Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  začátekpředchozí32 - 41další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komunitiní umění a divadlo
Prousková, Magdalena ; Žižka, Tomáš (vedoucí práce) ; Smolík, Robert (oponent)
Diplomová práce Komunitní umění a divadlo pojednává na základě osobní zkušenosti s projektem Nad Střechy o způsobu komunitní práce na lokální úrovni a využití divadla jako média komunikace s místními lidmi. Práce hodnotí projekt v Mnichově Hradišti a zasazuje ho do širšího rámce problematiky komunitního umění a možností divadelního projektu s ním spojeným. Práce také posuzuje struktury komunity samotné a její spojitosti s uměním v návaznosti na lokaci či ideologii. Na příkladech několika divadelních souborů a osobností zkoumá, jakým způsobem se ke komunitě v oblasti divadla můžeme vztahovat, jak z ní můžeme vycházet, nacházet v ní partnera k dialogu a zpětně ji pozitivně proměňovat.
Divadelní scénografie na rozhraní nedivadelních uměleckých oborů
Roubíčková, Hana ; Matásek, Petr (vedoucí práce) ; Žižka, Tomáš (oponent)
Teoretická část Scénografie na rozhraní nedivadelních uměleckých oborů, je esejí k praktické části, krátkému filmu The Long Arm of Melancholia. Zamýšlím se nad obsahem oboru scénografie, hledám, co pro mně osobně scénografie znamená a pokouším se nastínit tvůrčí cestu k vlastnímu projektu.Dotýkám se přímo nebo v náznaku pojmů:primitivismus, projevy nízké kultury (lidová zábava), obrazový odpad, avantgardní experiment, dětská kreativita, subjektivní výtvarná výpověď, atd. Asociovanými historickými kontexty jsou počátek 20.století - umělecká avantgarda a počátky kinematografie - a intuitivní výběr současných projevů umění. Práci uzavírá reflexe o tvůrčím procesu mého filmu.
Obraz a Slovo, Jan za chrta dán
Bažant, Jan ; Kalfus, Pavel (vedoucí práce) ; Žižka, Tomáš (oponent)
Obsahem mé magisterské diplomové práce je úvaha o konfliktu mezi slovem a obrazem, se zřetelem na rozdíl v nazírání režiséra a výtvarníka při práci na divadelním představení. Součástí mé práce je rozbor inscenace Jan za chrta dán, ve které se zaměřuji na vizuální sdělení, které je obsažené v tomto mém absolventském představení. Kompletní obrazová dokumentace inscenace je seřazena v přílohách.
Intimní a veřejný prostor
Mizerová, Radka ; Matásek, Petr (vedoucí práce) ; Žižka, Tomáš (oponent)
Abstrakt: Práce Intimní a veřejný prostor mapuje období dvou let práce na zahradě v ulici Pod Koštofránkem v Jičíně. Soukromá zahrada, která je v centru města, a město ležící v úzkém propojení s okolní krajinou se stalo inspirací a motivací pro další profesní práci Radky Mizerové, studentky scénografie Alternativního a loutkového divadla DAMU. V průběhu dvou let byl prostor zahrady rekultivován, renovován a otevírán při příležitostech pořádání nejrůznějších kulturních akcí, dílen, představení, koncertů. Nejdůležitější, nejsystematičtější prací, která se v této době v zahradě odehrávala, byla tvorba autorského představení Baba Yaga, inspirovaného ruskými pohádkami a zahradou.
Výtvarné řešení inscenací: B.Baronová Alter Ego, V.Klimáček Mária Sabína
Fonová, Klára ; Tománek, Alois (vedoucí práce) ; Žižka, Tomáš (oponent)
Práce zachycuje proces hledání inscenačních prostředků pro zpracování dvou divadelních her současných autorů (Viliam Klimáček: Mária Sabína, Barbora Baronová: Alter ego). Obě hry obsahují podobná témata: téma dvou žen, které jsou ve své podstatě jedinou bytostí, téma touhy po muži a nenaplněné lásky. Obě hry jsou prostoupeny tajemnou atmosférou kouzel a zvláštních zjevení. Výrazové prostředky jednotlivých inscenací do jisté míry určovaly již prostory, v nichž byly hry inscenovány: exteriér átria nabo intimní prostor komorního divadla. Je zde popsán proces hledání výsledné podoby inscenace, zabývá se nerealizovanými nápady a koncepcemi a přibližuje finální tvar. Porovnává přístup (klady i zápory) režisérek obou inscenací ke spolupráci se scénografem. Jedna, s menšími zkušenostmi práce se scénou, určila úkoly pro výtvarníka a očekávala řešení. Druhá se naopak chtěla velkou měrou na hledání vizuálních prostředků podílet.
