Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  začátekpředchozí33 - 42  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití dětské literatury jako východiska pro dramaticko-výchovný proces v mateřské škole
Kalistová, Ivana ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání představuje legislativní, kurikulární dokument, stanovující základní požadavky na vzdělávání uskutečňované ve státních mateřských školách. Pro pedagogy jsou závazné vzdělávací cíle a podmínky. Způsob, jakým mohou být cíle naplňovány a podmínky vytvářeny, je však plně v kompetenci každé mateřské školy. Tato diplomová práce mapuje jednu z možných cest vzdělávání předškolních dětí - cestu dramatické výchovy. Dramatická výchova je zde prezentována nejen jako vzdělávací metoda, ale i jako styl pedagogické práce respektující individualitu a svébytnost dítěte se záměrem rozvíjet jeho potenciality a snahou vybavit jej potřebnými sociálními dovednostmi. Praktická část diplomové práce nabízí vhled do autentického dramaticko-výchovného procesu v jednotřídní mateřské škole zkoumající a prověřující témata z lidského života. Během něho dochází prostřednictvím dramatických činností, vycházejících z témat literárního textu, k plnohodnotnému osobnostnímu a sociálnímu rozvoji dětské osobnosti.
Dramatická výchova a její využití v mateřských školách
SVATOŠOVÁ, Lucie
Tato práce se zabývá dramatickou výchovou a jejím využitím v mateřských školách. Ve své práci se zaměřuji na metody dramatické výchovy, na metodu improvizace. Dále ve své práci zjišťuji, zda má věk dětí vliv na improvizaci a zda jsou všechny vybrané metody dramatické výchovy vhodné pro všechny věkové skupiny v předškolním vzdělávání. V neposlední řadě se zabývám tím, jakým způsobem lze v mateřských školách poskytovat prostor pro improvizaci. V práci využívám metodu zúčastněného pozorování a metodu polostrukturovaného rozhovoru.
Využití dramatické výchovy v práci se seniory
MARTONOVÁ, Blanka
Práce se zabývá využitím pricipů dramatické výchovy v práci se seniory. Jde především o komunikaci mezi seniory. Teoretická část práce je zaměřena na oblast volného času. Volný čas je zde popsaný obecně i konkrétně se zaměřením na seniory. Dále teoretická část popisuje stáří se změnami, které toto období doprovází. A poslední část je zaměřena na dramatickou výchovu, na její principy, které jsou přínosné v práci se seniory. Praktická část je zpracována formou projektu v zařízení domova pro seniory se zvláštním režimem. Projekt je rozdělen do dvou částí. První obecná, kde jsou potřebné údaje a informace o seniorech. Druhá část se zabývá samotným zpracováním projektu a jeho hodnocení. V hodnocení je rekapitulace celého projektu a jeho dosaženými výsledky.
Rozvoj vztahů mezi dětmi v mateřské škole metodami dramatické výchovy
OUPICOVÁ, Jana
Tato bakalářská práce se zaměřuje na rozvoj vztahů mezi dětmi v mateřské škole užitím metod dramatické výchovy. Zkoumá, zdali dramatická výchova a její metody mohou přispět a pomoci k rozvoji pozitivních vztahů mezi dětmi. Teoretická část obsahuje vysvětlení pojmu emoce a s nimi související pojmy, problematiku agresivity a charakteristiku dramatické výchovy. Obsahem praktické části je rozbor činností při práci s dětmi.
Metody dramatické výchovy v motivaci celotáborových her
JIROVSKÁ, Helena
Práce se zabývá metodami dramatické výchovy v motivaci celotáborové hry. Teoretická část charakterizuje volný čas, motivaci, hru a metody dramatické výchovy. Závěrečná část se zabývá uvedením možnostmi využití metod dramatické výchovy v rámci celotáborové hry.
