Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dítě jako zdroj inspirace pro tanečního pedagoga
Plachá, Lucie ; LÖSSL, Jiří (vedoucí práce) ; ELIÁŠOVÁ, Bohumíra (oponent)
Diplomové práce představuje osobnost dítěte jako stále se utvářející lidskou bytost. Práce poukazuje na důležitost citlivosti pedagoga vůči svěřenému dítěti v kreativním procesu. Teoretická část zmiňuje jednotlivé aspekty, jež na dítě ve společnosti působí, jeho potřeby a role, které ve společnosti zastává. Také obecně líčí vliv výchovy a taneční pohybové výchovy na utváření osobnosti dítěte. Připomíná, jak důležité je vytvářet dostatečně podnětné prostředí pro dítě. Praktická část obsahuje popis vlastního kreativního výstupu, kterým je krátký taneční film, v němž se přistupuje k tvorbě s dětmi s povědomím o zmíněných skutečnostech.
Schopnosti těla v choreografii
Puchowska, Sara Maria ; ELIÁŠOVÁ, Bohumíra (vedoucí práce) ; GREMLICOVÁ, Dorota (oponent)
Předkládaná práce zpracovává problematiku využití možností těla tanečníků přes choreografy. Práce se opírá nejen o studium odborné literatury (teoretická a praktická část), ale také o výzkum, který byl v rámci práce proveden (dotazník pro tanečníky a choreografy). Cílem práce je popsat, jaká je vize tančícího těla v současném světě. Je relativně vyšší věk tanečníka na jevišti předností nebo nevýhodou? Otázka je řešena z hlediska fyzických parametrů, estetiky, atraktivity pro tanečníky i pro choreografy. Zároveň práce pojednává o taneční medicíně jako prostředku zdravotní prevence, který může pomoci předcházet úrazům při choreografických zkouškách a přispět k vědomému využívání fyzických možností těla tanečníků. Využívají choreografové možnosti těla tanečníků především z hlediska věku a fyzických či psychických možností?
Pravdivost v interpretaci
Rampáčková, Katarína ; ELIÁŠOVÁ, Bohumíra (vedoucí práce) ; DUKIČ, Ivana (oponent)
ABSTRAKT V tejto práci skúmam tri roviny témy: PRAVDIVOSŤ V INTERPRETÁCII. V prvej rovine sa pozerám na interpretáciu hereckú voči interpretácií tanečnej. Hovorím o improvizácií a tvorivej činnosti interpreta. Zaoberám sa fenoménom vnútorných obrazov. V druhej rovine pozorujem prácu choreografky Piny Bausch a choreografa Williama Forsytha. V súvislosti s Pinou Bausch uvažujem nad úlohou choreografa v post-modernej dobe. Ďalej približujem nový tanečný počítačový program Synchronous Objects vytvorený tanečným súborom Forsythe Company a Univerzitou v Ohio. Záverom mojej práce sa venujem hlavne vlastným skúsenostiam a subjektívnemu pohľadu práci choreografky. Nielen z pohľadu vzťahu: interpret ? choreograf, ale taktiež z pohľadu choreografa ako rozvíjajúceho sa jedinca.
Choreografická tvorba prostřednictvím hry
Jedličková Beňová, Veronika ; ELIÁŠOVÁ, Bohumíra (vedoucí práce) ; WIESNER, Daniel (oponent)
Bakalárska práca sa zaoberá tvorivým choreografickým procesom so zameraným sa na prístupy k tvorbe prostredníctvom hry. V prvej casti práce sa venujem pojmu hra a všeobecnej klasifikácii hier. Druhá cast práce je venovaná rozboru umeleckého tvorivého postupu a jeho fázam. V tretej casti popisujem dejiny moderného a postmoderného tanca a spracovávam vybrané choreografky postmoderny, ktoré pracovali s hernými princípmi. Uvádzam aj dielo a tvorbu inovátorského choreografa baletu Williama Forsytha, ktorý tiež pracoval s hrou. Záverecná cast práce patrí praktickým ukážkam tvorivej metódy postmoderny prostredníctvom score (hry s pravidlami ? inštrukciami) a úvahe o prvkoch postmoderny v mojej choreografickej tvorbe.
Tanec s partnerem - současná forma ve výuze ZuŠ
Ryšlavá, Jana ; ELIÁŠOVÁ, Bohumíra (vedoucí práce) ; WIESNER, Daniel (oponent)
Hlavním cílem této práce je přiblížit problematiku partnerského tance, sumarizovat poznatky a následně tyto aplikovat v rámci výuky na ZuŠ. Problematika je obsáhnuta od počátků kontaktní improvizace. Sumarizuje základní principy v oblasti partnerského tance a jejich praktickou aplikaci. Další součástí je soubor průpravných cvičení a prvků, která leza snadno aplikovat ve výuce na tanečním oboru v rámci Základních uměleckých škol. Na tento oddíl navazují cvičení náročnější, vhodné pro extrémně nadané skupiny a nebo pro závěr druhého stupně vzdělávání. V závěrečné části je uvedeno možné využití v choreografické a taneční praxi.
