Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 283 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Význam doprovázejících organizací z pohledu pěstounů
JAHODOVÁ, Vendula
Bakalářská práce se zabývá zkušenostmi pěstounů s doprovodnými organizacemi. Cílem mé bakalářské práce bylo popsat zkušenosti pěstounů s doprovodnými organizacemi a identifikovat faktory ovlivňující jejich postoj. Doprovázející organizace jsou podpůrnou službou a mají zajišťovat doprovázení pěstounů celým procesem pěstounství. Zajišťovat mohou kromě služeb ustanovených zákonem také služby nad rámec svých povinností. V teoretické části mé bakalářské práce se zaměřuji na rodinu, funkce rodiny a teorii attachmentu. Dále popisuji náhradní rodinnou péčí, její formy a legislativní rámec. Pěstounské péči byla věnována zvláštní kapitola, v níž je zahrnuta historie a druhy pěstounské péče, práva pěstounů, sociální zabezpečení, Zprostředkování a proces pěstounské péče. Další zvláštní kapitola je věnována doprovodným organizacím. Tato kapitola obsahuje popis legislativního rámce výkonu sociálně-právní ochrany dětí pověřenými osobami, příklad doprovodných organizací v jihočeském regionu a standardy kvality sociálně-právní ochrany dětí pověřenými osobami. Prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů jsem získala informace od výzkumného souboru č. 1 a výzkumný soubor č. 2 jsem zapojila prostřednictvím dotazníku. K přípravě rozhovorů, zpracování dotazníků a následnému vyhodnocení jsem použila myšlenkové mapy. Metodou ke zpracování dat rozhovorů jsem použila kvalitativní obsahovou analýzu. Pro zpracování dat dotazníku jsem využila základní popisnou statistiku, především četnosti. Z výzkumné části mé bakalářské práce vyplývá, že ve vztahu k doprovodné organizaci hraje významnou roli osoba klíčového sociálního pracovníka, jeho kompetentnost, profesionalita a osobnost. Konkrétní sociální pracovník je velmi často rozhodujícím faktorem v utváření postoje k doprovodným organizacím. Většina oslovených pěstounů má dobré zkušenosti s doprovodnými organizacemi. Z výzkumu vyplynulo, že každá doprovodná organizace poskytuje služby v jiném rozsahu a jiné kvalitě. Tato práce by mohla být přínosem pro studenty sociálních oborů a sociální pracovníky. Může posloužit budoucím pěstounům pro orientaci v problematice, případně při výběru doprovodné organizace.
Etická dilemata pěstounské péče
KANTOR, Jan
Tato práce se zabývá pěstounskou péčí a sociálními pracovníky, kteří se touto formou náhradní rodinné péče zabývají. Cílem bakalářské práce je zjistit nejčastější etická dilemata se kterými se sociální pracovníci zabývající se pěstounskou péčí setkávají Práce je rozdělena na teoretickou část a praktickou část. V teoretické části je stručně popsán současný stav. Jsou zde popsány formy náhradní rodinné péče, včetně pěstounské péče, které je popsána více konkrétněji, a také etická dilemata v pěstounské péči. Stručně je zde popsán i Etický kodex sociálních pracovníků. Praktická část byla zpracována pomocí kvalitativní strategie, metody dotazování a techniky polostrukturovaného rozhovoru. Komunikačními partnery byly sociální pracovníci pracující v neziskových organizacích, které doprovázejí pěstounské rodiny. Tento výběrový vzorek byl vybrán na základě účelového výběru. Také byla použita metoda snowball sampling. V rámci vyhodnocování rozhovorů byla použita metoda otevřeného kódování, pomocí které byly vytvořeno devět kategorií. Pomocí výzkumy byly zjištěny tři skupiny etických dilemat, se kterými se sociální pracovníci zabývající se pěstounskou péčí nejčastěji setkávají. Dále byly také zjištěny aspekty, které pracovníkům s řešením těchto etických dilemat pomáhají.
