|
Užití psychologie v personálním řízení (zaměřeno na psychiatrickou léčebnu)
Žáčková, Miluše ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce) ; Štěpánek, Zdeněk (oponent)
Jelikož podstatným činitelem úspěšného působení každé organizace je člověk, je nutné mu tedy věnovat patřičnou péči a poornost. Člověk je především sociální tvor, který má jisté potřeby, jejichž míra uspokojování významně ovlivňuje jeho celkový prožitek spokojenosti a tím i jeho přístup k životním aspiracím, hodnotám a vůbec ke smyslu života. Jelikož vykonávání práce vyplňuje většinu času z našeho života, měla by se vzhledem ke své povaze stát pro nás zábavnou, naplňující a především by pro nás měla mít smysl. Jde o to, že práce je ve své podstatě ušlechtilou činností, ať už spočívá v provádění rutinních úkolů nebo v zapojení mnoha složitých myšlenkových operací, jejichž výsledkem je umělecký výtvor nevyčíslitelné hodnoty. Neměli bychom zapomínat, že práce jako taková je totiž výrazem pychické zralosti jedince a současně prostředkem jeho dalšího osobnostního rozvoje. (...)
|
|
Užití psychologie v personálním řízení (zaměřeno na psychiatrickou léčebnu)
Žáčková, Miluše ; Štěpánek, Zdeněk (oponent) ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce)
Jelikož podstatným činitelem úspěšného působení každé organizace je člověk, je nutné mu tedy věnovat patřičnou péči a poornost. Člověk je především sociální tvor, který má jisté potřeby, jejichž míra uspokojování významně ovlivňuje jeho celkový prožitek spokojenosti a tím i jeho přístup k životním aspiracím, hodnotám a vůbec ke smyslu života. Jelikož vykonávání práce vyplňuje většinu času z našeho života, měla by se vzhledem ke své povaze stát pro nás zábavnou, naplňující a především by pro nás měla mít smysl. Jde o to, že práce je ve své podstatě ušlechtilou činností, ať už spočívá v provádění rutinních úkolů nebo v zapojení mnoha složitých myšlenkových operací, jejichž výsledkem je umělecký výtvor nevyčíslitelné hodnoty. Neměli bychom zapomínat, že práce jako taková je totiž výrazem pychické zralosti jedince a současně prostředkem jeho dalšího osobnostního rozvoje. (...)
|