Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 350 záznamů.  začátekpředchozí303 - 312dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Informovanost studentů Středních odborných učilišť a Gymnázií v Žatci a v Lounech o poruchách příjmu potravy
PROKŮPKOVÁ, Šárka
Tato bakalářská práce pojednává o informovanosti studentů o poruchách příjmu potravy a částečně o jejich způsobu stravování. Zaměřena je především na děti a rané adolescenty. Teoretická část popisuje základní druhy poruch příjmu potravy, kterými jsou mentální anorexie, mentální bulimie a záchvatovité přejídání, ale i méně časté a to drunkorexii, bigorexii a ortorexii. Dále pojednává o jejich historii, prevalenci a incidenci. Zmíněny jsou i rizikové faktory, které mohou mít vliv na vznik nebo také na průběh poruch příjmu potravy. Druhá polovina teoretické části se zabývá energetickou bilancí, stručným popsáním Body mass indexu, zdravotními komplikacemi, klinickou praxí, léčbou a terapií. Závěr teorie je věnován problematice poruch příjmu potravy v dětství a rané adolescenci ? definici a diagnóze, somatickým aspektům, terapii, školnímu vzdělávání a následkům v dospělosti. V praktické části jsem využila výsledky zpracovaných anonymních dotazníků, které byly vyplněny studenty Středních odborných učilišť a Gymnázií ze Žatce a z Loun. Výsledky jsou v práci prezentovány v přehledných grafech. Bakalářská práce ukazuje nedostatečnost informovanosti studentů, i když se jich problematika poruch příjmu potravy přímo dotýká. Velmi důležitá je prevence a proto by se neměla v tomto směru podceňovat. Děti a adolescenti ve svém věku často s výživou experimentují a neuvědomují si, že to pro ně může mít fatální důsledky.
Postoje studentů k přednášejícím Jihočeské univerzity
LINHARTOVÁ, Martina
Tato diplomová práce přináší informace o tom, jak studenti vybraných fakult Jihočeské univerzity hodnotí své vyučující, jaké postoje si k nim utváří, čemu přisuzují význam a jaké požadavky na vyučující kladou. V teoretické části se věnuji postojům, učitelství, osobnosti pedagoga a studenta, současnému terciárnímu vzdělávání v České republice a vzájemnému vztahu studentů a pedagogů. Empirická část představuje kvantitativní výzkum, který jsem realizovala prostřednictvím sémantického diferenciálu. Zde popisuji charakteristiku souboru a výzkumný vzorek. Dále přináším výsledky získaných dat a informace o tom, jaké postoje mají studenti ke svým vyučujícím. Sběr dat proběhl v březnu 2012 formou dotazníků. Výzkum byl realizován na Jihočeské univerzitě, fakultách Pedagogické, Zdravotně sociální a Teologické. V rámci daných fakult byly na každé vybrány studijní obory s podobným zaměřením. Celkem bylo rozdáno 240 dotazníků. Návratnost byla 75% tedy celkem 180 dotazníků. Pro výzkum byly stanoveny tři hypotézy. První hypotéza předpokládala, že studium preferovaného oboru pozitivně ovlivňuje postoje studentek a studentů k vyučujícím a provedený výzkum hypotézu potvrdil. Druhá hypotéza tvrdila, že studenti studující prestižní obor hodnotí vyučující pozitivněji než studenti studující neprestižní obor. Tato hypotéza se nepotvrdila. Třetí hypotéza byla, že studentky jsou méně kritické při hodnocení vyučujících než studenti. Provedený výzkum ani tuto hypotézu nepotvrdil. Práci bude možné využít pro komparaci postojů studentek a studentů jednotlivých fakult Jihočeské univerzity a pro publikační činnost.
Užívání návykových látek studenty prezenční formy studia na Zdravotně sociální fakultě Jihočeské univerzity
MUŽÍK, Petr
Tato bakalářská práce představuje výsledky výzkumu užívání tabákových výrobků, alkoholu a drog studenty prezenční formy studia Zdravotně sociální fakulty Jihočeské univerzity. Cílem práce bylo zjistit, zda studenti ZSF JČU užívají návykové látky, v jaké formě, s jakou četností, s jakými negativními důsledky, jaká je prevalence užití návykových látek, v jakém období studia se látky užívají více apod. Práce zjišťovala i některé přidružené jevy. Tyto poznatky zajistil kvantitativní výzkum zahrnující 109 respondentů. Byla použita metoda dotazování, celý výzkum byl anonymní.
