Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 720 záznamů.  začátekpředchozí670 - 679dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.09 vteřin. 
Pozice sestry - mentorky v kolektivu sester, spolupráce se směnnými sestrami
MAŘÍKOVÁ, Václava
Abstrakt Diplomová práce se zabývá pozicí sestry ? mentorky a spoluprací se směnnými sestrami. Teoretická část je rozdělena do sedmi kapitol a zaměřuje se na ošetřovatelství v současnosti, které je spojené rovněž se vzděláním a legislativou. Dále je práce spojena s rolí sestry a její spoluprací s ošetřovatelským týmem. V neposledním případě je teoretická část věnována významu morálky a etiky v ošetřovatelství, která má dozajista důležité místo. Dále se věnujeme Certifikovanému kurzu pro mentorky, který jako jednu z forem celoživotního vzdělávání sester vidíme velmi přínosným. Absolventky kurzu získají nové dovednosti a vědomosti, ale i znalosti v oblasti psychologie, práva, didaktiky aj. Role sestry ? mentorky je velmi důležitá, protože takto osvojené poznatky může poté předávat dál a pozitivně tak působit na studenty v průběhu odborné praxe a usnadnit adaptaci při nástupu do zaměstnání. Hlavním cílem této práce bylo zmapovat jaká je součastná pozice sestry ? mentorky, jaké má zkušenosti se spoluprací ostatních směnných sester při praktické výuce studentů na pracovišti a zda-li sestry řídí a dostatečně motivují studenty v zájmu o povolání všeobecných sester či porodních asistentek. Pro výzkumnou část byly použity dvě metody. První metodou byl kvantitativní výzkum formou dotazníků. Dotazníky byly dva, jeden byl určen pro sestry ? nementorky a druhý pro sestry ? mentorky. Jako druhá metoda byl použit kvalitativní výzkum pomocí polostrukturovaného rozhovoru s vybranými vrchními a staničními sestrami. Prostřednictvím kvantitativního šetření byly následně ověřovány pracovní hypotézy. H1: všeobecné sestry ví, jaká je role sestry ? mentorky ve zdravotnickém týmu, H2: sestry ? mentorky motivují studenty v jejich zájmu o povolání všeobecných sester, H3: sestry ? mentorky nejsou vždy ve vedoucích funkcích, H4: sestry ? mentorky jsou pozitivně vnímány směnnými sestrami, H5: směnné sestry jsou ve spolupráci se sestrou ? mentorkou neaktivní. Na základě vyhodnocení dotazníků můžeme konstatovat, že hypotézy 1, 2, 3, 4 se potvrdily a cíle v kvantitativním výzkumu byly splněny. V rámci tohoto šetření se nepotvrdila hypotéza 5, že jsou sestry
Spolupráce psychiatrických sester s rodinami duševně nemocných
DUGOVIČOVÁ, Ladislava
K vybrání tématu diplomové práce mě inspirovalo přečtení článku, který napsal znepokojený rodinný příslušník nemocného s duševním onemocněním. Stigma duševně nemocného se netýká nejen pacienta samotného, zasahuje také i psychiatry, ošetřovatelský personál, který s těmito lidmi pracuje, ale především postihuje jejich rodiny a blízké. Duševní onemocnění pro ně znamená zátěž jak psychickou, tak i sociální, dochází ke změnám rolí v rodině, je ovlivněno i emocionální klima. Teoretická část práce je zaměřena na spolupráci sester, rodiny a multidisciplinárního týmu. Věnuje se také osobnosti sestry v psychiatrické péči, možnostem psychiatrické rehabilitace, komunikaci a edukaci v psychiatrii. Dále se zabývá samotnou rodinou duševně nemocného a formami podpory pro rodiny. Cílem diplomové práce bylo zjistit, zda psychiatrické sestry zapojují rodiny duševně nemocných do ošetřovatelské péče. Druhým cílem bylo zjistit, zda jsou rodiny duševně nemocných seznámeny se všemi možnostmi psychiatrické léčby ve všech oblastech péče. Cíle práce byly splněny. Pro tuto práci byl zvolen kvantitativní výzkum, techniky - dotazníku a standardizovaného rozhovoru. První výzkumný soubor tvořilo 212 sester pracujících v psychiatrické péči, druhý výzkumný soubor tvořilo 33 rodinných příslušníků. Na základě výsledků bylo zjištěno, že sestry nemají čas na edukaci rodin při směně. Sestry motivují rodiny k aktivní účasti na péči o jejich blízké a nemají problémy při komunikaci s rodinami. Dále z výsledků vyplývá, že rodiny mají přístup k informacím a jsou také spokojeny s poskytovanými informacemi od zdravotnického personálu, rodiny využívají poskytnuté informace při péči o své blízké. K výzkumným cílům jsme stanovili 6 hypotéz, z nichž 5 hypotéz bylo potvrzeno, 1 hypotéza byla vyvrácena. Součástí práce je vytvořená edukační hodina, která může pomoci nelékařským zdravotnickým pracovníkům orientovat se v oblasti edukace. Také byla sestavena edukační hodina pro rodinné příslušníky na téma {\clqq}Vhodné chování rodinných příslušníků k duševně nemocným``, která může být použita při edukování rodin.
