Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 47 záznamů.  začátekpředchozí41 - 47  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Srovnání přístupů M. Lipmana a O. Brenifiera k filosofování s dětmi
HUBENÁ, Lucie
V první části se práce zaměřuje na stručné nastínění problematiky Filosofie pro děti. Hlavní náplní práce je srovnání dvou přístupů k filosofování s dětmi. Pojednává o východiscích směrů a hledá rozdíly mezi nimi. Porovnává hlavní cíle, postavení a roli učitele při filosofování s dětmi Lipmanova a Brenifierova pojetí. Zabývá se rozhovorem, diskuzí a dialogem při filosofickém hledání s dětmi. Popisuje důležité oblasti rozvoje osobností všech účinkujících. Práce se snaží navrhnout možnost propojení obou směrů. Popisuje důvody k takovému spojení. V praktické části je uveden konkrétní způsob realizace spojení obou směrů při filosofování s dětmi.
Psané texty prostěsdělovacího funkčního stylu
SMETANOVÁ, Veronika
Cílem diplomové práce ?Psané texty prostěsdělovacího funkčního stylu? je popsat proměny funkčních stylů v současné komunikaci, ke kterým dochází v souvislosti se stíráním rozdílů mezi formálností a neformálností. Vzhledem k rozsáhlosti dané problematiky se blíže zaměříme především na spontánní psané komunikáty stylu prostěsdělovacího, které v poslední době do značné míry nahrazují projevy primárně mluvené. Práce vychází z rozboru jazykového materiálu nashromážděného v rámci diskusí názorového fóra portálu Novinky.cz. Analýza zaznamenaného materiálu si klade za cíl zjistit, v čem se spontánní zprostředkované psané komunikáty podobají projevům původně mluveným a zda si zachovávají nějaké rysy psanosti.
Zpřístupňování šedé literatury – dostupnost, transparentnost, budoucnost?
Fürstová, Iveta
Novinkou letošního semináře bude panel expertů na téma „Zveřejňování šedé literatury - dostupnost, transparentnost, budoucnost?“. Panelové diskuse, kterou bude moderovat Mgr. Iveta Fürstová, se zúčastní Mgr. Lenka Maixnerová z Národní lékařské knihovny, PhDr. Václava Horčáková z Historického ústavu AV ČR, v.v.i. a Tomáš Pergler z Akademie výtvarných umění v Praze. Téma panelové diskuse koresponduje s tématem semináře a představí názory odborníků z různých institucí na aktuální otázky z oblasti zpřístupňování šedé literatury.
Plný text: idr-177_4 - Stáhnout plný textPDF
Prezentace: idr-177_1 - Stáhnout plný textPDF; idr-177_2 - Stáhnout plný textPDF
Videozáznam: idr-177_3 - Stáhnout plný textMP4
METODIKA ANIMACE ČÁSTI MUZEJNÍ EXPOZICE
PETRÁŠKOVÁ, Jiřina
Práce se zabývá animační metodou seznámení s liturgickými muzejními sbírkovými předměty s ohledem na dětské vývojové etapy. Použité byly metody diskuse,dialog, dramatizace. Vytyčuje své záměry v oblasti výchovně " etické a poznávací.
Eutanázie z pohledu ošetřovatelského personálu
LENKOVÁ, Gabriela
Název bakalářské práce Eutanázie z pohledu ošetřovatelského personálu obsahuje část teoretickou a praktickou.Cílem práce je zmapovat názor ošetřovatelského personálu na eutanázii. Respondentky odpovídaly na následující otázky 1. Přiklánějí se všeobecné sestry na vybraných odděleních k legalizaci eutanázie nebo proti ní? 2. Jaké okolnosti vedou k jejich názoru? Pro získání výsledků jsem provedla výzkum formou kvalitativního šetření. Použila jsem metodu dotazování a techniku polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný soubor tvořilo devět sester z vybraných oddělení Nemocnice České Budějovice a.s. Na základě analýzy výsledků byly stanoveny odpovědi na výzkumné otázky. Odpověď č. 1 ? Ošetřovatelský personál se přiklání k legalizaci eutanázie v České republice. Odpověď č. 2 ? Ošetřovatelský personál v názoru na eutanázii ovlivňuje délka praxe, vzdělání, setkávání s nevyléčitelně nemocnými lidmi, zájem o téma eutanázie, znalost základních pojmů, postoj k svobodné volbě člověka ohledně práva rozhodovat o své smrti a situace v českém zdravotnictví, zejména nedostatečně rozvinutá a všem dostupná paliativní péče.
Rozvoj pozitivní identity u romské mládeže ve volnočasových aktivitách
HYNOUŠOVÁ, Olga
Práce pojednává o identitě mladých Romů. O její vývoji, významnosti a důležitosti při hledání sebe sama. Abychom lépe pochopili důležitost nalézání identity u romské mládeže, musíme poznat jejich kulturu, tradice, způsob života atd. V teoretické části dále najdeme rozvoj osobnosti ve volném čase, jeho důležitost při utváření osobnosti a metody výchovy aplikované na práci s romskou mládeží vycházející z {\clq}qdobré praxe``. Praktická část je zaměřena na výzkum v terénu. Výzkum je ověření hypotézy, stanovené na začátku práce. Dále jsou součástí výzkumu nové skutečnosti, které autorka objevila při realizaci výzkumu v terénu. Pedagogovi by měla tato práce dát ucelený náhled na problematiku rozvoje identity u romské mládeže.
Dialogický personalismus
CHALUPSKÁ, Martina
Tato práce pojednává o filosofickém proudu, který začal zapouštět své kořeny v 18. století ve filosofii řeči a výrazně se začal rozvíjet po první světové válce, tedy o tzv. DIALOGICKÉM PERSONALISMU. Charakterizuje samotný pojem dialogického personalismu, jeho vstup na pole filosofie a následný vývoj, a to jak ve světové sféře, kterou představují především Franz Rosenzweig, Ferdinand Ebner, Martin Buber a Emmanuel Lévinas, tak ve sféře české, která je zastoupena hlavně Karlem Vránou, Jolanou Polákovou nebo Milanem Machovcem. U každého z těchto autorů se podrobně věnuji jeho životu a následně rozboru jeho magnum opus z oblasti filosofie dialogu. Dále je zde popsán biblický rozměr tohoto proudu, Bible je zdrojem, z něhož filosofové dialogu vycházejí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 47 záznamů.   začátekpředchozí41 - 47  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.