Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,795 záznamů.  začátekpředchozí2331 - 2340dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.06 vteřin. 
Možnosti zavedení školské sociální práce na základní školy v České republice
Skalová, Nikola ; Kodymová, Pavla (vedoucí práce) ; Suda, Radek (oponent)
Diplomová popisuje možnosti zavedení školské sociální práce na základní školy v ČR. V úvodu se zaměřuje na vhled do problematiky školské sociální práce spolu s charakteristikou role školského sociálního pracovníka a možnými překážkami na cestě v zavedení školské sociální práce. Dále je pojednáno o praxi školské sociální práce v zahraničí a současném stavu poradenského systému ve školství ČR. Práce se také zaměřuje na legislativní nastavení a návrh možné budoucí podoby školské sociální práce v ČR. V závěru je nastíněn návrh specializačního vzdělávacího programu pro školské sociální pracovníky v ČR.
Pohybová edukace diabetiků
ŠECOVÁ, Karolína
Tato práce se zabývá pohybovou edukací diabetiků a klade si za cíl zmapovat možnosti využití fyzioterapie u pacientů s onemocněním diabetes mellitus (DM). Tohoto cíle bylo dosaženo nastudováním odborné literatury, která se týká pohybových aktivit diabetiků a návrhem individuálních rehabilitačních plánů. Dalším cílem této práce je edukovat pacienty s DM o vhodných pohybových aktivitách. Na tento cíl se zaměřuje výzkumná část práce. Je nutné pohybové aktivity a další fyzioterapeutické postupy volit u pacientů individuálně s ohledem na jejich celkový stav a přístup k terapii. Nedílnou součástí edukace pohybu bylo i poučení o rizicích, které mohou ze cvičení vyústit a doporučení, jak těmto rizikům předcházet, a jak také co nejvíce zlepšit efekt cvičení. Všichni pacienti se po slovním výkladu či praktické ukázce naučili zvolené pohybové aktivity a zapamatovali si rady a doporučení. Práce se také snaží odpovědět na některé otázky. První se týká vlivu mnou navržené cvičební jednotky na pacienta. U pacientů došlo k malému zlepšení v některých aspektech, které se týkají pohybového aparátu a ke zlepšení psychické pohody. Celkově jsou ale rozdíly velmi malé a v této oblasti by byl potřeba delší a podrobnější výzkum. Druhá otázka se týká změn pohybové aktivity u edukovaného pacienta. Ke změnám v pohybové aktivitě u pacientů došlo, a to především v četnosti jejího provádění. Kvůli rozdílným přístupům a možnostem pacientů je třeba k této otázce přistupovat individuálně. V teoretické části je rozvedena problematika diabetes mellitus. Její základní znalosti jsou potřebné k vytvoření kontextu k výzkumné části. Práci lze využít jako zdroj informací o problematice diabetes mellitus, účincích pohybové aktivity, vhodných pohybových aktivitách
Výuka a zhodnocení znalostí žáků základních škol v oblasti požární ochrany
LEVÁ, Michaela
Statistické údaje dokládají, že počty požárů jsou v současné době stále vysoké a běžnou příčinou je nedbalost lidí a podceňování hrozícího nebezpečí, proto není vhodné tuto problematiku podceňovat. Řešením je vzdělávat obyvatelstvo a nejlépe už od útlého věku, např. v rámci školní docházky. Z toho důvodu jsem si vybrala téma práce, které se zaměřuje na výuku žáků v oblasti požární ochrany. Osobně bych se ráda dozvěděla, jak výuka probíhá a jaké mají žáci znalosti v této problematice, z toho vychází zvolený cíl práce. Cílem práce je, zjistit způsob výuky a úroveň znalostí žáků na základních školách v oblasti požární ochrany. Pro naplnění cíle a pro zodpovězení výzkumných otázek jsem provedla dotazníkové šetření a řízené rozhovory. Dotazníky byly směřovány žákům náhodně vybraných základních škol, devátým ročníkům a měly prověřit jejich znalosti v dané problematice. Řízené rozhovory byly určeny ke zjištění způsobu výuky v dané problematice a proběhly s vedením základních škol. Výsledky byly vyjádřeny pomocí grafů a tabulek. Na závěr byla také provedena komparace, neboli porovnání znalostí mezi dvěma náhodně vybranými školami, resp. dvěma okresy v Jihočeském kraji. Porovnání znalostí bylo provedeno s pomocí statistických výpočtů. Po celkovém vyhodnocení výzkumu je možné konstatovat, že znalosti žáků, v této problematice, jsou na relativně dobré úrovni. Naopak, způsob a rozsáhlost výuky, s ohledem na závažnost požární problematiky, je z mého pohledu nedostačující a měla by se ji věnovat větší pozornost. Statistickým šetřením bylo zjištěno, že mezi znalostmi žáků vybraných základních škol, resp. okresů, není statisticky významný rozdíl.
