Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 105 záznamů.  začátekpředchozí96 - 105  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Práce učitele - školního metodika prevence
HENDRICH, Jan
Diplomová práce se zabývá tématem prevence rizikového chování na základních školách. Konkrétně se zaměřuje na učitele, kteří působí na pozici školních metodiků prevence a na úroveň jejich pociťované připravenosti vzhledem k jejich povinnostem specifikovaným v příslušné vyhlášce. Cílem je také identifikovat možnosti pro zlepšení jejich práce na poli školní prevence.
Preventivní aktivity na 2. st. ZŠ z pohledu jejich aktérů
PINDROCHOVÁ, Věra
Tato diplomová je teoreticko-empirického provedení. Tematicky se zabývá primární prevencí rizikového chování na základních školách, především na 2. stupni. Teoretická část práce je zaměřena zejména na charakteristiku rizikového chování a jeho primární prevenci. Dále popisuje vztah učitele a žáka, specifika třídního kolektivu, zásady efektivní komunikace a třídní klima. Praktická část byla zpracována pomocí dotazníkového šetření, jehož získané údaje nám měly poskytnout informace o pohledu žáků a učitelů na problematiku rizikového chování a na preventivní aktivity realizované na vybraných ZŠ ve spolupráci s externími lektory. Cílem praktické části této práce bylo prozkoumat postoje žáků a učitelů k takovéto podobě primární prevence.
Problematika evaluace minimálních preventivních programů na základních školách Jihočeského kraje
NEUWIRTH, Jan
Práce se zabývá problematikou evaluace minimálních preventivních programů na základních školách. Teoretická část vymezuje rizikové chování a jeho druhy, kterým se preventivní programy snaží předcházet.Dále představuje prevenci jako takovou a zásady efektivity prevence a její evaluaci. Praktická část je sestavena jako návrh postupu při praktickém evaluování minimálních preventivních programů.
Úloha metodika prevence v souvislosti se sociálně patologickými jevy na základních školách
KECLÍKOVÁ, Martina
Bakalářská práce se zabývá různými pohledy na primární prevenci projevů rizikového chování v prostředí základních škol. V popředí zájmu práce je pak úloha samotného školního metodika prevence. Cílem je shromáždit a porovnat různé pohledy na prevenci rizikového chování a úlohu metodika prevence na základních školách. Teoretická část charakterizuje sociální patologii, sociální deviaci a sociální normu. Vymezuje pojem rizikové chování a popisuje vybrané projevy rizikového chování, které se ve školním prostředí vyskytují nejčastěji. Zaměřuje se na prevenci rizikového chování a charakteristiku základních škol v České republice. Praktická část obsahuje výsledky výzkumu, který byl proveden na třech základních školách v Jihočeském kraji. Prostřednictvím metody dotazníku a osobních rozhovorů mapuje pohledy žáků osmých a devátých tříd, rodičů, ředitelů a samotných metodiků prevence na primární prevenci a působení metodika prevence v souvislosti s projevy rizikového chování na vybraných základních školách.
Drogová závislost a prevence na střední škole
STEHLÍK, Petr
Tématem bakalářské práce je drogová závislost a prevence na střední škole. V první polovině práce se nejprve seznámíme s obdobím, které je charakteristické pro žáky navštěvující střední školu a to adolescence. Následně přiblížíme základní pojmy objevující se na drogové scéně a uvedeme charakteristiku nejčastěji zneužívaných drog adolescenty. V druhé polovině práce seznamuji čtenáře s druhy závislostí a možné prevenci, která ovlivňuje dnešní žáky a nejen je. Praktická část byla zaměřena na zneužívání drog a prevenci mezi žáky střední školy.
Rizikové chování mládeže a zaměření preventivních programů na Střední škole zemědělské a potravinářské v Klatovech
SMOLÍKOVÁ, Marie
Bakalářskou práci tvoří teoretická a praktická část. Teoretická část seznamuje čtenáře s cílovou skupinou v období dospívání se svými specifiky a zvláštnostmi, včetně nejčastějších projevů rizikového chování. Jsou zde uvedeny možnosti primární prevence ve školním prostředí a přehled činností, které mají učitelé a škola v prevenci rizikového chování mládeže. Praktickou část tvoří výzkum, který byl prováděn pomocí dotazníkové metody. Cílem tohoto výzkumu bylo zjištění, zda a do jaké míry mají žáci Střední školy zemědělské a potravinářské v Klatovech osobní zkušenost s projevy rizikového chování na škole. Hlavním cílem však bylo zjištění, zda jsou žáci spokojeni s nabídkou preventivních programů, případně o jaká témata preventivních programů mají žáci největší zájem.
