Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 56 záznamů.  začátekpředchozí47 - 56  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Výchova kojence v rodině
BÖHM, Jan
Cílem mé bakalářské práce bylo sestavit ucelenou a přehlednou teoretickou základnu v oblasti vývoje a výchovy kojence v rodině a na tomto základě sestavit co možná nejvhodnější intervenční program tak, aby rodiče byli schopni nabízet svému dítěti maximum podnětů, vhodných k jeho zdravému vývoji. Tento intervenční program by měl vyhovovat co možná nejširšímu spektru rodičů, z hlediska časových, finančních a místních, resp. prostorových možností. V mojí bakalářské práci se tedy zabývám výchovou kojence v rodině se zaměřením na jeho optimální způsob vývoje z hlediska tělesného, duševního, sociálního a spirituálního zdraví. Teoretickou část tvoří základní přehled pojmů a poznatků od předních českých a zahraničních autorů, zabývajících se vývojem a výchovou kojenců. Výzkumná část přináší poznatky o pozitivním vlivu aktivního přístupu a zařazení intervenčního programu do výchovy kojence z hlediska psychomotorického vývoje a výchovy v sociálním životě, v rodině, v oblasti odborné péče a ve společenském kontextu. Ve vyhodnocení naměřených dat jsou analyzovány a porovnány výsledky, ze kterých jsou vyvozeny závěry a doporučení pro výchovu kojence v rodině. Práce má za cíl poukázat na důležitost vhodně zvoleného přístupu ve výchově již od prvního dne narození dítěte z důvodu vysokého významu pro jeho budoucí život. Na počátku každé fáze výchovy kojence lze rodičům doporučit studium navrhovaného intervenčního programu a případný společný nácvik technik s odborníkem, který má za úkol dohled nad správnou technikou do okamžiku osvojení.
Komparace cirkadiánní typologie a cirkadiánních rytmů u sportujících pubescentů (hráčů badmintonu) a nesportujících pubescentů.
JANÁČKOVÁ, Iva
Lidé již po tisíciletí uznávají důležitost rytmů, podle kterých sklízeli a sázeli, spali a jedli. Cirkadiánní rytmy hrají v životě člověka velkou roli. Cirkadiánní preference se rozdělují na ranní a večerní typ. Sportovní pohybová aktivita má velký vliv na zdraví pubescentů, proto je považována za základní prvek zdraví. Cílem práce bylo vytvořit pro skupinu pubescentních sportovců desetitýdenní intervenční program. Provést závěrečné testování a tím ověřit jeho účinnost. Mezi použité metody patří dotazník CIP (HARADA, KREJČÍ, 2010) a záměrné pozorování badmintonistů. Z výsledků testování vyplývá, že sportující pubescenti jsou ranním typem, chodí dříve spát a mají menší problémy s usínáním než pubescenti, kteří nesportují. Po aplikaci intervenčního programu měli sportující pubescenti menší problémy s depresí. Všechny tři výzkumné předpoklady se ukázaly jako pravdivé. Výsledky této práce bude možno využívat v předmětu Výchova ke zdraví v rámci studia na Pedagogické fakultě.
Analýza účinnosti jógových programů pro seniory v ČOS\\
HOLÁ, Markéta
V předložené práci ověřuji význam a realizovatelnost revitalizačního programu pomocí jógových cvičení, který je aplikován na seniorskou skupinu navštěvující organizaci Sokol. V teoretické části se zabývám problematikou seniorského věku a obtížemi s ním souvisejícími. Teoretická část se vztahuje k pohybové aktivitě, dále k životosprávě, ale také k ženské a mužské problematice v období klimakteria. Praktická část práce předkládá obsahově zpracovaný intervenční program, skládající se z jógových cviků, který byl aplikován u třicetičlenného souboru cvičenců. Skupina seniorů od padesáti do sedmdesáti šesti let pochází z Českých Budějovic a okolí. Intervenční program probíhal od 4.1. 2010 do 31.3. 2010. V tomto období se uskutečnilo 12 devadesát minut trvajících praktických lekcí, při kterých jsem cvičila se seniory jednoduchá jógová cvičení. Využila jsem prostorů tělocvičny Sokola v Českých Budějovicích. Před zahájením a po ukončení programu byli senioři podrobeni testování pomocí postojových dotazníků, individuálně řízených rozhovorů, pozorování a pohybového testu. V závěru práce jsou zdokumentovány výsledky, které byly získány porovnáním vyhodnocených výsledků z dotazníku, individuálně řízených rozhovorů a pozorování. Byly zjištěny pozitivní změny v postojích k pohybové aktivitě a zdravému životnímu stylu. Na závěr lze říci, že jógový program je vhodný pro cvičení v ČOS.
