Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 356 záznamů.  začátekpředchozí332 - 341dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Motivace k pohybu u dětí v předškolním věku
ŠPERLOVÁ, Pavla
Cílem mé bakalářské práce je poukázat na význam pohybu pro vývoj dítěte v období od narození po vstup do základní školy a nabídnout učitelkám v mateřských školách některé cesty, jak děti k pohybu motivovat a současně příznivě působit na rozvoj jejich osobnosti. Za nejpodstatnější část cesty považuji ale tu cestu nás dospělých, kterou je mnohdy třeba změnit, pokud chceme, aby po ní dítě kráčelo po nás. Tato bakalářská práce slouží i jako prostředek k zamyšlení se nad sebou samým a nad svým vztahem k sobě, k pohybu i dítěti. V teoretické části se zaměřuji na hledání podstaty vzniku vnitřní motivace k pohybu v životě dítěte, a to ve dvou oblastech lidského bytí, kterými jsou tělo a duše. Poukazuji na některé kritické body v životě dítěte v rodině i v mateřské škole, ve kterých dochází často ke zlomu, a to k potlačení či podpoře vnitřní motivace. Praktická část nabízí pohled učitelky na projev dítěte v mateřské škole (výsledky pozorování) a pohled na situaci v rodině (analýza dotazníků a rozhovory s rodiči) s ohledem na motivaci dítěte k pohybu, ale i k celkovému zdravému životnímu stylu. Oba pohledy porovnávám a hledám možné příčiny fyzických i psychických problémů dětí a nabízím možnosti podpory motivace k pohybu a zdravého životního stylu dítěte. Z výsledků mého šetření vyplynulo, že problém motivace k pohybu u dítěte pramení z rodiny a je způsoben jak přístupem rodičů k výchově, tak dědičnými předpoklady schopností dítěte. Mateřská škola může nabízet možnosti k většímu rozvoji schopností dítěte a pokusit se ho nasměrovat na cestu zdravého životního stylu, ale deficit,se kterým dítě přichází z rodiny, bývá někdy velmi výrazný a motivování dítěte k získávání postojů, názorů a návyků tolik odlišných od těch, ke kterým je vychováváno, je velmi obtížné a ne vždy úspěšné.
Intervenční pohybový program dětí se zrakovou disabilitou ve věkovém rozpětí 8-15 let
WEINFURTOVÁ, Soňa
Ve své práci na téma "Intervenční pohybový program dětí se zrakovou disabilitou ve věkovém rozpětí 8 - 15 let" se v teoretické části zaměřuji na zrak, jeho význam a anatomii. Zvláštní kapitolu věnuji zrakové disabilitě jako takové, její etiologii a klasifikaci, typům zrakových vad a oboru, který se zabývá výchovou a vzděláním zrakově postižených. Důraz kladu na vývoj a vzdělání dětí se zrakovou disabilitou. Poslední důležitou kapitolou je samostatný intervenční pohybový program, jeho vliv na zdraví a s ním spojená rizika. V praktické části se věnuji působení intervenčního pohybového programu na děti se zrakovou disabilitou. Z naměřených hodnot zdravotního stavu a z testů hodnotové orientace zjišťuji vliv adekvátní pohybové aktivity, jíž byla psychomotorika, aplikovaná na probandy 6. a 7. třídy ZŠ a MŠ pro zrakově postižené v Plzni. Zjištěné výsledky ukazují, že intervenční pohybový program měl na děti pozitivní vliv; přínos je prokazatelný zejména ze zlepšení hodnot zdravotního stavu.
Architektonické bariéry ve veřejnoprávních budovách pro osoby s tělesným postižením- komparace lokalit Jindřichův Hradec a Třeboň
ŽIŽKOVSKÝ, Martin
Tato bakalářská práce se v teoretické části zabývá objasněním základní terminologie, definuje tělesné postižení a popisuje legislativu České republiky, která řeší problematiku architektonických bariér. V praktické části se věnuji mapování bariér popisnou metodou ve zvolených městech Jindřichův Hradec a Třeboň. Na základě získaných údajů, jejich komparací, lze hodnotit snahu obou lokalit odstraňovat bariéry v přístupu a pohybu ve veřejnoprávních budovách.
