Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  začátekpředchozí31 - 33  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Osobnost učitelky mateřské školy a její profesní růst
KOHOUTOVÁ, Naděžda
Osobnost učitelky mateřské školy ovlivňuje kvalitu vzdělávání. Záměrem bakalářské práce je poukázat na společenskou odpovědnost povolání učitelky mateřské školy v souvislosti s potřebou a nutností celoživotního profesního vzdělávání. Teoretická část se zabývá společenskou odpovědností vzdělávání. Vymezuje pojmy výchova a vzdělávání nejprve obecně, pak ve společenském pohledu. Seznamuje s významem a současným pojetím předškolní výchovy. Definuje také osobnostní a profesní kompetence učitelky mateřské školy. Praktická část je rozdělena na dvě části - mapuje nabídku vzdělávacích organizací a dotazníkovým šetřením zjišťuje potřeby učitelek ve vztahu k dalšímu vzdělávání. Na základě porovnání stanoví doporučení pro organizace dalšího vzdělávání.
Proměny profesních kompetencí učitelky MŠ v souvislosti s věkem a praxí
ŠEJVAROVÁ, Zdeňka
Strukturou a významem profesních kompetencí učitele se zabývá celá řada pedagogů. K této záležitosti přistupují z různých hledisek a vytvářejí četné modely. Zatím však nebylo dosaženo jednotného vymezení. Ve své podstatě však vyjadřují stejnou skutečnost, a tou je připravenost a výbava učitele pro svou profesi. Záměrem práce je poukázat na možnost proměny vnímání profesních kompetencí učitelky MŠ v souvislosti s věkem a délkou praxe učitelky.Teoretická část práce se zabývá konceptem profesních kompetencí učitelky MŠ v souvislosti se současnou změnou role předškolního pedagoga. Seznamuje především s obecným pojmem kompetence, profesní kompetence. Uvádí jejich definice, význam, strukturu. Zároveň představuje několik modelů profesních kompetencí v podání předních odborníků. Dále popisuje proces formování těchto kompetencí během přípravy předškolních pedagogů na profesi. Následně upozorňuje na nebezpečí rutinních prakticismů v praxi mateřských škol a nastiňuje dovednosti, které jim mohou předcházet. Praktická část je zpracována pomocí metody dotazníkového šetření u učitelek mateřských škol. Dotazník je zaměřený na zjištění, jak vnímají profesní kompetence učitelky v souvislosti s jejich věkem a délkou praxe a na zmapování a popsání některých rutinních praktik, které přetrvávají v českých mateřských školách.
Osobnost učitele
OUBRAMOVÁ, Petra
Diplomová práce má teoreticko-empirický charakter. Je zaměřena na problematiku osobnosti učitele a pohled žáků 2. Stupně ZŠ na ni. První část práce charakterizuje rysy osobnosti pedagoga a rozmanité vyučovací styly. Rovněž vymezuje odborné kompetence učitele jako např. kompetenci komunikativní nebo kompetenci reflexe vlastní činnosti. Pozornost je věnována také vymezení vlastností ?dobrého? učitele, kterými jsou autorita, asertivita, citová stabilita, smysl pro humor, spravedlivé hodnocení, tvořivost a flexibilita. V závěru teoretické části jsou stanoveny požadavky a úkoly pro učitele současné školy a popsán vliv učitelského povolání na osobnost. Praktická část představuje výsledky kvantitativního výzkumu, při kterém byla použita metoda písemného dotazování. Získané údaje objasňují pohled žáků 2. stupně ZŠ na osobnost pedagoga a ukazují, které vlastnosti hodnotí žáci jako významné a které formy a metody práce přijímají pozitivně.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   začátekpředchozí31 - 33  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.