Vybrané módní styly mládeže související s rizikovým chováním
RIGANOVÁ, Veronika
Název mé bakalářské práce je Vybrané módní styly mládeže spojené s rizikovým chováním. U mládeže je hodně důležitá úprava zevnějšku. Úprava zevnějšku je prostředek k vyjádření identity, tímto způsobem dospívající sděluje svému okolí, kým se cítí být. Jelikož se mladí lidé chtějí odlišovat jak od svých vrstevníků, tak dospělých, vyjadřují to nejenom určitým stylem oblečení ale i chováním. Díky tomu mládež často vstupuje do různých subkultur. Subkultura se dá charakterizovat jako kultura dílčí skupiny, která se více nebo méně odlišuje od převládající, většinové a ?oficiální? kultury. Subkulturu tvoří skupiny lidí, kteří sdílejí zvláštní hodnoty a normy, v nichž se rozcházejí s dominantní nebo mainstreamovou společností. Se subkulturami bývá často spojeno různé rizikové chování. Rizikové chování je jev ohrožující společnost napříč všemi kulturami. Ohrožuje zdraví vývoj mladistvého, jak po stránce biologické, psychické a sociální. Cílem mé bakalářské práce je popsat vybrané módní styly mládeže, jejich specifika a znaky v návaznosti na rizikové chování jednotlivých subkultur. V teoretické části jsou popsány vybrané subkultury mládeže, jejich historie, životní styl, hodnoty, typické oblečení Také je zde stručně popsáno rizikové chování, které se v subkulturách vyskytuje. V praktické části jsou vymezeny cíle práce a je zde popsán vlastní výzkum, včetně diskutování zjištěných výsledků s poznatky jiných autorů, které uvádí teoretická část. Vlastní výzkum byl proveden kvalitativně metodou dotazování formou polostrukturovaného rozhovoru s respondenty z řad subkultur mládeže. Z výsledků bakalářské práce lze rozpoznat, že rizikové chování se ve vybraných subkulturách vyskytuje. Ve všech subkulturách se vyskytuje zneužívání návykových látek, jednalo se především o alkohol a marihuanu, která se ovšem vůbec nevyskytovala v subkultuře emo. V subkultuře skinhead se někteří respondenti hlásili k pravicovému extremismu a násilnému chování. Oproti tomu v punkové subkultuře byly příklony k levicovému extremismu a násilnému chování daleko menší. Co se týče hip hopové subkultury a graffiti. Z vybraného vzorku se pouze 1 respondent graffiti věnuje a doposud neměl problémy s policií. Lze tedy usuzovat, že hip hop a graffiti již spolu tolik nesouvisí, jak tomu bylo na začátku, kdy sem tento styl začal pronikat. U gothic subkultury se nepotvrdilo, že sebepoškozování existuje, jako subkulturní norma. V této subkultuře se objevili více než v ostatních subkulturách tělomodifikující praktiky, také se zde vyskytoval satanismu, respondenti ale odmítají jakékoliv spojení s násilnými praktikami, které bývají se satanismem spojovány (týrání zvířat apod.). U emo subkultury se potvrdilo sebepoškozování. 3 respondenti ze 4 s ním mají zkušenosti. Z nichž 2 respondenti začali se sebepoškozováním díky tzv. emo pravidlům, Které se snažili dodržovat, když s tímto stylem začínali. Všichni ze subkultury dodávají, že sebepoškozování se stylem nijak nesouvisí, sebepoškozování není jednou z norem subkultury a také dále vyjadřují odpor vůči těmto tzv. emo pravidlům. Je nutné dodat, že tyto emo pravidla vytvořil člověk, který nepatří do subkultury. Všichni respondenti, kteří se účastnili výzkumu, udávají větší či menší problémy kvůli svému stylu a to i v běžném životě (škola, práce, rodina). Myslím si, že je to díky zkresleným informacím převážně z medií. Výsledky mé práce mohou posloužit jako podklad pro další výzkum, mohou být použity při výuce této problematiky a samozřejmě mohou být využity v rámci efektivní primární prevence.
