodu
Knobloch, Jan ; Chlebiš,, Petr (oponent) ; Drábek,, Pavel (oponent) ; Klíma, Bohumil (vedoucí práce)
Dizertační práce se zabývá problematikou predikce havárie výkonového tranzistoru IGBT v~pulzním měniči na základě měřitelných změn vybraných parametrů (tzv. trendových veličin) vlivem procesu degradace tranzistoru během doby životnosti. V~dizertační práci je nejprve shrnut současný stav této problematiky. Následuje popis navrženého a zkonstruovaného automatizovaného měřicího pracoviště umožňujícího sledování a záznam přepínacích dějů během zrychleného stárnutí tranzistoru. Dále je popsána problematika vysokofrekvenčního snímání průběhů elektrických veličin během spínání výkonového tranzistoru. Zvláště je rozebrána problematika snímání proudu a je zvoleno nejvhodnější čidlo. Data nasnímaná realizovanou měřicí a záznamovou aparaturou posloužila k~identifikaci potenciálních trendových veličin umožňujících predikci poruchy. Přitom bylo třeba rozlišovat závislost trendových veličin na stárnutí a na parazitních vlivech (proud, teplota, napětí). Nakonec je provedeno zhodnocení trendových veličin, přičemž se ukazuje jejich nepříliš výrazná změna v~průběhu zrychleného stárnutí, což komplikuje praktickou implementaci za účelem predikce poruchy.
Moderní metody bezsnímačového řízení pohonů s PMSM motorem
Lepka, Jaroslav ; Klíma, Bohumil (oponent) ; Lettl,, Jiří (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této disertační práce je prozkoumat možnosti řízení PMSM motoru a navrhnout komplexní řešení bezsnímačového řízení ve velkém rozsahu otáček a momentů. Navržené řešení obsahuje prvky, které umožňují průmyslovou realizaci pro různé typy aplikací s PMSM motorem. Možnosti estimace polohy a rychlosti od nulových otáček až do maximálních otáček motoru jsou důkladně rozebrány v této práci. Struktura řízení na bázi vektorového řízení zpracovává estimované veličiny a optimalizuje provozní stavy motoru s ohledem na dosažení maximální účinnosti, maximálního rozběhového momentu a maximální rychlosti. Reálné použití navrženého řízení klade důraz na splnění IEC norem pro specifické typy aplikací. Splnění požadavků IEC norem vyžaduje interakci s bezsnímačovým řízením a strukturou vektorového řízení. Eliminace senzoru polohy rotoru a teploty vinutí vyžaduje nalezení nových technik pro detekci zablokovaného rotoru a stavu přetížení. Navržená řešení chráněna dvěma americkými patenty jsou detailně rozebrána v této práci. Realizace využívá mikrokontroléru NXP s unikátními vlastnostmi pro řízení motorů. Dosažené výsledky jsou demonstrovány na reálných průmyslových aplikacích.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 62 záznamů.   začátekpředchozí22 - 31dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Klíma, Boris
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.