Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 54 záznamů.  začátekpředchozí45 - 54  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
TÝRANÉ DĚTI V ČESKÉ REPUBLICE - PRÁVNÍ ASPEKTY FENOMÉNU TÝRANÝCH DĚTÍ
HOFBAUER, Michal
Téma: Týrané děti v české republice ? právní aspekty fenoménu týraných dětí Ve své diplomové práci jsem se zaměřil na syndrom CAN. Práce má dvě části, teoretickou a výzkumnou. V teoretické části popisuji syndrom CAN, jeho možný dopad na celkový vývoj dítěte a v neposlední řadě také na to, co nabízí legislativa jako řešení tohoto problému. V části výzkumné jsem formou interview zjišťoval za pomoci vzorku 200 osob, jak je veřejnost o tomto fenoménu informována, jaké postoje k němu zaujímá a jaká by dovedla vymyslet řešení. Výsledky šetření vyjadřuje popis a grafy.
Psychologické, zdravotní, sociální a právní aspekty týrání a zanedbávání dětí
PROCHÁZKOVÁ, Adéla
Teoretická část popisuje formy syndromu CAN, tedy týrání, zneužívání a zanedbávání dětí a jejich zdravotní, psychické a sociální následky. Je zde také řešena problematika rizikových faktorů týrání, zneužívaní a zanedbávání dětí. V další části teoretické práce jsou uváděny možnosti prevence, terapie a pomoci obětem tohoto sociálně patologického jevu. Nemalá část teoretické práce je věnována právnímu aspektu týrání, zneužívání a zanedbávání dětí a v neposlední řadě popisuje i jejich možnou viktimizaci a prevenci. Cíle bakalářské práce vycházejí z komparace výsledků dotazníkového výzkumu provedeného u dvou skupin respondentů. Tyto dvě skupiny tvoří respondenti z obce Vílanec a respondenti z města Jihlava. Prvním cílem bylo zjistit informovanost respondentů obou skupin o problematice týrání a zanedbávání dětí, včetně možnosti jejich prevence. Druhým cílem pak porovnat získané informace mezi oběma cílovými skupinami. Oba tyto cíle se podařilo splnit. Výzkum této bakalářské práce byl proveden formou kvantitativního výzkumu, technikou dotazníkového šetření. Na základě cílů byla stanovena hypotéza H1: Vyšší informovanost o problematice týrání a zanedbávání dětí prokáží respondenti z města Jihlavy oproti informovanosti respondentů z obce Vílanec. Tato hypotéza byla vyvrácena.
Syndrom CAN v krizové intervenci
IGNATIDISOVÁ, Andrea
Tato bakalářská práce je zaměřena na syndrom CAN (syndrom týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte) v krizové intervenci. Pozornost je věnována bližšímu rozebrání jednotlivých forem CAN ? především fyzickému týrání, psychickému týrání, sexuálními zneužívání a zanedbávání. Představuje základní legislativní úpravu problematiky a nejvýznamnější instituce, které se dětem postiženým syndromem CAN věnují v rámci krizové intervence.
Případy řešení situací ohrožených dětí pedagogy na základních školách.
ŠVEHLOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývala případy řešení ohrožených dětí pedagogy na základních školách. Pedagogové základních škol mají důležitou úlohu při rozpoznání a následném řešení situací, kdy se dítě nachází v tíživé situaci. Cílem bylo zjistit, jaké jsou tíživé situace ohrožených dětí na základních školách a jakým způsobem je následně řeší pedagogové základních škol v případě jejich podezření na ohrožení dítěte. Pro výzkum byla využita metoda dotazování, technika polostrukturovaného rozhovoru. Z výsledků výzkumu byly zformulovány hypotézy, týkající se pohledu pedagogů základních škol na tíživé situace dětí a způsobu řešení těchto situací v případě jejich podezření na ohrožení dítěte. Výzkum poskytl přehled o souboru nejdůležitějších faktorů ovlivňujících řešení případů ohrožených dětí v základních školách. Získané informace odhalily skutečnost, že je potřeba zvýšit nabídku pomoci školám a jejím zaměstnancům orientovat se v dané problematice. Praktickým výstupem bakalářské práce je leták určený pedagogům ZŠ, který může být jednoduchou a rychlou pomůckou pro jejich orientaci při řešení problému ohroženého dítěte.
