Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 70 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Software pro podporu výuky znázorňující principy směrovačů
Sobek, Jiří ; Vymazal, Michal (oponent) ; Vychodil, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se převážně zaměřuje na problematiku sítí a jejich klíčových prvků, kterými jsou směrovače. Cílem je objasnit principy směrování a funkce směrovačů rozšířené o informace týkající se směrovacích protokolů a jejich vzájemné rozdělení. Praktická část se zabývá realizací apletů, které slouží pro výukové účely. Detailně popisují způsoby práce směrovačů a jejich vnitřní strukturu. Zárověň se také zabývají principy dvou významných směrovacích protokolů, kterými jsou Open Shortest Path First (OSPF) a Routing Information Protocol (RIP). Všechny aplety jsou vloženy na webové stránky, které svým návštěvníkům přibližují problematiku směrování i s tím souvísející informace.
Interaktivní webové aplikace pro podporu výuky 3D počítačové grafiky
Priščák, Jaroslav ; Mokrý, Ondřej (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Používanie interaktívnych webových aplikácií má potenciál výrazne zlepšiť výučbu 3D počítačovej grafiky. Využitím pohodlia a dostupnosti webu môžu tieto aplikácie poskytnúť študentom pútavejšiu a interaktívnejšiu výučbu. Táto práca sa zaoberá vývojom takýchto aplikácií s cieľom pomôcť pochopiť základy nutné pre výpočty, ako sú normálové vektory a~dotykové roviny. Ďalej práca popisuje Phongov osvetľovací model, parametre prostredia a~materiálu, ktoré vplývajú na výsledný svetelný odraz. Následne popisuje jednotlivé modely tieňovania ako konštantné, Gouraudovo a Phongovo, kde popisuje jednotlivé výhody a nevýhody, rozdiely náročnosti výpočtov pri určovaní farby fragmentu a jednotlivých pixelov. Zároveň vysvetľuje kód, na ktorom sú tieto aplety vytvorené.
Způsoby využití netbooků a interaktivní tabule učiteli matematiky na základní škole
Jozeková, Renata ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Kloboučková, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se věnuje detailnějšímu pohledu na projekt Vzdělání 21 a tedy výuce s využitím nových technologií, především interaktivních tabulí a netbooků, v českých školách. Cílem bylo pozorování výuky matematiky, způsob využití interaktivních tabulí a netbooků v hodinách matematiky na druhém stupni základních škol účastnících se projektu Vzdělání 21. Hodnocení a závěry vychází z analýz jednotlivých hodin natočených ve školním roce 2009/2010 a 2010/2011, které byly podrobně zkoumány a dále děleny na kratší příběhy v případě, že se nějakým způsobem využila interaktivní tabule nebo netbook. V epizodách jsem sledovala účel a způsob použití interaktivní tabule či netbooku, dále pak materiál s pomocí kterého byla tato technika využívána a kdo pracoval s interaktivní tabulí. Některé epizody můžou sloužit jako ukázka "dobrého" či zajímavého způsobu práce s IWB a NTB v hodinách matematiky, případně můžou být inspirací pro ostatní učitele matematiky ale i učitele dalších vyučovacích předmětů. Klíčová slova: interaktivní tabule (IWB), netbook (NTB), interaktivní učebnice - e- učebnice, applet, matematika, Vzdělání 21, Smart notebook, videozáznamy.
Interaktivní webové aplikace pro podporu výuky teorie barev
Koroleva, Anfisa ; Přinosil, Jiří (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Daná bakalářská práce se zabývá problematikou interpretace barev a barevných obrazů v počítačové grafice. Konkrétně je práce zaměřena na vývoj jednoduchých webových aplikací – appletů, které budou sloužit pro interaktivní podání metod používaných v oblasti počítačového zpracování barevných obrazů. Vytvořené applety by měly demonstrovat příslušnou teorii týkající se míchání barev v různých barevných modelech, převodu barevného obrazu na šedotónový, převodu šedotónového obrazu do nepravých barev, převodu fyzikálního světla do barevných prostorů CIE XYZ a L*a*b*. V první části práce je popsán teoretický základ k požadovaným appletům. Následující praktická část je věnována vlastnímu postupu implementace appletů pomocí JavaScriptu a HTML.