Divadlo jako výtvarný nebo kinetický čin
Kudláček, Roman ; Matásek, Petr (vedoucí práce) ; Žižka, Tomáš (oponent)
Tato práce pojednává o problematice vizuality na divadle, jak ve výtvarné, tak v čistě biologické rovině vnímání. O živém obrazu digitálních projekcí, jako primárním nositeli informace. O definici live přenosu a jeho fungování v čase na divadelní scéně. Tedy o kinetice obrazu ve formě online projekce. Efektem, který v sobě tyto parametry spojuje je obrazová zpětná vazba. (Popisuji podmínky nezbytné pro její vytvoření a možnosti aplikace.) Zajímá mě vývoj "promítacích" médií a způsoby jejich použití. Kinetika na divadle vnímaná jako rytmus nejen dramaturgický, ale definovaný obrazem a zvukem. Je o mých osobních zkušenostech při práci na projektech Stanice a LAPOhádky, kde jsem v rámci tvůrčího týmu používal výše zmíněné věci v praxi a o jejich fungování v rámci představení. Zajímají mě parametry rozhodující o způsobu jakým divák zpracovává vizuální vjemy. Poměr mezi vizuální/výtvarnou a dramaturgickou částí představení. Dopad na diváka a do jaké míry je divadelní forma schopna nést adekvátní informaci v rovině čistě vizuální. Zmiňuji druhy výtvarného umění používající divadelní prvky jejich souvislosti a rozdíly. (Akční umění, environment, performance, happening.) Princip filmovosti obsažený v divadelní formě. Práce obsahuje subjektivní rozbor filmu Roberta Lepage - Far Side Of The Moon.
H2O - bezbarvá čirá kapalina bez zápachu
Velková, Zorka ; Žižka, Tomáš (vedoucí práce) ; Matásek, Petr (oponent)
Práce H2O se zabývá vodou. Zaznamenává zrození myšlenky, zkoumání vody, fascinaci tímto živlem, jeho uchopování, snahu o porozumění a nakonec i vtažení hrstky vyvolených do komunikace s vodou. Objasňuje postup práce na celkovém konceptu Zahrady Mrtvých Zón, ale i vlastní pracovní postup na instalaci H2O. Základním principem projektu je snaha umožnit kolemjdoucím přímou konfrontaci s fenoménem Vltavy skrze nevšední zážitek. Vychází z přesvědčení, že jakákoliv obecnost v umění nic nesděluje, v závěru hodnotí týmovou práci z čistě osobního autorčina hlediska. Práce H2O nemá ambici být přísně vědeckým rozborem vodního živlu. Scénografie jako obor disponuje jednou obrovskou výhodou - k ovlivnění vlastní práce s úspěchem využívá i zdroje, které nejsou většinou vědecké obce přijímané jako validní, přesto však ovlivňují myšlení mnoha lidí.
7 minut
Mládková, Petra ; Žižka, Tomáš (vedoucí práce) ; Matásek, Petr (oponent)
V první kapitole připomenu výchozí body svého magisterského projektu a zároveň stručně naznačím jeho vývoj. Pak se budu několik dalších kapitol věnovat optice, která s mým projektem úzce souvisí. (Minimálně jako inspirační zdroj pro první stádium projektu - krátký film). Konkrétně se budu věnovat lidskému oku, vidění (3D technologiím a zejména optickým klamům), světlu a vůbec celkově zrakové percepci. Dále uvedu několik příkladů z oblasti umění, které se nechaly inspirovat, podobně jako já, optikou. Můžu je tedy pokládat za další z inspiračních zdrojů. Skrze jednotlivá zastavení tak můžete vysledovat, jak se jednotlivé jevy vkládají do malířství, fotografie, divadelní a filmové praxe. Proces vidění mě fascinuje, a proto se o to s Vámi musím podělit.
Skrz tenkou tětivu snů
Nováková Hilská, Zuzana ; Žižka, Tomáš (vedoucí práce) ; Kalfus, Pavel (oponent)
Anotace Diplomová práce se vztahuje k projektu Divadlo jako socializační prostředek, který je zaměřen na práci s lidmi s mentální retardací. Konkrétně se týká dvou fází představení Skrz tenkou tětivu snů, které byly v rámci tohoto projektu zrealizovány. Práce je rozdělena do několika kapitol. Seznamuje s projektem a jeho cíli, zabývá se jednotlivými postiženími a pojednává o přístupu k této problematice v průběhu historie. Popisuje skupinu, se kterou se pracovalo, koncepci představení a workshopy, které byly hlavním materiálem pro vznik představení. Obsáhlá kapitola práce je věnovaná zpracování materiálu , scénografii, jejímu vytváření, formování a technologii. Část práce se zabývá i srovnání s Art Brutem, interview s herci a popisem zkoušek. Závěr obsahuje zhodnocení projektu a zamyšlení nad divadlem obecně.
Digitální technologie v inscenačním procesu a performanci
Kopecký, Jakub ; Tománek, Alois (vedoucí práce) ; Žižka, Tomáš (oponent)
Ve své diplomové práci uvažuji o digitálních technologiích jako o přirozené součásti vývoje společnosti. Tudíž jako o zdroji témat pro umělecké dílo. Digitální technologie se staly běžně dostupným prostředkem, který proměnil vnímání společnosti v mnoha ohledech. To co dřív zůstávalo utajeno v neopakovatelném obrazu minulosti se dnes proměnilo v záznam digitální interpretace. Jsme nahráváni natáčeni, snímáni, detekováni, zaměřováni, ozařováni, rentgenováni, skenováni. Jedinečnost a neopakovatelnost okamžiku se rozostřuje neustálou iluzivní interpretací informace. Mění-li (naše) technologie způsob myšlení lidí, musí nutně proměnit i divadlo. A to nejen formálně, ale i vnitřně - tématicky. Proto o digitální technologii nepíši pouze jako o praktickém přístroji ale jako o uměleckém nástroji. Především pak jako o společenském a divadelním tématu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   začátekpředchozí32 - 41další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Žižka, Tomáš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.