Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  začátekpředchozí31 - 32  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nezaměstnanost jako psychosociální problém u osob se změněnou pracovní schopností
HRKALOVÁ, Kristýna
V současnosti se pojem změněná pracovní schopnost již neužívá, a to díky změně zákona o zaměstnanosti č. 435/2004 Sb. Zavádí se pojem osoba se zdravotním postižením, kam zařazujeme osoby pobírající invalidní důchod, osoby zdravotně znevýhodněné. V této bakalářské práci je věnována pozornost pojmu nezaměstnanost, její definici a jejím druhům. Další kapitola vymezuje cílovou skupinu osob uvedenou v názvu práce. Následující část pojednává o možnostech uplatnění na chráněném trhu práce, ale i o uplatnění na běžném pracovním trhu, které nabízejí různé organizace. Vše je vztaženo k osobám, které mají nějaký zdravotní problém a obtížněji hledají vhodné zaměstnání. Důležité je podotknout, že s nezaměstnaností jsou spojeny různé problémy. Ty jsou jak psychické, tak i sociální. Proto je zde zahrnuta část o významu práce pro člověka, na ni navazují kapitoly o možných reakcích na ztrátu zaměstnání a zdravotních rizicích spojených s touto životní událostí. Cílem praktické části je srovnání dopadu psychosociálních důsledků nezaměstnanosti u jedinců intaktních a jedinců se zdravotním postižením. Pro tento cíl byla použita metoda kvalitativního výzkumu, forma polořízeného rozhovoru. Pro výběr respondentů byl rozhodující věk mezi 20-45 lety a jejich evidence na úřadu práce minimálně šest měsíců. Z výzkumu vyplynulo, že mnou sledovaná skupina osob se od sebe v dopadech psychosociálních důsledků nezaměstnanosti výrazně neliší. Je to dáno tím, že na jejich psychiku mají vliv dobré rodinné zázemí, přátele a plnohodnotně strávený volný čas.
Vzdělávání dospělých osob se zdravotním postižením
HODOUŠOVÁ, Jana
Tématem této bakalářské práce je Vzdělávání dospělých osob se zdravotním postižením. V teoretické části jsem se zaměřila na objasnění pojmů, jako je celoživotní vzdělávání a učení, andragogika, speciální pedagogika (ve smyslu jednotlivých typů postižení a jejich specifik ve vztahu ke vzdělávání). V praktické části práce se věnuji popisu cíle práce, metod výzkumu a vlastních výsledků. Cíle výzkumu: 1. zjistit, jaké jsou možnosti dalšího vzdělávání pro osoby se zdravotním postižením, 2. zjistit, jak osoby se zdravotním postižením tyto možnosti dalšího vzdělávání hodnotí. Pro realizaci výzkumné části práce jsem zvolila kvalitativní typ výzkumu, metodu dotazování, techniku rozhovor. Výzkum probíhal v neziskových organizacích, které sdružují osoby se zdravotním postižením nebo jim poskytují různé služby, v období od února do dubna 2009. Pro výběr zařízení jsem použila Průvodce sociálními službami města České Budějovice 2009, což je dokument, který mohou využít osoby se zdravotním postižením, pokud budou službu vyhledávat. Celkem bylo osloveno 11 organizací, z toho dvě organizace se odmítly výzkumu zúčastnit. Výzkumný soubor č. 1 tvořily osoby se zdravotním postižením ve věku 15 {--} 64 let, kterých bylo 35. Výzkumný soubor č. 2 tvořili pracovníci zařízení, věnující se osobám se zdravotním postižením na Českobudějovicku, kterých bylo 9. Výsledky výzkumu ukázaly, že respondenti nemají dostatečný přehled o možnostech dalšího vzdělávání dospělých osob se zdravotním postižením. Většina jich na otázku, zda jsou možnosti vzdělávání pro tyto osoby dostačující, nedokázala odpovědět. Dále výsledky práce ukázaly, že pracovníci neziskových organizací, sídlící v Českých Budějovicích, vědí minimálně o jednom zařízení, které se dalším vzděláváním osob se zdravotním postižením zabývá. Pouze jeden respondent nemá přehled žádný. Uvedenou bakalářskou práci je možno využít pro vzdělávací instituce, nabízející další vzdělávání osobám se zdravotním postižením a pro neziskové organizace, věnující se těmto osobám. Dále mohou být využity Úřadem práce v Českých Budějovicích.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   začátekpředchozí31 - 32  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.