Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 421 záznamů.  začátekpředchozí408 - 417další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
PROBLÉMY SOCIALIZACE KLIENTŮ S MENTÁLNÍM POSTIŽENÍM V SOCIÁLNÍCH ZAŘÍZENÍCH
HAVLÍKOVÁ, Anna
První teoretická část bakalářské práce je zaměřena na mentální retardaci. Další část, která je věnována ústavní péči, zahrnuje historii a transformaci ústavní péče. Třetí část práce se věnuje rozvoji osobnosti klientů s mentálním postižením v ústavní péči, zahrnující edukaci, výchovu a terapie. Poslední část teorie se zabývá socializací jedinců s mentálním postižením. Cílem práce je zmapování pracovních možností (činností), které jsou poskytovány osobám s mentálním postižením, a to ve vybraných zařízeních sociálních služeb jihočeského kraje. Práce je také zaměřena na spokojenost klientů s mentálním postižením, kteří vykonávají pracovní činnost. Pro sběr dat byl použit kvantitativní výzkum. Pro zjištění pracovních činností, které jsou nabízeny klientům přímo v zařízení, byla použita metoda technika e-mailového dotazování. Ve druhé části, která je zaměřena na klienty vykonávající pracovní činnost a jejich spokojenost, byla použita také metoda dotazování. V tomto případě se jednalo o techniku standardizovaného (řízeného) rozhovoru.
Práce s romskou mládeží v nízkoprahových zařízeních v Českých Budějovicích
HRUBÝ, Filip
Práce je zaměřena na specifika Romů, metodiku práce s romskou mládeží a její využití v českobudějovických nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež.. První kapitola objasňuje, kdo to jsou Romové, jejich původ a stručnou historii. Druhá část charakterizuje specifika romského etnika a bariéry v jejich integraci do společnosti. Ve třetí kapitole jsou popsány klíčové prvky práce s romskou mládeží. Čtvrtá část práce je praktická a snaží se nastínit užívání této metodiky v praxi. Vychází z šetření pomocí dotazníků. Dotazníky vyplňovali pracovníci nízkoprahových zařízení pro děti a mládež v Českých Budějovicích, kteří s Romy přímo pracují.
Sociální klima ve školní družině a jeho diagnostika
NESHYBOVÁ, Lucie
Cílem bakalářské práce bylo vyzkoušet si pedagogicko-psychologickou diagnostiku {--} dotazník, aplikovat ho ve školní družině a vyhodnotit. V první části bakalářské práce jsem se teoreticky zabývala termíny, které se dotýkaly praktické části, mezi tyto termíny patří sociální klima, sociální vztahy, sociální komunikace a socializace. Součástí této části je seznámení se školní družinou, jejími cíly, posláním a funkcí. V další části se věnuji problematice pedagogicko-psychologické diagnostiky, co to je a jak ji můžeme využít. Dále popisuji strategii a postupy diagnostiky, samotné metody i jejich využití. Praktická část se věnuje pedagogicko-psychologické metodě formou dotazníku, který má za cíl zjištění vztahu dětí ve školní družině a jejich spokojenost se zařízením. Za pomoci vyplněných dotazníků dětmi a jejich vyhodnocením jsem dospěla k závěru, že dětí mají mezi sebou dobré vztahy i s prostředím jsou téměř spokojeny.
Volnočasové aktivity romských dětí na Prachaticku.
