Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 270 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Právní ochrana počítačového programu
Korčák, Václav ; Holcová, Irena (vedoucí práce) ; Křesťanová, Veronika (oponent)
Počítačové programy tvoří velkou část aktiv moderních společností. Právní ochrana počítačových programů má proto velký význam pro podporu vzniku a rozvoje startupů a technologických společností v České republice. Zákonodárce musí vzít v úvahu jejich zvláštní povahu mezi ostatními předměty právní úpravy duševního vlastnictví a vyvážit zájmy všech aktérů. Cílem této diplomové práce je analyzovat současný stav právní úpravy počítačových programů v České republice, zejména autorskoprávní a patentovou ochranu. Dále jsou v práci popsány další platné způsoby právní ochrany počítačového programu (nekalosoutěžní, správněprávní, trestněprávní) a vlivné alternativní formy ochrany, které se objevily jako řešení problému speciální povahy počítačových programů (ochrana sui generis WIPO, model malého softwarového patentu, model Manifesto, užitný vzor). V závěru analytické části je v práci poukázáno na druhy počítačových programů, které se v některých podstatných znacích liší (umělá inteligence, počítačová hra, webová stránka). V syntetické části jsou jednotlivé současně platné i alternativní formy právní ochrany počítačových programů porovnány a okomentovány z hlediska použitelnosti podle českého právního řádu, doby ochrany, předmětu ochrany, nutnosti registrace, a dalších specifik jednotlivých právních úprav. Na...
Práva výkonných umělců a jejich ochrana ve sféře internetu a sociálních sítí
Chlubna, Filip ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Práva výkonných umělců a jejich ochrana ve sféře internetu a sociálních sítí Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá aspekty právního postavení výkonného umělce v digitální době. Masivní rozvoj internetu a sociálních sítí staví tradiční instituty autorského práva a práv souvisejících před stále nové výzvy. Práce mapuje způsoby, jakými může výkonný umělec užít své výkony v kybernetickém prostředí a analyzuje právní předpisy Evropské unie a České republiky, které se věnují této problematice. Zvláštní pozornost je věnována způsobům, jakými reflektují specifika virtuálního světa. Tato práce též zkoumá otázky spojené s všeobecnou ochranou osobnosti umělce ve sféře internetu a sociálních sítí. Práce je členěna do pěti částí. První se zabývá historií a technickou stránkou internetu, dále jsou v ní vymezeny základní pojmy práva informačních technologií. Druhá část popisuje základní pojmy upravující právní postavení výkonného umělce v českém právním řádu. Dále je zde popsán historický vývoj právní úpravy výkonného umělce v systémech českého a československého práva. Třetí část se zabývá jak základními, tak i specifickými způsoby užití uměleckého výkonu v kybernetickém prostředí. V této souvislosti je velká pozornost věnována judikatuře SDEU, která sehrává významnou roli v chápání jednotlivých přenosových...
Právní aspekty a povaha výkonu majetkových práv autorských
Brolík, Vojtěch ; Holcová, Irena (vedoucí práce) ; Křesťanová, Veronika (oponent)
Právní aspekty a povaha výkonu majetkových práv autorských Abstrakt Diplomová práce se zabývá právem výkonu majetkových práv autorských osobou odlišnou od autora v poměrech právního řádu České republiky. Analyzuje povahu tohoto svébytného práva upraveného v § 58 autorského zákona z hlediska jeho zařazení v systému soukromého práva a z toho vyplývajících klíčových charakteristik. Zkoumá postavení vykonavatele majetkových práv, coby osoby vynakládající investici do tvorby autorů a integrující proces zhotovování složitých a komplexních děl, který nabývá na významu zejména v souvislosti s vývojem investičně náročných IT systémů chráněných jako autorské dílo. Práce se snaží zachytit komplexitu autorskoprávní problematiky při tvorbě rozsáhlých děl a mapuje všechny v úvahu připadající situace, při nichž může docházet k transferu práva výkonu na osobu označovanou autorským zákonem za zaměstnavatele. Do popředí výzkumu se dostávají zejména díla vytvořená více spoluautory, kteří své příspěvky tvoří na základě různých smluvních titulů, z nichž jim plynou povinnosti ve vztahu k různým zaměstnavatelům podílejícím se na procesu vzniku díla. K rozboru a hodnocení stávající právní úpravy práce přistupuje z pohledu uživatelské praxe. Akcent je kladen především na ty dílčí aspekty platného práva, jež mohou působit výkladové...
