Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 902 záznamů.  začátekpředchozí885 - 894další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vytvoření a ověření zásobníku drobných pohybových her na 1. stupni ZŠ\\
PAULOVÁ, Romana
Práce se zabývá problematikou drobných pohybových her na 1. stupni ZŠ. V teoretické části je popsána hra, pohybová hra, drobná pohybová hra, její rozdělení, význam, zařazení a organizace. Nechybí zde ani charakteristika žáka mladšího školního věku, role učitele, herní metodika a nedostatky v praxi. Praktická část objasňuje metodiku pohybových her, výběr, jejich ověření a doporučení pro praxi.
Integrace dětí s autismem do školy
MATASOVÁ, Kateřina
Integrace dětí s autismem do školy V teoretické časti bakalářské práce vymezuji, na základě odborné literatury, symptomy a dílčí syndromy autistického spektra. Dále se zaměřuji na pojem integrace a na popis institucí pro vzdělávání dětí s autismem. Na závěr teoretické části uvádím metody, které se využívají při práci s dětmi s autismem. Cílem mé práce je zjistit, jak zvládají vzdělávání dětí s autismem pedagogové, jaké v něm vidí překážky a naopak pozitiva. Jako výzkumné otázky jsem si stanovila: {$\bullet$} jaké jsou cíle vzdělávání dětí s poruchou autistického spektra z pohledu pedagoga {$\bullet$} jaké potřeby mají děti s poruchou autistického spektra při vzdělávání z pohledu pedagoga {$\bullet$} jak se s prací vyrovnávají pedagogové Výzkumná část mé bakalářské práce je zpracována na základě informací získaných formou rozhovorů a pozorování. Jedná se o kvalitativní výzkum za použití metody dotazování a pozorování a techniky sběru dat pomocí strukturovaného rozhovoru. Výzkumným souborem jsou pedagogové základních, speciálních a praktických škol v Českých Budějovicích, kteří pracují s dětmi s poruchou autistického spektra. Rozhovor byl veden se čtyřmi třídními učiteli, třemi asistentkami pedagoga a jednou osobní asistentkou. Výzkum probíhal na čtyřech různých školách, navštívila jsem dvě základní školy a dvě základní školy speciální. Kontakty na školy, kde jsou integrováni žáci s poruchou autistického spektra, mi byly poskytnuty Speciálně pedagogickým centrem v Českých Budějovicích. Docházím k závěru, že všichni dotázaní učitelé se zajímají o problematiku autismu a na základě svých znalostí jsou schopni definovat cíle vzdělávání svých žáků a ve většině případů naplnit jejich potřeby při výuce. Přiznávají, že práce s dítětem, které trpí poruchou autistického spektra je náročnější, ale berou to tak, že to k jejich práci patří. Domnívám se, že to, jak učitelé zvládají vzdělávání dětí s autismem, záleží na jejich znalostech a možnostech své vědomosti plně využít v praxi. Jako velké pozitivum na své práci učitelé spatřují spolupráci s rodinou, jsou závislí na informacích od rodičů. Zájem rodičů může být pro učitele motivující k další práci, proto se domnívám, že je tato spolupráce nepostradatelná. Myslím, že by bylo vhodné, aby všichni rodiče byly informováni o seminářích a setkáních pořádaných speciálně pedagogickým centrem, případně aby taková setkání byla organizována pravidelně v rámci každé třídy. Jedinou překážkou úspěšného vzdělávání dětí s autismem je samo postižení, ze kterého vychází všechny zmíněné problémy. Podle pedagogů se však s každým problémem dá pracovat právě proto, že ví, z čeho pramení. Domnívám se, že i tato překážka se dá překonat tím, že se možným problémům bude předcházet za pomoci rodiny, popřípadě dalších odborníků.
Význam komunikace při práci pedagoga
HRUDKOVÁ, Jana
Práce je psána teoreticky na podkladě odborných textů. První kapitola se zabývá významem sociální komunikace v životě člověka obecně. V dalších kapitolách je sociální komunikace rozšířena na komunikaci pedagogickou s jejím významem při práci učitele a pedagoga volného času. Je zde naznačena problematika pedagogických pravidel, která mají pro každého z pedagogů odlišné vyměření. To platí i pro způsob jejich verbálního a neverbálního komunikování. V celé práci je poukázáno na souvislosti vztahů a komunikace. Na toto téma byla věnována pozornost způsobu, jakým navazuje s dětmi vztah učitel a pedagog volného času na základě svých komunikativních dovedností.