Tai chi chuan - význam a použití této metody pro životní styl
CAISOVÁ, Veronika
Tato bakalářská práce se zabývá tradičním čínským bojovým uměním tai chi chuan, jeho významem pro člověka a použitím pro životní styl. Teoretická část charakterizuje zdraví a jeho složky, životní styl, tai chi chuan a jeho filozofii, historický vývoj, energii čchi, jednotlivé styly, sestavy a základní pohyby. Dále je v této části porovnání tai chi chuan s jinými pohybovými systémy. Praktická část se skládá z pedagogického výzkumu ve formě dotazníkového šetření, praktického cvičení a interview. Z dotazníkového šetření vyplývá, že 30 z 34 respondentů (88 %) zná pojem tai chi chuan, jeho přínos vidí v oblasti psychického a fyzického zdraví. Z pedagogického výzkumu dále vyplývá, že cvičení tai chi chuan je vhodné pro všechny věkové kategorie, což uvedlo 29 z 34 respondentů (85 %). Věk respondentů se pohyboval v rozmezí 19 ? 62 let. 34 respondentů cvičilo v rozsahu 0,5 h ? 1 hodiny, 2 krát týdně po dobu 3 měsíců. Během tohoto období došlo ke znatelnému zvýšení celkové psychické pohody a nálady, což jsem si následně ověřila v interview s respondenty. Vzhledem k malému počtu respondentů z běžné populace a nerovnoměrně rozdělených výzkumných skupin (počet, pohlaví, oblast) se tato práce stala pilotní studií.
Trénink paměti a pohybové aktivity u seniorů v Domě s pečovatelskou službou Planá nad Lužnicí.
PEŠKOVÁ, Eva
Bakalářská práce je v teoretické části zaměřena především na oblast paměti a pohybové aktivity seniorů, jejich motivaci. Dále se zabývá problematikou těchto oblastí. Praktickou část tvoří intervenční programy zaměření na trénink paměti a pohybových aktivit u seniorů. Pro získání výsledků, zda tyto intervenční programy mají vliv na zlepšení emoční stránky u seniorů bylo použito POMS dotazníků. Dále byl využit dotazník sociálního zdraví u seniorů. Byly stanoveny odborné otázky. Ovlivňuje intervenční program tréninku paměti a pohybových aktivit změnu nálady u seniorů? Jaké jsou sociální vztahy seniorů se svou rodinou? Jsou klienti v Domově pro seniory Planá nad Lužnicí spokojeni se svým životem? Výsledky dotazníkového šetření odpověděly na odborné otázky. Výsledky POMS dotazníku ukázaly, že emoční stav seniorů je kladně ovlivněn po intervenčním programu tréninku paměti a pohybových aktivit. Z dotazníkového šetření vyplynulo, že vztahy seniorů se svou rodinou jsou velmi dobré. Senioři v Domově s pečovatelskou službou v Plané nad Lužnicí jsou spokojeni se svým životem
Vytvoření a ověření programu pro kroužek sportovní gymnastiky dívek na prvním stupni základní školy
VÍTKOVÁ, Pavla
Cílem mé diplomové práce je vytvoření programu vhodného pro práci krouţků sportovní gymnastiky na 1. stupni základní školy a jeho ověření v praxi. Hlavním úkolem je sestavit a ověřit vhodný program v oddílu sportovní gymnastiky (přípravka), nebo v krouţku SG při ZŠ. Výzkum probíhal na ZŠ a MŠ Sezimovo Ústí v krouţku SG pro 1. stupeň od září do prosince roku 2011. Součástí práce je zjištění úrovně pohybových dovedností pomocí vstupních testů a případné zdokonalení díky aplikovanému programu, tedy zjištění výstupní úrovně dovedností. Pro získání výsledků pohybových dovedností byla pouţita testovací baterie. Výsledky byly zpracovány do přehledných tabulek a grafů. Diplomová práce obsahuje nově vytvořený program pro krouţek sportovní gymnastiky. Učitelům a trenérům gymnastiky by měla zpřístupnit problematiku programů pro krouţky sportovní gymnastiky a pomoci při vytváření vlastních programů.
