Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zákaz diskriminace žen v pracovněprávních vztazích
Šiková, Kristýna ; Štangová, Věra (vedoucí práce) ; Vysokajová, Margerita (oponent)
Zákaz diskriminace žen v pracovněprávních vztazích Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá problematikou diskriminace žen v pracovněprávních vztazích. Cílem předkládané diplomové práce je komplexní pojetí dané problematiky, především zkoumání situace postavení žen na trhu práce v kontextu vybraných socio- kulturních problémů a historická geneze postavení žen ve společnosti, definování jednotlivých pojmů s diskriminací souvisejících a analýza příslušné právní úpravy včetně judikatury. Práce se tak mimo jiné zabývá historickými souvislostmi, současnou situací postavení žen na trhu práce a také právním zakotvení zásady rovného zacházení a zákazu diskriminace. Diplomová práce se skládá z úvodu, čtyř kapitol a závěru. Jednotlivé kapitoly se zabývají různými aspekty pozice žen na trhu práce související s problematikou zásady rovného zacházení a zákazu diskriminace. První kapitola pojednává o historickém vývoji postavení žen ve společnosti. Kapitola je rozdělena na čtyři podkapitoly. První podkapitola se věnuje počátkům českého emancipačního hnutí, jež položilo základy pro další vývoj feministického proudu v naší zemi. Druhá a třetí podkapitola se věnuje postavení žen v meziválečném a socialistickém období, jež má přímý vliv na současné postavení žen ve společnosti. První kapitolu ukončuje pojednání o vývoji...
Předčtenářská gramotnost u dětí se sluchovým postižením
Siková, Kristýna ; Hudáková, Andrea (vedoucí práce) ; Richterová, Klára (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na předčtenářskou gramotnost u dětí se sluchovým postižením. V teoretické části práce jsou uvedeny definice gramotnosti a její odlišné pojetí u různých autorů. Poté se práce obecně zaměřuje na čtenářskou a předčtenářskou gramotnost a problematiku dětského čtenářství. Dále jsou nastíněny faktory ovlivňující problematiku předčtenářské gramotnosti a počátečního čtení u dětí se sluchovým postižením. Další kapitolu tvoří čtenářská gramotnost a její propojení s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. V závěru teoretické části je věnována pozornost testování předčtenářské gramotnosti v českém i mezinárodním prostředí, a to nejen u žáků se sluchovým postižením, ale i u žáků slyšících. Praktická část práce se pak věnuje výzkumu předčtenářské gramotnosti u dětí se sluchovým postižením v mateřských školách pro sluchově postižené v České republice v posledním roce před nástupem do základní školy. Klíčová slova Gramotnost, Předčtenářská gramotnost, Předčtenářské dovednosti, Dítě se sluchovým postižením, Testování předčtenářské gramotnosti

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.