Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 362 záznamů.  začátekpředchozí346 - 355další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
ROLE MANAŽERA PRO OŠETŘOVATELSKÝ TÝM NA JEDNOTKÁCH INTENZIVNÍ PÉČE
ŠKULINOVÁ, Iveta
Teoretická část diplomové práce seznamuje se současným stavem problematiky. Nejprve jsou popsány základy managementu, tři základní linie manažerů ve zdravotnictví a jejich funkce a role. Další část je věnována specifikám ošetřovatelské péče na jednotce intenzivní péče. Následující část pojednává o kvalifikovaných sestrách, jejich způsobilosti, funkci a roli, faktorům spokojenosti a náročnosti péče o pacienty na jednotce intenzivní péče. Poslední část se věnuje vyskytujícím se problémům při výkonu sesterského povolání a pomoci manažera při zvládání těchto problémů. Bylo stanoveno 5 cílů. Cílem 1 bylo zjistit, co sestry pracující na jednotkách intenzivní péče potřebují k tomu, aby byly ve své práci spokojené. Cíl 2 byl zmapovat způsob podpory ošetřovatelského týmu z pohledu manažerů. Cílem 3 bylo poukázat na možnosti zvýšení spokojenosti v práci sester na jednotkách intenzivní péče. Cíl 4 byl identifikovat motivační faktory k práci sester na jednotkách intenzivní péče. Cílem 5 bylo zjistit, zda existují překážky, které brání manažerům v podpoře ošetřovatelského týmu. Ke sběru dat byl zvolen kvalitativní výzkum a bylo stanoveno 6 výzkumných otázek. Výzkumná otázka č.1. Co sestry pracující na JIP potřebují k tomu, aby byly při výkonu svého povolání spokojené? Výzkumná otázka č. 2. Vnímají sestry pracující na JIP rozdíl v postavení sestry na JIP a sestry na standardním oddělení? Další otázka č.3. Jaké prostředky využívá management k podpoře ošetřovatelského týmu na JIP? Otázka č. 4. Existují možnosti zvýšení spokojenosti v práci sester na JIP? Otázka č.5. Které konkrétní motivační faktory se podílí na spokojenosti sester pracujících na JIP? Výzkumná otázka č.6. Existují překážky, které brání manažerům v podpoře ošetřovatelského týmu? Byly provedeny nestandardizované rozhovory s 8 staniční sestrami a 12 směnnými sestrami pracujících na jednotkách intenzivní péči chirurgických nebo interních odděleních. Na základě analýzy výsledků byly vytvořeny odpovědi na stanovené výzkumné otázky. Výsledky budou poskytnuty manažerům ve zdravotnictví i sestrám, které pracují na jednotkách intenzivní péče, jako zpětná vazba týkající se jejich náročného povolání. Mohou být podkladem pro jejich zamyšlení nad náročností péče o pacienty na jednotkách intenzivní péče a nutností vstřícného a ohleduplného přístupu k sestrám, efektivní oboustranné spolupráce a komunikace.
Rozvoj osobnosti managera, motivace, stimulace a celoživotní učení
CODLOVÁ, Eva
Cílem této diplomové práce je specifikace přístupů k rozvoji osobnosti manažera, identifikace způsobů motivace a stimulace a získávání názorů o potřebě celoživotního učení. Průzkum byl realizován v podnicích Farmtec a.s. a Kostečka Group s.r.o. V první části této práce jsou shrnuty teoretické znalosti o osobnosti manažera, jeho motivaci, stimulaci, celoživotním učení a znalostní ekonomice. Použitou metodou sběru dat je dotazníkové šetření. Po metodice práce následuje charakteristika obou firem. Ve výsledcích dotazníkového šetření je každá otázka zpracována do tabulky a grafu, poté následují výsledky a diskuse. V závěru jsem shrnula nejdůležitější poznatky o obou firmách. Firma Farmtec dává důraz na znalosti a rozum. Manažeři jsou dostatečně motivováni a stimulováni. Před celoživotním studiem upřednostňují vrozené předpoklady. Firma Kostečka preferuje postupně utvářené znalosti. Manažeři mají větší potřebu sounáležitosti. Respondenti by uvítali vyšší míru motivace a stimulace a větší autonomii a možnost řídit se sám.