Přístup sester k hospitalizovaným dětem z pohledu rodinného příslušníka
CÍZLEROVÁ, Barbora
Nedostatek času, nedostatek personálu, neochota sester, špatná komunikace, spolupráce sester s rodinnými příslušníky, neuspokojení potřeb dítěte představují chyby sester, které ovlivňují jejich přístup k hospitalizovaným dětem. Tyto znepokojivé skutečnosti souvisí s hospitalizací dítěte a samozřejmě mají vliv na to, jak se dítě v nemocnici cítí, jak se na hospitalizaci svého dítěte dívají rodiče, a jak rodiče dítěte vidí přistupování sester k jejich dětem během hospitalizace v nemocnici. Cílem práce bylo, zjistit pohled rodinného příslušníka na přístup sester k hospitalizovaným dětem, zda rodinní příslušníci souhlasí nebo nesouhlasí s přístupem sester. Cíl práce byl splněn. V práci byly stanoveny tři hypotézy. První hypotéza zjišťovala, zda rodinný příslušník hospitalizovaný s dítětem je spokojenější s přístupem sester než rodinný příslušník, který není hospitalizovaný s dítětem. Tato jediná hypotéza nebyla potvrzena. Druhá hypotéza měla potvrdit, že rodinní příslušníci jsou informováni o ošetřovatelské péči u hospitalizovaného dítěte. Tato hypotéza potvrzena byla, i když se ukázalo, že chyby v komunikaci a informovanosti jsou, rodiče jsou častěji iniciativní sami, a proto mají informace, které chtějí znát, a které potřebují. Třetí hypotéza měla ověřit, zda rodinní příslušníci dítěte jsou spokojeni s přístupem sester k hospitalizovanému dítěti. I tato poslední hypotéza byla potvrzena. Data pro výzkum byla sbírána pomocí kvantitativního výzkumu. Rodinní příslušníci získali anonymní dotazník. Výzkumným souborem byli rodinní příslušníci dětí hospitalizovaných v Nemocnici České Budějovice, a.s, Nemocnici Tábor, a.s., v jedné z nemocnic hlavního města Prahy v období února až března 2010. Tato bakalářská práce by mohla vést sestry k zamyšlení a pokusu zlepšit chyby, které se v jejich přístupu k hospitalizovaným dětem objevují. Spolu s dotazníkem spokojenosti ošetřovatelské péče, který využívají ke zpětné vazbě jednotlivá dětská oddělení, může práce sloužit k upozornění na nedostatky a chyby a tím umožnit jejich napravení.
Deficit sestry {--} edukátorka u nemocných po amputaci dolní končetiny v praxi.