Mapování pohybových aktivit u dětí v Českých Budějovicích - prevence obezity
HLADÍKOVÁ, Veronika
Cílem této bakalářské práce je zmapování možností pohybových aktivit ve městě České Budějovice se zaměřením na děti staršího školního věku (11 až 15 let). Teoretická část je věnována otázkám zdraví a zdravého životního stylu, obezity, pohybu a pohybové aktivity ve volnočasových aktivitách mládeže. V práci je též řešen starší školní věk z hlediska fyzických, mentálních a sociálních specifik a vhodné pohybové aktivity pro tento věk. V praktické části práce jsem se zaměřila na popis a analýzu zařízení ve městě České Budějovice, které nabízí pohybovou aktivitu pro tuto věkovou kategorii a nastínila i další možnosti pohybových aktivit. Jednotlivé organizace jsem rozdělila na neziskové, komerční, sportovní přípravky a další neorganizované možnosti pohybové aktivity. Tato práce není zaměřena na popis všech zařízení zaměřených na pohybovou aktivitu pro žáky staršího školního věku, jedná se o přehled možností pohybových aktivit pro tyto děti ve městě České Budějovice.
Senioři a životní styl
KREJNICKÁ, Kateřina
Stále rostoucí procento seniorů v populaci nás všechny dříve nebo později dovede k osobnímu setkání s tématikou seniorského věku. Životní styl se prolíná všemi generacemi nevyjímaje seniorskou, avšak aktivní přístup každého ke svému zdraví je velmi aktuální. Má práce se tedy zaměřuje v teoretické části na gerontologii a životní styl obecně a praktická část poskytuje konkrétní data o životním stylu seniorů nad 75 let. Adekvátní pohybová aktivita, stravovací návyky a další doporučení v oblasti prevence mají vliv na celkový stav seniora. Získaná data odhalují problém neadekvátního složení jídelníčku a vysoké váhy.
Pohybové aktivity a sportovní preference 15-18letých studentů gymnázia v Přelouči\\
VAVREČKOVÁ, Doubravka
Diplomová práce je zaměřena na analýzu pohybové aktivity a sportovních preferencí 15-18letých studentů gymnázia v Přelouči z hlediska pohlaví a zjištění podílu pohybové aktivity u chlapců a dívek ve dnech pracovních a víkendových. Výzkumu se účastnilo 130 studentů, kteří vyplňovali v rámci internetového online systému INDARES svou pohybovou aktivitu, dotazník IPAQ a Dotazník sportovník preferencí. Pro měření týdenní pohybové aktivity byly využity krokoměry. Výsledky měření byly statisticky zpracovány a vyhodnoceny Centrem kinantropologického výzkumu v Olomouci a zaznamenány v podobě tabulek a grafů. Výsledky dokázaly jasnou převahu pohybové aktivity u studentů ve dnech pracovních oproti dnům víkendovým. Výzkum pomocí dotazníku IPAQ prokázal, že studentky gymnázia jsou celkově pohybově aktivnější než chlapci. Výsledky získané krokoměry byly opačné. Diplomová práce byla zpracována v rámci šetření MŠMT č. 619895221 {\clqq} Pohybová aktivita a inaktivita obyvatel České republiky v kontextu behaviorálních změn
Význam Taneční terapie v terapii klientů s psychickým onemocněním
NĚMCOVÁ, Barbora
Bakalářská práce se věnuje významu a účinkům Taneční terapie v rámci léčebné terapie u klientů s psychickým onemocněním. Teoretická část charakterizuje pojmy tanec, pohyb a Taneční terapie. Dále popisuje historii tance, význam a cíle Taneční terapie, její směry, cíle a dělení. Zmiňuje se také o osobě tanečního terapeuta, významných osobnostech spjatých s tancem a Taneční terapií, cílových skupinách klientů vhodných pro Taneční terapii, významu Taneční terapie u klientů s psychickým onemocněním. V teoretické části si kladu klíčovou otázku: {\clqq}Pociťuje klient díky Taneční terapii pozitivní posun v prožívání svého psychického stavu``? Praktická část bakalářské práce obsahuje 4 kazuistiky klientů s psychickým onemocněním, kteří se podrobili Taneční terapii v rámci léčebného procesu. V každé kazuistice se snažím zodpovědět klíčovou otázku, kterou jsem si kladla v teoretické části bakalářské práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 356 záznamů.   začátekpředchozí332 - 341dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.