Analýza prostředí jazykových škol se zaměřením na vzdělávací společnost Tutor, s.r.o.
Maršíčková, Táňa ; Procházková, Markéta (vedoucí práce) ; Stavinoha, Radek (oponent)
Tato bakalářské práce se zabývá problematikou jazykových škol. Zkoumá, jak studenti vysoké školy v dnešní době vnímají tento druh vzdělávacích institucí. Zjišťuje názory, které na ně studenti mají a snaží se odhalit příčiny nezájmu o studium v těchto agenturách. V teoretické části se zaměřuje na popis procesu marketingového výzkumu a marketingového mixu 5P. V praktické části se zabývá jazykovými školami obecně, dále poté zkoumá postoj studentů k jazykové škole Tutor a v neposlední řadě se zabývá popisem marketingového mixu 5P této instituce. Závěrem jsou navržena doporučení, která by měla vylepšit image a pohled na tuto společnost.
Finanční pomoc studentům ve vybraných zemích
Suchomelová, Mirjam ; Kořánová, Marie ; Krinesová, Lenka
Školné a formy finanční podpory studentů ve vybraných zemích (Finsko, Francie, Německo, Nizozemsko, Švédsko, Velká Británie).
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Putting students first: universities, libraries and learning
Bulpitt, Graham
Prezentace: nusl-112758_1 - Stáhnout plný textPDF
Videozáznam: nusl-112758_2 - Stáhnout plný textMP4
Srovnání stravovacích návyků u studentů Zdravotně sociální fakulty
FILIPOVÁ, Petra
Teoretická část je zaměřena na základní pojmy stravování, na vlivy, které působí na výživu a na jednotlivé složky stravy a jejich význam. Mimo jiné je v této části kladen důraz i na správný příjem živin a výživová doporučení. V praktické části byly stanoveny tři cíle. Hlavním cílem bylo zjistit stravování u vysokoškolských studentů Jihočeské univerzity Zdravotně sociální fakulty, zda splňují správný denní příjem kalorií a živin. Zjistit, co vede studenty k nesprávnému způsobu stravování a na základě zjištěných hodnot navrhnout zdravější způsob stravování. K dosažení cílů byl vybrán kvalitativní výzkum. Byla zvolena metoda dotazování ? technika polořízeného rozhovoru s 10 studentkami. Rozhovory jsem provedla v druhé polovině února roku 2011. U všech respondentek byly zaznamenány čtyři dny počínaje nedělí. Po zpracování a vyhodnocení rozhovorů bylo zjištěno, že 9 z 10 respondentek má znatelné výkyvy v denním příjmu kalorií. U 10 respondentek byla zaznamenaná nepravidelnost stravy a nedostatek příjmu zeleniny a ovoce, tím nedostatek vitamínu C. Na základě polořízených rozhovorů bylo zjištěno u 8 z 10 studentek nadbytečný příjem bílkovin, který může mít až negativní dopady na tělo. 9 z 10 studentek determinuje ve výběru potravin cena. 10 studentek nemá žádné zdravotní omezení v příjmu potravy. Výzkum ukázal, že stravovací zvyklosti se během studia na vysoké škole u 1 z 10 studentek změnily pozitivním směrem, dále u 2 studentek nedošlo k žádné změně a u 7 studentek se stravovací zvyklosti zhoršily. Bakalářskou práci lze využít pro lepší orientaci v dané problematice, která poukáže na chyby ve stravování a nabídne rozšíření informovanosti u laické i odborné veřejnosti.
Komparační analýza spokojenosti učitelů a studentů na Obchodní akademii
Dobešová, Erika ; Bedrnová, Eva (vedoucí práce) ; Kašparová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá komparační analýzou spokojenosti učitelů a studentů na Obchodní akademii ve Valašském Meziříčí. Teoretická část je zaměřena na shrnutí základních poznatků dané problematiky a vymezení hlavních faktorů spokojenosti. Empirická část je věnována charakteristice školy a respondentů. Dále jsou prostřednictvím dotazníkového šetření a rozhovoru s ředitelem analyzovány jednotlivé zkoumané oblasti. Na základě výsledků analýzy jsou navržena konkrétní doporučení, která mohou zvýšit spokojenost učitelů i studentů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 350 záznamů.   začátekpředchozí303 - 312dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.