PETRŮ, Libuše
Romská populace je v současnosti silně znevýhodněná. Romské děti často provozují činnosti živelně a propadají patologickým závislostem. Úkolem současné společnosti je těmto je{$\neg$}vům zamezit, nabídnout dětem kvalitní využívaní volného času. Efektivní využívání volného času by mělo být nezbytnou součástí života všech dětí. Projekty volnočasových aktivit pozitivně působí na integraci romských dětí. Současně jsou nástrojem prevence sociálně-patologických jevů ve společnosti. Cílem práce je zmapovat na Prachaticku docházku romských dětí v projektech volnočasových aktivit pro děti většinové společnosti a v projektech určených pro romské děti. U organizátorů zájmových útvarů zjistit náplň volnočasových aktivit dětí většinové společnosti a aktivit určených pro romské děti. Z výsledků vyplývá, že romské děti dochází do kroužků pro děti většinové společnosti pravidelně. Romské děti využívají i nabídky volnočasových aktivit určených výhradně pro ně. Ze srovnání vyplývá, že náplň odpovídá svým zaměřením potřebám skupin, kterým je určena. Náplň kroužků pro romské děti je vhodně zaměřena na zájmy tohoto etnika. Zástupci romského etnika spolupracují při tvorbě náplně volnočasových aktivit určených romským dětem. Nicméně existují rezervy v této spolupráci. Organizátoři by uvítali větší aktivitu romských rodičů. Dále neexistuje konkrétní zástupce romského etnika ochotný tuto problematiku s organizátory řešit. Závěry této práce lze využít při komunitním plánování daného regionu. Výsledky výzkumu mohou být přínosné organizacím poskytujícím služby Romům. Na zjištěné poznatky lze navázat v dalším výzkumu problematiky romských dětí, které se neúčastní žádných volnočasových aktivit a výzkumu rezerv spolupráce romských rodin při tvorbě náplně volnočasových aktivit určených přímo romským dětem.
Sociální situace u dětí trpících enurézou
KLEČKOVÁ, Romana
Sociální situace u dětí trpících enurézou V procesu socializace lidé často dosahují určitého sociálního statusu (zařazení na společenském žebříčku). Sociální vývoj a postavení člověka jsou zásadním způsobem ovlivňovány jeho zdravotním stavem. Ten je možno pokládat za základní determinantu celého socializačního procesu i udržení dosaženého sociálního statusu člověka, neboť společenské postavení člověka dokonale zdravého a plně výkonného je podstatně jiné než postavení člověka chronicky nemocného, s defektem nebo pohybovým omezením. Enuréza patří k nejčastějším dlouhodobým problémům v pediatrii. Řadou epidemiologických studií bylo prokázáno, že 15 {--} 20% pětiletých a 10% sedmiletých dětí má potíže s úniky moče. Pomočování přináší dětem psychické a sociální problémy. Tyto problémy mohou děti výrazně hendikepovat. Enuréza může být pro děti stresující, vyvolávající v nich pocity zahanbení, selhání, méněcennosti. Navíc pro řadu z nich znamená omezení v běžné aktivitě (cestování, účast na táborech, školních výletech apod.). Cílem práce je zjistit, zda a jak onemocnění zhoršuje sociální status dítěte ve společnosti vrstevníků. Výzkum byl prováděn na letním táboře pro děti trpící enurézou a enkoprézou, realizovaný Zdravotně sociální fakultou Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. V diplomové práci byly použity následující metody a techniky sběru dat: metoda pozorování (zúčastněné skryté), metoda analýzy dokumentů (obsahová analýza), metoda dotazování (neřízený rozhovor). Výzkumem bylo zjištěno, že sociální status dětí trpících enurézou je ohrožen. V rámci sociálních interakcí se tyto děti na jedné straně ostatním dětem vyhýbají, protože se za své onemocnění stydí, na druhé straně potřebují sociální kontakt s vrstevníky. Všechny děti s enurézou ale nemusejí mít právě takové prožitky. Diplomová práce prokázala, že v sociální práci je nutná orientace na osobní identitu dítěte (tzn. děti se musí naučit vážit si samy sebe a posilovat v sobě dobré a zdravé sebevědomí).
Hiporehabilitace jako nástroj integrace
DOLEŽALOVÁ, Michaela
Jednou ze složek uceleného systému rehabilitace je i léčba pomocí koně neboli hiporehabilitace. Díky svému komplexnímu účinku je jedinečnou a nenahraditelnou terapeutickou metodou. Cílem této práce bylo ukázat, jak hiporehabilitace napomáhá integraci osob s handicapem do společnosti a jak přispívá ke zlepšování sociálních kontaktů uživatelů hiporehabilitace.