Problematické situace v rodině a náhradní rodinná péče
SAMOHEJLOVÁ, Klára
Práce si za hlavní cíl klade uspořádání srozumitelného přehledu, co se týče tématu rodiny, funkcí, znaků a typů rodiny, včetně specifických poruch. Dále poskytuje vhled do jisté metodiky práce s touto konkrétní cílovou skupinou a nabídne porovnání se systémem podpory rodin v jiných zemích, kde může tento systém fungovat odlišně od toho našeho. Věnovala jsem se jistému etickému hledisku kde se věnuji tomu, jak může pracovník rozeznat různá možná řešení etických dilemat a jak se v těchto případech rozhodovat. Poté jsem se v mé práci věnovala zmapování současné situace náhradní rodinné péče, kde zjišťuji, jaká jsou pravidla pro náhradní rodinnou péči a jestli se za určitá léta tato forma péče vyvinula. V poslední kapitole jsem doplnila teoretické poznatky kazuistikami z praxe za účelem "dokreslení" tématu.
Kontakt dětí v pěstounské péči se svou biologickou rodinou
VAČKÁŘOVÁ, Hana
Práce se věnuje kontaktu dětí v pěstounské péči se svou biologickou rodinou. Cílem této práce je představit proces kontaktu dítěte v pěstounské péči se svou biologickou rodinou a poukázat na možná rizika a pozitiva, která jsou s tímto setkáváním spojena. Dále práce představí funkce a význam rodiny, základní potřeby dítěte, formy a proces zprostředkování pěstounské péče. V další části pak samotný asistovaný kontakt společně s jeho formami, možnostmi nastavení, přípravou na kontakt a s pravidly a průběhem těchto setkávání. Tématem poslední části této práce jsou rizika a pozitiva kontaktu, se kterými se během celého procesu setkáváme. Tato část je doplněna příklady z praxe, kde dochází k reflektování celého procesu kontaktu společně se zmíněnými rizikovými situacemi.
Specifika výchovy a vzdělávání dětí v náhradní rodinné péči
KRŠKOVÁ, Ludmila
Hlavním tématem diplomové práce je výchova a vzdělávání dětí v náhradní rodinné péči. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá druhy náhradní rodinné péče v České republice, ústavní péčí, riziky ve vývoji dětí v náhradní rodinné péči, následky chybějící rodičovské péče, a také spoluprací náhradní rodiny se školou. Praktická část je zaměřena na důležité činitele, podpůrné faktory a náročné situace, které náhradní rodiče a učitelé při výchově a vzdělávání dětí v náhradní rodinné péči vnímají. Dále se zaměřuje na spolupráci náhradních rodičů s učitelem a připravenost učitelů na edukaci dětí v náhradní rodinné péči. Součástí praktické části jsou tři případové studie, které se zabývají především oblastí příchodu dítěte do rodiny, výchovou v rodině a vzděláváním dítěte ve škole.
Prarodiče jako pěstouni pohledem sociálních pracovníků
LUSTOVÁ, Andrea
Bakalářská práce se zabývá pěstounskou péčí zajišťovanou prarodiči. V mé práci byly stanoveny dva cíle, a to zmapovat zkušenosti sociálních pracovníků s výchovou dítěte svěřeného do pěstounské péče prarodičů a zjistit v jakých oblastech péče o dítě se nejvíce projevuje mezigenerační rozdíl. Pro zjištění cílů byla zvolena strategie kvalitativního výzkumu, metoda dotazování a technika polostrukturovaného rozhovoru. Data byla vyhodnocena na základě otevřeného kódování. Výzkumný soubor tvořilo 5 sociálních pracovnic. Výzkum byl realizován v březnu 2020. V teoretické části popisuji pěstounskou péči obecně, její historii v České republice, vznik a zánik pěstounské péče, dávky pěstounské péče, příbuzenskou pěstounskou péče a prarodiče v roli pěstounů. V praktické části bylo pomocí otevřeného kódování vytvořeno pět kategorií, kde každá kategorie obsahuje jednu až dvě podkategorie. Výzkumem jsem zjistila, že každá sociální pracovnice pohlíží na pěstounskou péči prarodičů jinak a že každá má jiné zkušenosti. Většinou se odpovědi sociálních pracovnic neshodovaly. Dále jsem zjišťovala konkrétní mezigenerační rozdíly, rizika a negativa této pěstounské péče, trávení volného času s dětmi a jak se prarodiče podílí na školní přípravě dětí. Tato bakalářská práce může posloužit jako zdroj informací pro osoby pověřené k výkonu sociálně právní ochrany dětí.