Zdravotně sociální rizika obezity a nezdravého životního stylu ve vztahu k sebepojetí pubescentů a adolescentů
SCHUSTER, Jan
Záměrem práce bylo specializovat se ve výzkumu na nový netradiční přístup ke snižování hmotnosti pubescentů a adolescentů s nadváhou a obezitou prostřednictvím navození příznivých změn v sebekontrole a sebeúctě intervenčním pohybovým programem. Cílem je nejen určit postup pro snížení nadváhy, ale popsat i korelace psychických stavů a sociálních rizik nadváhy a obezity u pubescentů a adolescentů. Základem obsahu programu jsou jógové techniky a jógové sestavy. Ve výzkumném šetření bylo sledováno 224 účastníků a intervenční program absolvovalo 133 účastníků šetření ve věkových kategoriích pubescence a adolescence. Program byl aplikován v délce dvanácti týdnů. Po absolvování intervenčního pohybového programu došlo ke snížení tělesné hmotnosti, BMI a pozitivním signifikantním změnám v úbytku množství podkožního tuku a snížení depresivních stavů a úzkosti u účastníků programu. Celkově byla antropometrická měření provedena u 1136 účastníků. Stanovené hypotézy potvrdily správný předpoklad účinku intervenčního pohybového programu. Zjištěné údaje byly statisticky zpracovány a vyhodnoceny ve spolupráci s Gerstnerovou biomedicínckou laboratoří ČVUT Praha.
Tělesná výchova jako součást harmonického rozvoje osob s mentálním postižením (ověření pohybového programu na základní škole speciální)\\
HUTROVÁ, Kateřina
: Úkolem této práce bylo během 5 měsíců ověřit intervenční pohybový program pro mentálně postižené v Ústavu speciální péče v Blatné. Program na podporu rozvoje pohybových schopností a dovedností obsahoval jednoduché pohybové hry, psychomotorická a jógová cvičení. Losováním bylo vybráno 10 členů do kontrolní skupiny a 13 do skupiny experimentální, která se aktivně podílela na experimentu. Obě skupiny prošly vstupním a výstupním měřením, které obsahovalo několik standardizovaných motorických testů, pomocí nichž byl zjišťován vliv programu. Naměřené hodnoty byly zpracovány statistickými metodami a výsledky navzájem porovnány před a po aplikaci programu i mezi skupinami navzájem. Statistika potvrdila zlepšení u experimentální skupiny.
Možnosti edukace zdraví u osob s roztroušenou sklerózou.
ŠLÁPOTOVÁ, Blanka
Ve své bakalářské práci se zabývám problematikou roztroušené sklerózy. První teoretická část je zaměřena na analýzu související literatury. Pozornost je věnována problematice roztroušené sklerózy, co ji vyvolává, jaké jsou příčiny, výskyt, příznaky a důsledky, které přináší. Dále se zabývám psychosociálními důsledky vážného onemocnění. Hovořím o Výchově ke zdraví jako nové potřebě vedení člověka k zájmu o vlastní zdraví. Dotýkám se také programu Zdraví 21- Zdraví pro všechny v 21. století Hlavní náplní druhé části je realizace tříměsíčního intervenčního programu zdravého žití pro osoby s roztroušenou sklerózou. A následná komparace postojů k vlastnímu zdraví před započetím intervenčního programu a po něm. Používám kvantitativní metodologii, hlavním nástrojem sběru dat je dotazník.