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM PRO RODIČE V OBLASTI NÁSILÍ NA DĚTECH
AUBRECHTOVÁ, Kateřina
Násilí na dětech, zejména pak fyzické týrání, zneužívání a zanedbávání dětí, je téma, na které je v poslední době upozorňováno stále častěji mediálními kauzami. Je smutné, že se i přes velké množství hlášených případů skrývá mnoho dalších za zdmi domácností. Fyzické týrání, zneužívání a zanedbávání je velice závažné a zároveň zajímavé téma, o které jsem se začala zajímat již na střední škole. To je důvod, proč jsem si toto téma zvolila pro vypracování své závěrečné bakalářské práce. Teoretická část byla zaměřena na rodinu, dítě a jejich postavení ve společnosti. V práci nalezneme popsané druhy týrání, zneužívání a zanedbávání. Dále se z textu dozvídáme jaká je charakteristika, následky, oběti a pachatelé z každého druhu týrání. Cílem této práce je nalézt v problematice násilí na dětech oblasti, kde doposud rodiče nemají dostatek informací. Výzkumnou metodou bylo písemné dotazníkové šetření. Dotazníky byly rozdány rodičům dětí, navštěvujících 1. {--} 4. ročník Základní školy v Sázavce a Základní školy v Habrech. V práci byly stanoveny tři hypotézy. První hypotéza říká, že informovanost rodičů souvisí s věkem. Tato hypotéza se nepotvrdila. Druhá hypotéza říká, že informovanost rodičů souvisí se vzděláním. Tato hypotéza se rovněž nepotvrdila. Poslední třetí hypotéza říká, že rodič, který je informován, by měl znát jeden příklad ze čtyř základních druhů násilí. Podle získaných výsledků se tato hypotéza potvrdila. Dle odpovědí má 87 % rodičů informace o fyzickém týrání, 86 % o psychickém týrání, 74 % o sexuálním zneužívání a zanedbávání zná 33 % rodičů. Na základě zjištěných výsledků bude možné vytvořit vzdělávací program pro rodiče v oblasti násilí na dětech.
Informovanost o preventivních programech zaměřených na syndrom CAN
MÜLLEROVÁ, Pavla
Bakalářská práce na téma {\clqq}Informovanost o preventivních programech zaměřených na syndrom CAN`` je rozdělena do dvou hlavních částí. Teoretická část bakalářské práce je zaměřena na syndrom CAN neboli syndrom týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte. Popisuje jeho jednotlivé formy a projevy, uvádí charakteristiku nejčastějších obětí a pachatelů a situaci v České republice z hlediska právní úpravy i výskytu syndromu CAN. Podstatná část práce je věnována prevenci týrání, zneužívání a zanedbávání dětí na všech jejích úrovních {--} tedy prevenci primární, sekundární, terciární a kvartérní. Jako příklady preventivních opatření uvádí práce kampaň STOP násilí na dětech a metodické opatření určující postup lékařů při podezření ze syndromu CAN. Cílem práce je zjistit míru informovanosti laické a odborné veřejnosti o těchto preventivních programech. K dosažení cíle byl v praktické části práce realizován výzkum. Výzkumnou metodou bylo dotazníkové šetření mezi studenty středních škol a dětskými lékaři, pracovníky sociálně právní ochrany dětí a policisty. Na základě stanoveného cíle byly formulovány dvě hypotézy. První z nich říká, že studenti posledních ročníků středních škol v Táboře neznají kampaň STOP násilí na dětech. Tato hypotéza se nepotvrdila. Druhá hypotéza pak říká, že dětští lékaři, pracovníci sociálně právní ochrany dětí a policisté v Jihočeském kraji nejsou seznámeni s metodickým opatřením určujícím postup lékařů při podezření ze syndromu CAN. Ani tato hypotéza nebyla potvrzena. Bakalářská práce může být využita jako zdroj ucelených informací o syndromu CAN. Její hlavní přínos spočívá ve zmapování informovanosti laické i odborné veřejnosti o problematice týrání, zneužívání a zanedbávání dětí a preventivních programech zaměřených na syndrom CAN.
