| |
|
Řízení trojfázového sinusového zdroje
Žůrek, Tomáš ; Patočka, Miroslav (oponent) ; Klíma, Bohumil (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá řízením střídače jako zdroje trojfázového sinusového napětí pro potřeby UPS. Práce je složena ze dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část práce se zabývá rozborem topologie trojfázového střídače podle požadavku na střední vodič a možnostmi generování sinusové PWM v závislosti na topologii. Dále jsou rozebrány vlastnosti regulované soustavy a navrženy 3 metody regulace včetně jejich simulací. Druhá část práce se zabývá realizací sinusového zdroje se střídačem zapůjčeným firmou Elcom. K řízení střídače je využit digitální signálový kontrolér TMS320F28335, na kterém jsou realizovány navržené regulační metody. Dále jsou uvedeny výsledky měření na funkčním prototypu zdroje. V závěru jsou porovnány výsledky simulací a měření a shrnuty dosažené vlastnosti zdroje.
|
| |
|
Řízení trojfázového sinusového zdroje
Žůrek, Tomáš ; Patočka, Miroslav (oponent) ; Klíma, Bohumil (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá řízením střídače jako zdroje trojfázového sinusového napětí pro potřeby UPS. Práce je složena ze dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část práce se zabývá rozborem topologie trojfázového střídače podle požadavku na střední vodič a možnostmi generování sinusové PWM v závislosti na topologii. Dále jsou rozebrány vlastnosti regulované soustavy a navrženy 3 metody regulace včetně jejich simulací. Druhá část práce se zabývá realizací sinusového zdroje se střídačem zapůjčeným firmou Elcom. K řízení střídače je využit digitální signálový kontrolér TMS320F28335, na kterém jsou realizovány navržené regulační metody. Dále jsou uvedeny výsledky měření na funkčním prototypu zdroje. V závěru jsou porovnány výsledky simulací a měření a shrnuty dosažené vlastnosti zdroje.
|
|
Vliv a dopad digitálního šíření filmů na artová kina
Žůrek, Tomáš ; DANIELIS, Aleš (vedoucí práce) ; VÍTEK, Petr (oponent)
Digitalizace kin s sebou přináší největší změnu v šíření filmů za poslední desítky let a její dopad se týká všech kin po celém světě. Jedná se zejména o nové možnosti programování, rozšířenou nabídku alternativního obsahu a prostor pro hlubší dramaturgii. Jsou však tyto novinky dostačující tomu, aby byla klasická a artová kina konkurenceschopná vůči multikinům?
Tato práce se zaměřuje na artová kina v České republice a zabývá se otázkou, jaký dopad má zavedení digitálního šíření filmů právě na tato kina. Důraz je kladen na financování a technologické změny, jaké musela kina v rámci digitalizace podstoupit. Celkové zhodnocení dopadu digitalizace na artová kina je pak uskutečněno na základě přehledu artových kin s údaji týkajícími se tohoto fenoménu a dotazníku zaslaného provozovatelům vybraných kin.
Poslední část práce je pak věnována krátkému porovnání procesu digitalizace kin v České republice, ve Velké Británii a na Slovensku.
|
|
Art kina, filmové kluby a problematika jednosálových kin
Žůrek, Tomáš ; Kopecký, Čestmír (vedoucí práce) ; Šuster, Jan (oponent)
Cílem mé práce je popsat současný stav artových kin a filmových klubů v České republice. Tradice těchto institucí trvá na našem území od konce padesátých let. V dnešní době v této oblasti probíhá řada změn, které se snažím analyzovat.
V první části vymezuji pojmy, které jsou pro práci stěžejní. Dále si všímám aktivit klubů a art kin do roku 1993, kdy vznikla Asociace českých filmových klubů. O její činnosti, stavu art kin a klubů píšu v kapitolách 4 a 5. Dále se zabývám fungováním jednosálových kin po dramaturgické i finanční stránce. Na závěr se zamýšlím nad budoucností těchto institucí v České republice, používám k tomu i srovnání s vývojem v zahraničí.
|