Pěstounská péče o romské děti
MARKOVÁ, Lucie
Tato bakalářská práce se zabývá vykonavateli pěstounské péče a jejich motivací k výkonu pěstounské péče. Cílem práce bylo zjistit, jaké jsou faktory motivace k pěstounské péči o romské dítě. V teoretické práci jsem popsala základní pojmy týkající se pojmu náhradní rodinná péče včetně legislativního rámce. Následně jsem také popsala téma romské komunity, romské rodiny a utváření identity romského dítěte v neromské náhradní rodině. V praktické časti byl použit kvalitativní výzkum, přesněji biografické rozhovory, které jsem doplňovala následným dotazováním. Komunikačními partnery byly rodiny, které vykonávají pěstounskou péči, mají v péči alespoň jedno dítě romského etnika a ony samy jsou neromského etnika. Další podmínkou pro výběr komunikačních partnerů bylo, aby měli trvalý pobyt na území Jihočeského kraje. Veškerá získaná data jsou analyzována postupem vycházejícím ze zakotvené teorie. Při zpracování této bakalářské práce jsem zjistila, že motivace může být různá a liší se u každého jednotlivce zvlášť. Hlavními faktory prvotní motivace mohou být vnější i vnitřní vlivy, každopádně největší dopad na takováto rozhodnutí má okolí, rodina, přátelé nebo i profesní život. Důležité pro každého uchazeče o náhradní rodinnou péči je především spolupráce s příslušnými úřady a sociálními pracovníky. Pokud má uchazeč jistotu, že je jeho zájem podporován i úřady, bývá často toto rozhodnutí jako plnohod-notné a naplněné.
Porovnání péče o děti umístěné v dětských domovech a v náhradní rodinné péči v rámci volnočasových aktivit
SEMORÁD, Jiří
Tématem této bakalářské práce je porovnat využívání volného času u dětí v dětských domovech a u dětí v pěstounské péči. První část je zaměřena na upřesnění pojmu pěstounská péče a jeho vymezení oproti jiným formám náhradní rodinné péče. Dále jsou rozebírány systémy náhradní ústavní péče a vymezení dětských domovů v této kategorii. Následně jsou popsány jednotlivé vývojové kategorie dětí, ve kterých se nacházejí respondenti výzkumu. Teoretickou část uzavírají způsoby trávení volného času a základní seznámení s volnočasovými aktivitami. Výzkum je proveden pomocí individuálního polostrukturovaného rozhovoru, na jehož základě jsou zanalyzovány výpovědi respondentů, kteří jsou vychováváni jak v pěstounské péči, tak v dětském domově. Na konec jsou shrnuty a porovnány rozdíly, jakými se využívá volný čas u dětí v dětském domově a u dětí v pěstounské péči.
Děti, cizinci bez doprovodu
HŘÍŠNÁ, Lenka
Diplomová práce je zaměřena na činnost českých orgánů a institucí, které se zabývají nezletilými cizinci bez doprovodu. Práce předkládá relevantní právní předpisy a postupy, kterými se řídí pracovníci orgánů sociálně-právní ochrany dětí, soudů a odborných zařízení, které o děti pečují. Práce se rovněž věnuje etickému pohledu na téma migrace. Součástí práce je zpracování výzkumného šetření na základě vypracovaných kazuistik s cílem zjistit důvody, jaké mají uvedené děti k odchodu ze země původu a které instituce spolupracují při řešení situace dětí v České republice.
Pěstounská péče
CHALOUPKOVÁ, Irena
Práce se zabývá pěstounskou péčí. Teoretická část charakterizuje pěstounskou péči, práva a povinnosti pěstounů. Dále popisuji odborné posuzování pěstounů, doprovodné organizace a jsou zde uvedeny rozdíly mezi pěstounskou péči na přechodnou dobu a pěstounskou péčí dlouhodobou. Obě formy péče jsou náročné ale zajistí dětem bezpečný domov, lásku a zázemí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 283 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.