Mnohoproblémové rodiny
VANDASOVÁ, Petra
Práce je pojata jako případová studie sociální problematiky mnohoproblémových rodin. Je zaměřena na konkrétní mnohoproblémovou rodinu a charakteristiku specifických sociálních problémů, se kterými se tato rodina potýká. Práce je podložena kazuistikami jednotlivých členů rodiny.
Emocionální zanedbávání dětí v rodinách
BŘICHÁČKOVÁ, Lenka
Bakalářská práce s názvem {\clqq}Emocionální zanedbávání dětí v rodinách`` je rozdělena do dvou hlavních částí. První, teoretická část je založena na terminologii a základních informacích o syndromu CAN. Tato část nás seznamuje se základními pojmy této problematiky, s rozdíly mezi fyzickým, sexuálním zneužíváním, zanedbáváním a jejich následky pro život dítěte. Dále je zde popsána otázka prevence a možnosti diagnózy a terapie. Teoretická část se zakončuje stručným popisem vnímání problému zanedbávání a zneužívání dětí z pohledu sociálního pracovníka. Praktická část této práce se zaměřuje na otázku emocionálního zanedbávání dětí mladšího školního věku. Právě tato věková kategorie respondentů byla hlavním zdrojem cenných dat pro mé sociální šetření. Sociální šetření bylo založeno na metodě rozhovoru s respondenty, na podkladě předem připraveného dotazníku. Rozhovor byl zrealizován v jedné ze základních škol ve Strakonicích. Dětem ve věku od sedmi do jedenácti let jsem pokládala jednotlivé otázky, z jejich odpovědí jsem získala důležité výsledky šetření, které poté potvrdily či vyvrátily mé hypotézy.
Dopady týrání dětí na člověka v dětství a dospělosti
DIVIŠOVÁ, Markéta
Práce se zabývá dopady syndromu týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte (CAN) na člověka v dětství a dospělosti. První část je zaměřena na uspokojování potřeb zdravého vývoje dítěte. Další text je již věnován problematice syndromu CAN. Charakterizuje konkrétní formy a projevy syndromu CAN. Podrobněji informuje o týrání, sexuálním zneužívání a zanedbávání dítěte. Poté uvádí dopady syndromu CAN na člověka v dětství a dospělosti. V této části se také nacházejí případy rizikového chování dětí a rodičů. Převážně se zaměřuje na psychickou deprivaci. Poslední část práce popisuje následnou péči o týrané, zneužívané a zanedbávané děti. Taktéž podává informace o pomáhajících organizacích pracujících s dětmi zasaženými syndromem CAN. Celou problematiku více přibližují přiložené kazuistiky.
Význam a vliv prostředí na formování osobnosti dítěte
CHODOROVÁ, Alena
Práce srovnává podmínky pro vývoj dítěte v rodině, která má problémy se zvládáním péče s prostředím v dětských domovech, kde děti po odejmutí z původních rodin vyrůstají.Vydefinovala jsem rodinu obecně, její velký význam pro rozvoj jedince. Popsala jsem změny současné rodiny oproti klasickému modelu a s tím související problémy působící při výchově dětí. Dále jsem se zaměřila na možnosti sociální práce s problematickými rodinami při snaze o co nejkvalitnější sanaci rodin. Poukázala jsem na přednosti i problémy náhradní rodinné péče. V další části jsem popsala aspekty ústavní péče.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 54 záznamů.   začátekpředchozí45 - 54  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.