| |
| |
| |
|
Problematika hodnocení produkce škodlivin ve výfukových plynech osobních vozidel
Jančář, Radek ; Bazala, Jiří (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Práce rozebírá hodnocení homologačního měření produkce škodlivin osobních automobilů v Evropské unii. Chronologicky jsou popsány používané metodiky měření, včetně norem, které je popisují. Spolu s vylepšeními a nedostatky, které s sebou nové požadavky přinesly, je zmíněn i dopad na nové automobily a trendy, které emisní požadavky ovlivnily v oblasti vývoje automobilu. Hlavní část práce se zabývá měřením emisí ve skutečném provozu RDE a popisuje problematiku této přelomové metodiky.
|
| |
|
Chlazení stlačeného vzduchu pro spalovací motor kategorie CDS SEMI-PRO
Novozámský, Richard ; Bazala, Jiří (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem nového systému chlazení stlačeného vzduchu pro přeplňovaný motor použitý v kategorii závodu CDS Semi-Pro. První část práce je zaměřená na analýzu vnějších podmínek ovlivňující návrh systému. Druhá část se věnuje simulacím výkonových parametrů motoru. Ve třetí části je proveden návrh dvou nových systémů a návrh metodiky testování. Poslední část se věnuje zpětnému dosazení reálných parametrů do výpočtového modelu, ověřením výsledků a zhodnocením navržených systémů.
|
|
Catalytic converter and particulate filter functions on diesel vehicles
Šišpera, Adam ; Beran, Martin (oponent) ; Bazala, Jiří (vedoucí práce)
This bachelor's thesis aims to present diesel emission-reduction systems to a broader public, uncovering the basic principles of diesel engine and mechanisms of emission-creation. Catalytic reduction and diesel particulate filter functions are then described, explaining the importance of operating temperature and methods it can be controlled. Finally, it discusses the possibilities of reducing the carbon footprint and complying with the upcoming EURO VII standard.
|
| |
|
Přeplňovaný zážehový motor mechanickým dmychadlem
Janíček, Michal ; Bazala, Jiří (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výběrem vhodného mechanického dmychadla pro spolupráci se zážehovým spalovacím motorem Honda K20A2. První část je věnována rešerši, týkající se problematiky přeplňování a stručného popisu jednotlivých typů mechanických dmychadel. Těžiskem práce je sestavení návrhového výpočtu a předběžný výběr vhodného typu mechanického dmychadla. Součástí práce je i popis zadaného motoru a měření jeho parametrů. Nejrozsáhlejší část pojednává o tvorbě výpočtového modelu atmosférické i přeplňované verze motoru a následných simulacích v programu GT-Power. Závěrem jsou vyhodnoceny získané výsledky a provedena výpočtová studie spolupráce vybraného mechanického dmychadla se zadaným spalovacím motorem.
|
| |