Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  začátekpředchozí21 - 28  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mediální působení na dítě předškolního věku
ASCHENBRENNEROVÁ, Romana
Ve své bakalářské práci se chci zabývat tématem, jak silné je mediální působení na dítě předškolního věku a jak se na dětech projevuje. Svou práci rozděluji na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se budu zabývat obecnou specifikací médií. Co to vlastně média jsou, jaký je jejich význam a kde všude s nimi přicházíme do styku. Praktická část bakalářské práce je tvořena výzkumným šetřením, které probíhalo na dvou mateřských školách ve městě a na vesnici. Cílem šetření bylo zjistit, zda rodiče mají přehled o tom, jak silně nechají na své dítě působit média. Co v dětech média zanechávají a jaký druh aktivit u dětí převládá. Dále jsem se chtěla zabývat tím, jak silně působí média na dítě ve městě a na vesnici. Výsledky šetření jsou graficky znázorněny a vyhodnoceny.
Mediální pedagogika v mateřských školách
JIRASOVÁ, Kateřina
Anotace: Jirasová K : Mediální pedagogika v mateřských školách Bakalářská práce 2010 Hlavním tématem bakalářské práce jsou média jako taková. Jejich vznik, historie ale především jejich vliv na lidskou společnost. A to jak vliv kladný, tak i záporný. Celá práce se zaměřuje na děti předškolního věku. Jak děti s médii pracují, jak je poznávají či jak už je znají. Bakalářská práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části práce se zabývám nejen samotným vznikem médií, co vlastně pojem médium znamená, jeho rozdělením apod. Ale také samotnou komunikací, masovou a mediální komunikací a jednotlivými médii jako jsou televize a počítač. V praktické části se soustřeďuji na jednotlivá média jako je televize, počítač a jiné. Spolu s dětmi během celého týdne přicházíme na to, jak s těmito médii pracovat, jak nejlépe s nimi zacházet, tak aby pro nás byly co nejvíce účinné. Vše je pojato formou hry a vedeno metodu navozeného příběhu, ve kterém se děti celý týden pohybují.
Názory pedagogů a žáků na vliv masmédií na rizikové chování dětí a mládeže
HRKALÍKOVÁ, Jana
Děti nemají dostatek životních zkušeností a proto nedovedou pokušení získat nabízený produkt odolat. Reklamní tvůrci představují v reklamách mystifikovaný svět. Pokud rodina dítěte nefunguje tak jak by měla a dítě není informováno ani ve školním prostředí o nebezpečnosti masové komunikace, hrozí, že dítě bude ovlivněno reklamou a bude v ní hledat chybějící pozitivní vzor. Tímto vvzorem se může stát konzument alkoholických nápojů. Reklama představuje konzumenta alkoholu jako člověka vedoucího zdánlivě šťastný život a proto může dítě konzumace alkoholu lákat. Teoretická část je věnována rozdělení masové komunikace a reklam. Jsou zde popsány psychologické aspekty reklamy. Dále zde popisuji několik teorií vlivu médií. Další část je věnována zákonu o reklamě a etickému kodexu reklamy. Zmiňuji se o negativních stránkách reklamy, obzvláště reklamy na alkohol. Opomenuta není ani mediální výchova a její využití. Zaměřuji se na užívání alkoholu u mládeže a na škodlivé účinky alkoholu. Cílem výzkumné části práce je zmapování názorů žáků a jejich pedagogů na osah reklam ve vztahu k alkoholu a následně tyto názory porovnat. Hypotézy zní následovně. Na všech základních školách se vyučuje mediální výchova. Nadpoloviční většina pedagogů souhlasí s tím, že reklamy děti negativně ovlivňují. Nadpoloviční většina žáků sleduje reklamy. Žáci znají reklamy na alkohol. Použita byla strategie kvantitativního výzkumu, technika dotazníku. Dotazníkové šetření bylo provedeno u 60 žáků osmých a devátých tříd Základní školy Lišov a 60 učitelů na pěti základních školách na Českobudějovicku. Vyplněné dotazníky byly vyhodnoceny pomocí elementární statistiky programů SPSS a Excel. Zjistila jsem, že žáci ve velké míře sledují reklamy a nejsou si vědomi toho, že by byl jejich názor do jisté míry formován reklamou. Reklamy na alkohol se žákům líbí. Žáci nejsou dostatečně informováni o škodlivosti alkoholu. Téměř všichni žáci již alkohol konzumovali a mnozí z nich již byli opilí. Učitelé uvádějí, že reklamy nabízející alkohol formují názory dětí. Vítají vyučování mediální výchovy a propagaci reklamy by více omezili.
