Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 822 záznamů.  začátekpředchozí797 - 806dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití diagnostických metod při posuzování školní zralosti
STAŇKOVÁ, Tereza
Tématem této bakalářské práce je využívání diagnostických metod při posuzování školní zralosti. V teoretické části jsem vymezila pojem školní zralost, školní připravenost a znaky školní zralosti. Dále tato práce obsahuje určení pojmu odklad školní docházky. Porovnala jsem psychologické posuzování v pedagogicko-psychologické poradně a mateřských škol. Nabídla jsem přehled užívaných diagnostických metod a jednotlivě metody charakterizovala. V závěru jsme zhodnotila využívání nejčastějších jednotlivých diagnostických metod. V praktické části bylo mým úkolem zjistit používání jednotlivých diagnostických metod při posuzování školní zralosti. Výzkum probíhal formou dotazníku v regionu Jižních Čech. Dotazníkové šeření bylo v případě potřeby doplněno rozhovorem.
Problematika dětí z neúplných rodin
RAŠKOVÁ, Pavlína
Má bakalářská práce se zabývá pozorováním dětí z neúplných rodin v předškolním věku, studiem jejich chování v rámci jejich problematiky. V teoretické části definuji rodinu jako sociální skupinu, její rozdělení, funkci a neopomíjím náhled do historie, který se značně liší od současnosti. Rodina úplná ukazuje dítěti mužský a ženský vzor chování, poskytuje citové zázemí, je zdrojem jistoty a bezpečí. Rodina úplná, ale disfunkční tyto hodnoty do jisté míry postrádá. Dále vysvětluji rodinu neúplnou, její vznik a typy, ve které je jeden vzor. Druhý je buď nahrazován, a tudíž nedostatečně plní svou roli, a nebo úplně chybí. Proto často dochází k citové deprivaci, která vede k labilnímu chování. V praktické části aplikuji výzkumnou metodu pozorování na vzorek dětí předškolního věku, kterých se daná problematika osobně dotýká. Závěrem výzkumu potvrdím či popřu, na základě podrobných kazuistik, jestli se u daného vzorku dětí vyskytuje problematické chování a psychické deprivace či ne.
Dítě se specifickou poruchou učení na ZŠ z pohledu učitele
ŠULCOVÁ, Pavlína
Diplomová práce s názvem ?Dítě se specifickou poruchou učení na ZŠ z pohledu učitele? má za cíl proniknout do hloubky této problematiky a nahlédnout na práci vyučujících s dětmi se specifickou poruchou učení ve skutečné každodenní výuce. Základní výzkumnou otázkou je ?Jaký je celkový pohled vyučujících prvního stupně základních škol na specifické poruchy učení? Jak v souvislosti s jejich pohledem na danou problematiku přistupují k dětem se specifickými poruchami učení během vyučování??
Diagnostika školní zralosti a připravenosti
SÝKOROVÁ, Štěpánka
Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na problematiku školní zralosti a připravenosti, cílem bylo posouzení optimální školní zralosti v předškolní třídě. V teoretické části jsem charakterizovala předškolní období, školní zralost a připravenost a její znaky. Porovnala jsem různá vymezení školní zralosti a připravenosti, tak jak je uvádí odborná literatura. Na základě studia a konzultace jsem přiblížila vhodné diagnostické materiály určené pro zjišťování úrovně školní zralosti. Praktická část obsahuje výsledky šetření na zvoleném vzorku dětí s využitím diagnostických metod a kazuistiky dětí s opožděným vývojem školní zralosti a dětí, které měly vloni odklad školní docházky.
Detekce spirochét lymské boreliózy v klinických vzorcích metodami PCR a optimalizace podmínek kultivace borelií ze vzorků pacientů s příznaky lymské boreliózy
HAVRAN, Jiří
The samples under investigation were collected in Department of Pediatric Infectious Diseases of the University Hospital (Brno). Group of patients (100) was heterogeneous in terms of symptoms, age and sex. The samples were taken from patients with an LB diagnosis and from those with nonspecific symptoms. Molecular typing of LB spirochetes in clinical samples (104 blood/serum, 89 cerebro-spinal fluid and 1 synovial fluid) became necessary when the general immunological tests gave unclear results. The samples were analyzed using PCR-based and molecular biology techniques that include: nested- and spacer-PCR, specie-specific PCR, sequence, virtual hybridization, in silico RFLP analysis, similarity search. Results of conducted analysis confirmed that 51% of samples (98) were positive on B. bugrdorferi sensu lato. Using above mentioned techniques 6 spirochete species from B. burgdorferi sensu lato complex were identified; two of them weren?t detected in samples of human origin in Europe yet. Comparative analysis of two media for Borrelia cultivation from samples of human origin definitely proved the adventage of using MKP instead of traditionally used BSK-H Complete.
