Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 57 záznamů.  začátekpředchozí48 - 57  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tinder a další seznamovací aplikace aneb proč dnes hledáme partnera on-line
STUHLOVÁ, Barbora
Tato diplomová práce se zabývá problematikou užívání seznamovacích aplikací mladými lidmi žijícími na území České republiky a jejich postoji k partnerským vztahům. Úvodní část je věnována teoretickým poznatkům a základním pojmům spojených se seznamováním v on-line prostoru. První polovina teoretické části seznamuje čtenáře s různými pohledy na partnerské vztahy a jejich základními stavebními pilíři na základě psychologických teorií. V souvislosti se zmíněnými atributy jsou v další části rozvedeny teorie věnující se proměnám v partnerských vztazích současnosti. Část věnovaná mileniálům a jejich charakteristice, tedy generaci Y, tvoří samostatnou kapitolu. Druhá polovina teoretické části přibližuje čtenáři seznamování v on-line prostoru, jeho vývoj a dosavadní výzkumy. Zároveň zahrnuje téma komunikace on-line či prezentaci uživatelů seznamovacích webových stránek či aplikací v on-line prostoru. V neposlední řadě čtenáře seznamuje s aplikacemi Tinder a Grindr, jejichž uživateli byli moji respondenti. Praktická část je věnována samotnému výzkumu, jehož hlavním úkolem bylo zjistit, jakou roli hrají seznamovací aplikace při navazování partnerských vztahů v životě mladého jedince. Pomocí polostrukturovaného rozhovoru byla odhalena uživatelská činnost respondentů, zkušenost a postoje vzhledem k seznamovacím aplikacím. Zároveň výzkum v závěru ukazuje názory respondentů na samotné partnerské vztahy.
Rokoková móda na portrétech šlechtičen z českých zemí a jejich vizuální sebeprezentace
Vlášková, Jana ; Šedivá Koldinská, Marie (vedoucí práce) ; Kutílková, Dagmar (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá rokokový oděv šlechtičen v českých zemích na základě reprezentačních portrétů a dalších dobových maleb. V první části sumarizuje s využitím sekundární literatury základní fakta vývoje rokokové mody. Další část charakterizuje portrét jako historicky pramen. Poslední, stěžejní část předkládá podrobné popisy portrétů a dokumentuje univerzální i specifické rysy dámské mody. Výsledkem je souhrn typických znaků rokokového oděvu šlechtičen v českých zemích od třicátých do osmdesátých let 18. století.
Identita ve věku internetové komunikace
Píšl, Radek ; Duffková, Jana (vedoucí práce) ; Sládek, Jan (oponent)
Předkládaná diplomová práce je přehledovou studií usilující o popis základních konceptů sociologických teorií identit a zároveň pro tyto teorie relevantních konceptů z oblasti sociologického zkoumání Internetu. Nejprve jsou představeny základy teorií identit, tak jak byly zformulovány autory symbolického interakcionismu v první polovině 20. století. Následně jsou podrobněji popsány klíčové body teorií individuálních a kolektivních identit a v této souvislosti je připomenuta rovněž teorie sociální konstrukce reality, která vysvětluje propojení mezi individuální a kolektivní rovinou analýzy. Nakonec jsou v práci probírány koncepce reflektující vztah individuálních identit a internetové komunikace, zejm. v rámci tzv. virtuálních komunit, a rovněž jsou představeny koncepce, jež se snaží charakterizovat úlohu Internetu v procesech formování kolektivních identit.
Akulturační strategie v hudebních sebeprezentacích cizinců v České republice
Skořepová, Zita ; Jurková, Zuzana (vedoucí práce) ; Stavělová, Daniela (oponent)
V České republice provozují hudbu příslušníci různých cizineckých menšin, kteří se ve svých vystoupeních explicitně identifikují se svojí etnicitou a s oblastí svého původu. Hudebníci poukazují na to, že sami pocházejí například z Kuby, Ukrajiny anebo obecněji ze "Střední Asie" a hudba, kterou publiku nabízejí, je představována jako "kubánská", "ukrajinská lidová" či "středoasijská tradiční". Předmětem zkoumání jsou jednotlivé koncerty, chápané jako hudební události - performance - s určenými pravidly jednání interagujících účastníků. V Goffmanově duchu je jednání zkoumaných hudebníků během těchto událostí pojímáno jako sebeprezentace, jejíž význam určují repertoár, místo a příležitost konání, druh publika atd., jakožto "nosiči znaků". Z výzkumu vyplývá, že hudebníci ve svých sebeprezentacích různými způsoby vyjadřují kdo jsou, odkud pocházejí a rozličně představují (nejen) hudební kulturu vlastního původu. Inspirujíc se modely akulturačních strategií Johna W. Berryho (Berry et al., 1997), se na základě faktorů určujících charakter aktivit hudebníků z řad cizineckých menšin pokouším určit akulturační strategie odrážející se v jejich hudebních sebeprezentacích: kdy je možné pozorovat jednání odpovídající principům integrace anebo separace na druhou stranu? Jak se hudebníci s tou či onou strategií...
