Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 267 záznamů.  začátekpředchozí249 - 258další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití arteterapie a artefiletiky při práci s dětmi v MŠ
NIKODÝMOVÁ, Monika
Tato práce by měla přiblížit možnosti využití arteterapie a artefiletiky při práci s dětmi v mateřské škole, především pak užití jejich metod v kontextu sociálním i rodinném. V teoretické části se zabývá specifiky předškolního dítěte z hlediska jeho individuálního vývoje a možností, které se odráží v jeho emoční sféře, hře a zvláště pak ve výtvarném projevu. Vymezuje základní znaky arteterapie a artefiletiky. V praktické části se zabývá případovou studií rodiny v rámci artefiletických a arteterapeutických postupů, dále pak možností využití vlastní projektivní metody.
Emoční stavy matek při aplikaci Vojtovy reflexní terapie
KASTNEROVÁ, Drahomíra
V bakalářské práci se zabývám využitím Vojtovy terapie při léčbě dětí s různým stupněm motorického postižení, od nejlehčího až po dětskou mozkovou obrnu (DMO) a dále tím, jak na postižení dítěte a nutnost intenzivního cvičení reaguje matka. Vojtův princip je považován za nejúčinnější způsob léčení těchto dětí, Jako hlavní cíl práce jsem si stanovila evaluaci efektivity léčby právě dle Vojty a zjištění vývoje emotivity matky v průběhu léčby. Respondenty bylo třicet matek dětí ve věku do 18 měsíců, které docházejí na cvičení do mé ordinace. V teoretické části popisuji skutečnosti týkající se Vojtovy metody a rehabilitace dětí, které zahrnují etiologii, symptomy, klinický obraz, diagnostiku, prevenci, samotnou terapii a úlohu rodiny a matky v péči o dítě s handicapem. Praktická část se metodologicky opírá o principy kvantitativního výzkumu, který byl založen na sekundární analýze dat a přímém pozorování. Jako prostředek ke splnění dílčího cíle práce, tedy pro analýzu emocí matek při terapii dítěte dle Vojty jsem použila dva dotazníky, Zungův sebeposuzovací dotazník úzkosti a dotazník vlastní konstrukce. Kineziologické vyšetření spontánní hybnosti, kvality a kvantity tělesné postury při vývoji vzpřimovacích mechanismů potvrdilo objektivní zlepšení u dětí po třech měsících aplikace terapie dle Vojty. Jako příklad uvádím jednu kazuistiku. Z mého výzkumu vyplynulo, že míra úzkosti matek se po třech měsících cvičení dítěte Vojtovou metodou snížila. Na efektivitu terapie dle Vojty mají též vliv jisté aspekty, mezi něž patří frekvence, intenzita, včasnost zahájení terapie, správné vedení rodičů fyzioterapeutem a jejich přístup k terapii. First name and surname of the author: Drahomíra Kastnerová Title of the baccalaureate thesis: The Emotional Expression of Mother in connection with application of Vojta Therapy Department: Department of Health Education, Pedagogical Faculty, University of South Bohemia in České Budějovice Supervisor of the baccalaureate thesis: Mgr. Petra Vojtová, Ph.D. Year of defense of the baccalaureate thesis: 2012 Abstract: The baccalaureate thesis deals with the use of Vojta induction therapy for the treatment of children suffering from various degrees of motor disability ranging from the mildest one up to poliomyelitis, and furthermore with how the mother responds to the child's disability and to the need of intensive exercise. The Vojta principle is understood as the most effective way of therapy in these children. The main aim of the thesis was to evaluate the treatment efficacy precisely according to Vojta, and to determine the mother's emotiveness during the treatment. The respondents included thirty mothers of children in the age up to 18 months that came to my office for exercises. The theoretic part describes facts related to this paediatric disease, which