Zdravotní gramotnost u pacientů s onemocněním diabetes mellitus 2. typu
VLČKOVÁ, Markéta
Cílem diplomové práce bylo zmapovat úroveň zdravotní gramotnosti u pacientů s onemocněním diabetes mellitus 2. typu. Dále popsat kompetence sestry v oblasti zdravotní gramotnosti pacientů s onemocněním diabetes mellitus 2. typu a zmapovat výskyt podiatrických ambulancí v ČR. V teoretické části jsme se zabývali zdravotní gramotností v ošetřovatelství, kde jsme probírali, co znamená zdravotní gramotnost a proč je důležité ji zdokonalovat. Zmínili jsme se o edukaci a roli sestry v ošetřovatelství a jak tato role souvisí se zdravotní gramotností. Poté jsme se zaměřili na onemocnění diabetes mellitus 2. typu, jeho charakteristiku, prevenci, vývoj onemocnění, léčbu a nejčastější komplikace, které toto onemocnění provázejí. S tímto onemocněním úzce souvisí životní styl, proto v posledním úseku teoretické části jsou zmíněny pravidla zdravého životního stylu. Výzkumná část byla rozdělena do schématu výzkumného šetření, které mělo tři fáze. První fázi tvořily rozhovory s všeobecnými sestrami pracujícími v ambulanci praktického lékaře. Druhá fáze se uskutečnila pomocí dvou výzkumných souborů. První výzkumný soubor probíhal se sestrami pracujícími na interních lůžkových odděleních a také se sestrami pracujícími ve specializovaných diabetologických ambulancích. Druhý výzkumný soubor tvořili pacienti s onemocněním diabetes mellitus 2. typu. Třetí fáze byla vytvořena dvěma rozhovory a zúčastněným pozorováním. Výzkumné šetření probíhalo s profesorem Kvapilem a dvěma edukačními sestrami, které se aktivně zabývají edukací pacientů s onemocněním diabetes mellitus a jsou proškoleny firmou Lilly. Z výzkumného šetření vyplynulo, že zvyšování zdravotní gramotnosti závisí z největšího podílu na samotném pacientovi, na jeho zájmu, spolupráci a přístupu ke změně svého životního stylu. Nejvíce aktivními sestrami ve zvyšování zdravotní gramotnosti pacientů byly sestry pracující ve specializovaných diabetologických ambulancích, které se snaží úroveň zdravotní gramotnosti zvyšovat především prostřednictvím edukačních sezení s pacienty. Z cíle týkajícího se zmapování výskytu podiatrických ambulancí v ČR bylo zjištěno, že se podiatrické ambulance vyskytují v každém kraji v ČR. Je velmi důležité zvyšovat zdravotní gramotnost pacientů s tímto onemocněním a tím upevňovat jejich zdraví a snižovat riziko komplikací s ním spojených. Výsledky výzkumného šetření poskytují informace ohledně zvyšování zdravotní gramotnosti v souvislosti s onemocnění diabetes mellitus 2. typu.