Vliv tradic lidové kultury, zvyků a obyčejů na výchovu dětí a jejich využití v dramatické výchově
MRÁZOVÁ, Vlasta
Práce se zabývá vlivem tradic lidové kultury na výchovu dětí. Teoretická část pojednává o historických kontextech spojení tradic lidové kultury se základní složkou lidu a dále se pokouší o přehledné uspořádání a obecný popis jednotlivých svátků, obřadů a výročních obyčejů v průběhu lidového roku. Druhá část se věnuje odkazu lidových tradic výchově ve školní praxi, je zde také stručně popsáno pojetí tradiční kultury v historických proměnách školy. Dále je pozornost zaměřena na tradiční lidovou kulturu prostřednictvím výchovy ve volném čase, kde mají své nezastupitelné místo dětské folklórní soubory. Na závěr je stručně popsán a charakterizován dětský folklór jako jeden z důležitých nástrojů výchovy dítěte. Praktická část se snaží naznačit možnost využití tradiční lidové kultury v dramatické výchově. Cílem vytvořeného tvůrčího projektu je seznámit děti se zvykoslovným projevem ?Otvírání studánek?, s jeho historií, významem a průběhem a motivovat členy souboru lidových tanců pro nacvičení a prezentaci obřadní hry.
Mluvní cvičení a dramatické improvizace s dětmi předškolního věku
DEZORTOVÁ, Simona
Práce se zabývá vyuţitím dramatické výchovy a především dramatických improvizací v mateřských školách s dětmi předškolního věku. V teoretické části jsou popsány nejdůleţitější metody dramatické výchovy, především pak improvizace. Důleţitý je zde také psychický i fyzický vývoj předškoláka a mluvní schopnosti dětí. Dále jsou uvedena praktická cvičení, kterými je moţno u předškolních dětí rozvíjet řeč. V praktické části uvádím své postřehy z návštěvy mateřské školy, především pak to, jakým způsobem je s dětmi pracováno, zda je v mateřské škole pouţívaná dramatická výchova k rozvoji mluvních schopností dětí.
Možnosti rozvoje klíčových kompetencí v edukačních procesech neformálního vzdělávání.
MAREŠOVÁ, Hana
Práce se zabývá možnostmi rozvoje klíčových kompetencí v neformálním výchovně-vzdělávacím procesu. Na základě teoretického zkoumání vymezuje pojmy jako klíčové kompetence, formální, neformální, informální výchovně-vzdělávací proces. A následně se pokouší ukázat běžně dostupné možnosti rozvoje klíčových kompetencí právě v neformálním procesu. A to na základě metod jako je hra, zážitková pedagogika, dialog, dramatická výchova, sport a tanec, turistika, výtvarná činnost.
Výuka cizích jazyků s využitím dramatické výchovy
JANEČKOVÁ, Tereza
Práce se zabývá výukou cizích jazyků v rámci dramatické výchovy. Jedná se zejména o výuku předškolních dětí a dětí mladšího školního věku. Teoretická část se zabývá volným časem, aktivitami prováděnými ve volném čase, osobností pedagoga. Dále jsou zde zmíněny nejznámější alternativní školy a podrobněji je rozebrána waldorfská pedagogika. Praktická část začíná uvedením do průběhu vyučovací hodiny cizího jazyka. Jsou zde uvedeny pomůcky, které děti při výuce používají, a zmíněny formy odměn a trestů. Praktická část také popisuje výuku anglického jazyka v Základní škole a v Mateřském centru. Anglický jazyk je zde vyučován hravým a zábavným způsobem. Dále je v práci uvedeno několik dramatických her, jejichž prostřednictvím se dá cizí jazyk vyučovat.
Využití dramatické výchovy ve volnočasových zařízeních pro matky s dětmi
KOVÁČOVÁ, Veronika
Tato práce se zabývá tématikou dramatické výchovy. Konkrétně zkoumá možnosti využití metod, které tento obor nabízí, za účelem rozvíjení psychických a sociálních dovedností dítětě, jakož i vztahu mezi dítětem a matkou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   začátekpředchozí33 - 42  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.