Integrace paraplegiků do společnosti
KADLEČKOVÁ, Petra
Téma předložené bakalářské práce zní:``Integrace paraplegiků do společnosti``. Teoretická část práce mapuje současný stav dané problematiky z více úhlů pohledu. Soustřeďuje se na ucelenou rehabilitaci a popis jednotlivých jejích složek např. léčebnou rehabilitaci, sociální rehabilitaci, pedagogickou rehabilitaci a rehabilitaci pracovní. V dalších částech je stručně rozebrána role ergoterapie a psychoterapie nejen v rehabilitačních zařízeních. Jedna z kapitol práce je věnována podstatnému procesu začleňování paraplegiků zpět do společnost, tj. socializaci a integraci. Po ní následují kapitoly, které se zabývají rozkrytím skutečností souvisejících s psychologií v životě osob s tělesným postižením a významem pohybu a sportu v jejich životě. V textu také najdeme odkaz na různé možnosti zaměstnávání handicapovaných spoluobčanů a využití např. počítačů při jejich opětovném začleňování do pracovního prostředí. Také na problematiku sociálních služeb je v práci pamatováno. Pro zhodnocení významu dlouhodobé rehabilitační péče jsou v praktické části práce analyzovány dotazníky, které byly vyplněny samotnými paraplegiky.
Významné faktory pro rozvoj dětí v mladším školním věku
CHMELOVÁ, Pavla
Bakalářská práce charakterizuje významné faktory při rozvoji dětí v mladším školním věku a zabývá se tím, co nejvíce děti v tomto věku ovlivňuje. Teoretická část se zabývá socializací dítěte školního věku, rozvojem kognitivních procesů a sociální vývoj u těchto dětí. Práce pokračuje kapitolou citového vývoje, významem zájmů dítěte a následuje důležitý faktor pro rozvoj dítěte, jimž je rodina. Poslední část práce obsahuje teoretické poznatky o vlivu médií na děti školního věku a vlivy v současné životní situaci rodin. Praktická část je věnována sekundární analýze dat z výzkumů, kde se orientuje na tři témata: Charakteristika vztahů dětí k penězům, na vztah rodičů a dětí k televizi a internetu a na přístup rodičů k dnešní škole. Zde je též zahrnuta diskuze, týkající se porovnání poznatků teoretické a praktické části , vyplývající z vybraných výzkumů.
Psychologická problematika užívání počítačů v různých věkových obdobích
ŽIŽKOVSKÁ, Markéta
Práce se zabývá psychologickou problematikou užívání počítačů a to v různých věkových obdobích. Je zaměřena hlavně na výchovně vzdělávací proces. Zmiňuje se o programech a přístupech pedagogů k novým metodám výuky. Pro otázku školního vzdělávání je podstatná rodina a komunikace v ní, proto se zde hovoří o informovanosti rodičů a rodinném prostředí. Vzhledem k tomu, že se práce dotýká také dospělé populace, část práce je věnována ergonomii počítačového pracoviště. Ovšem nejen zdraví lidé potřebují a využívají techniku. Důležitá je složka pomoci pro handicapované jedince. V této práci jsou uvedeny činnosti, které slouží k lepšímu vzdělávání nebo lepší socializaci postižených lidí. Významnou složkou bakalářské práce jsou zdravotní problémy a závislosti, které mohou vzniknout dlouhodobým užíváním počítačové techniky. Z tohoto důvodu je neopomenutelným aspektem volný čas, kterému byl vyhrazen též určitý prostor. Závěr práce utváří internet, jeho specifika u dospívající mládeže a celkové přijímání virtuální reality.
Sociální vývoj v období adolescence
MANKOVÁ, Zuzana
Diplomová práce {\clqq}Sociální vývoj v období adolescence`` má teoreticko-empirický charakter. V teoretické části se práce zabývá termíny dospívání, adolescence, sociální vývoj, emocionalita, identita a socializace. Dále popisuje jednotlivé fáze adolescence. Pozornost je věnovaná i sociálním a psychologickým charakteristikám adolescentů. Dále nás stručně seznamuje s charakteristikou středních škol. Praktická část se zabývá dotazníky a testy osobnosti, které byly vyplněny studenty prvního, druhého a třetího ročníku víceletého gymnázia. Cílem praktické části je objasnit vztahy adolescentů ke studiu, k sobě samému, k autoritám a vrstevníkům. Praktická část zjišťuje i kognitivní a emoční vyspělost a žebříčky hodnot dotazovaných adolescentů. Navíc měla ukázat případné rozdíly ve vývoji a vyspělosti chlapců a dívek.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 421 záznamů.   začátekpředchozí408 - 417další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.