include etiology, its symptoms, clinical image, diagnostics, prevention, the treatment itself, and the role of the family and the mother in caring for the disabled child. In terms of methodology, the practical part is supported by the principles of qualitative- quantitative research based on secondary data analysis and direct observation. Two questionnaires were used as the means to complete a partial goal of the thesis, thus to analyze the mothers' emotions during the child's therapy according to Vojta - Zung Anxiety Self-Assessment Scale and my own questionnaire. Kinesiological assessment of spontaneous motility, of the quality and quantity of physical posture in the development of stand up mechanisms confirmed objective improvement in all respondents after the therapy according to Vojta, which is evidenced by the case report attached. The research indicated reduced anxiety levels of the mothers after three months of exercises with the child using the Vojta method. Certain aspects, which include the freq
Výtvarné vyjádření emocí a jeho působení na člověka
BLÁHOVÁ, Lenka
Hlavním tématem této bakalářské práce jsou emoce. Na základě toho je jejím cílem objasnit tento pojem a následně jej aplikovat do kontextu výtvarného umění. Tato práce obsahuje teoretickou a praktickou část. V části zabývající se teorií je objasněn vztah emoce a barvy, především však zobrazování emocí prostřednictvím výtvarného umění. Dále je kladen důraz na působení samotného díla na emoční stránku diváka. Tento fenomén je analyzován chronologicky od počátku lidstva do současnosti. Praktická část obsahuje triptych obrazů zaměřených na téma emoce, popis postupu práce včetně inspiračních zdrojů a následnou úvahu nad jejich působením.
Emotional saturation in context of art-therapy
MIHALOVIČOVÁ, Jaroslava
Bakalárska práca predkladá pohľad na emocionálnu saturáciu prostredníctvom arteterapie. Práca je prezentáciou aplikácie arteterapeutického programu, ktorý zakomponováva Rožnovskú arteterapiu a pri tom využíva súvislosť s výtvarným umením u ľudí v pokročilej starobe. Cieľom práce je nasýtiť emóciami ľudí v neskorej starobe prostredníctvom arteterapeutického programu a poskytnúť radosť a uspokojenie z tvorby v posledných chvíľach života.
Psychologie reklamy
Mukhina, Alesia ; Kašparová, Eva (vedoucí práce) ; Surynek, Alois (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá pojmem psychologie reklamy a vlivem reklamy na chování a postoje člověka v jeho každodenním životě. Cílem této práce je zjistit, do jaké míry reklama ovlivňuje psychiku a chování lidí, dále do jaké míry je efektivní a jak je její vliv vnímán soudobou společností. Teoretická část zahrnuje vymezení pojmu psychologie reklamy, její historii a typy. Popsány budou také způsoby ovlivňování a manipulace s lidskou psychikou a emocemi. Cílem praktické části je zjistit působení na chování, postoje a přijetí ze strany spotřebitelů ovlivňovaných reklamními médii. Praktická část obsahuje interpretace výsledků výzkumu vzhledem ke stanovené hypotéze. Zahrnuje i rozhodnutí o tom, zda získané výsledky souhlasí, či jsou v rozporu s výsledky stanovenými v teoretické části.
Pohled na učitelské role prostřednictvím tematických koláží
KRNINSKÝ, Luboš
Práce se věnuje motivaci a emocím v souvislosti s profesí učitele. Teoretická část přináší poznatky o různých přístupech k motivaci a emocím a o souvislostech této problematiky s učitelským povoláním. Ve vztahu k tematice emocí prožívaných vyučujícími je pojednáno též o zátěži a stresu v profesi učitele. Praktická část práce zkoumá výše uvedené u osmi vyučujících základní školy pomocí polostrukturovaného rozhovoru a tematických koláží, které se věnují profesní roli učitele.