Mediální výchova na 2. stupni ZŠ z pohledu budoucího učitele Občanské výchovy
HANDRLICOVÁ, Erika
Tato diplomová práce se zabývá výukou mediální výchovy na 2. stupni ZŠ z pohledu budoucího učitele Občanské výchovy. První část práce vymezuje některá témata, která jsou součástí mediální výchovy a mediální gramotnosti, poskytnou tak čtenáři základní informace o této problematice. Praktická část práce obsahuje vlastní výzkum, jehož cílem je zjistit a porovnat, rozvoj mediální výchovy na různých školách, jednak z pohledu žáků 9. třídy, a také z pohledu budoucího učitele Občanské výchovy. Součástí této praktické části jsou výsledky z výzkumu, jehož cílem bylo zjistit, zda učitelé plánovitě a cílevědomě pracují s průřezovým tématem mediální výchova a jakým způsobem ho začleňují do výuky. Pro výzkum bylo použito přímé pozorování ve vyučovacích hodinách a dotazníky určené žákům 9. tříd základní školy.
Vliv televizního vysílání na děti staršího školního věku.
TROUPOVÁ, Miriam
VLIV TELEVIZNÍHO VYSÍLÁNÍ NA DĚTI STARŠÍHO ŠKOLNÍHO VĚKU Tato bakalářská práce se zabývá tématem {\clqq}Vliv médií na děti staršího školního věku``. Vliv médií je v současné době jedním z veřejností velmi často diskutovaných témat, přičemž pozornost veřejnosti je zaměřena především na negativní spojení médií s agresivitou, násilím a negativní sexuální motivací. Jen velice zřídka jsou zmiňovány pozitivní stránky médií, jako například poskytování informací, prostředek pro relaxaci a odpočinek nebo zdroj zábavy ve volném čase. Cílem této práce bylo zmonitorovat charakter volného času dětí ve věku od 11 do 15 let a dále potom posat vliv médií, který děti pociťují jak sami na sobě, tak na svých kamarádech. Byla rovněž provedena obsahová analýza televizního vysílání, která měla potvrdit hypotézu, že se v televizním vysílání v čase od 14.00 do 22.00 objevují násilné a sexuální scény. První část práce popisuje současnou situaci masmédií a způsoby jejich působení na diváky. Jsou zde rovněž zmíněny specifické znaky dětských diváků v porovnání s dospělými a hlavní pozitivní a negativní prvky televizního vysílání, které by mohly ohrozit děti a jejich psychický vývoj. V dalších třech kapitolách je popsán provedený výzkum, cíle práce a metodika výzkumu. Výsledky výzkumu provedeného na vzorku dětí ve věku 11 {--} 15 let a jejich pedagogů jsou znázorněny v grafické formě. Za nimi následují výsledky obsahové analýzy televizního vysílání. Poslední částí práce je diskuse k metodice, výsledkům výzkumu na vzorku dětí a jejich pedagogů a k obsahové analýze televizního vysílání. Výsledky výzkumu jsou porovnány a diskutovány také ve vztahu k literatuře.
Subjektivní posuzování vlivu konzumace televizních pořadů typu "reality show" na prožívání a chování se zřetelem na zdravotně sociální hledisko
KRÓLOVÁ, Veronika
Ve své diplomové práci se věnuji tématu reality show. V teoretické části diplomové práce se nejprve zabývám masovými médii a masovou komunikací, jelikož díky médiím a komunikaci vůbec se mohl tento typ pořadu dostat k divákům, tzn., že média a komunikace jsou důležitou částí přenosu informací k divákům či posluchačům. Další část teoretické části je věnována pořadům typu reality show a nakonec se zabývám okrajově psychologií osobnosti, jelikož s tématem diplomové práce úzce souvisí. V části výzkumné jsem se zaměřila na ty otázky, díky kterým jsem mohla posoudit stanovené hypotézy. Ke své práci jsem použila formu kvantitativního sociologického výzkumu. Jako techniku sběru dat k získání informací jsem zvolila dotazník.
Volnočasové aktivity jako možnost boje proti negativním vlivům masové komunikace
KURYLOVÁ, Květoslava
Tato diplomová práce se zabývá negativním působením médií na děti, mládež a jejich volný čas. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část pojednává o masových médií a způsobu trávení volného času dětí a mládeže. Je zde popsána základní charakteristika médií, jejich funkce, vztah ke společnosti a různé negativní vlivy na vývoj jedince. Praktická část je tvořena výzkumným šetřením, které bylo provedeno na dvou základních školách a zúčastnilo se jej 125 respondentů. Toto šetření se snaží zmapovat vztah respondentů k médiím a získat informace o aktivitách v jejich volném čase. Výsledky výzkumné šetření jsou graficky znázorněny a vyhodnoceny.
Vliv masmédií na společnost
Khauerová, Lucie ; Rosický, Antonín (vedoucí práce) ; Pavlíček, Antonín (oponent)
Cílem této práce je vytvořit ucelený pohled na masmédia, jak vznikla, jak se vyvíjela a jakou roli představují v jejich vývoji informační a komunikační technologie. Hlavní složkou je vliv masmédií na člověka a společnost, a jak se tomuto vlivu bránit. Dále jsou čtenářům představeny nové možnosti masmédií, které přináší internet. Účelem této bakalářské práce je, aby si lidé uvědomili, že ne každý sdělovací prostředek je věrohodný a jeho záměr čistě informativní. Masmédia člověka i společnost ovlivňují, a proto je důležité vědět o těchto možnostech. Závěrem je čtenářům dáno několik doporučení ohledně masmédií.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   začátekpředchozí21 - 28  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.