Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kritik Emanuel Siblík, osobnost a dílo
Kocourková, Lucie ; GREMLICOVÁ, Dorota (vedoucí práce) ; BRODSKÁ, Božena (oponent)
Tato práce přibližuje život a dílo významného českého tanečního kritika a estetika působícího předevsím mezi dvěma světovými válkami, Emanuela Siblíka. Podává obraz o jeho profesních aktivitách a publicistické činnosti. První polovina se zabývá biografií a publikační činností, je zde rozebráno jeho myčlenkové zázemí a vztah k zásadním změnám, které probíhaly v tanečním umění dané doby. Druhá část ukazuje na příkladech jeho tvorby autorův publicistický styl a vtah ke konkrétním představitelům tanečního umění.
Funkce dechu
Ďuračková, Jarmila ; KUBICOVÁ, Ivanka (vedoucí práce) ; ČUMPELÍK, Jiří (oponent)
Dech je nedílnou součástí tance i lidského života. Cílem této práce bylo uvést různé způsoby dechu a jejich charakteristiky, které je vhodné si uvědomit v taneční pedagogické praxi, a faktory ovlivňující dýchání. Práce obsahuje anatomicko-fyziologický popis dechu a stručný úvod do nervového řízení organismu. Rozebírá projevy dechu: pohyb, rytmus, energii a propojení těla skrze dech. Zdrojem informací pro podoby dechu je taoistická vize dechu. Mezi faktory ovlivňující dýchání patří zejména postoj a psychika. Postoj, psychika a dech jsou veličiny, které na sebe neustále působí a nemůžeme je od sebe oddělit. Závěr zmiňuje východiska technik zabývajících se dechem a pohybem: koncentrace, představa, uvědomění a vzorec.
Současné přístupy k výuce taneční výchovy ve vybraných institucích v Praze
Lafková, Šárka Isabela ; JANEČEK, Václav (vedoucí práce) ; ŠPALOVÁ, Lucie (oponent)
Ve své bakalářské práci porovnávám tři instituce zaměřené na výuku tance. K informacím o každé instituci jsem se dostala pomocí výzkumu provedeného formou rozhovoru s každým představitelem instituce a formou přímého pozorování. Cílem bylo zjistit současné přístupy k výuce taneční výchovy, dlouhodobé cíle každé instituce, priority v prezentaci svěřenců. Celkový počet žáků, rozdělení tříd i konkrétní počet žáků v každé třídě slouží k přehlednosti a celkové představě o každé instituci. Výsledky pak přináší konkrétní představu o dané instituci.
Hry a říkadla pro předškolní taneční výchovu
Bartlová, Michaela ; FRIČOVÁ, Marie (vedoucí práce) ; RÁKOSNÍKOVÁ, Jiřina (oponent)
Tato práce zprostředkovává ucelený pohled na lidové tradice, zvyky, hry, písně a básně se zaměřením na předškolní výchovu a výchovu v 1. a 2. třídách základních škol. Celá práce je rozdělená na čtyři období, a to na jaro, léto, podzim a zimu. V každém období jsou vysvětleny základní tradice a zvyky, dále pak ukázky básní a písní nejčastěji z knihy Karla Plicky Český rok. Na konci každého období jsou uvedeny hry, které se v tomto období hrály. Některé hry nejsou lidové, ale i přesto jsou do práce zařazeny, protože jsou nejvíce rozšířené a známé. U mnoha her jsou sepsány moje poznatky a praktická doporučení anebo různé herní úpravy.
Taneční vzdělávání osob s různými druhy postižení
Rubková, Hana ; FRIČOVÁ, Marie (vedoucí práce) ; NĚMEČKOVÁ, Elvíra (oponent)
Taneční vzdělávání osob s různými druhy postižení není příliš známé a rozšířené. Tato práce se zabývá vzděláváním osob s tělesným, mentálním, nebo smyslovým postižením či znevýhodněním. V práci se pokusím představit základní způsoby přístupu k osobám s postižením, prvotní návody pro práci na tanečním sále, ale i možnosti jak s takovými jedinci jednat a jak je připravit na veřejná představení. Práce je rozdělena do osmi kapitol, ve kterých se postupně seznamujeme s klasifikací různých postižení a poruch (podle druhů, stupňů, podle doby jejich vzniku), s osobami s různými druhy postižení a přístupu k nim. Dále jsou v práci uvedeny možnosti vzdělávání a samotné práce pedagogických pracovníků v tomto odvětví tance. V práci je popsána důležitost asistentů pro osoby s postižením na lekcích tance a při veřejných vystoupeních. Hlavní část práce je věnována pomocným cvičením, relaxaci, terapii, tanečním hodinám a veřejným prezentacím s osobami s postižením. Cílem práce je vytvořit prvotní nápomoc v podobě textu pro taneční pedagogy tak, aby se takový pedagog nezalekl případného uchazeče o taneční vzdělávání, jež má některý typ postižení. Často je zapotřebí uvědomit si, že jde pouze o počáteční nejistotu z neznámého. Osoby s postižením jsou velmi otevřené a je naplňující s nimi pracovat.