Kvalita života v seniorském věku u žen a mužů v domově seniorů " Pod Lipami" ve Smečně, okres Kladno.
PINKASOVÁ, Šárka
Název mé bakalářské práce je Kvalita života v seniorském věku žen a mužů v domově seniorů ?Pod Lipami? ve Smečně, okres Kladno. Toto téma jsem zvolila, protože stárnutí populace se stává stále větším problémem, který nemůže být ignorován a který je fenoménem naší doby. Ovlivňuje jak jednotlivce, tak společenský život. Téma mé bakalářské práce je zaměřeno na otázku kvality života seniorů. Teoretická část práce popisuje výrazy demografie stárnutí, dále se zabývá různými aspekty stáří, výrazy geriatrie a gerontologie, zdravotním stavem starších lidí, kvalitou života a jejími determinantami, které ovlivňují život seniorů. Teoretická část vychází z poznatků odborné literatury. Zabývá se oblastmi stárnutí a stáří, teoretickým vymezením kvality života a péčí o seniory. Praktická část je zaměřena na vlastní šetření a vyhodnocení kvality života seniorů.
Ověření intervenčního programu pro integraci osobnosti a rozvoj zdraví mentálně postižených pomocí pohybových aktivit v Soběslavi.\\
MUDROVÁ, Kateřina
Tato diplomová práce se zabývá ověřením intervenčního pohybového programu pro mentálně postižené. Program byl aplikován po dobu 5 měsíců jedenkrát týdně jednu hodinu ve Speciální škole v Soběslavi. Tento pětiměsíční cyklus byl přerušen prázdninami. Experimentální skupinu tvořilo 12 žáků této školy se středně těžkým mentálním postižením ve věku 8 {--} 17 let. Cílem mé práce bylo zjistit, zda se probandi experimentální skupiny zlepší ve vybraných testech motorické kompetence a ukazatelích sociálního učení po provedení intervenčního programu. Testování proběhlo pomocí standardizovaných testů. Pro srovnání byla použita kontrolní skupina tvořena také probandy ze Základní školy v Soběslavi.Tuto skupinu tvořilo 12 žáků se středně těžkým mentálním postižením ve věku 10 {--} 18 let. K vyhodnocení získaných dat bylo použito statistických metod.
Podpora rozvoje zdraví mentálně postižených pomocí intervenčního pohybového programu
NEŠETŘILOVÁ, Zuzana
Ve své bakalářské práci se zabývám podporou rozvoje zdraví mentálně postižených pomocí intervenčního pohybového programu. V teoretické části jsem se zaměřila na veškerý sport postižených, organizace a vrcholné světové soutěže. Na základě intervenčního pohybového programu jsem zjišťovala, zda došlo ke zlepšení u motorických a sociálních ukazatelů. Výsledky prokázaly, že aplikovaný program měl na jedince pozitivní vliv.
Ověření intervenčního programu pro integraci osobnosti a rozvoj zdraví mentálně postižených pomocí pohybových aktivit ve Vodňanech.\\
DVOŘÁKOVÁ, Renata
Diplomová práce je zaměřena na ověření intervenčního programu, který byl aplikován po dobu pěti měsíců u dětí s mentálním postižením. V teoretické části jsem se zaměřila na problematiku života mentálně postižených. Přiblížila jsem podstatu integrace osobnosti, za jakých podmínek je výhodná, zmínila jsem vzdělávací systémy zaměřené na tělesnou výchovu a s tím spojený význam pohybových aktivit. Smyslem aplikovaného programu bylo zjistit, zda dojde ke zlepšení u motorických a sociálních ukazatelů. Abych dokázala úspěšnost cvičení, děti jsem testovala po roce znovu. Výsledky jsou statisticky významné a program měl na jedince pozitivní vliv.\\

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 56 záznamů.   začátekpředchozí47 - 56  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.