Taneční pohybová výchova, její vliv na žáky a pedagogy základních škol po čtyřletém působení
Plachá, Lucie ; KUBICOVÁ, Ivanka (vedoucí práce) ; ELIÁŠOVÁ, Bohumíra (oponent)
Bakalářská práce na téma "Taneční pohybová výchova, její vliv na žáky a pedagogy prvního stupně základních škol po čtyřletém působení" se zabývá mapováním situace na základních školách, kde má taneční pohybová výchova krátkou tradici a popisuje její vliv a dopad na žáky a pedagogy základních škol. Dalším tématem je objasňování otázek, týkajících se zavádění taneční pohybové výchovy do rámcově vzdělávacího programu. V práci je popsáno, v jakých momentech se původní vize taneční pohybové výchovy odchýlila od současné situace a jak se aktuálně daří taneční pohybové výchově na poli základního vzdělávání. Veškeré poznatky byly snímány ze třech úhlů pohledu: žáci a pedagogové základních škol a odborní taneční pedagogové. Forma zpracování bylo sociometrického šetření.
Pohyb a hlas
Wimmerová, Hana ; ELIÁŠOVÁ, Bohumíra (vedoucí práce) ; DŘÍMALOVÁ, Lenka (oponent)
Tématem Magisterské práce je hledání přesahů tanečního a divadelního umění, ve kterém figurují vyjadřující prostředky z hlediska celistvosti performera. Cílem je nalézt a vymezit styčné body ve vývoji umění, které dále rozvíjeli umělci jak na poli divadelním, tak v tanečním umění. Zároveň je úkolem poukázat na prolínání žánrů, které převzaly, či integrovaly prvky z jiné umělecké oblasti. Magisterská práce je pokračováním mé Bakalářské práce, jejíž hlavním tématem byl ?pohyb a hlas?. Úkolem je navázat na tématiku integrace hlasu do současného tanečního umění a její bližší specifikace. Zdrojem informací jsou umělci tvořící v postmoderní a současné době, ale i ohlednutí zpět do dějin vývoje moderního tance. Součástí této práce je i má pedagogická praxe na Konzervatoři v Ostravě, ve které jsou shrnuty poznatky z hodin Moderního tance a Taneční výchovy.
Theresientanz
Poznarová, Vendula ; ELIÁŠOVÁ, Bohumíra (vedoucí práce) ; ZILVAROVÁ, Daniela (oponent)
Ve své bakalářské práci se věnuji kultuře provozované v ghettu Terezín za druhé světové války se zaměřením na tvorbu, ve které má své místo tanec. Obsahem zkoumání byl v mé práci kontrast tvorby osvobozujícího umění ve vězeňských podmínkách s obludností nacistické tyranie. Po nastínění historického kontextu a představení kulturní elity v táboře následují kapitoly o hudbě a tanečním umění a jejich osobnostech tvořících v Terezíně.
Současná taneční scéna ve Velké Británii
Laifrová, Alena ; NĚMEČKOVÁ, Elvíra (vedoucí práce) ; ELIÁŠOVÁ, Bohumíra (oponent)
Bakalářská práce se zabývá zmapováním aktuálního stavu současného tance na území Velké Británie a jeho historickému vývoji, zejména s přihlédnutím k dobové politicko-ekonomické situaci. Britská taneční platforma je přiblížena pomocí konkrétních příkladu, mezi něž patří taneční školství, nejvýznamnější festivaly, divadla, organizace podporující současný tanec, způsoby financování tance či analyzování vládních dokumentů. Pozornost je zaměřena samozřejmě také na nejvýznamnější interprety britského současného tance, a to především na život a dílo tanečníka a choreografa Akrama Khana.
Něco mezi námi - práce se skupinou interpretů
Reihserová, Lenka ; ELIÁŠOVÁ, Bohumíra (vedoucí práce) ; OVSOVÁ, Libuše (oponent)
Abstrakt Ve své magisterské práci jsem se zaměřila na práci se skupinou interpretů. Snažila jsem se toto téma přiblížit z pohledu tanečního pedagoga, který respektuje taneční techniky, a zároveň hledá způsob, jak rozvíjet tanečníka, aby byl co nejlépe připraven na profesionální dráhu a bývá často součástí nějaké skupiny. Ve svém hledání jsem dospěla k několika důležitým poznatkům, které jsem zahrnula do jednotlivých kapitol. Uvědomila jsem si důležitost senzomotoriky a vnímání, smysl taneční improvizace a nahlédla jsem i do problematiky formování osobnosti pedagoga i tanečníka. Své teoretické poznatky jsem uplatnila během praktického zkoumání, které popisuji v poslední kapitole.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
16 ELIÁŠOVÁ, Barbora
16 Eliášová, Barbora
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.