| |
| |
| |
| |
| |
|
Determination of Biomass Concentration on Inorganic Carrier
Jurčová, Irena ; Kuncová, Gabriela ; Burkhard, J.
The aim of this work have been to develop method of determination of biomass concentration of cells immobilized on inorganic carrier, based on measuring of 3D-fluorescence spectra. A model bacteria strain was Pseudomonas sp. 2, isolated from soil contaminated by PCBs. The method was calibrated by weighing of dry mass. We have identified wavelengths of excitation and emission light at which the intensities of fluorescence were proportional to the concentration of biomass within the growth curves of cells planted on biphenyl or biphenyl with Delor 103 as sole carbon sources.
|
|
Podpora využívání rodičovské dovolené muži
Maříková, Hana ; Radimská, Radka
V rámci řešení projektu byla provedena statistická analýza čerpání rodičovského příspěvku ženami a muži, analýza legislativních opatření vztahujících se k možnostem čerpání rodičovské dovolené u mužů. Těžiště řešení projektu spočívalo ve vlastním kvantitativním a kvalitativním šetření, jejichž cílem bylo: postihnout postoje populace k roli otce a matky, zmapovat důvody a motivy ovlivňující rozhodnutí čerpat rodičovskou dovolenou u mužů, postihnout každodenní aktivity pečujících otců, zmapovat postoje nejbližšího sociálního okolí k těmto mužům, vysledovat přínos čerpání rodičovské dovolené muži z hlediska rovných příležitostí muže a ženy, stanovit hlavní pozitivní a negativní faktory ovlivňující čerpání této dovolené u mužů. Výsledkem řešení projektu bylo navržení doporučení, která by mohla napomoci zvýšit možnost čerpání rodičovské dovolené u mužů.
|
| |
| |
|
Reklama na Internetu a spamy
Mňahončáková, Jana ; Bursíková, Marcela (vedoucí práce) ; Luňáčková, Lucie (oponent)
Práce se zabývá reklamou na Internetu a spamy. Teoretická část rozebírá jednotlivé formy reklam na Internetu, popisuje problém spammingu a snaží se poradit, jak proti němu bojovat. Praktická část je věnována vyhodnocení dotazníku, jehož cílem bylo zjistit, jaké zkušenosti, názory, postoje a informace mají běžní uživatelé Internetu.
|