Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 85 záznamů.  začátekpředchozí74 - 83další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pohádky Siegfrieda Kappera
ČÁSLAVOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce analyzuje Pohádky přímořské Siegfrieda Kappera, srovnává je jednak s folklórními pohádkami na základě Morfologie pohádky V. J. Propp, jednak s dobově reprezentativními představiteli českého pohádkářství (Erbenem, Kuldou a Němcovou), a rovněž s dobově prestižním H. Ch. Andersenem. Stanovuje jejich bibliografii, věnuje se dobovému ohlasu díla a pokouší se určit přínos pro současného čtenáře.
Kvalitativní výzkum metod práce s pohádkou u učitelek v Mateřské škole
HEJHALOVÁ, Tereza
Hlavním cílem bakalářské práce bylo zjistit a popsat metody, které učitelky mateřské školy používají při práci s pohádkou, jejich silné a slabé stránky, kritéria výběru pohádek u učitelek MŠ a reflexe chyb a úspěchů při aplikaci jednotlivých metod. Teoretická část je zaměřena na významné psychologické teorie, které se týkají vývoje dítěte (Vývoj dítěte- M. Vágnerová,teorie kognitivního vývoje J. Piaget, strukturální model osobnosti a psychosexuální vývoj S. Freud, psychoanalytická teorie- C.G. Jung). Po vysvětlení klíčových pojmů v těchto teoriíchse věnuji pohádkám, výkladu z psychologického pohledu a jejich vlivu na předškolní dítě. Závěr teoretické části popisuje využívané metody při práci s pohádkou. V metodologické části jsem vysvětlila použité metody, které byly v práci využity: kvalitativní výzkum,zakotvenou teorii, polostrukturovaný rozhovor a metody jeho kódování. V praktické části jsme byly provedeny rozhovory s následnou analýzou, která je rozvedena v tematicky zaměřených kapitolách. Stěžejní význam práce spočívá v popisu nejdůležitějších metod, které využívají učitelky v mateřské škole při práci s pohádkou. Na uvedená zjištění navazuje stručná charakteristika a význam specifických metod. V závěru práce jsou shrnuta klíčová fakta, která mohou učitelům v mateřských školách pomoci, ke zlepšení při práci s pohádkou.
Kvalitativní výzkum rituálů ukládání dětí ke spánku
KUČEROVÁ, Lenka
Tato bakalářská práce se zabývá kvalitativním výzkumem spánkových rituálů dětí v předškolním věku a tím, jak se liší v závislosti na příslušnosti k určité etnické skupině a národnosti. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy jako rituál, spánek a výchova. Tato část se dále zaměřuje na různé vývojové teorie, styly výchovy a spánkové rituály. V praktické části jsou popsány spánkové rituály osmi zkoumaných subjektů (sedm rodin různé národnosti a jedna mateřská škola) na základě metody rozhovoru. Cílem této práce bylo popsat spánkové rituály dětí předškolního věku a zjistit, jestli jsou mezi jednotlivými národnostmi (etnickými skupinami) rozdíly.
Dětský svět Markéty Pilátové
BRŮHOVÁ, Daniela
Cílem bakalářské práce je zhodnocení dětské tvorby Markéty Pilátové. Práce se zaměřuje na analýzu a interpretaci jednotlivých jejích děl určených dětem. Podstatnou část Pilátové tvorby pro děti představují pohádky, proto je také vývoji pohádky a její charakteristice věnována část práce. Prostor je zde také vymezen i pro další autorčinu tvorbu.