Domácí prostředí žáků v tanečních rodinách
Babická, Ivana ; JANEČEK, Václav (vedoucí práce) ; SCHUBERTOVÁ, Erika (oponent)
Bakalářská práce na téma "Domácí prostředí žáků v tanečních rodinách", popisuje rodinné prostředí, kde profese rodičů je tanec. Práce je rozdělena na dvě části. V první teoretické části jsou zmíněny pedagogické a psychologické odborné podklady o rodině a dětech. Druhá část vychází z výzkumu, který obsahuje výtah z rozhovorů od Zuzany a Jiřího Pokorných a Margarity a Vjačeslavu Pleškových. Cílem této práce bylo zmapování prostředí, ve kterém vyrůstají budoucí generace tanečníků.
Jak správně upravit stravovací návyky pro každodenní zátěž tanečníka
Tomášková, Lucie ; FRIČOVÁ, Marie (vedoucí práce) ; ČERNÁ, Jana (oponent)
Moje magisterská práce se zabývá problematikou stravování v tanečním světě. Je to téma velmi obsáhlé, já jsem se však zaměřila pouze na dospělé tanečníky, jak jim pomoci najít vyvážené stravování k podpoření maximálního fyzického výkonu. Neméně obsáhlé a důležité téma týkající se mladých, dospívajících tanečníků a taktéž výskytu nejrůznějších onemocnění v tanečním světě je námětem prací jiných studentů. Snažila jsem se pro tuto práci vycházet ze sportovních teorií a doporučení, poněvadž požadavky na fyzické výkony tanečníků jsou s výkony sportovců zcela srovnatelné.
Aplikace kineziologických poznatků v technice Marthy Graham (Floor Work)
Táborová, Dita ; ČUMPELÍK, Jiří (vedoucí práce) ; KUBICOVÁ, Ivanka (oponent)
Technika Marthy Graham má již svou osmdesátiletou tradici. Taneční svět se neustále vyvíjí kupředu a chce objevovat nové a nové možnosti jak správně pracovat se svým tělem. Nechci modernizovat techniku Marthy Graham, ale ráda bych nalezla optimální podmínky k pochopení této taneční techniky. Bakalářská práce je zaměřena na kompenzační a nápravná cvičení, ze kterých pak dále vycházím v základních polohách a cvicích techniky Marthy Graham (floor work). Cílem práce je upozornit na určité nedostatky ke správnému provádění jednotlivých cviků v technice Marthy Graham a příprava tanečníka k lepšímu provedení jednotlivých cvičení a další rozvíjení principů této taneční techniky. Koncentruji se na to, aby se tanečník naučil správnému držení těla se zaměřením na hybnost pánve a kyčelního kloubu.
Jak vyučovat společenský tanec
Kolda, Michal ; FRIČOVÁ, Marie (vedoucí práce) ; ZILVAROVÁ, Daniela (oponent)
Magisterská práce navazuje na bakalářskou práci Metodika výuky společenského tance a je zaměřena na druhou etapu výuky. Zabývá se popisem metodických postupů při výuce jednotlivých tanců a tanečních figur v kurzu společenského tance pro pokročilé. Komentovány jsou možné problémy při výuce a časté chyby.
Výživové poradenství v tanci
Krupičková, Tereza ; KŘENKOVÁ, Mahulena (vedoucí práce) ; POLLERTOVÁ, Adéla (oponent)
Diplomová práce se zabývá teorií příjmu potravy a specifikací jejích základních složek. Na základě těchto poznatků jsou vždy v závěru kapitol shrnuta určitá doporučení pro stravování v tanečním umění. Práce zahrnuje myšlenku týkající se psychické vyrovnanosti tanečníka ke svému tělu a k příjmu potravin, a jak celý tento proces může být ovlivněn působením tanečního pedagoga. Závěr diplomové práce je věnovaný popisu praktického výživového poradenství pro tanečníky, kde je na individuálních případech možné vidět různá úskalí při snaze o vyvážené stravování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.