Empatie pracovníků v pomáhajících profesích
KAŠPÁRKOVÁ, Eva
Empatie pracovníků v pomáhajících profesích Empatie neboli vcítění je schopnost porozumění emocím druhého člověka. Představuje schopnost člověka porozumět psychickému stavu jiného člověka, se kterým je v bezprostředním kontaktu. Pomocí tohoto porozumění lze pochopit emoce, myšlenky myšlenek, jednání, chování a postoje. Pro vznik empatie je potřebné, aby byl člověk na druhého cílevědomě zaměřen a soustředěn a měl dostatek vůle. Empatie je složitý psychologický zážitek. Cílem diplomové práce je ověřit, zda se u osobních asistentů a zdravotních sester liší postoje k empatii a prožívání obtíží spojených s empatií. Výzkum je realizován u osobních asistentů působících v okrese České Budějovice a u zdravotních sester pracujících v jindřichohradecké nemocnici. Respondenti jsou různého věkového rozložení s rozdílným zastoupením mužů a žen. Použila jsem metodu dotazování. Technikou výzkumu je dotazník. Stanovila jsem si celkem tři hypotézy. Všechny tyto hypotézy byly výzkumem potvrzeny. Využití diplomové práce lze spatřovat v možnosti jejího zprostředkování jako zdroj informací pro laickou veřejnost nebo její eventuelní využití ve výuce.
Vliv sociální reklamy na psychiku člověka
Gaivanovitch, Dasha ; Hubinková, Zuzana (vedoucí práce) ; Kašparová, Eva (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá pojmem sociální reklamy, vlivem tohoto typu reklamy na chování a na postoje člověka v jeho každodenním životě. Cílem této práce je zjištění do jaké míry sociální reklama ovlivňuje chování lidí, do jaké míry je známá ve společnosti a do jaké míry je efektivná. Teoretická část zahrnuje vymezení pojmu sociální reklamy, její historií, typy a způsoby ovlivňování a manipulování emocími člověka. Praktická část obsahuje interpretace výsledků empirického výzkumu vzhledem ke stanoveným hypotézam, zahrnuje i rozhodnuti o tom, jestli získané výsledky jsou v souhlasu nebo rozporu se stanovenými v teoretické části tvrzeními.
Pohybové aktivity a jejich vliv na psychosociální oblast u seniorů v domově pro seniory.
PŮŽOVÁ, Tereza
Výchova ke zdraví se mimo jiné zabývá pohybem, a proto posilovat zdraví u seniorů prostřednictvím pohybu by mělo být důležitou součástí v péči o seniory. Hlavním účelem této bakalářská práce bylo posoudit vliv pohybových aktivit na psychosociální oblast u seniorů v domově pro seniory. Výzkumné šetření bylo zaměřeno na seniory se sníženou pohyblivostí. Pro ověření jejich psychosociálního zdraví jsem použila dotazník POMS a dotazník ?Sociální zdraví u seniorů?. Po vyhodnocení výzkumného šetření jsem došla k závěru, že intervenční pohybová jednotka pozitivně ovlivňuje emocionální stav u převážné části zkoumané cílové skupiny seniorů. Výsledky práce také potvrdily, že senioři cítí spokojenost se svým životem.
Zjišťování motivace žáků a studentů
KŮSOVÁ, Markéta
Pro práci jsou charakteristické dvě volně na sebe navazující části. V první části jsou vymezeny frekventované pojmy často užívané v tematice motivace ve škole. V druhé části práce, v opoře o Boekaertsovou, jsou uvedeny vývoj a charakteristiky jejího On-line motivačního dotazníku. Souhlasíme s Boekaertsovou, že nejlepší způsob, jak zaznamenat pocity žáků, je dát jim důvěrně známé učební aktivity a požádat je, aby podali informace o svém poznání a pocitech během učebního úkolu. Studie podporují závěr, že On-line motivační dotazník je metoda odběrů vzorků, která může spolehlivě zachytit poznávání a pocity žáků ve vztahu ke specifickým učebním úkolům bez toho, aby je vyrušovala v jejich pozornosti při úkolu. Jako takový může tento dotazník otevřít nové způsoby studia motivace ve školní třídě. Dotazník také může hrát významnou roli v získávání informací o různých důvodech, proč nejsou žáci ochotni investovat úsilí do daného úkolu ve třídě. Kromě toho může On-line motivační dotazník poskytnout cennou informaci o vlivech, které působí na pocity žáků, jejich zapojení se do úkolu a na celkovou duševní pohodu ve třídě. Ve shodě se zadáním, česká verze On-line motivačního dotazníku je připravena pro empirické ověřování v našich podmínkách.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 267 záznamů.   začátekpředchozí249 - 258další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.