Právní aspekty Cloud computingu. SaaS jako forma cloudových služeb
Ohnišťová, Markéta ; Holcová, Irena (vedoucí práce) ; Křesťanová, Veronika (oponent)
Diplomová práce poskytuje právní rozbor Cloud computingu se zaměřením na jedno konkrétní cloudové řešení software jako služba (SaaS). Práce se zabývá vedle modelů služeb cloudové infrastruktury také jeho právním rámcem. Na příkladu služby SaaS práce analyzuje právní požadavky na smluvní úpravu poskytování této služby a současně se zabývá formami licencí, které se dají uplatit na službu SaaS. Základem praktické části práce je analýza a na ní založená komparace smluvních úprav zpracování osobních údajů v cloudu. Smluvní úpravy jsou čerpány z SaaS služeb, Google Apps for Work a Microsoft Office 365. Samotnému smluvnímu rozboru předchází vymezení právní úpravy ochrany osobních údajů a vymezení požadavků na jejich smluvní úpravu. Klíčová slova Cloud computing, cloud, software jako služba (SaaS), osobní údaje, smlouva
Autor a interpret hudebního díla jako subjekty autorskoprávních vztahů v procesu vzniku a exploatace autorského díla
Kletenský, Jan ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Resumé Cílem práce je představit autorům a interpretům hudebního díla právní rámec úpravy autorských práv a práv souvisejících s právem autorským. Jedná se o problematiku relativně složitou, a proto je dle mého názoru důležité, aby autoři a interpreti jako umělci měli alespoň základní představu o tom, jaká práva a povinnosti jim vznikají v procesu tvorby a exploatace hudebních děl a jaký právní rámec ochrany jim právo poskytuje. Zároveň je mi toto téma velice blízké, protože jsem sám autorem a interpretem hudebních děl. V první kapitole se zabývám hudebním dílem z hlediska jeho jednotlivých složek, a to jak z pohledu právního, tak i z hlediska hudební teorie. Vzhledem k tomu, že kritérium jedinečnosti autorského díla nevylučuje užití části jiných děl, zabývám se i otázkou legálních způsobů užití cizích děl v procesu vzniku autorských děl a dále i otázkou plagiátorství. V závěru první kapitoly zmiňuji i (pro hudební díla typický) vznik autorského díla spoluprací více autorů. V druhé kapitole představuji autorům katalog jejich osobnostních i majetkových práv se zaměřením na ty složky, které jsou relevantní vzhledem k hudebním dílům, včetně doby trvání jejich práv a postmortální ochrany autorských děl. Třetí kapitola se analogicky ke kapitole předchozí věnuje katalogu práv výkonných umělců a jejich postavení v...
Autorské právo západní civilizace. Historie, mezinárodní a evropský kontext, autorskoprávní systémy
Slípková, Nina ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Cílem této práce bylo pokusit se zachytit vývoj autorského práva západní civilizace, rozebrat jeho nejdůležitější momenty a pomocí nich pak obsáhnout hlavní rysy kontinentálního a copyrightového přístupu v problematice autorskoprávní ochrany. Práce byla proto rozdělena do tří částí. První z nich byla věnována historickému vývoji směrem k moderním autorskoprávním systémům. Druhá část se zabývala mezinárodní autorskoprávní úpravou a evropskou harmonizací na tomto poli, zároveň v ní byly nastíněny problémy i trendy současné autorskoprávní oblasti. Třetí část se soustředila na kontinentální a copyrightový přístup na základě rozboru jejich základních aspektů. V první části práce byl tak zaznamenán vývoj autorskoprávní ochrany od starověku až po 19. století. Byly zmíněny izolované prostředky autorskoprávní ochrany starověkých civilizací, které předznamenávaly pozdější roli nástrojů autorskoprávní ochrany. Byl sledován vznik a expanze tiskařského průmyslu a spolu s ním i literárního pirátství, na které reagovaly mocenské struktury udělováním privilegií, jen málo však reflektujícími významnost osoby autora v nejen ekonomických vztazích své doby. Autor se poté pomalu vynořoval z anonymity a spolu s ním vyvstávala potřeba institucionalizace ochrany. Ke konci první části dále táto práce rozebrala moderní obrat v...