Prostředky komunikace učitele tělesné výchovy se žáky a jejich využívání ve vyučovacích jednotkách tělesné výchovy na Znojemsku\\
PLÍŠKOVÁ, Kateřina
Diplomová práce se zabývá zjištěním komunikace učitele tělesné výchovy se žáky a jejich využívání ve vyučovacích jednotkách tělesné výchovy na Znojemsku. Cílem práce je zjistit jak komunikují učitelé těsné výchovy se žáky na Znojemsku. Pro zjišťování výsledků byla využita metoda krátkodobého pozorování. Výzkum probíhal na 3 základních školách u 6 učitelů na Znojemsku. Odpozorováno bylo 36 hodin tělesné výchovy. Výsledky byly zpracovány do přehledných grafů a tabulek.
Využívání didaktických řídících stylů ve výuce sportovních her na středních školách na Břeclavsku\\
SEDLÁČKOVÁ, Lenka
Diplomová práce je zaměřena na využívání didaktických řídících stylů ve výuce sportovních her na středních školách na Břeclavsku. Výzkum byl proveden na náhodně vybraných středních školách prostřednictvím dotazníku a pozorování. Dotazník byl učitelům tělesné výchovy osobně předán až po ukončení pozorování vyučovacích jednotek tělesné výchovy. Výsledky získané metodou dotazníkovou a metodou pozorování jsou zpracovány do grafů a tabulek, které jsou doplněny stručným komentářem. V diskusích jsou získané výsledky podrobněji komentované.
Názory pedagogů a žáků druhého stupně vltavotýnských základních škol na legalizaci marihuany
HAVLÍKOVÁ, Jana
Bakalářská práce nese název Názory pedagogů a žáků druhého stupně vltavotýnských základních škol na legalizaci marihuany. Tato práce v teoretické části obsahuje základní informace o historii marihuany, jejích účincích, užívání a rizicích s ním spjatých. Podrobně jsou v bakalářské práci popsány také oblasti, kde se využívá léčivých účinků této drogy, neboť právě fakt, že marihuana může mít na zdraví blahodárné účinky, patří mezi hlavní argumenty zastánců legalizace. K lepšímu pochopení problematiky je v teoretické části vysvětleno postavení konopných drog v mezinárodních úmluvách, evropském právním řádu a české legislativě. V praktické části autorka dotazníkovým šetřením na základních školách v Týně nad Vltavou zjišťovala, jaký názor na legalizaci marihuany mají žáci a jejich učitelé. Kromě názoru na samotnou legalizaci dotazník obsahoval mimo jiné i otázky, zda respondenti považují tuto drogu za zdravotně a společensky nebezpečnou a jaké konkrétní komplikace související s jejím užíváním znají. Závěrem, který práce přinesla, je, že žáci jsou o něco benevolentnější k legalizaci marihuany. Osmdesát procent dotazovaných pedagogů se vyslovilo rozhodně proti legalizaci. Jedním ze závěrů, které autorka učinila je také fakt, že dotazovaní žáci ve velké míře podporují legalizaci marihuany, avšak jen malé procento z nich se o danou problematiku blíže zajímá. Autorka se tedy domnívá, že by bylo vhodné zvýšit všeobecnou informovanost o této droze a to nejen mezi žáky, ale také mezi jejich pedagogy.