BLAFKOVÁ, Šárka
Tato práce je zaměřena na téma deficit sestry edukátorky u nemocných po amputaci dolní končetiny v ošetřovatelské praxi. V práci bylo stanoveno pět cílů. Z nichž se některé zaměřovaly na péči o nemocného po amputaci dolní končetiny a jiné na edukaci nemocného po amputaci dolní končetiny v ošetřovatelské praxi. Cíl 1: Zmapovat ošetřovatelskou péči o amputovaný pahýl z pohledu sestry. Cíl 2: Zjistit, zda sestry edukují nemocného po amputaci dolní končetiny dle edukačního plánu. Cíl 3: Zjistit, zda existují překážky, které brání sestrám v edukaci nemocných po amputaci dolní končetiny. Cíl 4: Zjistit, jaké problémy nejčastěji udávají nemocní po amputaci dolní končetiny. Poslední cíl 5: Zjistit, jak nemocný po amputaci dolní končetiny vnímá edukaci. Všechny cíle byly splněny. Dále byly stanoveny hypotézy a výzkumné otázky. Hypotézy byly stanoveny celkem tři. Hypotéza 1: Sestry dodržují při poskytování ošetřovatelské péče o nemocného po amputaci dolní končetiny zásady ošetřování pahýlu, byla potvrzena. Hypotéza 2: Sestry při edukaci nemocného po amputaci dolní končetiny využívají edukační plán, byla rovněž potvrzena. Hypotéza 3: Sestry při edukaci nemocného po amputaci dolní končetiny udávají jako nejčastější překážku nedostatek času na edukaci, byla nepotvrzena. Výzkumné otázky byly také stanoveny tři. Výzkumná otázka 1: Jaké nejčastější problémy udávají nemocní po amputaci dolní končetiny? Odpověď 1: Nejčastější problém udávají nemocní pohyb a naučit se chodit. Výzkumnou otázku 2: Ve kterých oblastech potřebuje nemocný po amputaci dolní končetiny pomoc sestry? Odpověď 2: Pomoc potřebují nemocní po amputaci dolní končetiny v oblasti fyzické zejména při pohybu. Výzkumná otázka 3: Vnímá nemocný po amputaci dolní končetiny edukaci jako přínos? Odpověď 3: Nemocný po amputaci dolní končetiny vnímá edukaci jako přínos. Přínos nemocní pociťovali v tom, že některé činnosti jsme je naučili nebo jim vysvětlili jejich podstatu. Výsledkem této práce je edukační plán, který je specificky upraven pro nemocné po amputaci dolní končetiny. Je zaměřen na postup při jednotlivých krocích edukace nemocného po amputaci.
Spolupráce studentů ZSF se členy Revma Ligy jako oboustranný přínos.
SVATOŠOVÁ, Iveta
Teoretická část bakalářské práce je členěná na pět kapitol: Revma liga, Nejčastější revmatická onemocnění u členů RL, Vyšetřovací metody v revmatologii, Komplexní léčba RA a Vzdělávání v rámci spolupráce. Byly stanoveny 3 cíle. Cíl 1: Zmapovat spolupráci studentů ZSF v rámci výuky se členy RL. Cíl 2: Zmapovat přínos spolupráce v rámci výuky pro studenty ZSF a členy RL. Cíl 3: Poukázat na další možnosti spolupráce studentů ZSF a členů RL. V práci bylo provedeno kvalitativní šetření a stanoveny 4 výzkumné otázky: 1. Jakým způsobem spolupracují studenti ZSF se členy RL v rámci výuky? 2. Jaký přínos má pro studenta ZSF spolupráce při výuce se členy RL? 3. Jak vnímají členové RL podíl na spolupráci při výuce? 4.Jaké jsou další možnosti spolupráce členů RL a studentů ZSF? Výzkumné šetření bylo realizováno metodou dotazování, technikou nestandardizovaného rozhovoru. Rozhovory byly provedeny u studentů ZSF JU a u vybraných členů Revma Ligy v Českých Budějovicích. Na základě analýzy odpovědí získaných od studentů a členů Revma Ligy byly stanoveny 4 odpovědi na výzkumné otázky. Odpověď 1: Spolupráce studentů se členy RL při výuce spočívá v účasti členů RL na hodinách, vyšetření nemocných kloubů studenty, v diskusi o zdravotních problémech, kompenzačních pomůckách, nálezech pacientů souvisejících s jejich onemocněním. Odpověď 2: Pro studenta ZSF má spolupráce se členem RL přínos v obohacení, předání zkušeností, ověření svých dosavadních znalostí o pohybovém systému v praxi, získání zpětné vazby a uvědomění si potřeb nemocného. Odpověď 3: Členové RL vnímají podíl na spolupráci při výuce jako získávání nových informací a psychickou podporu. Odpověď 4: Jako další možnost spolupráce studentů a členů Revma Ligy se nabízí spolupráce při výuce v bakalářských oborech, ale i spolupráce se studenty jiných oborů, intenzivnější osobní setkávání a exkurze. Výsledek šetření ukázal, že by bylo vhodné pořádání tzv. Revma dnů pro revmatiky, zdravotníky i laickou veřejnost a otevření edukačního centra pro revmatiky pod záštitou ZSF JU.