Společenská a kulturní interpretace fotografie
Makovcová, Hana ; Balon, Jan (vedoucí práce) ; Kotík, Michal (oponent)
Bakalářská práce Společenská a kulturní interpretace fotografie se zabývá společenskými aspekty fotografie, především způsobem jejího čtení, spojitostí se sociálními vědami a proměnami funkce od svého vzniku až po současnou dobu, zejména ze vztahu k individuálnímu pojímání fotografie. Text krátce nastiňuje definici fotografie jakožto technického obrazu a s ní spojeného fotografického gesta a uvádí nás do možností jejich sociologického zkoumání pomocí vizuální sociologie skrze vizuální sociologické fakty. Ukazuje fotografii jako formu společenského rituálu, nástroje zachování přítomnosti a stvrzení skutečnosti i prostředku moci. Předkládá dopady technické reprodukce na masové šíření obrazu a tím způsobené změny ve vztahu k obrazu. Ukazuje proměnu analogové fotografie archivované v rodinných fotoalbech, coby prostředku uchování rodinné paměti a biografie, na fotografii digitální, která nabývá nové funkce sebeprezentace především díky novému způsobu archivace ve virtuálním prostředí sociálních sítí a předkládá s tím spojenou teorii individualizace.
Emil František Burian. Sebeprezentace, reprezentace a paměť
STŘELBOVÁ, Tereza
Předkládaná diplomová práce rozkrývá postupy utváření obrazu divadelního režiséra, hudebního skladatele, publicisty a dramatika Emila Františka Buriana ve třech klíčových okruzích. První objasňuje principy sebeprezentace a volbu charakteristických prostředků pro budování svého vnějšího obrazu v kontextu proměn osobních postojů i společenského vývoje 30. - 50. let 20. století. Druhá rovina zasazuje Emila Františka Buriana do souřadnic kulturní politiky komunistického režimu a sleduje způsoby konstrukce veřejného obrazu reprezentanta oficiální socialistické kultury. Obě roviny vychází především z detailní analýzy Burianovy divadelní činnosti, rozhlasových aktivit a článků v odborném i společenském tisku. Třetí rovina kvalifikační práce věnuje pozornost problematice tvorby individuální paměti a systematickému úsilí o budování "kultu osobnosti" E. F. Buriana. Interpretací biografií a vzpomínek herců, režisérů, novinářů i politiků se pokouší profilovat profesní i soukromý život tohoto umělce.
Antické motivy ve světě posledních Rožmberků
KINDLMANN, Petr
Práce pojednává o způsobech sebeprezentace posledních Rožmberků. Ti využívali reprezentaci kvůli podpoře své politické funkce. Studovanými prameny jsou oslavné básně a výzdoba rožmberských sídel, které sloužily jako prostředek k vyjádření ctností renesančního velmože. Předkládaná studie sleduje, které antické motivy byly využívány rožmberské propagandě. Snaží se zachytit i pohled konkrétních jedinců na vybrané antické motivy, kterými se členové rodu červené pětilisté růže prezentovali. Starověká exempla uváděla Rožmberky jazykem symbolické komunikace jako křesťanské rytíře.
Římské motivy v sebeprezentaci renesančního velmože. Symbolická výzdoba ve Zlatém sále letohrádku Kratochvíle
KINDLMANN, Petr
Cílem bakalářské práce je poznání rozdílných motivů symbolické výzdoby zámku Kratochvíle. Analýza figurálních štukových scén ve Zlatém sále povede ke srovnání s vnitřním světem renesančního šlechtice. Interpretace symbolických motivů z římských dějin podle Tita Livia pomůže s porozuměním sebeprezentace Viléma z Rožmberka.
Formy, metody a zásady sebeprezentace uplatňované v životě vysokoškolských studentů
FILIPOVÁ, Darina
Sebeprezentace je chápaná jako informování okolí o osobních postojích, cílech chování a celkovém životním směrování. Vedle sebepoznávání, sebepojetí a seberealizace je nedílnou součástí šířeji pojaté asertivity. Sebeprezentace zároveň charakterizuje životní styl člověka a představuje způsobilost přesvědčivě, srozumitelně, působivě a hlavně účinně prezentovat sebe sama, své záměry, produkty či myšlenky okolí, cílové skupině, posluchačům, publiku. Vývoj sebeprezentace a vůbec sebeprosazování je celoživotním procesem a má svá specifika z hlediska forem, metod a zásad i v životě studentů vysokých škol. Ve své práci bych chtěla shrnout to, jak docílit správné sebeprezentace vysokoškoláků a tím i ukázat, že pochopení forem, metod a zásad sebeprezentace je součástí jejich úspěchu a to nejen v rámci studia. Využila jsem kvantitativního výzkumu, formou skupinových pohovorů, individuálně řízených rozhovorů a dotazníků. Vysokoškolští studenti teoreticky ovládají zásady sebeprezentace, v praktickém životě je však uplatňují většinou bezděčně. Škála vysokoškoláky uplatňovaných forem sebeprezentace nevyužívá v plné míře principů vedoucích k racionálnímu či emocionální působení na okolí. K dalšímu rozšíření jejich vědomostí a dovedností využívaných v rámci účinné sebeprezentace by nepochybně mohlo přispět systematičtější využívání výcvikových seminářů, zaměřených na důslednější péči o osobně sociální rozvoj.
Sebeprezentace uchazeče o zaměstnání písemnou formou před ústním pohovorem
NEKOLOVÁ, Adéla
Práce se zabývá významem životopisu při hledání zaměstnání a to v období před ústním pohovorem. Tématika je nahlížena z pohledu zaměstnavatele i uchazeče o zaměstnání. V teoretické části jsou vymezeny a vysvětleny klíčové pojmy a je zmapován proces příprav před ústním pohovorem. Dále jsou popsány náležitosti, které by měl životopis obsahovat, přičemž jsou v literatuře sledovány rozdíly těchto doporučení. Praktická část diplomové práce konfrontuje a sleduje teoretické informace na zkoumaném vzorku šedesáti životopisů. Doporučené poznatky jsou porovnávány se skutečnými fakty, na jejichž základě jsou vyvozeny závěry a souhrny konkrétních kategorií i studovaného celku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 57 záznamů.   začátekpředchozí48 - 57  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.