Dopad evropské a české legislativy na použití informačních technologií v obchodních společnostech (IT-Compliance) se zvláštním zřetelem k ochraně dat
Javorková, Kristina ; Holcová, Irena (vedoucí práce) ; Křesťanová, Veronika (oponent)
Cílem předložené diplomové práce je vysvětlit pojem compliance a jako relativně nový právní fenomén, se kterým se potýkají společnosti (a zejména jejich právní oddělení) po celém světě. Hlavní pozornost je věnována IT compliance a potenciálu, který pro ochranu práv duševního vlastnictví skýtá. Především vzhledem jejich možnému porušování nedbalostním jednáním zaměstnanci společností. Práce se zabývá původem a možnou definicí pojmu compliance a IT compliance a nejrelevantnějšími předpisy a standardy (např. Sarbanes Oxley Act, EuroSOX, Basel II atd.). Dále vztahem compliance, IT compliance a právy duševního vlastnictví, nutností a možným budoucím závazkem k jejich ochraně prostřednictvím vhodné konfigurace informačních technologií společnosti. Závěrem je ilustrováno na příkladu německého Spolkového úřadu pro bezpečnost informačních technologií, jakým způsobem může stát přispět k právně konformní implementaci informačních technologií - konkrétně na příkladu ochrany osobních údajů.
Softwarové pirátství
Bárta, Jan ; Holcová, Irena (vedoucí práce) ; Křesťanová, Veronika (oponent)
Počítačové programy se v současné době staly zcela běžnou součástí života moderní společnosti a život a práci si bez nich často dovedeme jenom těžko představit. Porušování práv k nim, softwarové pirátství, je zcela zvláštním fenoménem, který si dle mého názoru zaslouží důkladnější zpracování. Svojí prací se tak pokouším doplnit odbornou literaturu o poznatky především z oblasti fungování warez scény a jejího propojení s koncovými uživateli pirátských programů s důraz na jednotlivé metody pirátství, strukturu a také právní analýzu některých důležitých aspektů tohoto fenoménu. Práce se sestává celkem z osmi kapitol, které se poté dále dělí s ohledem na problematiku. Kapitola první je tvořena úvodem do tématu a nastiňuje základní problémy softwarového pirátství. Kapitola druhá se věnuje počítačovému programu a software. Část první odlišuje pojmy software a počítačový program, část druhá podává základní výčet pramenů úpravy počítačových programů, část třetí charakterizuje počítačový program jakožto zvláštním typ autorského díla, část čtvrtá vymezuje problematiku smluvního a mimosmluvního užití počítačových programů, část pátá podává výklad o problematice technických prostředků ochran a poslední, část šestá, představuje pojednání a systematice právní ochrany počítačového programu. Kapitola třetí se...
Srovnání autorskoprávní ochrany autorů a výkonných umělců
Kryl, Pavel ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Závěr Je přirozené, že se práva autorů od svých "příbuzných", tj. práv výkonných umělců, v některých aspektech odlišují, v jiných se jim zase nápadně podobají anebo jsou dokonce často upraveny i naprosto shodně. Důsledkem toho je samotná podoba autorského zákona, který nikoli náhodně upravil dvě zmíněné skupiny práv společně; práva autorů jako skupinu základní a velkou část práv výkonných umělců v rámci práv souvisejících na základě odkazovací normy směřující k ustanovením platným pro skupinu základní. Smysl této práce ovšem nevidím pouze v popsání konkrétních podobností nebo odlišností, jež obě dvě skupiny práv napříč zákonem provázejí. Nacházím ho naopak v důvodech, které za nestejnou povahou úpravy stojí. K čemu jsem došel? Základním momentem, od něhož je odvislá celá řada rozdílností, je povaha uměleckého výkonu resp. faktický rozdíl mezi uměleckým výkonem a autorským dílem. Na jeho základě se liší úprava zákonných licencí, způsoby užití anebo třeba pojetí smluv. Jeho důsledkem je i fakt, že mnohá ustanovení platná pro autory nelze na výkonné umělce vztáhnout vůbec. Největší rozdíly vykazuje samozřejmě výkon prováděný živě. Zaznamenaný výkon některé odlišnosti na straně druhé smazává a k autorskému dílu ho často připodobnit lze. Vždy je ovšem třeba brát v úvahu další ze základních odlišných "kamenů"...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 270 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.