Education system of paramedics Czech Republic and Slovak Republic to deal with emergencies caused by accidents with mass disability of people
KMECOVÁ, Anna
Mimoriadne udalosti s hromadným postihnutím osôb sa vyskytujú čoraz viac. Či ide o prírodné alebo antropogénne udalosti sú stále záťažou pre zasahujúce zložky aj civilných obyvateľov. Majú veľké dopady na sociálne aj ekonomické aspekty spoločnosti. Je nevyhnutné byť na tieto udalosti dostatočne pripravený a zmierniť tak následky na zdraví, životoch, majetku. Cieľom diplomovej práce je analýza vzdelávania zdravotníckych záchranárov v Českej aj Slovenskej republike v 3 úrovniach. V prvej úrovni je to kompletný prehľad školského vzdelávania v rámci univerzitného bakalárskeho štúdia. Druhá úroveň je oslovenie poskytovateľov záchranných zdravotných služieb a zostavenie prehľadu vzdelávania v teoretickej aj praktickej úrovni realizovaných pre zamestnancov. Tretiu úroveň tvorí sumár aktuálnych možností individuálneho vzdelávania, ktoré umožňujú konferencie, súťaže a cvičenia prostredníctvom združení či organizácií. Práca pozostáva zo 4 kapitol teoretickej časti a 3 kapitol empirickej časti. V teoretickej časti definujeme medicínu katastrof, hromadné nešťastia, udalosti s hromadným postihnutím osôb, triediaci systém START a ďalšie. Rozoberáme históriu ale aj súčasnosť zásahov pri mimoriadnych udalostiach. Taktiež popisujeme povolanie zdravotníckeho záchranára z pohľadu kompetencií, fungovanie záchrannej zdravotnej služby a metódy edukácie. Zamerali sme sa hlavne na cvičenia, ktoré sú spolu s prednáškami najfrekventovanejšou formou. V praktickej časti analyzujeme vzdelávanie záchranárov na úrovni škôl prostredníctvom obsahovej a časovej náplne. Na základe zaslaných dotazníkov porovnávame aktivity, ktoré poskytovatelia záchrannej zdravotnej služby realizujú za účelom vzdelávania, výcviku a pripravenosti zdravotníckych pracovníkov na zásahy s veľkým počtom obetí. Praktické využitie vykresľujeme v kazuistikách. Sumarizujeme databázu kongresov, súťaží a cvičení konaných v danej oblasti v ČR a SR. Práca môže slúžiť ako podklad v oblasti skvalitnenia vzdelávania zdravotníckych záchranárov v oblasti mimoriadnych udalostí pre školy, poskytovateľov záchranných zdravotných služieb či potreby ministerstva zdravotníctva a ministerstva školstva. Rozdiely zistené medzi subjektami či republikami môžu byť motivujúce pre ďalšie zlepšovanie vzdelávania. Je vytvorený pristor pre odstránenie zistených nedostatkov alebo pre vývoj nových metód výučby.
Leták SIRIRI 2017
SIRIRI
SIRIRI je česká nezisková organizace, která pomáhá ve Středoafrické republice. Podporujeme projekty v oblasti vzdělávání, zdravotnictví a zemědělství.
Plný text: Stáhnout plný textPDF; Stáhnout plný textPDF; Stáhnout plný textPDF
Škola hrou ve Středoafrické republice
SIRIRI
Program Škola hrou v SAR vytvořila česká nezisková organizace SIRIRI. Nabízí komplexní řešení „na klíč“ pro učitele SAR. Spojuje využití moderních pedagogických metod, s autorskou přípravou, tiskem a distribucí didaktických pomůcek v národním jazyce sango.
Plný text: Stáhnout plný textPDF; Stáhnout plný textPDF
Tvorba vzdělávacího projektu financovaného ze strukturálních fondů EU
Páleníková Fialová, Kateřina ; Schönová, Vanda (oponent) ; Juřica, Pavel (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je tvorba projektové žádosti pro vzdělávací projekt dotovaný z fondů EU. Práce obsahuje rozbor náležitostí, které jsou nutné k jeho přípravě. Teoretická část práce obsahuje charakteristiku Evropských strukturálních a investičních fondů a projektového řízení. Dále se práce zaměřuje na analýzu dotačních možností, které EU poskytuje a na výběr vhodného operačního programu pro zpracování projektové žádosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 3,795 záznamů.   začátekpředchozí2331 - 2340dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.