Stenokardie jako symptom akutního infarktu myokardu v přednemocniční neodkladné péči
ŠVORC, Jaroslav
V této bakalářské práci, která se vztahuje k tématu stenokardie jako symptom akutního infarktu myokardu, jsem si určil cíl zmapovat časovou prodlevu od prvotních symptomů akutního infarktu myokardu do poskytnutí přednemocniční neodkladné péče. V úvodní části práce rekapituluju základní pojmy anatomie a fyziologie sledovaného systému. Dále se v teoretické části věnuji rozdělení ischemické choroby srdeční a nejčastějším rizikovým faktorům, které se u pacientů vyskytují. Podstatnou část teoretické části věnuji akutnímu infarktu myokardu, jeho vzniku, příznakům, diagnostice a léčbě tohoto onemocnění. V poslední části teorie se věnuji edukaci pacienta z pohledu zdravotnického záchranáře. Práce dále obsahuje výzkumnou část, se souborem pacientů s diagnostikovaným akutním infarktem myokardu. Data jsem získal retrospektivní formou analýzy výjezdových karet pacientů Zdravotnické záchranné služby Ústeckého kraje, kterým byl diagnostikován akutní infarkt myokardu. Data jsem zpracoval do tabulky, ze které vyplývají další grafy a tabulky ve výzkumné části. Sleduji v ni časovou prodlevu od prvotních příznaků stenokardie do zavolání a poskytnutí přednemocniční neodkladné péče. Sleduji také základní příznaky stenokardie (bolest, propagace bolesti). Z výzkumné části vyplynulo, že většina pacientů si zdravotnickou záchrannou službu přivolá do 3 hodin od vzniku prvotních symptomů stenokardie. Nejčastěji si pacienti v tomto 3 hodinovém intervalu přivolají pomoc do 1 hodiny od vzniku prvotních potíží.
RIZIKA ČTENÍ A PSANÍ V PŘEDŠKOLNÍ TŘÍDĚ
BARTOŠOVÁ, Ivana
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou specifických poruch učení u dětí předškolního věku se zaměřením na rizika čtení a psaní. Teoretická část vymezuje terminologii SPU, charakterizuje typické znaky psychosomatického vývoje dítěte, uvádí příčiny, diagnostiku a současně i možnosti nápravy. V praktické části jsou prezentovány výsledky výzkumného šetření zaměřeního na možnost využití testu Rizika poruch čtení a psaní pro rané školáky. V závěru práce jsou zhodnoceny získané výsledky.
Využití výtvarné tvorby ve volném čase dětí
CHLOUPKOVÁ, Eva
Volný čas dětí můžeme charakterizovat jako dobu, kdy si svobodně vybírají druh činností, které se budou věnovat. Ve výtvarné tvorbě to může být kreslení, modelování, stříhání, lepení a skládání. Využívají tedy materiály jako je papír, modelovací hmotu, tempery, vodové barvy, pastelky, látky, špejle atd. Každé věkové období je něčím specifické a tím se i liší nároky na jedince. Činnostmi a jejich realizací můžeme zjistit, jestli vývoj dítěte odpovídá jeho vrstevníkům.
Elektronický řídící systém zážehového spalovacího motoru a jeho diagnostika
ČERVENKA, Petr
Tato práce shrnuje informace, ze kterých lze získat základní orientaci v problematice řídicích systémů zážehových spalovacích motorů osobních automobilů a jejich diagnostiky. Úvodní část textu tvoří vysvětlení principů činnosti jednotlivých částí řídících systémů spalovacích zážehových motorů. Následující část je věnována diagnostice, jak sériové, tak i paralelní, doplněné příklady praktických měření. Závěrečná část je věnována měřící technice.
Diagnostika zájmů v období pubescence
VAŇÁSKOVÁ, Lenka
Práce se zabývá diagnostikou zájmů u pubescentů a jejím využitím ve výchovně vzdělávacím procesu. Práce je rozdělena do tří hlavních částí, které pojednávají o zájmech obecně, o zájmech v období pubescence a o možnostech diagnostiky zájmů. První část pojednává o zájmech jako takových, zabývá se zájmovými činnostmi a zařízeními, která je nabízí. Část druhá charakterizuje období pubescence a zájmy v tomto období. Pozornost je věnována činitelům, podílejícím se na utváření a formování zájmů, úskalím, které toto náročné období doprovází a zájmovým činnostem jako způsobu prevence před sociálně patologickými jevy pubescentů. Třetí část obsahuje pedagogicko-psychologickou diagnostiku, která se zabývá diagnostikou zájmů a diagnostikou motivační oblasti osobnosti. V závěru kapitoly jsou představeny dotazníkové metody, jejichž prostřednictvím jsou zájmy zjišťovány.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 822 záznamů.   začátekpředchozí797 - 806dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.