|
Využití technologie GNSS pro potřeby vytyčování pozemkových úprav
JUSTOVÁ, Lenka
Cílem této práce bylo vytyčení nově navržených hranic pozemků technologií GNSS v rámci pozemkových úprav. Za lokalitu bylo zvoleno katastrální území Kamenný Újezd nedaleko Českých Budějovic. Postup jednotlivých činností byl vztažen k vytyčení celkem 78 bodů metodou GNSS. Práce odhalila časovou náročnost a nižší přesnost, přičemž se projevila i snížená efektivnost využití. Přesnost byla vztažena ke střední souřadnicové chybě. Porovnání bylo provedeno vzhledem ke geodetické metodě. Zároveň se řeší otázka účelnosti a smysluplnosti vytyčovacích prací pro účely pozemkových úprav a vztah vlastníků k nově vytyčeným hranicím.
|
|
Přesnost měření pomocí zařízení pro sběr dat pro GIS s možným využitím v pozemkových úpravách
CIMBALA, Michal
Cílem mé práce bylo popsat a přehlednou formou presentovat možnosti zařízení určených pro sběr dat pro GIS s možným využitím v pozemkových úpravách. Můj cíl byl přesněji zjistit, jaké budou potenciální náklady na pořízení a zpracování těchto dat a s jakou přesností jsme tato data schopni zpracovávat. Dále jsem se ve své práci zabýval kvalitou dat, která jsme schopni získat od organizací, které s daty pracují. A v neposlední řadě jsem se také zabýval metodou projektování pozemkových úprav pomocí Digitálního modelu terénu (DMT). Tato metoda by mohla v budoucnu přinést mnoho inovací v řešení problémů v pozemkových úpravách.
|
| |
| |
|
Vytyčování pozemkových úprav geodeticky a metodou GNSS
JUSTOVÁ, Lenka
Bakalářská práce je zaměřena na vytyčení čtyř bodů v k. ú. Rybáře v Karlových Varech jak geodeticky, tak metodou GNSS a na následné porovnání. Jde o porovnání souřadnic z pohledu přesnosti a to především v poloze. Cílem je naměřené hodnoty nejen porovnat ale i zhodnotit. Rozhodnout, která z metod je v dnešní době pro účely katastru a pozemkových úprav praktičtější, výhodnější a přesnější. Práce dále obsahuje postupy vytyčení oběma metodami, a co tomu předchází.
|
| |
| |
|
Vytyčování pozemkových úprav geodeticky a metodou GPS
PODROUŽEK, Jaroslav
Bakalářská práce ?Vytyčování pozemkových úprav geodeticky a metodou GPS? se zabývá tématem vytyčování pozemků s využitím geodetické metody a GPS. Cílem této práce je porovnat obě metody, které jsou používané pro vytyčování podrobných bodů. Srovnání používaných metod se zaměřuje zejména na jejich přesnost a efektivnost. Podrobné body sloužili k realizaci pozemkové úpravy. Rekognoskace lokality dle geodetických údajů sloužila k zhodnocení bodového pole pro vlastní vytyčovací práce. Byly vybrány 4 body k vytyčení v katastrálním území Kamenný Újezd. Při geodetické metodě jsem použil totální stanici LEICA TCR 407 POWER a pro GPS metodu jsem použil aparaturu Leica GPS systém 1200 s nasazovací anténou ATX 1230 GG.
|
|
Globální družicový navigační systém Galileo
Šunkevič, Martin ; Pokorný, Pavel (vedoucí práce) ; Mrajca, Michal (oponent)
Tato práce v úvodu přiblíží problematiku globálních družicových navigačních systémů, GNSS, jako například amerického GPS, ruského GLONASS a čínského systému Compass. Následně se práce zaměří na vznikající evropský systém Galileo. V první části je popsán princip fungování systému, jeho technické aspekty týkající se kosmického tak pozemního segmentu -- například Galileo družice nebo atomové hodiny -- a následně služby, které systém bude nabízet uživatelům. Nastínění GNSS aplikací a možnosti kombinování GNSS systémů jsou také zmíněny v této části. Další kapitola je věnována zejména historii vývoje systému Galileo, původnímu (Public Private Partnership) a současnému způsobu financování (ze zdrojů EU) výstavby, a zhodnocení výnosů a nákladů potřebné na jeho vybudování. V závěru kapitoly jsou shrnuty argumenty, podporující dokončení systému.
|
|
Využití satelitních navigačních systémů v dopravě
Havlík, Martin ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Ptáček, Petr (oponent)
Práce se zaměřuje na aplikaci satelitních navigačních systémů v různých dopravních oborech. Úvodem je popsán všeobecný princip fungování navigačních systémů, dále jeho historie a vývoj. V následující části jsou popsány současné navigační systémy, jejich princip fungování, architektura a poskytované služby. Samostatná kapitola je věnována připravovanému evropskému systému Galileo a jeho službám. Praktická část práce se zabývá aplikací navigační systémů průřezově dle jednotlivých dopravních oborů. Kromě dopravní sféry jsou uvedeny aplikace i v jiných oblastech lidské činnosti. Stěžejní část je věnována aplikaci při sledování a řízení firemního vozového parku. Součástí rozboru aplikace je propočet efektivnosti této investice.
|