Pohádky - nepohádky (Ironie a satira v díle I. Daňkové a O. Friedrichové)
VEJŠICKÁ, Martina
Předmětem této bakalářské práce s názvem Pohádky - nepohádky (Ironie a satira v dílech I. Daňkové a O. Friedrichové) je odhalení pohádkových motivů využitých v knihách určených dospělým. Hlavním úkolem bylo rozebrat dvě díla těchto autorek a porovnat je. V teoretické části bakalářské práce jsem se zabývala žánrem pohádka obecně, její historií, dělením na lidovou a autorskou pohádku včetně podtypů těchto dvou základních druhů. Další kapitoly jsou věnovány právě Jihočeskému kraji, ze kterého obě spisovatelky pocházejí a čerpaly z něho svou inspiraci. V neposlední řadě se zabývám pohádkovou tvorbou určenou dospělým čtenářům, poté definicí ironie a satiry, a v úplném závěru teoretické části se věnuji životu a tvorbě těchto dvou autorek. Praktická část je postavena na rozboru dvou zvolených knih, tedy Máchorek od Ilony Daňkové a Večerníčků s hvězdičkou od Olgy Friedrichové. Mým úkolem bylo přiblížit v krátkosti děj všech povídek, dále charakterizovat hlavní postavy, nalézt pohádkové motivy a nakonec vyzdvihnout prvky ironické a satirické. Na úplný závěr shrnu obě díla, porovnám je po stránce jazykové a zhodnotím, která z dvou autorek se svého úkolu zhostila lépe.
Fairytales reinvented: How the heroines shape their own destiny in Robin McKinley's fairytale retellings Beauty, Rose Daughter and Deerskin
KONOPISKÁ, Helena
Tato práce se zabývá hrdinkami převyprávěných pohádek Robin McKinley. Úvod představuje převyprávěné pohádky jako žánr a Robin McKinley jako autorku. Zbytek práce je rozdělen na dvě hlavní části. Ta první pojednává o převyprávěných verzích "Krásky a Zvířete" od Robin McKinley: Beauty a Rose Daughter. Ta druhá je soustředěna na román Deerskin, což je převyprávěná verze pohádky "Oslí kůže". Hrdinky románů od McKinley jsou porovnány se svými protějšky z klasických verzí pohádek. Práce se dále zabývá jejich charaktery a jejich kontolou nad vlastními příběhy. Závěr nabízí shrnutí získaných poznatků.
Pohádky Elišky Krásnohorské
METELCOVÁ, Lenka
Cílem bakalářské práce je vytvořit bibliografii pohádek E. Krásnohorské, následně zmapovat dobový ohlas a literárněhistorické hodnocení jevu. Vlastní analýzou jsem stanovila typ pohádek Krásnohorské, a to porovnáním s normami pohádky folklórní (na základě metodologie Proppovy) a dále srovnala Krásnohorskou s předními českými pohádkáři - Erbenem a Němcovou a dále pak s dánským pohádkářem H. Ch. Andersenem.
Česká recepce Andersenových pohádek v druhé polovině 19. století
PROKOPOVÁ, Eliška
Bakalářská práce mapuje Andersenovy pohádky ? originální v dánštině i přeložené do češtiny. Vytváří bibliografii českých časopiseckých překladů i českých knižních výborů Andersenových pohádek. Dále řeší dobový ohlas jevu, předkládá dobové literární hodnocení Andersenových pohádek a věnuje se rozdílům mezi konkrétními překlady Andersenových pohádek.
Rodina a čtení pohádek
NĚMCOVÁ, Petra
Tato bakalářská práce se zabývá čtením pohádek v rodinách. Teoretická část seznamuje s rodičovskými postoji, dále s postoji k pohádkám a ke čtenářství, se čtenářskou gramotností a jejím rozvojem. Z psychologického hlediska se věnuje vlivu pohádek na dítě, jejich nezastupitelnosti v předškolním období, a tématu rituálů. V praktické části jsou prezentovány výsledky smíšeného výzkumu, prostřednictvím kterého byl zjišťován postoj rodičů k pohádkám a čtenářství. Zda vnímají smysl čtení pohádek pro děti, pro jejich rozvoj, orientaci v emočním prožívání a pochopení životní cesty. Dále bylo zjišťováno, zda se pohádky objevují jako rituál před usnutím, jejich celková frekvence a časování. Jaké vlivy působí na tuto problematiku týkající se čtení pohádek v rodinách. Co sami rodiče považují za rituál, a jaké další večerní rituály se v rodinách vyskytují.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 85 záznamů.   začátekpředchozí74 - 83další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.