|
Severovýchodní část obchvatu města Hranice
Kelča, Petr ; Jakl, Tomáš (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Náplní diplomové práce je vypracování varianty technického řešení Severovýchodního obchvatu města Hranice a její následné porovnání s variantou vypracovanou firmou Linio Plan, s.r.o. Hlavním úkolem obchvatu je obsluha průmyslové zóny, díky čemuž dojde k odsunu velké části tranzitní dopravy z centra města. Základním rozdílem porovnávaných variant je jejich umístění vůči městu, kdy řešení vypracované firmou Linio Plan, s.r.o. prochází skrze průmyslovou zónu a druhá varianta vně.
|
| |
|
Vyhledávací studie obchvatu obce Radňovice
Polický, Radek ; Janda, Michal (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Cílem této práce je návrh variantního řešení obchvatu obce Radňovice, ležící v kraji Vsočina. Centrem obce prochází silnice I. třídy č. 19 spojující Nové Město na Moravě a Žďár nad Sázavou. Silnice I/19 zajišťuje v současnosti dopravní spojení obce se spádovými centry i okolními obcemi a současně přímou dopravní obsluhu přilehlé zástavby. Většina vozidel však obcí Radňovice pouze projíždí, proto je již dlouhodobě sledována výhledová trasa pro přeložku této silnice mimo zástavbu, jižně od zastavěného území obce. Byly navrženy tři varianty, z nichž jedna byla vybrána k podrobnějšímu zpracování. Dále bylo provedeno sčítání dopravy a posouzení výhledových intenzit dopravy.
|
|
Dopravně-urbanistické řešení Černé louky v Ostravě
Slowik, Jiří ; Holcner, Petr (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Práce si klade za cíl vytvořit dopravně urbanistickou studii, která povede k zatraktivnění celé oblasti, ať už pro stálé či migrující obyvatelstvo, převede dopravu tak, aby co nejméně kolidovala s návštěvníky centra, ale zároveň zachovala jeho dobrou dostupnost a podpoří rozvoj pěších a cyklistických tras v návaznosti na okolní území. Dopravně-urbanistické řešení bude pracovat s územním plánem a studií města Ostravy a zároveň zohlední výsledky architektonicko-urbanistických soutěží a studií na danou lokalitu. Důraz bude kladen na vytvoření ekonomicky rozumného řešení s návazností na budoucí vývoj lokality, etapizaci výstavby a rychlou realizaci.
|
|
Křižovatka ulic Krásnopolské a Opavské v Ostravě
Kocurek, Ondřej ; Kotas, Roman (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší křížení ulic Krásnopolské a Opavské v Ostravě. Stávající křižovatka zajišťuje hlavní dopravní spojení mezi městskými částmi Krásné Pole a Porubou, ulice Opavská je součástí silnice I/11, hlavním dopravním tahem mezi Opavou a Ostravou. Diplomová práce řeší variantní návrhy lepšího napojení větve křižovatky ulice Krásnopolské na ulici Opavskou, současný stav konstrukčně nevyhovuje především rozhledovými poměry a úpravou nároží křižovatky. Všechny varianty jsou navrženy dle platných norem a technických předpisů.
|
| |
|
Polyfunkční dům
Holub, Ondřej ; Kopřivík, František (oponent) ; Košíčková, Ivana (vedoucí práce)
Diplomová práce „Polyfunkční dům“. Práce řeší realizační projekt polyfunkčního domu v Jihlavě. Objekt je umístěn na okraji Jihlavy v rozvíjející se části Horní Kosov. Pozemek je mírně svažitý od západu na východ a navazuje na ulici Buková. Jedná se o objekt s šesti nadzemními a jedním podzemním podlažím. Podzemní podlaží je monolitické železobetonové a slouží jako hromadné garáže. Nadzemní podlaží jsou zděná z keramických tvárnic se zateplením. V prvním nadzemním podlaží jsou umístěny čtyři komerční prostory a hlavní vstup do bytové části objektu. V druhém až šestém nadzemním podlaží je 17 bytů o velikostech 1+kk až 4+kk s terasami a balkony. Zastřešení objektu je řešeno jednoplášťovou plochou střechou. Vytápění jednotlivých částí domu bude zajištěno pomocí ústředního vytápění. Každý byt, komerční prostor i společné prostory mají vlastní plynový kotel. Polyfunkční dům je napojen na místní komunikaci – ulici Buková – novým sjezdem. V rámci polyfunkčního domu v podzemním podlaží je navrženo 20 parkovacích míst a dále je na pozemku navrženo dalších 14 venkovních parkovacích míst.
|
| |
|
Cyklotrasa mezi Havířovem a Hrabovou
Kocurek, Ondřej ; Novák, Martin (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce řeší návrh cyklotrasy mezi městem Havířov a městskou částí Ostrava - Hrabová. Současné cyklotrasy jsou v tomto území vedeny částečně po silnicích druhé třídy II/478 a II/473, kde je vysoká intenzita dopravy, využití těchto komunikací tedy není vhodné. Tato řešení taktéž potlačují rekreační funkci cyklotras. Navržená trasa zajišťuje bezpečnější spojení mezi Havířovem a Hrabovou, kde se napojuje na stávající cyklotrasu č. 6064. Trasa prochází podél koryta řeky Lučiny, kde tvoří okruh pro společný pohyb chodců, cyklistů a in-line bruslařů. Dále využívá účelové komunikace a místní komunikace s nízkou intenzitou dopravy. Návrh je rozdělen na čtyři úseky, z nichž každý je zvlášť posuzován. Stezka je navržena dle platných norem a technických předpisů.
|
| |