Efektivní vedení a motivace pracovníků ve vybraném podniku
VLÁŠKOVÁ, Dagmar
Tato práce se zabývá oblastí vedení a motivování pracovníků. Hlavním cílem bylo odhalit nejčastější chyby, kterých se manažeři vybrané organizace v této oblasti dopouštějí. Dílčím cílem bylo analyzovat spokojenost zaměstnanců s vedením jejich nadřízených a zjistit styl vedení jednotlivých vedoucích pracovníků. Závěr práce obsahuje mé vlastní návrhy a doporučení, které by vedly k odstranění zjištěných chyb a zlepšení stávající situace ve firmě.
Manažer základní linie jako člen multidisciplinárního týmu a jeho možnosti v ovlivnění kvality ošetřovatelské péče
VACHTOVÁ, Ivana
Manažer je tím, kdo v každé organizaci uvádí všechno v pohyb. Je zároveň tím, kdo tomuto pohybu dává řád a kdo podmiňuje účinnost všech procesů, které v organizaci probíhají. Jeho cílem je vést tým k efektivnímu a kvalitnímu výkonu práce. Sestra manažerka plní úkoly ošetřovatelské péče u jednotlivců či skupin tak, že řídí ošetřovatelský proces. Jejím cílem jsou lidé a jejich pracovní činnost. Podněcuje je k práci, ovlivňuje je a koordinuje jejich výkony, kontroluje, hodnotí, usměrňuje a řídí jejich profesní karieru. Ovlivňuje každodenní jednání lidí na pracovišti, a to směrem k vysokým výkonům a ke spolupráci. Svou každodenní činností nepřímo ovlivňuje spokojenost pacientů s ošetřovatelskou péčí a v neposlední řadě také prosperitu organizace. To vše vykonává s ohledem na spokojenost členů týmu a také se zaměřením na jejich profesní rozvoj. Mají-li být zdrojem skutečně účinným, je nutné ji chápat jako v podstatě způsobilou a motivovanou. To zároveň znamená, dělat vše proto, aby se takovou skutečně stala. Prvním cílem práce bylo zjistit determinanty úspěšnosti operativního manažera a jeho pozice vůbec. Druhým cílem bylo zmapovat atributy řídící pozice manažera. Třetím cílem bylo zmapovat práci manažera s operativní skupinou. Ke zpracování problematiky byl použit kvantitativní výzkum. Jako metoda sběru dat bylo zvoleno dotazování, technikou dotazník. Dotazník byl určen staničním sestrám pracujícím v nemocnicích a zařízeních sociální péče v rámci kraje. Obsahoval 48 uzavřených otázek a jednu otázku polozavřenou. Hypotéza č. 1 říká, že pozici manažera ovlivňují horizontální a vertikální vztahy v systému. Podle zjištěných výsledků mohou vertikální vztahy ovlivňovat pozici manažera v pozitivním, ale i negativním, slova smyslu. Také vztahy mezi manažerem a jím řízenými pracovníky mohou jeho pozici v obou směrech ovlivňovat. Pokud manažer neoplývá manažerskými dovednostmi, může pod sebou mít tým, který není stabilní. Takový tým nemusí odvádět dobrou práci a poskytovat kvalitní ošetřovatelskou péči. Ve smyslu vertikálních vztahů, potom může být pozice manažera nejistá. Hypotéza 1 byla potvrzena. Hypotéza č. 2 říká, že kvalitní vztahy manažera operativní linie a jím řízených pracovníků pozitivně ovlivňují ošetřovatelskou péči. Podle zjištěných výsledků mohou kvalitní vztahy pozitivně ovlivňovat ošetřovatelskou péči, za určitých podmínek. Pokud bude manažerka vytvářet podmínky pro úspěšnou práci týmu a sestry v týmu budou spokojené. Hypozéza č. 2 byla potvrzena. Hypotéza č. 3 o stabilním týmu, který vzniká na základě vytvoření funkční sítě neformálních sociálních a pracovních vztahů. Také tato hypotéza byla potvrzena. Podle názoru dotázaných manažerek stabilní tým vzniká na základě vytvoření funkční sítě neformálních sociálních a pracovních vztahů. Diplomová práce by mohla být využita ke zprostředkování zjištěných informací manažerkám základní linie, na odborných seminářích. Může napomoci k lepšímu porozumění ve vztahu k řízeným pracovníkům. Protože pokud budou manažerky rozumět problematice vedení a řízení lidí, budou mít v tomto směru dostatek informací a budou schopny ji pochopit, daleko lépe dokážou vést své týmy.