Letecká záchranná služba a její součinnost s pozemními výjezdovými posádkami
NOVOTNÁ, Pavla
Letecká záchranná služba je v současnosti nedílnou součástí zdravotnické záchranné služby v České republice. V současnosti se stále zvyšuje počet primárních zásahů, při kterých musí tyto dvě složky spolupracovat. Protože se jedná ve většině případů o vážné, život ohrožující, události, je nezbytné, aby tyto dvě složky vytvořily součinnou jednotku. Proto je nutné, aby mezi nimi byla zajištěna výborná úroveň komunikace a spolupráce. Toho lze dosáhnout pouze tehdy, jestliže obě strany znají, v praxi využívají a respektují určitá pravidla spolupráce strany druhé. V teoretické části se zabývá tato práce historií, činností letecké záchranné služby a její spoluprácí s pozemní složkou. Cílem mé práce bylo zmapovat a zhodnotit úroveň komunikace a spolupráce mezi posádkami letecké záchranné služby, pozemními složkami zdravotnické záchranné služby a zdravotnickým operačním střediskem. Byl proveden kvantitativní výzkum pomocí dotazníků. Ty byly distribuovány na vybraná střediska zdravotnické záchranné služby a letecké záchranné služby v kraji Vysočina a v Jihočeském kraji. Dotazníky byly určeny pouze pro zdravotnické záchranáře. Výzkumem bylo zjištěno, že zdravotničtí záchranáři považují úroveň komunikace i úroveň spolupráce mezi pozemními složkami, leteckou záchrannou službou a zdravotnickým operačním střediskem za vyhovující. Dále bylo zjištěno, že pokud nastane chyba v komunikaci je za ni v nadpoloviční většině případů zodpovědné selhání lidského faktoru. Chtěla bych, aby moje práce posloužila záchranářům k tomu, aby získali přehled o této tématice, případně si doplnili znalosti, které jim dosud unikali.
Možnosti dalšího rozvoje cestovního ruchu regionu Podblanicko
JORDÁNKOVÁ, Simona
Diplomová práce se zabývá možnostmi dalšího rozvoje cestovního ruchu regionu Podblanicko. Jsou zde navrženy aktivity ke zlepšení spolupráce a řízení cestovního ruchu a návrh činností v oblasti marketingového mixu. Jedním z výstupů diplomové práce je i návrh package.