Interaktivní webové aplikace pro podporu výuky teorie barev
Koroleva, Anfisa ; Přinosil, Jiří (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Daná bakalářská práce se zabývá problematikou interpretace barev a barevných obrazů v počítačové grafice. Konkrétně je práce zaměřena na vývoj jednoduchých webových aplikací – appletů, které budou sloužit pro interaktivní podání metod používaných v oblasti počítačového zpracování barevných obrazů. Vytvořené applety by měly demonstrovat příslušnou teorii týkající se míchání barev v různých barevných modelech, převodu barevného obrazu na šedotónový, převodu šedotónového obrazu do nepravých barev, převodu fyzikálního světla do barevných prostorů CIE XYZ a L*a*b*. V první části práce je po- psán teoretický základ k požadovaným appletům. Následující praktická část je věnována vlastnímu postupu implementace appletů pomocí JavaScriptu a HTML.
Interaktivní webové aplikace pro podporu výuky 2D počítačové grafiky
Drápela, Zbyněk ; Sysel, Petr (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá dvojrozměrnou počítačovou grafikou. Konkrétně Bézierovými křivkami, zvýšením jejich stupně beze změny jejich tvaru a provedení subdivision. Dále pak algoritmem Catmull--Clark subdivision a procedurálními texturami a jejich generováním. Cílem práce bylo popsat teoretický základ těchto oblastí a následně pomocí JavaScriptu a HTML vytvořit čtyři webové applety, které budou sloužit jako pomůcka při výuce počítačové grafiky.
Interaktivní webové aplikace pro podporu výuky zpracování signálů
Mašek, Petr ; Rajmic, Pavel (oponent) ; Záviška, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou zpracování jednorozměrných signálů. V rámci práce bylo vytvořeno pět interaktivních webových aplikací, naprogramovaných v JavaScriptu, které mají sloužit pro podporu výuky. Jedná se o aplety, které se týkají následujících témat: převzorkování diskrétního signálu v poměru racionálního čísla, střední a efektivní hodnota signálu, diskrétní lineární a kruhová konvoluce v 1D a diskrétní křížová korelace. V práci je ke každému tématu věnován teoretický úvod, popis implementace a uživatelského rozhraní vytvořených aplikací. Dále je v práci uveden komentář k vývoji a testování apletů.
Objevujeme vlastnosti funkcí pomocí matematického programu GeoGebra
KODADOVÁ, Veronika
Diplomová práce se zabývá vlastnostmi funkcí, jako jsou lineární, kvadratické, goniomterické ad. Cílem práce je navrhnout vhodné matematické úlohy se zaměřením na funkční vztahy, ve kterých by žáci pomocí matematického programu GeoGebra mohli objevovat a osvojit si potřebné vlastnosti funkcí. V práci také najdete pravoúhlou soustavu souřadnic a přehled základních vlastností.
Aplikace pro podporu výuky barevných modelů
Khaladzinski, Kiryl ; Záviška, Pavel (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je tvorba webových aplikací, které na reálných příkladech ukážou možnosti práce s různými barevnými modely, také principy tvorby digitálních obrazů a možnosti zpracováni dat digitálního obrazu. Teoretická část věnovaná základním pojmem v teorii barev a základem rastrových obrázků. Praktická část je návrh čtyř aplikací a jejich tvorby. První z apletů ukazuje princip míchání barev v různých barevných modelech, druhý na praktickém příkladu ukazuje základ indexového reprezentace obrazu, třetí ukazuje metody překladu barevného obrazu na šedotónový a poslední aplet se používá k překladu šedotónového obrazu na barevné.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 70 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.