Posouzení stylu a metod manažerské práce v malých a středních podnicích
MIKYSKOVÁ, Milena
Posoudit styly a metody manažerské práce v malých a středních podnicích. Navrhnout nejoptimálnější styl řízení podniku v daných podmínkách.
ŘÍZENÍ PROVOTU VE ZVOLENÉM HOTELU
BŘICHÁČKOVÁ, Petra
Diplomová práce pojednává o nezbytnosti moderního řízení provozu v hotelu. Autorka si vybrala Hotel Růže v Českém Krumlově. Práce je zaměřena na analýzu managementu a marketingu v hotelu s důrazem na nalezení vhodných doporučení pro budoucí rozvoj tohoto podniku. Šetření proběhlo na základě dotazování a rozhovorů se zaměstnanci hotelu. Diplomová práce zahrnuje návrhy, které podrobně popisují možné způsoby, jak vyřešit řízení provozu hotelu.
Posouzení moderních metod řízení na konkurenceschopnost malých a středních podniků
DÁNOVÁ, Jaroslava
Tato diplomová práce je zaměřena na úlohy moderních metod řízení a nástrojů pro jejich uplatnění v malém podniku, konkrétně metody controllingu a jejího vlivu na konkurenceschopnost. Diplomová práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část práce uvádí pojetí jednotlivých moderních metod řízení podle odborné literatury. Praktická část je zaměřena na fungování metody controllingu v praxi konkrétního podniku. V této práci jsou použity metody analýzy a syntézy a dále pak rozhovory s jednatelem a manažery společnosti CB Destrukce s.r.o.. Další informace byly čerpány z poskytnutých vnitropodnikových materiálů, směrnic a dokumentů zkoumané společnosti.
Moderní metody manažerské práce a styl řízení ve vybraném podniku a hodnocení jejich účinnosti
PAVELKA, Ondřej
Cílem práce je provést rozbor používaných metod řízení, charakterizovat styl řízení vedoucích pracovníků a posoudit dopad na efektivnost vykonávaných činností. První část práce je teoretická - literární rešerše, kterou jsem sestavil s použitím odborné literatury vztahující se k tématu. Ve druhé, analytické části jsem se zabýval rozborem dvou konkrétních situací, pozorováním a získáváním informací prostřednictvím dotazníkové metody a rozhovorů. Na základě zjištěných informací jsem zhodnotil způsob vedení a jeho účinnost, navrhl optimální styl řízení. Na závěr jsem pak celý projekt ekonomicky zhodnotil.
The analysis of managerial system of training and development
Hrušková, Ĺubica ; Beroušek, Petr (vedoucí práce) ; Němec, Otakar (oponent)
Cílem této práce je analyzovat systém vdělávání a rozvoje manažerů v podniku Konštrukta Industry, tento systém zhodnotit a navrhnout doporučení na odstránení nedostatků. Práce je rozdělena na šest kapitol. V první kapitole se zabírám rozvojem lid.zdrojů všeobecně. V druhé kapitole rozebírám systém podnikového vzdělávání, jeho cíle a výhody. Dále popisuji jeho fáze. Na závěr kapitoly oboznamuji čitatele s metodami vzdělávání a rozvoje. Ve třetí kapitole představuji podrobněji vzdělávání a rozvoj manažerů. První kapitola praktické části pojednává o konkrétní firmě, ve které jsem systém vzdělávaní a rozvoje analyzovala. V závěru práce nabízím návrhy zlepšení pro firmu v oblasti rozvoje a vzdělávání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 362 záznamů.   začátekpředchozí346 - 355další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.