Problematika hospitalizace dítěte na dětském oddělení s rodiči
ŽÁKOVÁ, Lucie
Abstrakt Téma bakalářské práce ,,Problematika hospitalizace dítěte na dětském oddělení s rodiči`` jsem si vybrala z toho důvodu, že děti nemocné a v nemocnici by neměly zůstávat samy a péče by měla být směřována i na jejich psychickou stránku, a také na jejich rodiče, kteří jsou plní strachu, obav a starostí o své dítě. V teoretické části práce je na začátku zmíněn obor pediatrie a dále částečně historie dětského lékařství a ošetřovatelství. Dále je zde popsán současný systém péče o dítě a jsou zde stručně zmíněna vývojová období dětského věku, na která navazují pojmy jako je zdraví a nemoc a zvládání nemoci v různých věkových obdobích. Další kapitoly jsou věnovány rodině nemocného dítěte, přípravě na hospitalizaci a ošetřovatelskému procesu u dítěte na dětském oddělení. Praktická část je zaměřena na pohled rodičů a sester na tuto problematiku na jejich názory a na to, zda upřednostňují hospitalizaci dítěte společně s rodičem, nebo jen krátkodobé návštěvy u dítěte, které je hospitalizováno v nemocnici. Data byla zjišťována pomocí dvou druhů dotazníků. První byl určen pro sestry pracující na dětských oddělení a druhý pro rodiče, nebo doprovod dětí, kteří byli na dětském oddělení hospitalizováni, nebo na návštěvě. Shrnutím výsledků bylo zjištěno, že hypotéza 1: ,,Rodiče upřednostňují hospitalizaci s dítětem`` byla potvrzena. Ale hypotéza 2: ,,Sestry upřednostňují při hospitalizaci dítěte pouze krátkodobé návštěvy rodičů`` nebyla potvrzena, protože i sestry dávají přednost společné hospitalizaci rodičů s dětmi před krátkodobými návštěvami. Poznatky z této bakalářské práce mohou být využity jednak dětskými stanicemi, nebo dalšími zájemci o danou problematiku.
Podmínky pro vznik a rozvoj klastru v potravinářském průmyslu v Jihočeském kraji
ŘEZÁČOVÁ, Eva
Tato diplomová práce uvádí důležité přínosy pro podnikatelský sektor, které mohou být díky klastrovým iniciativám nastartovány. Klastr je organizační forma propojení dvou a více malých a středních podniků. Podniky vystupují v tomto seskupení jako právně samostatné jednotky v kooperativním relativně stabilním vztahu. Uvnitř klastru lze pozorovat vyšší úroveň kooperace a důvěry, přičemž důvěra a spolupráce se stávají nezbytnou podmínkou k úspěchu celého klastru. Výroba potravinářských výrobků a nápojů je odvětvím silně spjato se zemědělstvím. Z devíti výrobních oborů tohoto odvětví jsou nejvýznamnější a pokrývají téměř 2/3 produkce v ČR (dle tržeb) tyto obory: - výroba ostatních potravinářských výrobků {--} pekařské a cukrářské výrobky, cukr, cukrovinky aj. - výroba masa a masných výrobků, vč. drůbeže - výroba nápojů V podmínkách Jihočeského kraje je struktura významnosti v rámci odvětví samotného odlišná. Vysoký podíl na ekonomických činnostech v rámci tohoto odvětví mají také tyto obory: - zpracování a konzervování ryb a rybích výrobků, - zpracování mléka, výroba, mlékárenských výrobků a zmrzliny - výroba krmiv Uvedené analýzy byly provedeny z dat poskytnutých Českým statistickým úřadem, a agenturou CzechInvest. Lokalizační koeficient, který vyšel 1,426 tudíž větší než 1 znamená, že zaměstnanost v potravinářském odvětví v regionu je vyšší než průměrná zaměstnanost ve stejném odvětví v České republice. Toto odvětví je tedy pro region významné a je třeba se jím zabývat a rozvíjet ho.
Technologie vzdělávání v podmínkách Waldorfské školy
LISOVÁ, Daniela
Tato práce pojednává o technologii vzdělávání ve specifickém prostředí Waldorfské školy s důrazem na pedagogické zvláštnosti tohoto druhu škol. Teoretická část zahrnuje vysvětlení pojmu technologie vzdělávání, stručnou charakteristiku alternativního školství, jeho vzniku a vývoje u nás i ve světě. Hlavní důraz je kladen na waldorfskou pedagogiku, její východiska, obsah, cíle, specifika a historii u nás i ve světě. Praktická část obsahuje zápis z hospitací v třídách waldorfského typu a následné porovnání teorie s praxí. Dále tato práce porovnává sociální klima waldorfské třídy s třídou s tradičním způsobem výuky pomocí dotazníkového šetření za účelem objektivního zjištění pozitiv waldorfské edukace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 720 záznamů.   začátekpředchozí670 - 679dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.