Realizace prevence sociálně patologických jevů na 2. stupni základních škol v Jihlavě
SEDLÁKOVÁ, Gabriela
Téma mé bakalářské práce je zaměřeno na způsob, jakým je realizována prevence rizikového chování na 2. stupni základních škol v Jihlavě. Teoreticky i prakticky se zabývá aspekty, které se týkají systému realizování prevence u této cílové skupiny. Prevence rizikového chování je v dnešní době velmi diskutované téma a je kladen velký důraz na primární prevenci od mateřské školy, přes základní školy až po odborná učiliště a střední školy. V Jihlavě v současné době nefunguje jednotný systém primární prevence rizikového chování pro všechny základní školy a ani ucelený přehled o organizacích a institucích se sídlem v Jihlavě, které nabízejí preventivní programy. Cílem práce bylo především zjistit co nejvíce informací o způsobu, jakým je prevence v Jihlavě realizována. Dílčími cíli bylo zjistit, jaké preventivní programy existují a jakým způsobem jsou realizovány, dále zjistit postoj žáků druhého stupně základních škol v Jihlavě k rizikovému chování a prevenci a zda jsou pro ně programy prevence atraktivní, posledním dílčím cílem bylo zjistit, zda je v Jihlavě vytvořen komplexní systém preventivních programů. Pro naplnění těchto cílů byl zvolen kvalitativní typ výzkumu, metoda polostrukturovaného rozhovoru s otevřenými a polootevřenými otázkami a metoda skupinové diskuse. Výzkum probíhal z větší části na základních školách v Jihlavě, kde se mi podařilo získat souhlas s výzkumem od 6 z celkového počtu 10 základních škol. Cílové skupiny byly zvoleny celkem tři. První tvořili školní metodici prevence z výzkumného vzorku, druhá byla tvořena žáky devátých tříd základních škol z výzkumného vzorku a třetí skupina byla vytvořena ze zástupců organizací a institucí realizující preventivní programy na základních školách v Jihlavě. Z výzkumu vyplynuly současné problémy v této oblasti. Především je to nedostatek finančních prostředků, dále časová vytíženost školních metodiků prevence, kteří nemají dostatek času pro plánování a realizaci kvalitní a efektivní prevence. Za nejpodstatnější problém považuji vzájemnou nespolupráci mezi subjekty realizujícími programy primární prevence na základních školách v Jihlavě. V závěru práce jsem nastínila řešení těchto problémů.
Informovanost žáků základních škol v Milevsku o problematice HIV/AIDS
VINKLEROVÁ, Lucie
AIDS je pandemické onemocnění známé bezmála tři desetiletí a nejúčinnější prevencí je informovanost a uvědomělé sexuální chování jednotlivců. Zejména mladí lidé mají o onemocnění vědět co nejvíce, aby se mohli účinně chránit. Cílem práce je zjistit zdroje informací o HIV/AIDS a úroveň vědomostí o tomto onemocnění dospívající populace, resp. žáků nejvyšších ročníků základních škol v Milevsku. V teoretické části této práce se zaměřuji na dospívající jedince, jejich životní styl a především na probouzející se zájem o sexualitu a jejich sexuální chování. Hledám vlivy, které tyto sexuální aspekty mohou ovlivňovat, včetně sexuální výchovy ve škole a v rodině. Zabývám se vlivem informací o HIV/AIDS na sexuální chování mládeže. Krátce popisuji preventivní programy AIDS určené pro dospívající jedince. Výzkum provedený dotazníkovou metodou ukazuje, že žáci jsou o problematice prevence HIV/AIDS rámcově informovaní, ovšem některým skutečnostem je třeba se věnovat podrobněji. Pozitivním zjištěním je, že až dvě třetiny dotazovaných se domnívají, že získané informace o HIV/AIDS ovlivní v budoucnu jejich sexuální chování tak, aby nedošlo k nákaze. Jen samotná informovanost ale k zábraně šíření infekce nestačí. Je potřeba dále realizovat preventivní programy, poskytovat kvalitní informace v rámci sexuální výchovy, ale i v médiích a směřovat k odpovědnému sexuálnímu chování jednotlivce. V neposlední řadě je důležité zajišťovat a podporovat takové prostředí ve společnosti, které bude pozitivní a nebude napomáhat šíření nákazy.
Kouření cigaret v adolescenci a zjištěné souvislosti
Květon, Petr ; Jelínek, Martin ; Vobořil, Dalibor ; Balaštíková, Veronika
Na základě udávané četnosti kouření cigaret (za celý život; za posledních 30 dní; denně v posledních 30 dnech) byly identifikovány tři typy osob: kuřáci; nekuřáci;příležitostní kuřáci, které se lišily v typu navštěvovaných škol a motivaci ke studiu, nikoli však v zastoupení mužů a žen. Z hlediska uplatňovaných stylů výchovy v rodině byli kuřáci charakterističtí nízkou konzistencí, vřelostí výchovy a zájmem rodičů; rodičovská kontrola neměla vliv na příslušnost k jednotlivým typům. Dále bylo zjištěno, že kouření cigaret v tomto věku souvisí s užíváním alkoholu a ostatních návykových látek. Zajímavým zjištěním je, že drtivá většina (81%) respondentů z typu kuřáků jsou také opakovanými uživateli marihuany.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 105 záznamů.   začátekpředchozí96 - 105  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.