|
Měnová politika a kurzový závazek České národní banky
Králová, Lucie ; Burian, Stanislav (vedoucí práce) ; Milan Robin, Milan Robin (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je zhodnotit vliv kurzové politiky ČNB na tuzemskou ekonomiku. Kurzovou politikou se v tomto případě rozumí zavedení devizových intervencí, ke kterým ČNB přistoupila v listopadu 2013. V teoretické části je největší pozornost věnována devizovému trhu a devizovým intervencím, které patří mezi nepřímé nástroje měnové politiky. Dále jsou zde popsány funkce a role centrální banky. V praktické části diplomové práce je provedena analýza makroekonomického vývoje ČR a dalších vybraných evropských zemí. Následně je zde provedena komparace, která umožní vyhodnotit realizovanou kurzovou politiku ČNB. Součástí této části práce jsou také diskutované možnosti termínu ukončení kurzového závazku a jeho forma. V poslední kapitole jsou uvedeny názory uznávaných ekonomů a organizací na devizové intervence.
|
|
Názory občanů na úroveň sociálního zabezpečení v ČR a alokaci veřejných prostředků – listopad 2016
Tuček, Milan
V listopadu 2016 zařadilo CVVM do svého pravidelného šetření jako každý rok blok otázek týkajících se sociální politiky. V rámci tohoto bloku jsme se ptali na to, v jaké míře je podle občanů České republiky zajištěno sociální zabezpečení v jednotlivých oblastech, i na hodnocení úrovně sociální politiky celkově. Zároveň jsme do výzkumu zařadili blok otázek zjišťující, v jakých oblastech by se měly navýšit či snížit finanční prostředky z veřejných zdrojů s cílem ukotvit oblast sociálních politik v rámci hodnocení výdajů státního rozpočtu.
|
| |
| |
|
Veřejnost o speciálních školách a inkluzivním vzdělávání – září 2016
Tuček, Milan
V září 2016 CVVM zjišťovalo názory české veřejnosti na vytváření speciálních škol v rámci povinné základní devítileté školní docházky a také názory na to, zda by se děti se zdravotním nebo mentálním postižením, děti z chudých či naopak z bohatých rodin, děti cizích státních příslušníků, romské děti a mimořádně nadané děti měly vzdělávat v běžných třídách.
|
| |
|
Hodnocení kvality různých typů škol – září 2016
Tuček, Milan
V září 2016 byl do pravidelného výzkumu CVVM Naše společnost zařazen blok otázek týkajících se českého školství a vzdělávání. Otázky mimo jiné zjišťovaly názory české veřejnosti na úroveň vzdělávání na vybraných typech škol a možnost dosáhnout vzdělání odpovídajícího schopnostem.
|
|
Česká veřejnost o nezaměstnanosti – červen 2016
Tuček, Milan
V červnovém šetření se CVVM zabývalo problematikou nezaměstnanosti. Součástí šetření byl i blok otázek mapující názory občanů na současnou úroveň nezaměstnanosti v naší zemi, na její další vývoj, na důvod nezaměstnanosti a na obtížnost nalezení nové práce v místě bydliště.
|
| |
|
Česká veřejnost o nezaměstnanosti – červen 2015
Čadová, Naděžda
V červnovém šetření se CVVM zabývalo problematikou nezaměstnanosti. Součástí šetření byl i blok otázek mapující názory občanů na současnou úroveň nezaměstnanosti v naší zemi, na její další vývoj, na důvod nezaměstnanosti a na obtížnost nalezení nové práce v místě bydliště.
|