Informační technologie v odrazu výuky na 1. st. ZŠ
BATYSTOVÁ, Věra
Anotace: Diplomová práce v teoretické části shrnuje didaktické přístupy, které se staly východiskem pro navržení dílčí metodiky výuky a zejména vhodné prezentace informačních komunikačních technologií (dále ICT) v mladším školním věku. Práce se zabývá dopadem ICT na celkový rozvoj osobnosti žáka vzhledem k inovačním edukačním procesům, probíhajícím v našem školství. Cílem práce je na základě průzkumu aktuálního stavu výuky ICT a počítačové gramotnosti žáků na 1. stupni ZŠ, dále zaznamenaných a utříděných {\clqq}nejlepších zkušeností vyučujících `` navrhnout a ověřit optimální možné didaktické metody při výuce ICT. Diplomová práce zejména ověřovala hypotézu, že žáci při výuce ICT dokáží ve dvojici efektivně spolupracovat a žák s většími znalostmi v obsluze počítače dokáže poradit a instruovat svého spolužáka, který je počítačovým začátečníkem. V praktické části práce je pomocí dotazníkového šetření zjišťována počítačová gramotnost žáků 2. a 3. třídy 1. stupně ZŠ. Na základě vybraných didaktických přístupů a analýzy výsledků dotazníkového šetření byla navržena a při vyučování prakticky ověřena metoda dyadického vyučování. Využití metody dyadického vyučování je jedním z možných způsobů, jak dosáhnout optimálních pedagogických výsledků při výuce ICT na 1. stupni ZŠ. Práce obsahuje návrh tematického plánu pro 3 ročník ZŠ. Tento návrh, rozpracovaný po jednotlivých měsících školní docházky, podobně jako rozbory realizovaných ověřovacích hodin mohou být začínajícím pedagogům inspirací při zpracovávání jejich tematického plánu pro nově vznikající předmět informační a komunikační technologie na 1. stupni ZŠ nebo pro využití ICT ve výuce.
Diagnostika pojmu tvořivost a souvisejících odborných pojmů v sémantickém prostoru studentů učitelství a učitelů na 1. stupni ZŠ
MAREŠOVÁ, Magdalena
Tato diplomová práce se zabývá diagnostikou pojmu tvořivost a souvisejících odborných pojmů v sémantickém prostoru studentů učitelství a učitelů na 1. stupni ZŠ. Hlavním cílem bylo zjistit, do jaké míry spolu souvisí vnímání vybraných odborných pojmů mezi studenty učitelství na pedagogické fakultě a učiteli v praxi na 1. stupni ZŠ. Teoretická část obsahuje kapitolu o teorii výzkumu v pedagogice a odborné vymezení výzkumné metody sémantického diferenciálu. Další kapitola se zabývá teoretickým vymezením pojmu tvořivost a dalších zkoumaných pojmů. V praktické části jsou zpracovány výsledky výzkumu vnímání zvolených odborných pojmů, doložené potřebnými tabulkami a grafy.
Povědomí učitelů o problematice dětí v pěstounské péči
DVOŘÁKOVÁ, Martina
Diplomová práce se věnuje problematice dětí v náhradní rodině z pohledu učitelů. Výchova dítěte v náhradní rodině (adoptivní či pěstounské) má svá specifika a přináší řadu problémů, které vyplývají například z možné deprivace dítěte v průběhu jeho raného vývoje. Svá specifika má samozřejmě i vzdělávání a školní příprava dítěte. Proto je důležité, aby učitelé měli dostatečné vědomosti v této oblasti. V teoretické části se práce zaměřuje na charakteristiku náhradní rodinné péče, na problematiku psychické deprivace a subdeprivace, její příčiny, projevy a diagnostiku. Věnuje se také charakteristikám související se vzděláváním dětí psychicky deprivovaných a subdeprivovaných. Bylo provedeno šetření pomocí metody ohniskových skupin s cílem zjistit povědomí učitelů o náhradní rodinné péči, jejich postoje, názory, očekávání, zkušenosti, porozumění problematice psychické deprivace a subdeprivace. Průzkum byl proveden u dvou skupin: zkušených učitelů z praxe a budoucích učitelů (studentů). Další část tvoří kasuistiky dvou pěstounských rodin se zaměřením na fungování spolupráce mezi rodinou a školou. Získané výsledky mohou být východiskem pro další výzkum a zdrojem námětů pro případné doplnění vzdělávacích programů pedagogického studia.
Školní kroniky pražských okrajových obcí jako etnografický pramen
Thořová, Věra
Nejstarší školní kroniky se týkají od konce 19. století do r. 1892. Psal je většinou řídící učitel, motivovaný svými osobními zájmy a zaujetím. Mnohé z nich vynikají proto svérázným dobovým koloritem a nacházíme v nich - kromě popisu školních událostí - i zprávy významné pro poznání dějin obce a způsobu života jejích obyvatel. Přinášejí údaje o sociálním složení žactva, o počtu dětí navštěvujících školu, jejich nemocnosti a úmrtnosti, dětských hrách, slavnostech a zábavách.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 902 záznamů.   začátekpředchozí885 - 894další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.